Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GreenGrower

Horizontaal groeien

Recommended Posts

Ik lees hier dat veel mensen problemen hebben met de ruimte in de hoogt.

Een plant groeit naar het licht toe, dus als je een beetje gaat zitten knutselen moet je een plant ook wel horizontaal kunnen laten groeien!

Het wordt wat lastiger met water geven en hoe de aarde in de pot blijft zitten(misschien pantytje of ander gaas :P ), maar als je echt wil kweken zou je het toch kunnen proberen.

 

't is maar een ideetje :wink:

laters

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dis al veel vaker gedaan.

Zelf heb ik toen de plantjes klein waren de stammen ook horizontaal gedrukt met van die groene planten ijzerdraad. Je kan ze hiermee heel dicht bij de grond houden en precies naar de plek manouvreren waar je ze wilt hebben.

 

Als de planten echt stevige stengels hebben moet je ze natuurlijk niet plat drukken. En zorg er wel voor dat de toppen voldoende licht krijgen want plant transpoorteert voedinstoffen via verdamping in de bladen naar de toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een plant groeit naar het licht toe, dus als je een beetje gaat zitten knutselen moet je een plant ook wel horizontaal kunnen laten groeien!

GG

 

 

Wordt moeilijk denk ik

Leg maar eens een plantje horizontaal in het donker, na een paar uur is het topje 90° gedraaid en groeit het terug omhoog... :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

[quote name="piethein"Wordt moeilijk denk ik

Leg maar eens een plantje horizontaal in het donker' date=' na een paar uur is het topje 90° gedraaid en groeit het terug omhoog... :?[/quote]

je moet ook de lamp links of rechts van de plant plaatsen, dan groeit ie er vanzelf naartoe. :evil:

 

GG 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...