Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dutchstar

5 X B52 Onder 200 Watt Plug'n'grow Spaarlamp - Alles droog: van het bouwen tot het Drogen.

Recommended Posts

Hey DutchStar,

Leuk om te lezen hoor. Jammer dat ik deze kweek nu pas ontdek, maar beter laat dan nooit.

Mag ik vragen wat je voor die lamp betaald hebt? Ben nu zelf aan het TL-en, maar dit ziet er wel heel leuk uit. En als het spectrum beter is voor de bloei dan een TL, is het mischien ook iets voor mij. En gebuikt zo'n lamp ook een VSA, of zit dat in de lamp ingebouwd zoals bij een gewone spaarlamp?

 

Veel success met je bloeiers B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey DutchStar,

Leuk om te lezen hoor. Jammer dat ik deze kweek nu pas ontdek, maar beter laat dan nooit.

Mag ik vragen wat je voor die lamp betaald hebt? Ben nu zelf aan het TL-en, maar dit ziet er wel heel leuk uit. En als het spectrum beter is voor de bloei dan een TL, is het mischien ook iets voor mij. En gebuikt zo'n lamp ook een VSA, of zit dat in de lamp ingebouwd zoals bij een gewone spaarlamp?

 

Veel success met je bloeiers B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, Eindelijk eens reacties B):)

 

@Fristi: Dankjewel voor je tips en verklaringen. Ik vermoedde al zoiets dat de voeding of zuur van ph- zich erin heeft gebrant. Naja, het stoort niet echt.

Het water geven duurt alleen elke keer 20 minuten ofzo omdat ik zo slecht bij de achterste planten kan. en de voorste er uit moet halen. Daarom ben ik een beetje te lui elke dag water te geven. Volgende kweek doe ik in de potten een onderste laagje seramis korrels en geef van beneden water, is een beetje handiger.

 

Ik zit er aan te denken de middelste plant er uit te gooien en voor het raam te zetten met mn mannetje. en misschien een paar zaadjes te maken, vind dit soort wel chill B).

 

@ acidburn:

Tuurlijk mag je vragen xD Die lamp koste 65 euro voor 200 Watt. Ze hadden m in 2700K en 6400 K. Een 125 Watt spaarlamp kost hier 45 Euro. Misschien koop ik er zo eentje voor de groei, als deze kweek goed gaat

Het prettigste aan de lamp is dat ik niet met een VSA moet gaan klooien omdat die ingebouwd is.

 

Ik ben er op gekomen dat zo een lamp perfekt is voor een scrog omdat ie niet zo in de diepte straalt. dus volgende keer 2 plantjes scroggen in plaats van 6 plantjes met hoofdtoppen.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het moeilijk water geven is zou ik voor de volgende kweek gewoon schaaltjes onder mn potten zetten Dutchstar.

Een laagje seramis onderaan de pot is af te raden want ... als je de potten opheft zal de seramis wat verschuiven in de pot (en je worteltjes groeien tussen die seramis, dus kans op wortelbeschadiging is hoger met een laagjes seramis onderin de pot).

Seramis door je aarde mixen is wel een goed idee (verhoogt de luchtigheid van je medium).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou vind ik maar een beetje onzin hoor fristi..

een laag seramis in je onderin je pot werkt perfect..

zorgt voor mooie water wortels

Nooit last gehad van beschadigingen.

 

Succes er mee dutchstar

 

P.s

Dat licht groene plantje...

Heeft of last van een ph probleem.. of je hebt niet genoeg gevoed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

Er zit in mn growmix al perliet door de aarde heen gemixt, dus dat is wel goed.

Ik heb een vraagje mbt van onderen water geven, kan ik zo ook voeding geven of moet de voeding door de aarde?

Kgeef Greengold gelijk, de voordelen van seramis onderin de pot zijn groter als het gevaar iets fout te doen.

 

Ik denk dat ie een ph probleem heeft, hij zit in een heel klein potje en heeft tot de bloei alleen mar ph 7 kraan water gekregen.

Maarja, zo belangrijk is dat ene plantje niet. kheb ook geen aarde meer om haar om te potten.

 

De plantjes krijgen steeds meer trichomenes, overal zelfs op de stam en fanleaves.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mss ben ik dan iets te voorzichtig met mijn plantjes B)

 

Water, voeding, ... alles mag langs onder gegeven worden. Iedere dag een suppo voor je plantjes B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 60 - Bloeidag 31:

 

Hey Medekwekers,

 

Tijd voor een update.

