Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
WietVriend

Azurescens , Outdoor 2008

Recommended Posts

Zo, ik nam gisteren even een kijkje in mn bakje Ps. Azurescens waar ik al 2 oogstjes vanaf gehaald heb in september.

 

Het was erg hard gegaan de laatste week, rechts onderin ben ik dik te laat.

 

Maar het mag de pret niet drukken er komt wel een (krap) onsje droog vanaf hoor! :(

 

Goh je let een weekje niet op en:

 

gallery_16743_5050_321581.jpg

 

Op de theedoek:

gallery_16743_5050_3802518.jpg

 

Na deze oogsten (als de vorst invalt) ga ik een deel uit de bak halen om in de winter "spawn" van te maken. Dit ga ik in het voorjaar gebruiken om een plek met azures te maken in het bos! ;)

 

/EDIT MOD// het aanbieden van paddo's is verboden op het forum//END EDIT//

 

Groeten

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje! Lijkt me ook wel eens tof om zo'n paddo buitenkweekje te doen..

 

Ik heb vernomen dat de psilocybe azurescens iets van 3 keer zo sterk is als cubensis? Is de trip ook meer visueel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 keer zo sterk :o dan zijn ze te vergelijken met de hawaiaanse paddo's ? of zijn ze nog sterker ? :o

en worden deze in smartshops verkocht ?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

of ze 3x zo sterk zijn weet ik niet, maar zeker toch wel een aardig eind...

 

Ps. azurescens word niet in smartshops verkocht. Deze soort is niet tot nauwelijks binnen te kweken en daardoor commercieel gezien niet interessant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok thnx voor de reply ^^)

 

Toch hoop ik dat ik ze ooit kan proberen :o

Zondag nog eens paddo's eten met mn maten ^^) een hele portie hawaiaans of we kopen 4 verschillende soorten en mixen die ^^)

we weten het zelf nog niet zo goe :o

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit zijn toch zeker wel de sterkere paddos.

mooi veldje,lijkt me trouwens ook wel een keer leuk om te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allen

 

Ze zijn wel binnen te kweken hoor. Zeker in bijvoorbeeld kelders, maar makkelijk is het niet.

Zag laatst nog ergens een artikel wat ik even naar boven heb gegoogled:

 

Indoor Azures

 

Daarnaast is het mij niet om de commercie te doen, anders stond het hier wel vol met cubensis. :o

 

De Azurescens hoort tot de sterkste Psilocybe soorten en is wat sterker dan de Cubensis.

Ons eigen kaalkopje is ook best sterk, maar pas echt moeilijk binnen te kweken en buiten niet voor iedereen even makkelijk te vinden.

 

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik de AzureGod :o nog niet heb ontmoet. Heb 2 jaar geleden voor het laatst paddestoelen gegeten en dat waren mijn eigen gekweekte Cubes.

 

Groetjes

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kanjert,

 

Straks gaan ze weer snoeien overal, en wat belangrijker is; ze gaan weer versnipperen.

 

Ook als je niet je eigen soortjes erop ent, groeien er al vaak koppies op. :o

 

Je kan vaak wel een aanhangwagentje houtsnippers bietsen, een fles Berenburg doet wonderen :o

Op een rustig plekje een flinke laag verspreiden, daar mooi je kweekresten op enten.

 

Met een beetje mazzel.......................

 

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

High JM! :D

 

Goed plan! Elk jaar zie ik de gemeente hier weer aan de slag bij dampende (composteringsproces ofzo denk ik;) ) hopen vers versnipperd hout.

En inderdaad, VLAK bij de mooie bossen. Staat er al vol met vliegenzwammen, daar moeten azuurtjes heen! :o

 

Zal mn ogen eens open houden.. :)

 

Van nature komen er maar zeer weinig (geen?) ' woodlovers' in NL voor die psycho-actief zijn, dat mag best wat veranderen!! :D :)

 

Gr

Wv

 

Mooi man! Prachtige paddestoelen. B)

 

Dankjewel! Heeft de natuur voor mij gemaakt! :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze zijn wel binnen te kweken hoor. Zeker in bijvoorbeeld kelders, maar makkelijk is het niet.

Ik ken dat artikel. OK, het kan wel. Maar het is en blijft te lastig om het op grotere schaal te doen zodat het voor een smartshop haalbaar is.

 

Daarnaast is het mij niet om de commercie te doen, anders stond het hier wel vol met cubensis. :o

Dat weet ik, mij ook niet. Maar er was nou eenmaal de vraag of ie in smartshops werd verkocht. Ik gaf daarop nee als antwoord met een korte uitleg waarom niet. Was geen beschuldiging naar jouw kant... :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat is weer eens wat anders dan al die groene toppen , schitterend zo'n bak vol

vroeger wel kaalkopjes geraapt/geplukt en dan zwaar space rond een kampvuur

 

Wanneer is die paddo meeting eigenlijk ? :o :o

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja he buble!? :o

Ik hoop, en verwacht, dat er nog wel een ronde af te halen valt eer we serieuze nachtvorst krijgen.

 

:o

 

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...