Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hellrazor1000

67x Pp Op Cocos Onder 4x 600w Op Zolder

Recommended Posts

Hallo wfers, ik ben eindelijk klaar met me hok na 1 jaar klussen. het is op een zolder dus heb gipsplaat, 8 cm isolatie, 4 cm ruimte, gipsplaat, 5 cm ruimte en dan antidetectie. Ik begin nog maar niet over die 125 tubes acrielaatkit.

gallery_10938_6457_3903706.jpg

gallery_10938_6457_2570507.jpg

gallery_10938_6457_1604483.jpg

gallery_10938_6457_3879897.jpg

gallery_10938_6457_2045620.jpg

gallery_10938_6457_420479.jpg

veel mooie stekjes

gallery_10938_6457_916860.jpg

natuurlijk moeten er ook uitzonderingen tussen zitten

gallery_10938_6457_1756429.jpg

gallery_10938_6457_483542.jpg

 

Ik hoop dat alles goed is nu, heb 1500w afzuiging (en 1500w in wat op een dimmer staat die op 1/3e open staat). Overal zijn G4 kabels toegepast, al met al moet het een veilig en vooral niet te ontdekken hokje zijn.

 

Vandaag heb ik me stekjes geplant. Me af en aanzuiging staan uit, nu staat alleen 1 lamp en bevochtiger aan. luchtvochtigheid is rond de 80% heb nog geen exacte metingen kunnen doen met lamp aan en uit(qua luchtvochtigheid). Temp hoort niet zo een probleem te zijn het is een groot zolder en met iets warmer weer werd het met proef draaien na 6u 28grd, lamp uit wordt het 18grd. heb 6,5l potten op cocos had liever 11l gewild maar had deze nog liggen en anders was het nog langer sparen.

 

me voedingslijn is b.A.C heb groei, bloei en booster liggen van ieder 10l.

 

Ze hebben vandaag water met wortelsym van bac gekregen met een ph van 5,8 en ec was 0,6(kreeg het niet hoger had het graag tussen 1 en 1,3 gewild). Ik ben echt een noob wat ec aangaat kweek al 1,5 jr maar heb nooit echt ec gemeten of me daarmee bezich gehouden waar nu verandering gaat komen natuurlijk. Hoop dat ik wel snel een reactie krijg als ik wat fout doe. Zou iemand gelijk ff kunnen uitleggen hoe het met ec zit hoe je die omhoog en omlaag stuurt, heb begrepen als je hem hoger wilt moet je meer voeding en lager meer water als goed is. Maar die wortelsym is 1a2 ml op 10l water en ik had minder als 10l water nodig omdat ze maar 10ml water kregen ieder. Ik ga natuurlijk ook op het forum snuffelen dus hoop snel duidelijkheid te krijgen. Als er in mijn topic nog onduidelijk heden zijn hoor ik het graag.

 

PS: foto's komen morge omdat ik een camera met lege accu had meeenomen niet zo slim natuurlijk.

 

groetjes RZR

 

 

Edit: 3-10: heb gister die stejes gezet en me lamp heeft doorgebrand tot 12u en vandaag 2e lamp aan. Ze staan der allemaal frisjes en strak bij geen enkele twijfel geval of hangende plantje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hellrazor1000,

 

Veel suc6 met deze ronde man en om je ec op te krikken zal je een voedings lijn moeten gaan gebruiken zoals canna, dus canna coco a+b en dan moet je de juiste verhouding moeten gaan vinden om de juiste ec te krijgen dus rustig opbouwen meen dat de verhouding 10liter water is en dan 40ml a+b dan doe je eerst hier de helf van :tu hoe de B.a.c voedings lijn precies werkt weet ik niet maar neem aan als je groei voeding toevoegd je ec ook zal oplopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he klaas thnx voor je eerste reactie.

 

Ik ben niet van plan om een andere voedings lijn te gaan halen zowiezo geen optie doordat me meeste geld er al inzit en ik bac al heb liggen en niet zo een beetje ook, dus zou graag horen wat nu de mogelijkheden zijn. Hoop dat er verder nog iemand met bac kweekt en me hierbij kan helpen?