 

Het gaat goed, de toppen groeien, er zijn echt heeeel veel trichomenes op de blaadjes. ( uit wat bestaan die eigenlijk? Puur thc?)

Zelfs de bovenste fanleaves zijn deels al bedekt.

 

Er zijn alleen nog maar witte haartjes te zien, behalve op de grootste plant, daar zie ik 3 bruine haartjes :smoke Ze moeten denk ik nog meer dan een maand staan.

 

De Temperatuur in het hok is op kamertemperatuur omdat ze in mn slaapkamer staan.

Ik geef hen als voeding alga bloom van plagron, ik wil biologisch kweken. Het leleijke albino plantje heb ik de dubbele aanbevolen dosis gegeven, misschien helpt het.

 

Omdat de hoogtes van de planten erg verschillen heb ik de kleinste planten met lege ijsdozen verhoogd.

 

Die fotos:

 

Hier heb ik de voorste 3 planten weg gehaald:

 

gallery_14681_6466_445276.jpg

 

 

Een plant van onderen fotografeerd:

 

gallery_14681_6466_997501.jpg

 

Top van de grootste plant:

 

gallery_14681_6466_53896.jpg

 

en van een kleinere:

 

gallery_14681_6466_368717.jpg

 

En van het albinomeisje:

 

gallery_14681_6466_975656.jpg

 

 

 

 

Budshots:

gallery_14681_6466_223598.jpg

 

 

gallery_14681_6466_41474.jpg

 

 

gallery_14681_6466_562062.jpg

 

 

gallery_14681_6466_546707.jpg

 

gallery_14681_6466_267659.jpg

 

 

Dat was het alweer ;)

 

ik ben blij met elke reactie:)

 

grtz, dutchstar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dutchstar

 

ziet er netjes uit hoor,

Daar haal je wel een lekker rokertje vanaf :smoke

volgende keer scroggen?? misschien haal je er dan nog meer af.

veel succes verder

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 66 - Bloeidag 37:

 

Hey iedereen.

Passend met Kerstmis begint het ook in mn Growhok te sneeuwen.

Planten krijgen om de 2-3 dagen te drinken, ik steek gewoon mn vinger in de aarde en als het vochtig is geef ik wat ena ls het droog is krijgen ze niets.

edit: Omgekeerd natuurlijk^^ als het droog is krijgen ze te drinken :verrygood

 

Volgens nirvana staan deze planten 8/10 Weken, Nog 5 weken ofzo dus.

 

KWeet niet wat ik verder nog moet zeggen,

Aja, ik denk dat dat kleine albino-plantje een gene-defect heeft, de onderste fanleaves vallen af o.O

 

even een vraagje, omdat ik niet zo ervaren ben,

 

Hoe is het effekt als je wiet te vroeg oogst, als er maar 10 % van de haartjes bruin zijn?

 

Hier komt de pica update:

 

gallery_14681_6466_1177994.jpg

 

gallery_14681_6466_617487.jpg

 

gallery_14681_6466_687434.jpg

 

gallery_14681_6466_29267.jpg

 

 

 

 

Het lelijke plantje:

 

gallery_14681_6466_1169719.jpg

 

 

 

 

Hier een paar opnames van buiten de kast:

 

gallery_14681_6466_968529.jpg

 

gallery_14681_6466_15785.jpg

 

 

 

 

En budshots :dribble:

 

gallery_14681_6466_543870.jpg

 

gallery_14681_6466_1160341.jpg

 

gallery_14681_6466_1038886.jpg

 

gallery_14681_6466_162990.jpg

 

gallery_14681_6466_664871.jpg

 

 

Hopelijk bevalt het en krijg ik reacties.

kheb overigens op dinsdag verjaardag :P

 

grtz,

Dutchstar

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik steek gewoon mn vinger in de aarde en als het vochtig is geef ik wat ena ls het droog is krijgen ze niets????

