Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest

Minderjarige in coffeeshop.

Recommended Posts

Guest

Hoi, ik ben dus minderjarig, (15) en toch wil ik aan mun wietjuh kopen, we zijn dus van plan om zaterdag (morgen dus) naart weert te gaan. We weten daar een coffeeshop liggen. Maar nu is mijn vraag, zou ik weed meekrijgen? Er is natuurlijk ook de mogelijkheid om gewoon aan een klant te vragen als ie iets wil gaan halen. BTW Woont er hier iemand in weert???

 

Mzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

woon er niet , maar men maat haalt er wel mijne wiet, (in de paradox). Maar hij doet dit met een volwassene. Dus ik raad u aan om een meerderjarige vriend te zoeken of een voorbijganger dit te laten doen. Tenzij je volwassen lijkt en ze je pas dus niet gaan vragen, dan zou het wel kunnen lukken

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Nee, zo volwassen zie ik er toch nog niet uit, ik denk dat het het slimste is om een voorbijganger het te laten doen, zou iemand dat willen doen die net uit de shop komt? (desnoods geven we hem wat voor de moeite :wink: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah vaak wel... stom.. tenminste ik zou het niet doen.. als ze het zien op de camera krijg je zelf niet mee die dag, zo gaat het bij ons dan..

Ben trouwens ook minderjarig, 16 bijna 17, meekrijgen is niet moeilijk, ben stoned voor je je wiet hebt, en kleed je volwassen, doe volwassen, zwaai niet gelijk met je geld, kijk eerst rustig op de lijst, zit af en toe in de shop.

Zo krijg je wel mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook nog minderjarig en sommige shops krijg je gewoon altijd mee, bv. Buldog in Amsterdam (leidseplein). Vette toeristen shop maar je krijgt er altijd mee.

 

Je kan ook gewoon ff schijt hebben en naar binnen stappen, gewoon chill doen als je wordt gedisst (weggestuurt) maakt het neits uit dan vraag je gewoon iemand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wees wel een beetje voorzichtig...niet zozeer voor jezelf maar wel voor de shop waar je komt...In veel gemeenten is het zo dat een shop een waarschuwing krijgt als er de eerste keer minderjarigen worden aangetroffen (door politie/justitie). Bij tweede keer kan er een boete of tijdelijke sluiting volgen..En bij de derde keer kan sluiting weleens het gevolg zijn...

Niet om minderjarigen hier bang te maken, maar let dus een beetje op (ook bij het verlaten van een shop bijv...) Het zou toch zonde zijn als een shop daarom moet sluiten.

 

Voor minderjarigen in Utrecht, met name Sarasani, Wietstok, 't Grasje en Black & White zijn nog wel eens enthousiast met leeftijdscontrole. Ik ben nu 22 en de laatste twee coffeshops vroegen laatst zelfs aan mij naar mijn ID...Al moet ik zeggen, ik kom vanaf mijn 14e/15 in shops en dit waren resp. de 3e en 4e keer dat ze er naar vroegen...

 

Ach ja, en anders mag je je vanaf je 16e legaal klemzuipen. Alcohol is namelijk veel minder schadelijk en verslavend dan wiet. En het kost de samenleving ook veel minder geld, want er zijn veel minder alcoholverslaafden dan wietverslaafden die behandeling nodig hebben....Dus, allemaal aan de drank i.p.v. die vermaledijde soft-drugs... :wink:

 

ps. Bulldog is duur....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook minderjarig, bij illegale shops krijg ik wel mee...

maar bij de toeristenshops doen ze wel wat moeilijker. Gelukkig hepk een zus :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zijn eigenlijk relaxte shops in breda? Ken alleen die met die paarse neonletters, vlakbij het station. Maar dat schijnt dus een toeristenshop te zijn.. Kan wel kloppen volgens mij, kreeg er i.i.g. dure wiet, die niet echt bijzonder was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

k weet niet of je goed engels praat, maar dat werkt, in toeristenshops zeker.

gewoon doen of je een engelse toerist bent, vraag wat voor wietjes ie heeft, lul een beetje met de verkoper, van toeristen denken ze meestal wel dat die oud genoeg zijn, als je geen baby-face hebt tenminste :wink:

 

later

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites

en, als je geen 18 bent, zeg dan niet dat je net 18 bent geworden, da's erg doorzichtig. Probeer ook iets te verzinnen zodat je niet hoeft te zeggen dat je je ID vergeten bent. Zeg anders gewoon op de vraag: ' Heb je een ID bij je' : Nee, heb ik niet bij me (op een toon die zegt: nee, niet bij me, maakt dat uit?) Dus niet verontschuldigend: Eh, die heb ik vergeten...

 

Leer uit je hoofd wat je geboortedatum zou zijn als je wel 18 zou zijn geweest. Het is nu januari 2003 maar ga uit van het voorgaande jaar (zit je altijd goed). Reken dus vanaf 2002, trek daar 18 jaar vanaf= 1984. ben je dus bijv. geboren op 14 juni 1987 (en ben je nu dus nog 16), dan is je geboortedatum in de shop: 14 juni 1984 (en dan zou je dus nu ruim 18,5 jaar oud zijn). Vaak vragen ze namelijk naar je geboortedatum omdat je die altijd zo op kan noemen. Als je in de shop moet gaan staan denken wat je dan moet zeggen, val je zo door de mand...

 

 

En probeer vooral normaal te doen.. Je hebt het zo door als een minderjarige zich meerderjarig voor probeert te doen...

