Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kritisch blikje

Voornemen Om Growshops Te Gaan Verbieden

Recommended Posts

Nou het gaat al met al wel wat bitter worden lijkt het. De growshops moeten waarschijnlijk ook dicht over een tijdje. In het vragenuur werd deze week de vraag gesteld wanneer nou eindelijk de door de 2e kamer aangenomen motie Van Haersma Buma zou worden uitgevoerd. En daar werd met belangstelling op gereageerd.

 

 

In april van dit jaar kwam dit in het drugsdebat naar voren:

 

Minister Hirsch Ballin:

Het gaat dus om een strafbepaling

met deze brede omschrijving van activiteiten die

betrekking heeft op alles wat dienstbaar is aan de

productie van cannabis en deze faciliteert. De reikwijdte

van deze nieuwe bepaling is niet beperkt tot het telen. De

bepaling richt zich op de hele keten van telen, bereiden,

bewerken, verwerken, te koop aanbieden, verkopen,

afleveren, verstrekken en vervoeren. De hele keten wordt

hiermee bestreden.

 

21-3-2008 nr. 60, pag. 4240-4268 Handelingen 2007-2008 2e Kamer

http://parlando.sdu.nl/cgi/login/anonymous

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat verwacht ik ook.

 

Het gaat om deze motie:

 

MOTIE VAN HET LID VAN HAERSMA BUMA C.S.

de motie-Van Haersma Buma c.s. over een verbod van

growshops (31200-VI, nr. 52);

 

Voorgesteld 15 november 2007

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

overwegende, dat growshops voorportalen zijn voor de georganiseerde

criminele cannabisteelt;

van oordeel, dat growshops daarom verboden moeten worden;

verzoekt de regering concrete voorstellen terzake te doen en daarbij de

mogelijkheid te betrekken, de maximale gevangenisstraf voor softdrugsdelicten

te verhogen van zes naar acht jaar,

en gaat over tot de orde van de dag.

Van Haersma Buma

Anker

Van der Staaij

De Roon

Tweede Kamer der Staten-Generaal 2

Vergaderjaar 2007–2008

KST112486

 

 

En hieronder zie je op welke partijen je niet moet stemmen: :tu

 

6-1-2008 nr. 28, pag. 2191-2194 Handelingen 2007-2008 2e Kamer

 

 

In stemming komt de motie-Van Haersma Buma c.s.

(31200-VI, nr. 52).

 

De voorzitter: Ik constateer dat de aanwezige leden van

de fracties van de VVD, de ChristenUnie, de SGP, het

CDA, de PVV en het lid Verdonk voor deze motie hebben

gestemd en die van de overige fracties ertegen, zodat zij

is aangenomen.

 

http://parlando.sdu.nl/cgi/login/anonymous

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus komen er nog meer eigen kwekers bij, en de prijzen zullen omhoog vliegen. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wille ze nu eigelijk?? De canabis industrie terug meer vercriminaliseren in NL?? Voor zover dat een woord is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

prijzen gaan dus omhoog, het wordt aantrekkelijker om te kweken. Het word dan alleen gedaan met meer inferieure kwaliteit materialen (knutselwerk ala hobbybob). en levert dus meer gevaar op voor iedereen.

 

Het zal wel onder europese druk zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Guys,

 

Dit vond ik net op de site van de 2e kamer, volgend jaar zullen we wat meer gaan weten, ik denk zelf eerder aangezien er nog wekelijks geheimen rapporten op straat liggen, persoonlijk zie ik het voor mij persoonlijk niet zo somber in, heb dit al uit laten zoeken ik kan hier natuurlijk alleen geen afspraken over doen je weet immers nooit wie er mee leest :P

 

21 oktober 2008, mondelinge vragen –. De regering moet meer doen om de productie en export van cannabis tegen te gaan. Joldersma (CDA) wil onder andere dat de growshops worden aangepakt. Staatssecretaris Albayrak (Justitie) verzekert dat het kabinet bezig is met nieuwe maatregelen. Die maatregelen krijgen een plaats in de drugsnota die volgend jaar verschijnt.