 

Heeft nog iemand een goeie pp/bac schema liggen trouwens?

 

RZR

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hellrazor1000

 

he ik kan je verder niet helpen met het voedings schema!

ik denk dat je hem het beste zelf even kan google.

 

ik kijk uit naar je foto s

 

heb je misschien ook en bouw verslag?

 

succes met je kweek.

 

Barnn,

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man veel suc6 met je kweek en plaats eens wat foto's :tu

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antwoord is heel simpel;

Voeg een dusdanige hoeveelheid BAC (groei) toe tot je een door jou gewenste EC hebt.

Simpel :j

 

Dus eerst je wortelstimulator toevoegen en vervolgens je groeivoeding bijmengen.

En een EC van 1,2-1,3 om mee te beginnen is uitstekend en dit bouw je op naar 2,0-2,2 naar het einde van je kweek toe. De laatste 2 weken geef je alleen nog afgezuurd water.

 

Succes :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja dat is een optie, heb ff gebeld met de growshop en bleek dat het wel een optie is met me voeding van bac. Maar omdat het niet echt zeker is over de resultaten, ga ik mischien tog canna AenB halen kost nie zo duur. Kijk wel wat ik zie bij de eerste 2 weken.

 

RZR

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hokje heb je daar!

 

succes deze ronde :tu

 

grt dietn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jow,

 

Ik denk dat biologische voeding niet exact te meten is aangezien de voeding deels nog "ingepakt is" in andere stoffen.

Biologische voeding geeft een deel van zn voedingsstoffen direct af maar een deel komt in je medium terecht en wordt daar traag afgegeven.

Het kan bijvoorbeeld zijn dat je bijvoorbeeld EC 0.9 geeft bij biologische voeding en dat dit bijvoorbeeld overeen komt met een EC waarde van 1.5 bij chemische voeding.

Canna en andere chemische voedingslijnen kan je wel exact meten.

Ik ben niet zeker of dit allemaal waar is maar dit is wat ik er een beetje over denk, ik ben er zeker van dat de pro's je een beter antwoord kunnen geven !

 

Greetz

 

Greenzfarmer

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dit trouwens je eerste kweek?

ziet er prachtig uit man.

hopelijk wordt dit velen keren draaien hier.

hoe heb je de ramen weg gewerkt ook giplsplaten ?

of geen raam op zolder

 

nlx 77

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Da Dende/henkiedepenkie/dietn: thnx jongens

 

@nlx77:

Thnx maar dit is niet me eerste kweek, ik kweek al 1,5 jr in een hokje van 1m bij 1m dus daar de nodige ervaring opgedaan en nu gaan met die banaan. Het is wel de bedoeling om een paar kweekjes te draaien. Er was maar 1 raam in dit deel v/d zolder (het is in 2een gedeeld naamelijk) zo een kleine zolderraampje, heb ik een stukje isolatie ter groote van het gat gesneden en erin gepropt met aan de binne kant nog een 3cm dikke houte luik die met een schoef vast zit en zo nodig weer open kan;).

 

@greenzfarmer:

Thnx voor je reactie en uitleg, weet dus ook niet precies hoe dat zit maar ben gewoon van plan alsnog de bac coco A+B te halen kost paar tientjes. Ik laat et nou niet verpesten na een jaar bikkelen en alle geld erin stoppen haha.

 

RZR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow knappe ruimte heb je man ziet er super uit en dan die 125 tubes kit hahaha :j heb vandaag zelf ook weer de voedings lijn van canna gehaald 5liter a+b 35 euro dus dat valt wel mee idd maar probeer gewoon de B.a.c voeding zou ik zeggen wat ik in me eerste reactie al zei om je ec op te krikken de bloei voeding toevoegen om de juiste ec te bereiken :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee ja je hebt daar een super hok gebouwd gozer.

ik zou er een andere opstelling inzetten maar ja.

 

even over die koko's gruis waar je op kweekt

ik heb daar ook es mee gekweekt en bij mij

werden de planten na 2weken lichtgroen vankleur.

ik gebruikte toen de plagron alga lijn,ook bio net als bac.

