Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jonkoman

Tapijt Laten,bakken Of Potten???

Recommended Posts

Ik heb dus tapijt liggen op de vloer.kan ik deze laten liggen???Kost minder moeite en is ook beter tegen geluid dacht ik zo.Hier komt uiterdaad wel vijverfolie overheen.Maar is dit verstandig of toch niet???

 

En andere vraag is.Ik zit te twijfelen of ik grote aarde bakken zal maken of potten gebruik.Potten hebben mijn voorkeur aangezien ik geen zin heb om hout enzo te moeten tillen ivm met nieuwsgierige buren.Maar aan de andere kant las ik hier op forum dat je met bakken een grotere buffer heb en ja aangezien ik niet zoveel ervaring heb lijkt me dit wel verstandiger.

 

Wat denken jullie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor m'n negatieviteit, maar als het al teveel moeite is om een stukje vloerbedekking weg te halen dan heb je de verkeerde hobby gekozen. Het maken van een goede kweekruimte is de basis van je succes en daar zul je echt veel tijd en moeite aan moeten besteden, anders kun je er beter niet aan beginnen.....

Maargoed dat beantwoord je vragen niet :o

 

Die vloerbedekking kun je laten liggen, maar zorg er wel voor dat die compleet ingepakt word door het zeil en tape de randen goed af, want door de warmte kan die giftige gassen af geven en dat wil je niet in je planten krijgen.

 

Ik heb dezelfde afweging gemaakt, tussen aardebak of potten, en ik heb gekozen voor de aardebak. Zeker als je nieuwsgierige buren hebt is dat op lange termijn veel gunstiger. Want je hoeft slechts de bovenste 10 cm van je aarde te vervangen en niet alles zoals bij potten. Al schijnt dat trouwens niet perse nodig te zijn, maar dat laat ik aan de geleerden over :o

Bijkomende voordelen van een aardebak zijn het makkelijke water/voeding geven via een drainage slang, een grotere buffer tegen fouten, een organisch bodemleven dat je dames helpt om gezond te blijven en een betere eindkwaliteit. Dat alles mits je organische voeding gebruikt uiteraard.....

Ik had m'n eerste ronde met aardebak al gelijk 0,74 gram per watt! Maar ik heb ook zo'n beetje elk kweekverslag op het forum gelezen en een kweekverslag bijgehouden en daar duidelijk m'n voordeel mee gedaan.

 

Gebruik de zoekfunctie maar eens dan zul je heel erg veel over al je vragen vinden! Het komt maar zelden voor dat een vraag niet met de zoekfuncite beantwoord kan worden.....

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net wat underground zegt,als je geen zin,tijd of moeite er voor over hebt zal dit nooit helemaal jouw ding worden ben ik bang :)

Ga jezelf eens na en bekijk waar je het voor doet...........

Over je buren zal ik me niet TE druk maken,iedereen klust toch wel eens wat met een stukkie hout of dergelijke?!Als je dagelijks hout loopt te verzetten rond of in je huis kan ik het begrijpen. :o

Zelf kweek ik in potten,maar moet wel zeggen dat het best moeilijk kan zijn om de planten individueel te behandelen,gezien iedere plant zijn eigen behoeften heeft qua water en voeding. Veel meer tijd,werk en aandacht gaat er naar uit.

Bij mij gaat ook wel eens de gedachte om een aardebak te bouwen,underground noemden de voordelen al :)

Bepaal het zelf,maar weeg sommige dingen tegen elkaar af.

Gelezen je post lijkt een aardebak het beste voor je,omdat dit makkelijker is en gunstiger op de lange termijn,en haal dat stukkie tapijt er gewoon ff uit joh :o

 

Greetz kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat stukje tapijt zou ik idd toch even weghalen, als het om welke reden dan ook toch vochtig word dan zouden er ook schimmels in kunnen ontstaan, lijkt me beter van niet! Ik zelf gebruik polystyreen platen op de vloer, kost niks en houdt je wortels wat warmer door de isolerende waarde.

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha dat van dat ik te lui was voor de tapijt was een slechte grap :o .doelde er meer op dat dat weer wat scheelt dat ik niet naar buiten hoef te shouwen weer ivm met de buren.ja denk toch dan maar dat ik voor de bakken ga,maar dat zie ik wel als het zover is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aardebakken hoeft niet van hout, je kan ook een paar speciekuipen/grote potten of iets dergelijks gebruiken als ' aardebak' .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht eraan hoever je hem boven je tapijt hebt hangen, Ik heb zelf 3 pp buitenplanten binnen laten afbloeien in de logeer kamer gewoon open, Dus alleen lamp en ventilatortje is perfect gegaan.

 

Maar beter kan je idd gewoon een hokje bouwen.

 

Aangezien ik lui ben en maar 1x per jaar zet doe ik de moeite erniet voor voor 8 weken per jaar.

 

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietvriend dat is een goei had ik niet aan gedacht ja.

 

@bacardi tapijt is al weg :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook in sommige tapijten zitten weekmakers zoals formalhide :smoke :tu

dus beter dat je het weg heb gehaald

 

 

mzzl 11ltp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...