 

Hey dutchstar,

Bedoel je niet het tegenovergestelde??? :dribble:

ziet er allemaal goed uit... maar zal zeker niet te vroeg gaan oogsten,dat zou zonde wezen want je toppen zullen nog aardig gaan zwellen. :verrygood

Je zal er ongetwijfeld lekker stoned van worden maar zou toch echt nog een paar weken wachten en gewoon dat andere plantje goed blijven observeren.

zelf ben ik ook niet zo ervaren hoor ben ook net begonnen met m'n kastje en probeer er zoveel mogelijk van te leren.

veel succes verder

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel een laate gelukige verjaardag

 

verder vind ik dit een zeer lekker topic ik den dat je zelf de 0.5gr /w gaat halen 

 

veel s6 en laat het maar lekker voort sneeuwen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wil je meer horen :dribble:

 

Als ik 100 gram heb ben ik voor de rest van mn leven zoet :verrygood.

 

Let it snow, let it snow, let it snow :P.

 

Gisteren is er op de een of andere manier een pin uit mn tijdschakelklok verdwenen en hebben de planten 15 uur licht gehad !!! Ik hoop dat dit geen al te groot probleem word. Kheb er nu een afgeknipte punaise in gedaan en hij werkt weer.

 

grtz, Dutchstar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dutchstar,

 

Dat albino plantje ziet er leuk uit :dribble: Ben benieuwd wat daar voor spullie van af komt :verrygood Maar die anderen lijken net van die chinese pagodes :P

 

Hoe lang denk je dat ze nog moeten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hellow,

 

Die Albino is echt alleen nog maar pagode, bijna alle fan-leaves zijn afgevallen, ik denk dat die binnenkort afscheid neemt van ons.

 

Ik heb eigenlijk alleen Mainbud kaarsen/pagodes :verrygood, ookal heeft Spaarlamplicht niet zon dieptestraling als een HPS, daarom is dat eigenlijk niet zo slim, maarja... volgende keer scroggen of buigen. Ik ben eerder voor het buigen, omdat ik daar meer op de plantjes moet letten als bij een scrog, waar ik ze gewoon vastbind.

Ook ga ik voor mn volgende ronde een 125 Watt spaarlamp met 6400 K kopen, zodat de plantjes zich niet zo in de hoogte strekken.

 

Volgens Nirvana bloeien deze planten 8/10 Weken, dus nog 3-5 weken. Ik denk dat ik ze niet op het laatste moment om ga doen, dan maakt de plant je niet zo stoned.

 

Thx voor jullie reacties

 

Grtz, Dutchstar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lichtgroene plantje van jou heeft echt een voedings te kort hoor.. hij begint zichzelf op te eten door fanleaves zeg maar leeg te halen en te te laten vallen..

Geef der gewoon is een keer wat meer voeding.

Je kan het wellicht proberen..

Nee heb je... JA kan je krijgen

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al een keer een dubbele dosis voeding gegeven, maar het heeft niets geholpen.

Ik geef nu maar een driedubbele :verrygood.

Wat zeker ook meespeelt is dat het plantje in een heel klein potje heeft.

Ik ga m meteen maar water geven

 

Ik heb nog een mannetje staan die ik sterk heb besneden, het lijkt wel een bonsai, ik post volgende keer wel fotos.

MIsschien bevrucht ik dat kleine plantje.

 

Nee heb je... JA kan je krijgen

 

je hebt gelijk! Kga t proberen. Maarja, als dat plantje groter zou zijn zou ik m weg moeten gooien vanwege een plaatsgebrek.

 

grtz, Dutchstar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 70 - Bloeidag 41:

 

En weer eens tijd voor een vrolijke update ;)

 

 

gallery_14681_6466_949674.jpg

 

 

 

 

 

Ik zie nu weer de voedingsproblemen die ik in het begin had, waarschijnlijk omdat mn ph weer te hoog zit :verrygood Daarom geef ik maar weer een beetje meer ph-. Kheb namelijk alleen van die ph- universal indicators als papierstreepjes, en om nou elke keer te meten...

 

gallery_14681_6466_837927.jpg

 

gallery_14681_6466_728916.jpg

 

 

 

 

De buds worden steeds groter en mooier. Op een plant zijn 1/3 van de haartjes alweer oranje geworden:

 

gallery_14681_6466_554810.jpg

 

 

Ookal hebben 2 plantjes een voedingstekort, ze gaan goed :P Yes!

