Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pyro6

Planten Blijven Laag?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

ik heb 2 a3 weken terug mijn zaad plantjes in mijn hokje gezet, dit word de eerste keer binnen voor mij, Ik heb een 600 Watt Lamp, Filter en afzuiging is allemaal goed geregeld, er staat ook een kacheltje in(gekocht bij de growshop) die aanslaat zodra de temperatuur onder de 21 graden gaat. Max temperatuur is 25 26 graden in het hok.

 

Ik heb er 6 KO kush instaan 3 Rebel Shacks, deze hebben 2 weken voorgroei gehad(18 uur licht), zijn eronder gezet toen ze boven de grond gekomen waren. nu staan ze klein weekje op 12 12. Nou vind ik dat vooral de Ko Kush ERG laag blijven, zie de foto's

 

met stokje erbij is de Rebel shack rest is Ko Kush

 

dscf2308sb1.th.jpgthpix.gif

 

 

De linker is KO de rechter Rebel shack

 

dscf2310ut9.th.jpgthpix.gif

 

 

 

 

3 Shack stekjes(zijn nog erg klein zoals je op de foto kan zien) staan er nu 1 weekje bij onder 12 12., zitten ook nog in kleiner potje, zodra ik van de week weet wat mannen en vrouwen zijn gaan ze in 15 liter potten.

 

mijn vraag is nu waarom blijven die KO zo klein, de lamp hang ruim 1 meter erboven... warmte is goed... ik geef water als de grond een beetje droog begint te worden, en ze krijgen ook hun voeding. het gekke is dat de stam van de KO's al behoorlijk Dik is en ze ook erg breed zijn maar ze gaan gewoon niet de hoogte in... iemand een idee

 

 

bedank voor het lezen en alvast bedankt voor reacties.

 

 

Met vriendelijke kwekers groet Pyro

Share this post


Link to post
Share on other sites

ko kuch is meer een indica die blijven wat lager ;) in de eerste weken bloei van een zaadplantje kunnen ze nog aardig doorgroeien hoor B)

 

 

veel succes verder, ze staan wel mooi :(

 

 

 

greetz , haze dude

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Pyro,

 

Je hebt de zaden te kort voorgegroeid in een te klein volume. Hierdoor blijven je planten zo klein. Ze zullen nog wat groeien, maar het hokje volkrijgen is nu een onmogelijkheid.

Besef goed het verschil tussen het kweken vanaf zaad of stek.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om te voorkomen dat foto’s in de toekomst niet meer zichtbaar zijn, verzoeken we je om je foto’s in je Wietforum Album te plaatsen !

Hoe je deze foto’s eenvoudig in je topic kunt opnemen kun je lezen in dit topic Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bedankt voor jullie reacties,

 

nouja is nu te laat om nog wat aan te doen dus laten we het beste er van hopen, ik las el dat KO lang doorgroeit in de bloei,dus wie weet. In de growshop werd mij verteld dat ik 4 a5 planten op mijn ommenabij 1vierkante meter moest zetten.... dit klopt dus niet?

 

en nog 1 vraagje de lamp hangt nu op ruim 1 meter hoogte van de planten... wanneer moet deze lager??

 

 

Mvg Pyro

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Pyro,

 

Vier vijf planten kan goed. Lang genoeg voorgroeien is dan wel een vereiste.

Bijvoorbeeld Paffie liet in zijn verslagen duidelijk zien hoe je een vol dek krijgt met vier/vijf planten. Vanaf zaad? Zeker een week of vier/vijf gemiddeld afhankelijk van de soort en de kwaliteit van het medium.

 

De afstand van de lamp is afhankelijk van de temperatuur. Je wilt de lampen zo dicht mogelijk op de lampen zetten zonder dat de temperatuur op het dek boven de 30 graden wordt. Wel op een correcte manier gemeten, dus thermometer niet laten opwarmen in direct licht.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

owke dat zal ik morgen eens gaan bekijken dan, bedankt voor de snelle reply's,

 

hier nog ff de foto's via de goeden manier, bedankt Bram.

 

met stokje erbij is Rebelshack 3 stuks, kleine potjes zijn Stekken, de rest is KO

 

gallery_10313_6518_1723974.jpg

 

URL=http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=gallery&req=si&img=141062]gallery_10313_6518_1574669.jpg[/url]

 

gallery_10313_6518_203426.jpg

 

gallery_10313_6518_1651271.jpg

 

 

maar wat je suggereert is dat ik nu haast geen opbrengst zal halen met mijn 11 planten en 3 vrouwelijke stekken in mijn hokje. want terug in de groei lijkt me geen optie ze staan al 1 week op 12 12, alhoewel er nog niks te zien is. maar als het niet de moeite waard gaat zijn met oog op stroomkosten van de lamp enzo.

 

 

Mvg Pyro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi pyro,

 

Ik heb ook KO staan in 6.5 lters sinds 1 september en heb ook maar 18 dagen voorgroei gegeven.

En nu zijn ze om en bij de 50 cm, niet hoog maar gaan goed in de breedte.( zonder te toppen)

Wat ze zeggen dat ze nog goed doorgroeien in de bloei, da mag je gerust geloven.

Want ik maakte me eerst ook zorgen, maar nu ben ik echt tevreden van mijn teven.

dus wacht nog een 3 tal weken en je zal zien.

Alleen die lamp zou ik toch al op een 75 hangen.

en na 10 dagen naar een 60 gaan.

Nog een beetje geduld dus.

 

PS :heb er 10 in 6.5 staan en 4 in 25liter en men hok is 1.2 op 2.2 en da staat nu weldegelijk goe vol.

Moet wel zeggen dat ik 2 x 600 op wingskap hangen heb.

 

Groeten,

Wietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

owke, bedankt voor je reactie, dat geeft de burger weer moed. dan ga ik nu maar eens mijn eigen nachthok opzoeken.

cu later

 

 

Pyro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is de lamp zo laag hangen dan niet te intens, want vroeger als ik voorgroeide met bijvoorbeeld een TL om daarna buiten te doen, als je de lamp er dicht op zetten bleven ze laag... en aangezien ze nu al laag zijn.... is het dan wel zo handig. en kan iemand ongeveer de afmeting zeggen want ik lees overal op het forum iets anders.

 

Heel erg bedankt voor jullie intresse een vriendelijke reply's ;)

 

 

Mvg Pyro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Pyro,

 

Ik heb ze zelfs voorgegroeit onder 1 x 600, wel onder een propagator en met vetilatie op de lamp gericht om de warmte wat tegen te houden.

En ja vanaf zaad !!!

 

Groeten,

Wietje. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...