Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Traploze Ecotechnics Fancontroller

Recommended Posts

Houdt het nooit op? Nee, het houdt nooit op. :tu

 

Via (wie anders) K.J. Products hebben we weer de hand kunnen leggen op mooie testapparatuur. Ecotechnics (kijk eens rond op de site) heeft een nieuwe controller op de markt gebracht, die zowel rlv als temperatuur in de gaten houdt en de afzuiging daarop afstelt. Dat doet ie traploos en anticiperend op de temperatuur door een exponentiële aansturing (hij gaat alvast wat harder draaien dan nodig is als de temp oploopt zeg maar). Ook de kachel zit op de controller, dus dat vereist wél voldoende stroom (hij loopt niet via je kachelcontact van je klok). Verder een aansluiting voor aan afzuigfan en een inblaasfan. Alles is digitaal af te stellen en de regeling is volledig traploos, met een triac regeling. Hier al wat plaatjes van doc:

 

gallery_11156_6291_341886.jpg

gallery_11156_6291_51953.jpg

gallery_11156_6291_207707.jpg

gallery_11156_6291_228573.jpg

 

Het ding is zelfs nog uit te breiden met een co2 installatie! Affijn, mooi speelgoed voor de verwende kweker.

 

Het is een best wel kostbaar ding (zal zo'n 240 euro gaan kosten) en ben dan ook blij dat we er 2 beschikbaar hebben. En daar moet je dan ook wel wat voor doen!

 

Als je hem wilt gaan testen verwachten we van je dat:

  1. Je een hok hebt waar je al langere tijd in kweekt (en dus je klimaat goed kent)
  2. Zowel inblaas, afzuiger als verwarming op de controller kunt aansluiten (denk aan de extra stroom!!)
  3. Je al minimaal een volledig verslag op Wietforum hebt geplaatst zodat we je ruimte ook goed kunnen beoordelen
  4. Je er een fabuleus verslag van maakt in deze sectie natuurlijk!

 

Meer informatie over de controller volgt nog, ben in gesprek met de makers.

 

Voldoe je aan de eisen en wil je graag met deze controller aan de slag? Meld dat even in dit topic met je set-up (dus niet via pm) en geef ons een goede reden om jou te verkiezen :smoke

 

Om het eerlijk te houden doen we niet "wie het eerst komt, het eerst maalt" maar maken we volgende week vrijdag bekend wie de gelukkigen geworden zijn.

 

Uiteraard weer met dank aan K.J.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

mooi ding :tu

ik vind 240 euro zelfs niet zo veel want een mijn degelijke Multifan kost + thermostaat is zelf duurder...

als hij goed werkt word dit mijn volgende controller !!

 

het lijkt mij wel dat de elektronica van de voeler vrij bloot zit en onbeschermd is...

hopelijk levert dit geen problemen op...

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heel erg zonde dat ik me kweekje met 100% afzuiging moet doen, want deze ziet er wel heel erg degelijk uit en ik had graag het verschil gezien in klimaat tov mijn spc controller. Moest er niet gelijk een juiste tester gevonden kunnen worden houd ik graag me ruimte ervoor ter beschikking. :tu

 

2x600 / 1500m³ inlaat / 1500m³ uitlaat / can light max filter 1500m³

Share this post


Link to post
Share on other sites

En weer mooi speelgoed in de testsectie :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik stel mijn ruimte ook wel ter beschikking. Zou ik meteen mijn nieuwe softbox op kunnen zetten.

 

Opstelling is dan een 3500 cuub afzuiging, 1500 cuub inblaas en een kacheltje.......

Dit alles onder de hoogte zon van 2 x 600 watjes.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil me hierbij ook aanmelden voor de test van de fancontroller van ecotechnics

omdat ik al eerder erop verliefd ben geworden op de fancontroller van ecotechnics door Doc :smoke

3x 600watt 1500m3 afzuiging en 1000m3 aanzuiging

en een portie goeie zin :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
het lijkt mij wel dat de elektronica van de voeler vrij bloot zit en onbeschermd is...

hopelijk levert dit geen problemen op...

 

Mvg

De electronica zit in een uitstekende kast. En tja, de voelers.. die moet je nou eenmaal blootstellen aan de lucht ivm de rlv sensor he :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat dit weer mogelijk word gemaakt door K.J Products

 

:tu

 

Succes met de test

 

Laters Da dende

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer ik gebruik eenpassieve inlaat en een cv met thermostaatknop als verwarming. heb verder 2x 400 en 500 kuub afzuiging. ben wel heel benieuwd naar het ding. zit er een aparte poort op voor de lv besturing. ik heb namelijk een zibro d112 ontvochtiger die zou je daarmee mee aan kunnen sturen. nou als je dat ook wil tetsten hoor ik het wel.

 

ik meet mijn temp en lv met een sensor de ik op mijn pc kan uitlezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej ff een vraagje he.

Waneer is deze Traploze Fancontroller in nederland op de markt voor minder dan 300 euro??? want ik heb hem wel ergens gevonden op internet was rond 499 en als je hellemaal compleet wouw was ie 699 ergens in U.S. maar dat vind ik net is te duur .

in iedere geval ben ik zeker wel zeer enthosiast over deze fan controller

 

maar isde oudere versie ook met kachel en traploos??? want voor mij is die met CO2 nog niet echt belangrijk ik ben nu nog vanplan om te experimenteren met kweken maar ik wil da wel op een redelijke manier doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

je weet de site van KJ toch wel te vinden he? Bocendien staan de specs van de andere controller gewoon op de ecotechnics site, zie eerste post. Hier gaarne reacties voor de test.

