Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

obnoxious

De Paden Op De Lanen In.

Recommended Posts

Hallo beste natuurliefhebbers.

 

Wij hopen dat jullie weer klaar zijn voor de jaarlijkse Psilobin dwergen bestrijdings weken.

Dit weekend zijn wij alvast begonnen met onze grote Psilobin dwergen verdelgingsactie.

Genoeg van deze trip gnomen!!!

De makkelijkste manier van bestrijden is, door hun huisje weg te plukken. Vervolgens moet u hier thee van trekken en deze moet volledig genuttigd worden.

De paddestoel die hun voorkeur heeft is de welgenaamde puntige kaalkop. Als u naar de onderstaande foto kijkt ziet u 2 van hun huisjes staan. Gelukkig waren de bewoners niet thuis. Want het zijn walgelijke creaties , deze Psilobin dwergen.

 

gallery_19540_6577_5470.jpg

 

Zoals u kunt zien hebben wij een goed gat geslagen in de lokale populatie van Psilobin dwergen.

 

gallery_19540_6577_5835.jpg

 

Op de volgende foto kunnen jullie zien, waar jullie op moeten letten, als jullie ook willen deelnemen aan het grote Psilobin dwergen bestrijdings progamma.

 

gallery_19540_6577_233727.jpg

 

Hier volgt nu een gedetailleerde foto van 1 van hun huisjes.

 

gallery_19540_6577_686364.jpg

 

Tuig is het! Dat loopt maar een beetje trippend rond. Voordat je het weet springen ze van een brug.

Bij het bestrijden van deze verschrikkelijke gnomen moet u vooral uitkijken voor huisjes zoals op de onderstaande foto.

 

gallery_19540_6577_2042.jpg

 

Komt u een huisje tegen als op de foto, kijkt u dan maar uit. Want meestal betekend dat problemen. Want in deze huisjes woont meestal een heel gezin van dit geteisem.

 

Kortom beste natuurliefhebbers doet u plicht. En help ons de Psilobin dwergen te bestrijden door hun huisjes te plukken, maak hier thee van en vergeet vervolgens niet om deze op te drinken. Wat men makkelijk kan vergeten na een harde dag van Psilobin dwergen bestrijding.

 

Met voorbaat dank Obnoxious

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben je niet bang dat je een verkeert paddestoeltje plukt en jezelf of andere vergiftigt ??

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk topic:) Ik kijk hier regelmatig in parken en dergelijke maar ik kan ze nooit vinden.. Nog tips waar te kijken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja lijkt me ook egt toff om ze te gaan zoeken, maar ben egt bang dat ik de verkeerde pluk

en ik zoek er wel beetje naar maar kom ook niet egt de goeden tegen (kaalkopjes)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

ik zal eerst even duidelijk maken dat deze paddestoelen voor eigen gebruik zijn en om te delen met wat goede vrienden.

 

Pure bedankt voor je reactie. Het gebeurt haast nooit dat ik een verkeerd paddestoeltje pluk. Soms gebeurt het wel maar dat komt doordat ik te druk ben met plukken en niet goed oplet.

Maar er komt wel meer bij kijken dan alleen plukken. want naar het plukken moet je er nog eens al het gras tussen uit halen. Vervolgens leg ik ze ook meteen te drogen.Want ik leg meteen een voorraad aan waar ik genoeg aan heb tot de volgende herfst.

Ik wil hier alleen mee zeggen, elke paddestoel gaat minimaal 3x door mijn handen. Als er een foute tussen zit zie ik dat voordat ze geconsumeerd worden.

 

Makreel, tips? Kijk in het gras. Ze groeien echt overal, een oude buurman had ze in zijn gazon. Hij wist er niets vanaf en ik heb hem nooit verteld wat het waren.

 

own3d, blijven zoeken. Als jij je eerste kaalkop vind, ga je ze echt overal zien. Ze zijn echt overal te vinden. Vorig jaar heb ik ze gevonden bij de hoofdingang van een kerk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens aan...

Een beginner die wel weet hoe hij een mooi verslagje moet maken! ;) Super :tu

 

Zelfs voorgesteld en de hele mikmak! :o

 

 

Waar let je op, of wat zijn de 'instinkers' bij de Psilobin? Waaraan herken je de kwade Look-a-likes?

 

 

Veel plezier met T zetten :smoke

 

 

Groeten, Banaan

 

(je kan nog even bij je 1e en laatste foto '_tn' uit de link halen, dan worden je foto's groot weergegeven. Doe dat door je post te editten.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

googlen op puntig kaalkopje of semilanceata.

 

Door wildpluk te matigen en zelf te kweken zorgen we ervoor dat ons eigen heilige stoeltje ook voor volgende generaties beschikbaar is.. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

M'n beste wietvriend ik weet wat je bedoelt.

 

Maar voor mij gaat dat niet op, want ik pluk deze paddestoelen al verscheidene jaren op dezelfde velden en alleen voor mijn eigen gebruik. En het lijkt erop dat de populatie puntige kaalkopjes alleen maar groter wordt op deze velden. Tevens weet ik ook haast wel zeker dat ik de enigste ben die op deze velden pluk.

Edited by obnoxious

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar let je op, of wat zijn de 'instinkers' bij de Psilobin? Waaraan herken je de kwade Look-a-likes?

 

Heeft iemand duidelijke foto's of beschrijving van de ''instinkers'' ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal morgen is zien of ik wat dwergen kan ergeren :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...