En ik heb het albinoplantje van het licht weggehaald en daar nu het tweed kleinste plantje direkt onder het licht gezet :P

 

Hier komt de rest van de fotos :dribble:

 

 

gallery_14681_6466_243865.jpg

 

gallery_14681_6466_944447.jpg

 

gallery_14681_6466_922505.jpg

 

gallery_14681_6466_192578.jpg

 

gallery_14681_6466_51805.jpg

 

 

 

De drie achterste plantjes:

 

gallery_14681_6466_619757.jpg

 

 

 

Hier hangt de lamp erover:

 

gallery_14681_6466_987320.jpg

 

gallery_14681_6466_1056534.jpg

 

 

 

gallery_14681_6466_941138.jpg

 

 

Het is echt leuk te zien hoe zich een plantje van zaad tot Buds ontwikkelt, daar doe ik het voor :P De wiet is gewoon een bonus dr bij:)

 

grtz, Dutchstar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee,

 

Wat een knuppels groeien daar :verrygood Die lamp verrast me zeker met zulke buds, zou bijna spijt van mijn 250watt hps gaan krijgen als ik dit zie...

 

Succes verder, grtz JL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holy F!

 

Dikke knuppels ja. Mooie cola flessen!

 

Die bladvergeling is absoluut nadelig voor je topgroei.

ALleen het lijkt nog geen belemmering te zijn!

 

Grow lekker verder

 

Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjah, dat ene albinotje, wie weet wat daar mis mee is.

 

Maar die andere knoerten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoe lang zijn ze? En hoe lang zijn de cola's?

 

Zouden we dit "buds on a stick" beginnen noemen?

 

Looking good :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zouden we dit "buds on a stick" beginnen noemen?

 

het begint in iedergeval aardig in de buurt te komen en dat nog maar bij dag 30 bloei deze plantjes mogen op papier nog eens 30 dagen  :lol:

 

ja lekkere lamp zeker! en ze hebben er ook zo in de groei kleur?

 

mij is wijs gemaakt dan spaarlampen automatisch bloei kleur zijn maar dat dit niet zo erg is want dat bij de meest hps kweekers is dit ook zo :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 72 - Bloeidag 43:

 

 

 

gallery_14681_6466_118954.jpg

 

 

Yey:) all die mooie commentaren :lol:

 

@JohnyLoco Als ik zie wat anderen uit hun 250 watter halen krijg ik ook een beetje spijt dat ik er niet zo eentje heb genomen xD

Bij mij zijn alleen de mainbuds zo groot, wat verder onder is is heel klein, Heel weinig dieptestraling helaas. ---> Volgende keer Scrog.

 

@kweek addict: Thx :tu Bladvergeling stoort me ook erg, ik doe nu meer ph- in het water. Volgende ronde moet ik ECHT een ph-meter kopen! of een lamp voor de groei... ik zie het wel.

 

@ Fristi: Kheb even gemeten, kheb 3 maten :lol: XXXXS is mn albinotje met 37 cm het kleinste. culo is zon 16 cm of zo

Dan is de kleinste echte plant 48 cm groot, de M is 55 cm groot en de twee L zijn 68 en 70 cm lang. Culos zijn van 25 tot 35 cm ofzo.

 

@ ilco: Ik ben ook echt benieuwd hoe ze er in 3 weken uitzien. Dat Spaarlampen automatsich bloei kleur zijn is onzin! De meeste zijn zelfs voor de groei. Je hebt deze lampen in mijn growshop met 125 (45€) en 200 watt (65€) voor groei (kleur 6400 K) en voor bloei (kleur 2700 K).

HPS lampen zijn altijd voor de Bloei, Maar groeien gaat daar ook onder, Ik heb ook onder mijn bloei lamp voorgegroeid.

 

 

 

Kheb even een foto van de 2 grootste planten met een pingpong bal gemaakt om de verhouding aan te tonen

 

gallery_14681_6466_695879.jpg

 

gallery_14681_6466_873663.jpg

 

 

 

 

 

en nog een keer de grootste bud B)

 

gallery_14681_6466_545453.jpg

 

gallery_14681_6466_369638.jpg

 

Je ziet alleen bij deze plant al 30% bruine haartjes ofzo. Blijkbaar een vroege pheno.

 

 

 

 

HEb ook nog even de Man die ik bijgeknipt heb gefotografeerd:

 

gallery_14681_6466_455121.jpg

 

gallery_14681_6466_850662.jpg

 

 

 

 

Thx voor de Comments ;)

 

grtz, Dutchstar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kunnen best nog 2-3 weken staan hoor... Dat kunnen cola flessen worden!

 

Daar ga je wat mij betreft echt wel een ons af halen!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker blonde dames heb je daar!

 

Doet zo verder!

 

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...