Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jeanette

Ik Ben Jeanette

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben Jeanette, 55 jaar, en woonachtig in het zuiden van het land.

Ik heb begin dit jaar van de huisarts een recept gekregen voor medicinale cannabis in verband met een chronische ziekte. Hij vertelde er wel bij dat als dat niet voldoende werkte, ik ook eens de wiet van de coffeeshop kon proberen.

Ik heb eerst de mediwiet geprobeerd. Ik vond de geur al niet prettig. De werking was minimaal en de prijs........ nou, daar zullen we het maar helemaal niet over hebben :(

 

Veel betere resultaten bereikte ik inderdaad met de wiet uit een coffeeshop.

Maar ik moet nogal veel gebruiken, dus werd dat ook te kostbaar. Ik heb in mei 5 zaadjes gekocht en die zijn intussen - ondanks regelmatig toppen - uitgegroeid tot reuzinnen van ruim 2,5 meter. Ze zijn bijna een meter hoger dan de schutting. Gelukkig hebben we maar aan één kant buren en die vinden het helemaal geen probleem, sterker nog, ze hebben in het verleden zelf ook plantjes gehad. Aan de andere kant is een 3 meter hoge muur waar we geen inkijk te vrezen hebben.

 

Ik ben lid geworden van dit forum omdat ik toch best wel vaak twijfel of ik het allemaal wel goed doe, met bemesting bijvoorbeeld. Het begint nu spannend te worden, ik verwacht over een paar weken te kunnen oogsten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd welkom hier en ik hoop voor je dat je straks voor de komende tijd voldoende van je eigen wietje hebt.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) op het Wiet Forum

 

B) Leuk dat je even de moeite hebt genomen om jezelf even voor te stellen.

 

Veel plezier ! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom,

veel sterkte in de toekomst met de planten en het vinden van het juiste kruid voor de pijnbestreiding

grtz

dieselke

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes met je oogst en welkom op het forum ;)

 

welke soort is het?

 

 

greetz, haze dude

Share this post


Link to post
Share on other sites

5*2.5m= verslagje? :( Dan kunnen de andere leden gelijk hun mening kwijt over je dames, en jij kan al je vragen kwijt ;)

 

Welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites
veel succes met je oogst en welkom op het forum ;)

 

welke soort is het?

 

 

greetz, haze dude

 

Het zijn El Nino's, omdat men mij in de growshop vertelde dat die het meest geschikt zouden zijn voor medicinale toepassing.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5*2.5m= verslagje? :D Dan kunnen de andere leden gelijk hun mening kwijt over je dames, en jij kan al je vragen kwijt ;)

 

Welkom!

 

Verslagje? Hm, wat zal ik erover vertellen? Zodra ik weet hoe ik foto's kan uploaden naar dit forum, zal ik wel wat laten zien. Ik zal meteen gaan zoeken hoe ik dat moet doen.

Ik ben al maanden stomverbaasd over de snelheid waarmee de planten groeien. Het begon wat problematisch te worden toen ze ongeveer 25 cm per week groeiden. Ik moest echt gaan toppen, anders waren ze nu zeker boven de schutting van 3 meter uitgekomen :(

 

Ik zal meteen maar bekennen dat ik naast de 5 zaadjes ook 5 stekken heb geplant die ik van een kennis heb gekregen (dat zien jullie straks heus wel op de foto's). Eén daarvan heb ik intussen moeten verwijderen, dat was een mannetje. De andere 4 stekken deden het eerst goed, maar later kregen ze last van meeldauw. Kennelijk waren die stekken niet zo goed geschikt voor buitenteelt. Die 4 zijn wel van de meeldauw af (terwijl de El Nino's er pal naast staan en nergens last van hebben gehad) maar ze hebben toch wel te lijden gehad, misschien niet alleen van de meeldauw, maar ook van de bestrijding met zuiveringszout, opgelost in water, zoals een kennis me had geadviseerd B)

Omdat het komend weekend droog en zonnig zou kunnen worden, heb ik besloten die 4 (ras onbekend) alvast maar te oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mannelijke stek?! ;) Stekken worden genomen van een vrouwelijke moederplant. Het is dus een kloon, en is altijd vrouwelijk...

Tenzij er iets mis is gegaan tijdens het 'selecteren van de moeder' B)

 

Voor het plaatsen van foto's en een beetje hulp daarbij kan je hier klikken.

Als je wat foto's geplaatst hebt, en het klopt nog niet helemaal, dan is er vast een lid dat je een goede tip kan geven! :D

 

Succes met vraagstuk 'Foto's plaatsen' :(

 

 

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een mannelijke stek?! ;) Stekken worden genomen van een vrouwelijke moederplant. Het is dus een kloon, en is altijd vrouwelijk...

Tenzij er iets mis is gegaan tijdens het 'selecteren van de moeder' B)

 

Voor het plaatsen van foto's en een beetje hulp daarbij kan je hier klikken.

Als je wat foto's geplaatst hebt, en het klopt nog niet helemaal, dan is er vast een lid dat je een goede tip kan geven! :D

 

Succes met vraagstuk 'Foto's plaatsen' :(

 

Banaan

 

Dan waren het misschien jonge planten die hij uit zaden had gekweekt ............

 

Ik heb intussen begrepen (hoop ik) hoe het werkt met foto's.

 

Begin juni:

 

gallery_19401_6493_47885.jpg

 

Begin juli:

 

gallery_19401_6493_3512.jpg

 

Begin augustus:

 

gallery_19401_6493_23734.jpg

 

Begin september:

 

gallery_19401_6493_21126.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooi bosje! ;)

 

Met de foto's is het helemaal goed gegaan als ik het zo zie...

Misschien is een echt verslagje (in de outdoor sectie) een idee? :(

 

Truste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...