 

moest toen nood gedwongen toch nog koko's a-b voeding halen.

kost idd niet veel 35 voor de 2jerriekens.

maarja dat hielp wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey man was ook wel te verwachten dat het niet je eerste keer is ook omdat de meeste mensen het natuurijk nooit in een keer goed doen , of je moet heel perfectionistisch zijn.

maar het is er van af te lezen dat je ervaring heb.denk dat ier geen punten op aan te merken zijn hahah :j

veel succes nog ben erg benieuwd 2400 watt op 67 plantjes perfect toch .

kom nog wel een keer langs wippen in je topic mvg nlx 77 :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@klaas: ik zou graag die voeding willen proberen maar zit hier wel wat geld bloed en zweet:Phaha, dus ga gewoon nieuwe voeding halen. voorkomen is beter als genezen dus zal maar niet me best doen om gele blaadjes te krijgen haha.

 

@pitt: thnx, ik had er ook graag een andere opstelling in geplaatst maar me budget liet het echt niet toe. Ik betaal me stroom ook gewoon dus wou ff kijken wat de gevolgen zijn met 4 lampen. Het rusico om gepakt te worden (stroom tappen) voorkom ik liever.

 

@nlx77: haha bedankt jongen, zie je wel weer xje verschijne dan.

 

Ik doe morgen een fotoupdate gaat lekker tot nu toe geen op of aanmerkingen.

 

RZR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee hellrazor1000

 

Als je het dan niet aandurft dan idd gewoon voor canna coco gaan idd :tu dit is gewoon goed spul gebruik het alweer een poosje suc6 met de kweek man zal af en toe ff spieken hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

He hellrazor ik heb heb nog een mooi schema liggen voor voeding te geven. Met canna coco a+b in combinatie met ata xl. Zal kijken of ik het in kan scannen en zal ik het even posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar plantjes zijn beetje verbrand door overvoeding met me wortelsym.

gallery_10938_6457_3730547.jpg

gallery_10938_6457_1515085.jpg

En dan hebben we nog 2 plantjes die der zo uitzien, niet zo lekker dus maar laat ze wel staan.

gallery_10938_6457_2529024.jpg

gallery_10938_6457_2032200.jpg

En eentje die der heel goed uitziet:d.

gallery_10938_6457_3848786.jpg

En alles bij elkaar.

gallery_10938_6457_3252653.jpg

gallery_10938_6457_2518075.jpg

gallery_10938_6457_3828344.jpg

Me schakel bord nog ff.

gallery_10938_6457_614591.jpg

Nieuwe voeding.

gallery_10938_6457_1410293.jpg

Ouwe voeding.

gallery_10938_6457_2882572.jpg

Huidige temp.

gallery_10938_6457_1454515.jpg

Min temp.

gallery_10938_6457_2345945.jpg

Max temp.

gallery_10938_6457_808013.jpg

 

Jammer genoeg heb ik een paar plantjes die een beetje last hebben van overvoeding door me wortelsym, waarmee ik de ec omhoog probeerde te krikken. Vanochtend heb ik bac coco's A+B gehaald(4 tientjes), kreeg 4x5l voeding mee, terwijl ik eerder door de tel had vernomen dat het 1 component was(3 tientjes). Er zijn ook gevallen waarbij je verschijnselen ziet van te veel water, dat komt door de eerste dag, coco's was nog vochtig en ik moest nog 50ml wortelsym geven. Maar dat alles mag de pret niet drukken, heb nu de juiste voeding waarvan ze vandaag 25ml ieder hebben gekregen met een EC van 1.0 en een Ph van 6,0. Ik wacht totdat me plantjes een goeie start maken voordat ik me dompelpomp aanzet, want als ik dat nu doe krijgen ze te veel water. Ik heb ook nog GreenSensation liggen en bac extreem F1 booster en mijn vraag is nu dus welke kan ik het beste gebruiken als ik aan me opbrengst denk? Ik heb verder geen aan of opmerkingen, hoop dat me voeding het goed doet en niet weer overvoeding of zo.

 

Gegroet RZR

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi, waarom probeer je met je wortelstimulator je ec om hoog te brengen ?