 

Of, regel effe een meederjarige die het voor je haalt. Of ga op tijden dat het toch niet druk is in de shop..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga ook misschien best op een dag in de week, dan is het veel rustiger in de coffeeshops, ik kom meestal in de coffeeshop aan rond 15u en dan is er echt weinig volk!!!

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben eigenlijk nog nooit geweigerd 2x misschien maar dat was omdat ze me een uur daarvoor hadden zien praten met wouten. die vroegen alleen ff waar ze voor dat en dat adres moesten zijn.

 

maar wat heeel belangrijk is is de verkoper recht in de ogen aankijken. en heb ook altijd een smoesje bij je wat je doet en waar je op school zit. ik zit bijvoorbeeld 2de keer al in eht eindexamen jaar. ben dus legaal bezig en ben 18 ben eigenlijk 17 maar kan al vanaf mn 15de halen ofzo begin 16de.

 

ik begin ook al lichtelik kaal te worden. das kut ik weet het. en ik heb mn postuur mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nooit echt grote problemen gehad met meekrijgen (vanaf me 16e), af en toe nee te horen gekregen, maar dan probeer je het gewoon ergens anders :evil:

 

Wat ik wel heb gemerkt is dat wanneer ik echt in een shop ga zitten ipv. kopen en smeren ze vaak naar een ID vragen, zelfs in shops waar ik (andere keren) wel gewoon mee krijg.

 

Maar ik heb nu, en dat kan ik je zeker aanraden als je nog geen 18 bent, mijn paspoort ingescand, nummertje veranderd, uitgeprint en hupakee, ik ben plotseling 19 jaar, en dus 'gelegitimeerd' bij coffeeshops naar binnen te wandelen. :wink:

Al vragen ze me nu zoizo nog maar weinig naar mn ID, als ze het vragen krijgen ze mn kopietje te zien. En meestal pikken ze het dan wel, dus kan ik weer verder paffen :cry

 

Ik weet niet of er hier nog meer fraudeurs zijn, maar voor mij werkt t prima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe, vindingrijk zijn jullie wel :wink:

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

umh in tilburg doen ze dat niet meer. ik zat laatst aan de bar en iemand kwam daar ook mee aan. maar het had nog kunnen lukken maar toen zij hij de verkeerde smoes.

 

ja maar ik had laatst hier ook een keertje mee gekregen en ik woon helemaal in udenhout

 

haha dat werkt nooit als je dat dan gaat zeggen gewoon zo snel mogelijk weglopen zijn ze je ook zo snel mogelijk vergeten kan je het des te sneller nog een keer proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En is er in Tilburg in de sjops een limiet of mag je meenemen wat je wil zoals in Roosendaal?

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is toch altijd een wettelijke limiet van 5 gram?

de meeste shops houden zich er alleen niet aan :wink: :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk is er een wettelijke limiet, al wat ik wou weten is of de sjops in tilburg zich daaraan houden of niet!!!

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij niet... ik heb een jaar in Tilburg gewoond, en ik heb er geen problemen mee gehad. Behalve dat de meeste shops daar al om 10 of 11 uur 's avonds dicht gaan... Zwaar balen als je uit Utrecht komt, je verheugt op een jointje, en je staat dan om 23.02 voor een dichte deur...

 

TIlburg heeft trouwens een boel relaxte shops best wel dicht bij elkaar zitten. Kan je best een leuke tocht van maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben niet op zoek naar coffeeshops om te belazeren, ik vraag me gewoon af waar er wel een limiet is en waar niet. Tilburg is voor mij ook niet zo ver, kan zijn dat ik eens een bezoekje ga brengen een van de volgende maanden :!:

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga dan naar de Cannabistro, daar kan je ook eten, maak je er een dagje van...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey buikmans :)

 

Ik ben ook 15, en woon in utrecht... Ken je shopz waar ik misschien mee zou krijgen?

Als ik me muts opdoe, en een b-tje relaxte kleding aandoe zie ik der misschien wel uit uit als iemand rond de 16 zo... (zonder ook een b-tje maar zie der mettoch iets ouder uit)

 

Ik moet gewoon b-tje relaxt doen dus? Doen alsof het heel normaal is....

Ken je shops waar ze bijna nooit moeilijk doen? Kep gehoord dat no-name der een was. Kwou der vandaag heen maar kon em ni vinden :(

 

Tanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

mjah goh.... ben zelf 17, krijg altijd mee, al vnaf mn 15e, in totaal 2x vroeg men om mn id, maar je moet gwoon laten merken dat je vaak blowd, dus neem een bakkie (ik loop altijd met een brillekoker) vol tips en wiet en vloei, als je snugger bent koop je een tip boekje bij de shop waar je vaker wil gaan halen... en bewaar m en hou m in je doosie en ze weten dat je daar wel vaker komt, gahj ook maar stoned naar de shop, doet t ook goed, en vraag aan vrienden wat de specialiteit van die shop is en vraag daar dan naar, dat geeft die mense ook een id dat je dr dus vaker komt, en anders kun je ook je legi ff inscannen en ff spelen met zijfers en voila...

 

oh jah en probeer (als je die nie heb) met een lage stem de praten

en jah, maar hopen dat die baardgroei niet te lang op zich laat wachten...

 

hajje

JoTJe :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het ook genoeg om een b-tje stoned uit je ogen te kijken?

Want als ik der eg stoned heen wil heb ik eerst wiet nodig :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...