Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wiedewiet

Schaar En Handen Schoonmaken, Waarmee ?

Recommended Posts

Misschien het verkeerde hoekje voor de vraag, ik weet niet waar ik hem anders moet stellen.

Als je knipt en je schaar en je handen schoon wil maken , waar doe je dat dan mee?

Ik had daar vanmorgen een discussie over met een kweekmaatje.

Bij mij moet het oogsten nog beginnen maar ik knip wel elke dag toppen af waar wat rot in zit. Die knip ik netjes bij en maak mijn schaartje en vingers vaak schoon met spiritus. Witte spiritus, niet de blauwe ( Ethylalcohol met 94% alcohol).

Volgens hem helemaal fout, dat laat resten achter in je toppen.

Daar geloof ik niks van want je blaast je vingers en schaartje in een seconde droog.

Hij maakt zijn schaartje nat met slaolie als hij gaat knippen, en dat lijkt mij nou weer niks.

Iemand advies ? Want ik moet eerdaags gaan oogsten...

groet Wiedewiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schaar wordt super goed schoon met een stukje wc papier en beetje terpentine erop, wordt weer als nieuw. Voor je handen zijn handschoentjes het makkelijst. Of insmeren met baby olie werkt ook goed.

 

Grtz Spint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die handschoentjes kan ik niet mee werken, ik ben blij dat ik geen chirurg ben :tu

Ik smeer m'n handen in met slalolie dan is het er wel enigzins vanaf te krijgen met wassen en een borsteltje, maar die babyolie is misschien een betere optie.....

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een potje terpentine met een doekje erin.

Deksel eraf...handen en schaar schoonmaken....deksel er weer op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik gewoon olijfolie of sla olie werkt super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geeft dat dan geen olielucht/smaak/residu aan je toppen ?

Spiritus maakt schoon én verdampt meteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik aceton of alcohol voor me schaartje schoon te maken

m'n vingertopjes maak ik ook schoon met alcohol of aceton en daarna m'n handen goed invetten met uierzalf.

 

voor het knippen smeer ik ze ook in met uierzalf maar laat dat wel ff intrekken natuurlijk voordat ik begin te knippen.

 

maar zo zal iedereen wel z'n eigen dingetjes hebben :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon alcohol bij de drogist halen ( 96%). Maakt alles goed schoon, ook eventueel je zakken van de Ice-o-lator.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon alcohol bij de drogist halen ( 96%). Maakt alles goed schoon, ook eventueel je zakken van de Ice-o-lator.

 

hars verwijderen doe je met white spirit of aceton (pak goedkoper als alcohol hoewel het ook werkt)

 

bong of pijp maak je proper door ze te vullen met zout en alcohol en dan te schudden

kleine pijpjes enzo doe je in een diepvrieszakje samen met het zout en de alcohol en dan een knoopje en schudden...

 

koop wel geen 96% pure alcohol die kost 10 euro / L

of ook geen pure drinkalcohol die kost wel 25 euro /

koop brand alcohol van 85% ofzo die kost mr 3 euro / L en werkt even goed!!

wel goed spoelen achteraf wat die alcohol kan giftig zijn!!!

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verplaatst naar Algemeen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieder heeft z'n eigen ding

Ik leg mijn schaar tussendoor en na het knippen even in de vriezer en krap hem daarna schoon met een mes(extra hash) en ik gebruik 1 handschoen om de plant vast te houden en plak vingers lik ik af

Na gebruik olie ik het schanierpunt van de schaar in en voor gebruik goed poetsen met een keukenrolpapier zodat er geen olie meer op zit

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Handen proper maken doe je zo,

 

Neem wat bakboter en wrijf het goed rond je vingertoppen,

daarna heel licht afspoelen met bijna heet water,

dan een beetje afwasmiddel gebruiken zoals de bakboter.

 

Daar krijg je terug babyhandjes van :tu

 

grtj.pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo de schaar doe ik mee in de vaatwasser.

en mn handen wrijf ik in met ordinaire halvarine daarna met zeep is in 1 a 2 minuten gebeurd.

 

 

 

 

houzgroen

 

 

 

 

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips, als het grote knipwerk gaat beginnen toch maar even iets halen om mn vingers in te vetten dan. Voor het schoonmaken hou ik het toch maar bij witte spiritus, is wel makkelijk als je tussendoor effe een shaggie wil draaien.

 

Groet, Wiedewiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en natuurlijk is er maar 1 zeer snelle makkelijke afdoende manier.

 

garagezeep voor de handen. het mesje maak ik tussendoor schoon met een mesje om van de hars bolletjes te maken. schaartje maak ik ook schoon met garagezeep.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spritus is nog altijd het goedkoopste en het makkelijkste geloof ik...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No-Zem, kan best hoor dat gewone spiritus( de blauwe) methanol is.

Die ik heb is witte spiritus, er staat op het etiket :

 

Ethylalcohol denaturiert

mind. 94 % Alk.

 

Volgens mij heel zuiver spul, maar daar heb ik dus een meningsverschil over met mijn kweekmaatje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zelf gebruik alleen olijfolie zowel voor me handen als voor me scharen.

 

als ik moet knippen heb ik altijd een klein bakje met olijfolie erbij.

 

als de schaar vol geplakt zit met haartjes en thc enzo dan wrijf ik het een beetje in met olijfolie en dan met een stukje keukenrol met ook wat olijfolie erop en dan veeg ik zo alles eraf.

 

 

En als ik onder het knippen ff de kamer uit moet of klaar ben dan pak ik met 1 hand beetje olijfolie uit het schaaltje en hier wrijf ik goed me handen mee in.

 

dan spoel ik me handen af onder de kraan en dan nog ff met handzeep opnieuw me handen wassen omdat water niet echt kan hechten aan olie.

 

en dan zijn me handen weer mooi schoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn schaar schraap ik enkel schoon met een mesje, wat er af komt kan je heerlijk in een joint stoppen.. Handen meestal met een tube van Bizon waarmee je verf en andere hardnekkige ongein van je handen krijgt.. Werkt prima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mee eens !

 

ps. scharen gooi ik na het knippen weg :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat aan de schaar zit is erg lekker om te roken

kan begrijpen dat er bij grote hoeveelheden knipwerk wel wat verloren gaat maar bij een kweek met 1 lamp ofzo dan raak je de toppen zelf gewoon toch niet aan:hou ze vast bij de takjes en zit die toppen niet konstant te bepotelen

die hars hoort aan de toppen te blijven en niet aan je vingers en zeker niet weggegooid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...