Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SweetSinsemilla

Opstand

Recommended Posts

Ik zou deze topic graag willen beginnen me een songtekst van Dennis Brown.

 

Do you know what it means to have a revolution?

And what it takes to make a solution?

Fighting against oppression

Battering down depression

 

Are you ready to stand up and fight the right revolution?

Are you ready to stand up and fight it just like soldiers?

Many are called, few are chosen

Many are called, few are chosen

 

Got to fight the right fight in this time

 

Zoals jullie de afgelopen jaren merken, is ons gedoogbeleid steeds meer aan t verslechteren. Coffeeshop na Coffeeshop gaat dicht, kweker na kweker wordt opgepakt, ga zo verder.

Binnenkort hebben we zelfs de "Weedtop", en dat is iets heel anders dan een fijne groene wiettop, maar een overleg tussen de leiders van dit land. Ookal ben ik van nature erg positief ingesteld, ik vrees dat dit het begin van 't einde wordt van t gedoogbeleid. Nou ben ik zeker een vooorstander van afschaffing van het gedoogbeleid, omdat legalisatie de beste optie is. Maar dat is niet wat er gaat gebeuren, ik vrees dat we binnenkort in dit land geen coffeeshops meer zullen hebben. Iedereen weet waartoe dit zal leiden, extreem toenemende prijzen, forse criminaliteit, een klopjacht op gebruikers en kwekers. Het meest vooruitstrevende land qua softdrugsbeleid zal even bekrompen worden als de ons omringende landen.

 

Ik ben niet van plan dit zonder slag of stoot te laten gebeuren. Het lijkt mij een heel goed idee om alle handen ineen te slaan zodat we een duidelijk signaal kunnen afgeven naar zowel politiek en maatschappij. Ik weet dat er ook mensen op dit forum zijn die 't helemaal niet erg vinden, illegalisatie betekent voor hun alleen maar meer geld verdienen. Ik hoop echter dat die mensen niet alleen aan zichzelf willen denken, maar aan t grotere belang. Het zou toch zonde zijn als we in de toekomst verschrikkelijke capriolen moeten uithalen voor een grammetje wiet, om die vervolgens stiekem op onze zolder te gaan roken?

Ikzelf heb nog geen concrete plannen over wat we moeten gaan doen. Een demonstratie zou goed zijn, maar alleen als er een paar duizend man op komen dagen, anders kom je niet overtuigend over. Een paar duizend man moet overigens zeker haalbaar zijn, als je kijkt hoeveel mensen in Nederland wiet roken.

Verder zijn handtekeningen acties en dergelijke natuurlijk ook handig om de aandacht van de politiek te trekken.

 

Ik weet zeker dat er nog veel meer goede ideeën zijn. Ik denk echter dat het beter is om een aantal van die ideeën te kiezen en die massaal met wietforumleden uit te voeren. Zo krijg je een paar hele goede landelijke acties, ipv een paar kleine regionale waar niemand van hoort.

 

Als we dit topic gebruiken voor ideeën, commentaar, etc, dan weet ik zeker dat er na verloop van tijd een erg goede actie kan ontstaan, waarmee we onze onvrede over het huidige beleid duidelijk kunnen maken, en waarmee we Den Haag wakker kunnen schudden. Ik denk wel dat t belangrijk is om, in elk geval in de eerste fase's, alle acties heel vreedzaam te laten verlopen. Op die manier laten we zien dat we ook gewoon hardwerkende, belastingbetalende burgers zijn.

 

Are you ready to stand up and fight the right revolution?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nederland kennende brullen we veel op internet en de volgende dag zijn we weer met wat anders bezig......

Share this post


Link to post
Share on other sites

De echte grote, succesvolle demonstraties zijn zeldzaam in de geschiedenis. Geweldloze al helemaal.

 

Ik wil niet negatief doen, maar kijk eens rond in de koffieshop, en bedenk dan hoeveel mensen daar enthousiast ja zullen zeggen als je ze vraagt met je te gaan demonstreren. Ik denk dat je veel aanmoediging krijgt, maar weinig mensen die mee willen doen.

 

Ik zie burgerlijk ongehoorzame akties als het meest kansrijk. Kijk naar de horeca tegen het rookverbod. Dat is een voorbeeld van een sterk signaal naar de politiek. Of dat succesvol zal zijn is nog de vraag, maar zeker is dat de betreffende zaken op veel steun van hun klanten kunnen rekenen.

Koffieshop dicht? Nek uitsteken en een illegale shop beginnen. Gepakt worden, vrijgelaten en weer beginnen. Binnen de kortste keren zitten al die gemeenten met tientallen "smoke-easy's" in hun maag. Controle op kwaliteit, veiligheid, gezondheid is niet meer mogelijk. Bestrijding een gebed zonder end.

 

Je zult zien dat als het erger wordt, het uiteindelijk ook weer beter wordt. Er zijn altijd types zoals de uitbaters van de eerste nederlandse koffieshops die hun nek uitsteken in het algemeen belang.

 

Die betere tijden komen er. daar ben ik van overtuigd. Aan ons allen om ervoor te zorgen dat er een rijke genetica klaarligt voor dat moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@White Tooth

Ik ga een heel eind met je mee...

 

Ik blijf zeggen dat dit de laatste stuiptrekkingen zijn van een falend systeem.

 

Wat mij betreft mogen ze zo langzamerhand elke coffeeshop gewoon dicht gooien. Iedereen weet dat er geen gram minder om gerookt zal worden. De overlast, scootertjes overal, huisdealers etc, zal zeer snel de pan uit rijzen. In ieder geval een stuk meer dan dat ze nu hebben met coffeeshops.

