Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dutchstar

5 X B52 Onder 200 Watt Plug'n'grow Spaarlamp - Alles droog: van het bouwen tot het Drogen.

Recommended Posts

hey man super gefeliciteerd met je oogst man !!! ziet er zeer gooden uit ....

 

met jouw 'drugs'gebruik zit je nog wel enkele jaren goed denk ik :)

 

ik ben heel benieuwd wat het eind gewicht is !!! en of je toppen onder aan ook nog compact zijn ivm diepte straling van zo'n lamp

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een super verslagje om mee te lezen !! en wat een mooi resultaat zonder PH/EC metingen en een klein budget. Heb genoten B) :D

Jammer van de rot... zou het kunnen dat dat komt door een relatief kleine afzuiging en ontbreken van luchtcirculatie fan?

 

In ieder geval zijn mijn plannen om! TL's zijn de begroting uit gekickt: Welcome Spaarlamp :o

 

Wat denk jij...Als je de kans had om 2x100W op te hangen, zou je dat dan doen? Dit met een eventuele beter verspreiding van het licht?

Of is 200W echt meer dan genoeg om alle hoekjes te vinden? (Ik wil in principe gaan scroggen dus wil dan ook wel echt elke cm2 optimaal benutten)

 

Is de opbrengst inmiddels bekend?

 

Hulde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het eindresultaat

Ik heb na dit kweekje met ca. 150 euro budget 87 Gram heerlijke B52 wiet gekregen.

Zonder TOPROT zou ik ca. 20 gram meer hebben gehad, ik heb alles weggegooid wat ook maar een beetje aangerot was, en dat was veels te veel!

 

gallery_14681_6466_709726.jpg

 

gallery_14681_6466_573734.jpg

 

gallery_14681_6466_1377156.jpg

 

gallery_14681_6466_354097.jpg

 

 

Wat ik heb geleerd:

  • de ph waarde van kraanwater afzuren!!!
  • Energiespaarlampen rocken!
  • Een Filter is misschien toch geen overbodige Luxe
  • Je moet een Circulatie ventilator hebben anders ---> TOPROT
  • Beter te vroeg dan te laat oogsten
  • Het is echt geweldig te zien hoe zich een Zaadje tot een vette CULO ontwikkeld
  • De 24e Wereldkampioenschappen Sprint op de schaats werden in 1993 op 27 en 28 februari gehouden op de ijsbaan Machiyama Highland Skating Center in Ikaho.

 

@ Nismo84: De smaak kan ik helaas niet beoordelen omdat ik niet echt veel te vergelijken heb. Maar het effect bevalt me goed!!! Heerlijke creatieve high. Ik ga eens proberen te schilderen ofzo als ik high ben:P.

 

@ kweek addict: Mn droog techniek is niet optimaal, ik weet t maar het kon niet anders. Zoet ben ik iig met dit wietje xD.

 

@ Punkie: Misschien geef ik al mn vrienden een deel van mn oogst - 85 g is echt Te veel voor mij alleen haha:) en bedankt :D

 

@ masteryero: Dankjewel :)onderaan waren ze niet echt kompakt, eigenlijk best fluff, ookal kan ik hier niet echt vergelijken met een hps omdat mn vorige kweken nog fluffer waren B). Maar in de bovenste helft waren ze echt keihard!

 

@ Delcasa88: Om zoiets te horen, daar doe ik het voor :D. Ik denk echt dat die circulatie fan het heeft uitgemaakt, ik had de deur namelijk de meeste tijd open en de afzuiging uit. Alleen als ik niet thuis was ging de afzuiging aan. (die maakt zo een herrie dat ik m niet aan wil hebben als ik erbij ben).

Als jij een grotere reflektor voor 2 planten zou willen kopen zou ik 2 lampen van 125 watt nemen (100 watt bestaat volgens mij niet). Als je gaat scroggen ben ik heel benieuwd wat er uitkomt, 1 op 1 zou makkelijk te halen moeten zijn, als ik zonder meetapparatuur enz. al 0.5 g/w haal. Dankjewel :j

 

 

 

Dat was het dus voor mij. Ik weet niet ofdat ik binnenkort nog een ronde ga doen, omdat ik gewoon Veels te veel wiet heb :o. En verkopen doe ik niet aan.

 

grtz, Dutchstar

Share this post


Link to post
Share on other sites

B) Onwijs man

 

:D ik heb interesse in die lampen, maar mijn ruimte is beperkt in breedte en diepte

 

(78x38 cm) wat zijn de afmetingen van de lamp en kap inclusief?

 

mijn plantjes staan inmiddels 20 dagen in bloei (zie gallerij) en ik kweek met 5x18watt sl en 2x18 tl....

