Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
piet

Kweken Op Mapito

Recommended Posts

Wat me opvalt is dat er maar weinig topics zijn over het kweken op mapito,en die topics die er zijn zijn meestal toch al wat ouder.je zou toch zeggen dat mapito kwa opbrengst het beter doet dan aarde/cocos.zitten op het forum gewoon minder mensen die op mapito kweken of zijn ze overgestapt enz enz enz. is hier een rede voor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de meeste mensen hier kiezen voor biologisch. Om de smaak en voor puur natuur. De meesten hier zijn hobby matig bezig en in ieder geval uit liefde voor de plant. Tevens zitten er een groot aantal experts tussen waarvan een aantal mischien wel op mapito of steenwolslabs kweken maar dit is idd eerder uitzondering dan regel.

 

Wat je wel veel ziet is dat mensen deels aarde deels cocos gebruiken, verder houden ze het organisch. Sannie beveelt dit ook aan, hij heeft daarvoor de matchende voedingen van BAC voor een snelle prijs. De meesten, zo ook ik zijn het met hem eens dat dit de mooiste en beste manier van kweken is. Er zijn mensen die goede opbrengsten halen op media als mapito, maar lees Sannie zijn verslagen maar eens, met zijn biologisch/organische methode met bodemleven. Hij heeft er verslagen tussen staan die gemakkelijk 1,25 gram per watt laten zien. Dit halen de meesten die op steenwol/mapito kweken ook niet. Dit zijn dan ook zeer mooie biologische resultaten die de meesten hier nastreven. Ik wou dat ik het zo goed kon.

 

Voor iemand als ik geld dan ook zolang ik niet zo goed ben op aarde als sannie (mijn hoogste resultaat tot nu toe is 0,8gr/watt) zie ik geen reden om op steenwol over te gaan en valt er op aarde nog genoeg te streven voor mij. Ik vindt de wiet vanaf steenwol/mapito minder lekker en meestel gaan dit soort weedjes een half uurtje keihard te keer en neemt de werking al weer af. Ik vindt steenwol weed een beetje doorgefokte weedjes die het niet halen bij een goed gekweekte bio!

 

Correct me if i'm wrong!

 

Laterz.....

OGKush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor info,ik zal Sannies verslagen eens doorspitten gr piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kweek ook al wat jaren op mapito er zijn best veel voordelen aan maar zie hier wel in de buurt dat het ook goed fout kan gaan gr pjp

Share this post


Link to post
Share on other sites

PJP vraagje:als ik zaadjes laat ontkiemen in pitpots hoe kan ik ze dan het beste op mapito overzetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
PJP vraagje:als ik zaadjes laat ontkiemen in pitpots hoe kan ik ze dan het beste op mapito overzetten?

 

heb je gebruikte mapito of nieuwe

Share this post


Link to post
Share on other sites
nieuwe mapito

 

 

spoel de mapito eerst heel goed door want hij is altijd veel te hoog als ie uit de zak komt

maak je ec en ph aan voeg er wat wortelstim aan als ie goed door gespoeld is

knijp je m goed uit tot ie niet te nat is doe hetmed_gallery_12264_6373_1073665.jpg in kleine potjes en zet de pitpot erin

 

en dan ben je klaar

gr pjp

 

ps word dit je eerste keer op pito

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat jij ze in die steenwol pluggen ontkiemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
laat jij ze in die steenwol pluggen ontkiemen?

ja ik gebruikt altijd stekpluggen

1 om dat ik daar nog paar dozen van heb

2 ik vind dit veel fijner werken da pitpots

 

gr pjp

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoelang duurt het op die pluggen voor je ze op mapito kan zetten? thx voor info dude

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoelang duurt het op die pluggen voor je ze op mapito kan zetten? thx voor info dude

zodra ik een wortel uit de plug zie gaan ze de pito in is meestal vanaf het zaadje dag of 3tot5

 

ga je op mapito poten kweken of heb je een bak gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

op potten,ik heb nog nooit met zaadjes gewerkt .werk jij altijd met zaad of heb je ook met stekken gekweekt op mapito? wat bevalt je beter

Share this post


Link to post
Share on other sites
op potten,ik heb nog nooit met zaadjes gewerkt .werk jij altijd met zaad of heb je ook met stekken gekweekt op mapito? wat bevalt je beter

ik kweek eigelijk al van af het net uit was op mapito

bevalt me heel goed alleen een foutje is snel gemaak met je ec

werk normaal alleen met stekken maar ben nu bezig met test zaden en heb laats wat zaden bij sannie bestel om mijn keuze wat uit te breiden moet zeggen dat het op zaad ook lekker gaat maar duurt wat langer dus heb daarom paar leuke moeders en als me oogst klaar is zijn mijn stekken al 2 weken voor gegroeit

zo schiet het lekker op

welke voeding gebruik je

 

gr pjp

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil canna gaan gebruiken.het is de bedoeling dat ik steeds vanuit zaad wil gaan kweken omdat ik dan zelf een keuze kan maken wat ik zet.als ik 2 weken voor een oogst nieuwe zaadjes op steenwol pluggen laat ontkiemen zouden ze dan sterk genoeg zijn om ze meteen op 12 uur te zetten.ik ga je volgen in je topic ziet er goed uit,groetjes piet

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik wil canna gaan gebruiken.het is de bedoeling dat ik steeds vanuit zaad wil gaan kweken omdat ik dan zelf een keuze kan maken wat ik zet.als ik 2 weken voor een oogst nieuwe zaadjes op steenwol pluggen laat ontkiemen zouden ze dan sterk genoeg zijn om ze meteen op 12 uur te zetten.ik ga je volgen in je topic ziet er goed uit,groetjes piet

 

zelf gebruik ik hypro goede ervaring mee ben niet zo kapot van canna meningen verschillen he

en die 2 weken vind ik erg vroeg of je moet een haze soortje hebben die wat langer door groeit ander zou ik 3 a 4 weken doen heb je ook mooi de tijd om ze uit te zoeken

suksex er mee als er vragen zij hoor ik het wel

gr pjp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...