 

ik heb hier gelezen in een topic van Sannie dat de wortelstimulator je PH omhoog brengt niet je ec !

 

als je PH te hoog is kan je plant niet alle voeding meer opnemen met alle gevolgen van dien.

 

als je ec omhoog moet geef je toch gewoon wat voeding mee.

 

 

 

 

 

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hellrazor1000,

 

 

Om je ec op te krikken niet meer wortelsym toevoegen zoals aangeven, aanhouden dus wat de etiket aangeeft op je flesje wortelsym. Om dus de juiste ec te verkrijgen zal je met je nieuwe voeding moeten gaan kijken voor de juiste verhouding vindt trouwens je ph wel erg hoog moet ik zeggen ik hanteer zelf een ph van 5.7

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, nee ik ging niet me EC opkrikken met me wortelsym. Ik heb voorgewaterd met wortelsym voordat die plantjes erin gingen. Dus misverstandje bij het lezen boy's...

 

PS: klaas ik zal me ph wat lager gooien de volgende keer dan.

 

RZR

 

 

 

@ rianne hieronder: haha ik snap waar het fout is gegaan, ik bedoel dat ik tijdens me wortelsym maken me ec daarvan omhoog probeerde te krikken. Maar we snappen elkaar nu dats belangerijk.

 

Thnx voor je link ik neem ff een kijkje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jammer genoeg heb ik een paar plantjes die een beetje last hebben van overvoeding door me wortelsym, waarmee ik de ec omhoog probeerde te krikken

 

 

 

 

niet bij mijn lezen maar bij jou typen :tu het staat er toch echt.

 

 

geef gewoon wat er op fles staat of voor de zekerheid de helft.

 

hier een link naar de BAC Site voor hun schema's http://www.baconline.nl/downloads/folders/...dule_min_nl.pdf

 

 

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10938_6457_789853.jpg

gallery_10938_6457_2588959.jpg

gallery_10938_6457_2897519.jpg

gallery_10938_6457_1280979.jpg

gallery_10938_6457_752353.jpg

gallery_10938_6457_2598623.jpg

gallery_10938_6457_2794017.jpg

gallery_10938_6457_972585.jpg

 

 

zo na een weekje weer een update, het is een beetje stil geweest rondom me topic zie ik. Alles gaat volgens wens tot nu toe, hoop alleen niet dat ze ver doorgroeien in de bloei, heb nooit eerder pp gehad. Ze hebben 9 dagen voorgroei gehad wat hun tot een lengte van ongeveer 25cm bracht lijkt mij voldoende als ik zo die groei spurt zie de laatste dagen. ze hebben tot nu toe 3 keer cocos groei gehad en vanaf vandaag cocos bloei en de helft van de dosering groei. Weet iemand mischien of het beter is de groei voeding mee te geven de komende week? Ze krijgen nog steeds een ph van 5,8 en een ec van 1,0 vandaag opgebouwd naar 1,1, als het geen goed plan is hoor ik het graag. Lampen hangen nu al paar dagen op 60cm ben van plan beetje te drukken met me lamp dat ze niet echt hard doorgroeien dus wel op 60 houden maar niet verhogen totdat het 50cm wordt. Het is overdag gemiddeld 27grd, als me mistmaker leeg is wordt et wel es 28/29 grd en lampen uit rond de 22 grd lijkt mij oke. Lv nog steeds 60%.

 

gallery_10938_6457_781791.jpg

weet iemand mischien wat dit moet voorstellen beetje onduidelijke foto mjah weet niet hoe die macro functie van die cam werkt en of die uberhaupt wel eentje heeft. Ik denk zelf te veel water de eerste paar dagen, heb een paar planten die zo een blad hebben stuk of 5.

 

Trouwens is het niet een beetje raar dat me stekjes bijna allemaal nu al haartjes hebben, ze hebben vandaag eerste dag 12u licht gehad daarvoor 9 dagen 18u.

 

Nou tot hier en (volgende week) verder zou ik zeggen.

 

Iemand aan of opmerkingen, hoor ik het graag ben niet vies van een beetje commentaar.

 

groetjes RZR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...