 

zou het zin hebben om de hele rommel te vervangen door een envirolite en de rest van de bloei met 1 200 watt lamp te voltooien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo man dat is zoals ik later het zelf ook wil doen, mooie kweek. Ik heb die B-52 wel eens op het internet gezien maar nu weet ik tenminste wat ie kan.

Veel rook plezier greetz smokahthomas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er heel smakelijk uit.

gefeliciteerd met de mooie opbrengst, nu hopen dat ik der ook zoiets van af kan halen B)

 

 

 

Sticky Steven's

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb net je hele toppic in een keer door gelezen.

heerlijk om te zien dit.

zelf wil ik eigenlijk ook wel zon kweek hokje;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dutchstar gefeliciteerd met je opbrengst, ziet er toch mooi uit?

Goed voorbeeld voor mensen die met zware spaarlampen willen kweken :specool

Beetje jammer van de rot alleen maar goed 85gr is ook niet verkeerd.

Was leuk om dit topic te volgen, jammer dat je even een break houd :wacko:

Nou...veel rook plezier en hoop dat je vrienden er blij mee zullen zijn (vast wel)

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

ging dit kweekje goed volgens jou met die spaarlampen ? ik overweeg om ook zulke te kopen...

 

greeeetzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeg let eens op, deze kweek is uit 2008.... en nee, niet kopen die lamp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag allen, vijf jaar later krijg nu weer zin in zo een kweekje. Ik wil nog even mijn ervaring samenvatten want ik heb het gevoel dat ik dat nog niet echt heb gedaan:

 

Ik heb dus voor in totaal ca. 165€ uit oud hout, en zo goedkoop mogelijk materiaal een kastje gebouwd. Het was een erg incrementeel process, dus na de eerste twee weken ging ik er extra lucht gaten in maken, en na een paar weken in de bloei pas een ventilator er bij gekocht. Maar goed, inclusief lamp en al 165€ uitgegeven, en daar dan ca 80g van geoogst is heel goed moet ik zeggen.

 

De kast heb ik na de kweek verkocht (ik ging weer verhuizen), dus ik weet niet hoe lang de lamp heeft gehouden. Mijn ervaring is erg positief geweest. De combinatie uit veel licht met maar weinig warmte, en een makkelijk te gebruiken principe heeft me overtuigd. Je hebt geen gedoe met balast enzo, want alles zit in een enorme compacte energiespaarlamp. En verder kost de lamp zelf maar 65€, ideaal voor een budget micro kweek dus.

 

Op een laag budget werken, waar elke euro telt, is terugkijkend een best mooie ervaring geweest. Je weegt elke uitgave goed af, en focust je op het essentiele. En als je dan zo een mooi resultaat hebt is dat natuurlijk geweldig :whistling

 

Bedankt voor jullie reacties en hulp, dat maakt het natuurlijk allemaal extra mooi om aan zo een project te werken.

 

ps, ik was 17 toen ik aan dit project werkte, en deed het eigenlijk puur vanuit liefde voor het kweken. Ik rookte bijna nooit, en nu nog steeds niet vaak. Als leuk wistjedatje aan de kant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus jij zou een spaarlamp wel aanraden

zitten deze in dezelfde fitting als een hps lamp ?

 

en ik heb genoten van je verslag ook al bleek het alweer 4 jaar oud te zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dutchstar, leuk verslag zeg! moet eigenlijk een STICKY op!

 

Ga je nog zo'n kweek doen?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Thcobl Ik ben ook bezig met een spaarlamp kweek en ik snap niet wat iedereen er tegen heeft, de reden dat ik ze gebruik is vooral veiligheid plus ze worden niet zo warm. en werken met TL lampen is niet veel goedkoper dan spaarlampen. de spaarlampen zijn wel duurder maar het armatuur is duurder bij TL lampen. en die fitting is normaal de zelvde --> E40

kap

http://www.growshop-outlet.nl/verlichting/...oren/Spiegelkap

lampen

http://www.dutch-headshop.com/nl/growshop-...how&sort=2a

mijn topic

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...t=0&start=0

 

 

grtn ewo

Share this post


Link to post
Share on other sites
en ik snap niet wat iedereen er tegen heeft,

 

kijk maar eens goed in de verschillende topics met spaarlampen en met hps dan zie je het verschil wel

 

waarom zou een 400/600 watter niet veilig zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg niet dat het beter is, als onervaren binnen kweker met een beperkte ruimte is het de best optie voor mij. Ook ken ik niets van elektriciteit of vsa toestanden. Dus is het beter dat ik er van blijf, als mijn kweek ervaring wat vordert zal ik misschien ook een hps lamp kopen.Maar ik denk dat spaarlampen of TL lampen een goede opties zijn voor een beginnende kwekers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ervaring met 600 watt heb ik al (heb daarvoor een tent)

 

maar ik wou eens scrog gaan proberen in een kleine kast waar ik de warme wat lastiger af kan voeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...