 

Stap daarna kan alleen maar legalisatie zijn. Terug naar gedoogbeleid zal niet gaan. De boel strenger en strenger maken zal op termijn ook niet werken. Mensen gaan echt wel inzien dat Amerikaanse toestanden niet werkt.

 

Wat mij betreft dus een kwestie van tijd. Hoop alleen dat ik het nog mee mag maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heeft het ook te maken met de christelijke ideologie van de huidige overwegend christelijke partijen. Die hebben helemaal geen oor en oog voor wat de realliteit is en handelen ook veel (te veel) naar wat er op zondag in de kerk tussen hun oren wordt gepropt. Er zijn ook partijen die er heel anders over denken. Ik kan me nog een debat op tv herinneren tussen o.a. Pim Fortuyn en Balkenende(nog voor B de eerste keer premier werd) waarbij de discussie hoog opliep toen dit onderwerp ter sprake kwam. Fortuyn wilde legaliseren en belastingheffen en balkenende had geen oor nog oog voor reallistische argumenten, hij ging er gewoon niet op in en kwam alleen met tegen argumenten. Hij zit met zijn neus klem tussen de bijbel. Ik denk dat balkenende ook wel door heeft dat hij niet niet nog een ambtstermijn premier zal zijn en drukt dit gevoelige onderwerp er nog even in zijn laatste paar jaar door. Hij wist al lang dat hij dit wilde realiseren dat gaf hij toen op tv al aan en dan vraag je jezelf toch af waarom heeft hij dan zo lang heeft gewacht het achterbakse kereltje. Ik wil maar zeggen dat het mischien een idee is om in iedergeval een oproep te doen strak bij de nieuwe verkiezingen hier rekening mee te houden en ook de christenen hier op het forum een oproep te doen om geen CDA en al helemaal geen Christenen Unie te stemmen. Mischien met een andere regering ziet het er over 2 a 3 jaar al weer heel anders uit. Zag laatst trouwens een foto in de softsecrets van mensen die in denhaag aan het demonstreren waren met als tekst op de spandoeken: CDA-ers of Christenen roken ook een wel eens een jointje! Dus gedemonstreerd wordt er al wel en het zou zeker beter zijn als dit een massale vorm aan zou nemen ik ben er wel voor te porren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stap daarna kan alleen maar legalisatie zijn. Terug naar gedoogbeleid zal niet gaan. De boel strenger en strenger maken zal op termijn ook niet werken. Mensen gaan echt wel inzien dat Amerikaanse toestanden niet werkt.

 

Wat mij betreft dus een kwestie van tijd. Hoop alleen dat ik het nog mee mag maken...

 

Ik heb eerder zo een gevoel dat USA een van de eerste landen gaat zijn waar ze volledig gaan legaliseren.. procentueel rooken daar de meeste mensen wiet en er volgen toch stilaan meer staten die zoals cali legale mediwiet verkopen die in feite iedereen kan krijgen.

 

@ ogkush, das wel zeer stereotiep, maar hellaas lopen er dan ook veel sterotypes rond.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb eerder zo een gevoel dat USA een van de eerste landen gaat zijn waar ze volledig gaan legaliseren..

Ik hoop dat je gelijk krijgt. Dan wordt het hier 'n koekje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
De echte grote, succesvolle demonstraties zijn zeldzaam in de geschiedenis. Geweldloze al helemaal.

 

Ik wil niet negatief doen, maar kijk eens rond in de koffieshop, en bedenk dan hoeveel mensen daar enthousiast ja zullen zeggen als je ze vraagt met je te gaan demonstreren. Ik denk dat je veel aanmoediging krijgt, maar weinig mensen die mee willen doen.

 

Ik zie burgerlijk ongehoorzame akties als het meest kansrijk. Kijk naar de horeca tegen het rookverbod. Dat is een voorbeeld van een sterk signaal naar de politiek. Of dat succesvol zal zijn is nog de vraag, maar zeker is dat de betreffende zaken op veel steun van hun klanten kunnen rekenen.

Koffieshop dicht? Nek uitsteken en een illegale shop beginnen. Gepakt worden, vrijgelaten en weer beginnen. Binnen de kortste keren zitten al die gemeenten met tientallen "smoke-easy's" in hun maag. Controle op kwaliteit, veiligheid, gezondheid is niet meer mogelijk. Bestrijding een gebed zonder end.

 

Je zult zien dat als het erger wordt, het uiteindelijk ook weer beter wordt. Er zijn altijd types zoals de uitbaters van de eerste nederlandse koffieshops die hun nek uitsteken in het algemeen belang.

 

Helemaal mee eens white tooth, een demonstratie maakt even indruk maar na een maand malen ze er niet meer om of je moet blijven demonstreren.

Je moet ze met de neus op de feiten blijven drukken dat ze fout bezig zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moeilijk moeilijk.

 

Ik vind wel dat de laatste jaren veel vrijheden worden afgepakt. Er komt steeds meer invloed van de politiek waar je niet op zit te wachten.

 

Wat ik raar vind?

belasting betalen over een erfenis

verplicht nieuw rijbewijs kopen (rond de 40euro?), samen met een nieuw paspoort (rond de 40). Is mijn naam opeens anders???

rookbeleid in horeca

steeds meer sluiten van de wallen

gedoogbeleid coffeeshop

 

Er moeten andere mensen in het kabinet, ik denk dat het alleen maar erger wordt.

 

Ik betwijfel of protesten op lange termijn invloed hebben.

 

 

Gerard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien vergis ik me, maar volgens mij is die erfenisbelasting er al heel lang, en heeft deze regering juist besloten die belasting te verlagen. Maar verder zijn 't idd een stelletje koekebakkers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sweet: dat zou kunnen hoor. Ik vind het in ieder geval belachelijk!

 

 

 

Grusse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...