Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bazz f

San Pedro

Recommended Posts

Ikzelf heb 7 San Pedro's staan, en las dat deze cactussoort een van de sneller groeiende is. Maar is dat ook echt zo? Want ik heb ze nu al een paar maanden staan (5), maar de grootste is misschien 1,5 a 2 cm groot.

 

Dus bij deze, wie heeft er nog meer San pedro staan, en zo ja, hoe hard groeien ze bij jullie?

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Deze cactussen groeien zeer snel, peyote' s erop geend groeien stuk sneller dan wanneer niet.Gewoon voldoende licht (zon) en in tussentijds wat voeding.

Wanneer die goed geworteld is, gewoon overpotten.Simpeler kan het niet.Oja, oppassen voor wolluis bij de wortels. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er zo'n 6-7 jaar geleden een gehad.. Heb em eigenlijk altijd zwaar verwaarloosd.. Sinds dit voorjaar groeit er wel een kleintje bij..

 

Ze mogen dan wel vele malen sneller groeien dan peyote, t gaat mij nog te langzaam :tu

 

gallery_6949_284_40785.jpg

 

gallery_6949_284_16650.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn Tomas, dat is er een van formaat paarden... Ik zal binnenkort een foto posten van hoe ze er nu bij staan. Maar toch kan ik dit niet echt snelgroeiend noemen (mijn San pedro's dan). Wel jammer, want ik sta er wel voor open om het te gebruiken.

 

Tomas, was dat uit zaad of een stek? Ikzelf ben uit zaad begonnen, en moet wel eerlijk zeggen dat ik in het begin niet zo vaak water heb gegeven als de laatste 1,5 maand. Maar ondanks het kleine verschil, is het nog niet groeiend te noemen. Misschien enige tips om betere omstandigheden te maken? Is de eerste keer dat ik cactussen heb staan, dus vandaar. Enige tips alvast voor het bereiden van San pedro zijn ook van harte welkom, net als andere reply's.

 

BF

 

ps, tomas, wanneer ben je van plan deze te gaan consumeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand al is flink getript op san pedro???

 

ik heb er ook 1 in mn vensterbank staan die is nu 32 cm.

 

groeten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...