 

Wat gebeurt er met banken en onderzoekers die hennepteelt ondersteunen? Joldersma en De Roon (PVV) vragen naar het kabinetsbeleid op dit punt. Er is in de criminaliteitsbestrijding de afgelopen jaren meer aandacht gekomen voor de verwevenheid van boven- en onderwereld, betoogt staatssecretaris Albayrak. Mensen in de bovenwereld die de hennepteelt ondersteunen, mogen niet onbestraft blijven. De staatssecretaris ziet vooralsnog weinig in het pleidooi van Teeven (VVD) voor verhoging van straffen voor drugsexport.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jij ziet die euro's al voorbijkomen heah brammie :P :( :P

 

Ik doelde eigenlijk op, dat het voor de blowers die het nu bij een shop halen, het straks niet meer op te brengen is,......

Dit zal dus een extra stimulans geven om het zelf te gaan kweken. ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedere burger mag, net als in spanje, 3 planten bezitten en van genieten. komt de politie bij je thuis om wat voor reden dan ook blijven die 3 gewoon staan.

 

daar moeten we naar toe, minimaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dit speelt niet alleen in Nederland af. In Canada (British Columbia) en Engeland hetzelfde item.

 

In deze landen heb je natuurlijk een veel strenger beleid, maar het verbieden werkt averechts.In Canada wordt 4 keer meer geblowd dan hier in Nederland.In Vancouver wordt een gang-oorlog gevoerd, zit je in een restaurant te eten vliegen de kogels ineens om je oren.Heel veel marijuana dat geteeld wordt daar gaat naar de VS en hiervoor in de plaats wordt er dan wapens voor gekocht om oorlogje te voeren in Vancouver.In Engeland worden er Vietnamezen geimporteerd om de plaatselijke wietplantages te beheren in de vorm van een soort slavenarbeid.

Ik zag pas op de site van een plaatselijk nieuwsstation uit San Diego over het oprollen van een zeer grote wietplantage daar in een natuurgebied ter waarde van 1,4 miljard.Het leuke ervan is dat het gerund werd door Mexicaanse bendes en dat de DEA aangaf het zo'n beetje niet meer aan te kunnen.Het werk steeg boven hun hoofd.

Wanneer het beleid hier in Nederland strenger gaat worden, dan gaan we nog een zeer leuke tijd tegemoet, beetje Wild West enzo. :P

 

Growshops verbieden heeft toch geen zin, want verschillende tuinspullen haal je gewoon bij de plaatselijke tuincentrum of worden we dan geregistreerd.In de trant van;

U wilt meststoffen hebben, ID graag zei de juffrouw achter de kassa.Het moet niet gekker gaan worden! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verschillende voedingsstoffen zijn ook inderdaad te gemakkelijk te krijgen.

Marmer is bijvoorbeeld als kalk te gebruiken en as als bron van magnesium, kalium en ijzer.

zo zijn er nog wel meer te noemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en philips zal de lampen ook wel blijven produceren lijkt mij en zijn dus ook overal verkrijgbaar, miss krijgt de growshop gewoon een andere naam.

het begint ook een beetje als een wanhoop actie te klinken. De kweker is creatief :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm jah Wild West, zoals hier in Belgie he :P

 

Dat veldje met 1,4miljaard waarde moet wel gigantisch geweest zijn, zijn er mss foto's van elmanito?

 

Growen zal inderdaad altijd lukken, kunnen ze echt niets tegen beginnen. Ik kweek ook en heb zelf nog niks in een growshop gekocht

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik kwam via via op die nieuwszender terecht.Ik heb hier een ander linkie van een ontdekte plantage in een natuurpark in de staat Washington van ruim 16000 planten. Een beetje vergelijking.Het is niet goed te praten de chemicalien en boobytraps die ze gebruiken, een mooi natuurpark wordt dan gigantisch vervuild. :P

 

Grote guerilla farm

 

gallery_16467_4905_104953.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis zoals eek a mouse said

 

If u continue to burn up the herbz we gonna burd down the cape fields hier dan een natuurpark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...