 

zit er een aparte poort op voor de lv besturing.

nee, en de kachelsturing is ook onafhankelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel intresse om deze controler uit te proberen heb echter alleen geen kachel die ik er op aan kan sluiten

daar de temp van mijn hok geregeld word met de centrale verwarming.

 

4 x 600 watt 3250 afzuig en 1500 inblaas met airsock.

 

Groet Bl0wer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hem gevonden nou voor een normale prijs zonder CO2 net als deze hier boven kost £134.99 Ecotechnics Evolution Temperature & Equipments Controller

met Co2 £239.99 een een Evolution Co2 Complete Kit dus met een inhoud van Co2 Regulator,Co2 Controller en Co2 Analyser

 

best wel goed te doen maar alleen nog wel in het buiten land in iedere geval nog niks in nederland gevonden weet iemand meschien de de datum van waneer hij hier in nederland te koop is

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je er nu twee door elkaar haalt overigens, de link naar de leverancier staat in de eerste post :tu

 

Er is een gewone Ecotechnics temp controller (met één display) en deze, die ook rlv en verwarming meeneemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De gewone, link

En met co2, link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, dat komt goed uit, mijn kachelthermostaat is al even kapot :smoke

 

Dus deze wil ik wel testen :tu ~

 

4x600w, 2500 uitblaas, 1500 inblaas en een kachel van 1630watt...

Verdeeld over 2x16A. dus voldoende stroom.

inblaaslucht rechtstreeks van buiten dus heb wel een kacheltje nodig.!

 

Tara

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe vandaag een lang gesprek gehad over kanaalverwarming tara... komt in het volgende EssensiE artikel :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Kan niet wachten,vertel.!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BBB

 

er zijn 2 van die nieuwe ecotechnics-evolution fancontroller eentje met Co2 en eentje zonder Co2. Die jij als gewone hebt is een oudere versie van ecotechnics.

zoals je op mijn plaatje ziet zie je de oude onder in en bove 2 nieuwe en lees ff wat er rechts onder staat bij die 2 nieuwe

je ziet het niet goed maar in iedere geval 2x iets anders.

 

gallery_19455_6516_31817.jpg

 

alleen met Co2 is best wel duur vergeleken met andere fancontrollers maar de gewoone is wel te vergelijken qwa prijs

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk maar even op de site en vergelijk de foto's, er zijn er nu dus DRIE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whaazuup dacht dat je me setup wist :P

 

afmetingen hxbxd 176 x 174 x 88 cm

vermogen 1200W

ventilator 2 x systemair rvk 125a1 - 225m3 per uur

filter can filter serie 9000 - 50 cm - 300m3

transformator 2 x elt 600w compact

lamp 2 x philips sont plus 600w met cooltube armatuur

relais 2 x omron 40a

schakelklok graesslin type analoog

 

omdat het een paar keer goed fout is gegaan met de g-tools en veel negatief nieuws hoor en krijg lijkt dit me handig om te gebruiken en toepassen

 

kunne ze gelijk met deze ronde mee test ik 2 dinge in 1 topic :P

 

Link : Test Spliff Strawberry vs Sannie Rebelshack x herijuana

 

 

 

laterz haze

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voldoe je aan de eisen en wil je graag met deze controller aan de slag? Meld dat even in dit topic met je set-up (dus niet via pm) en geef ons een goede reden om jou te verkiezen :P

 

Om het eerlijk te houden doen we niet "wie het eerst komt, het eerst maalt" maar maken we volgende week vrijdag bekend wie de gelukkigen geworden zijn.

Jongens hoe moeilijk is het nou om te lezen??

 

1. Je voldoet aan de eisen anders reageer je NIET

2. Je vertelt welke setup je hebt

3. Je geeft ons een goede reden om jou te verkiezen

4. Vrijdag maken we bekend wie het mag gaan testen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan niet wachten,vertel.!!!

Allereerst installatie instructies voor een kanaalverwarmer:

 

1. Monteer de verwarming altijd NA de fan

2. Gebruik voor de aansluiting metalen pijp, geen slang

3. Hou er rekening mee dat de temperatuur die er standaard uit komt vrij hoog is. Voor een kleine ruimte moet die geregeld worden, afhankelijk van de temperatuur van de inkomende lucht. Dat kun je o.a. doen met een traploze thermostaat of PID controller met pulsmodulatie uitgang aangesloten op een Solid State relais (eigenlijk gewoon een dikke triac besturing dus). Voor een verwarming is dat een prima oplossing omdat deze geen inductieve belasting vomt zoals een fan of een vsa. Er zijn er diverse te koop voor onder andere broeikasten, en de meeste kanaalventilator lijnen hebben deze controllers in het assortiment zitten.

 

Ik zat er eerst nog aan te denken om die uitgaande temperatuur te regelen met een sensor in de inblazende verwarmde lucht maar ik denk eigenlijk dat ik deze ook gewoon in de ruimte kan hangen. Boven de 24 graden mag hij gewoon afslaan, daarna neemt de fancontroller het over.

 

Gezien de lage kosten van een dergelijke verwarming (die straploos regelbaar is) en het hoge rendement bij een actieve inlaat vond ik dat we dat maar eens moesten gaan onderzoeken. Maar goed, we dwalen af, da's voor een ander topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat Tara wel de ultime ruimte heeft om te testen.

Daar gaat niemand meer over heen hier.

 

Zou e geld op Tara zetten. :P

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...