Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bart420

5x Mako Haze, 1ste X In Secret Jardin Dr120

Recommended Posts

@ unwanted

 

nou ze moeten nog 5 weken! vorige ronde ook deze soort gegroeid.. die deden er 12 1/2 week over om klaar te zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet om het een of ander, ik zat even mee te lezen maar ik zie op 1 van je eerste foto's vinyl of laminaat op de vloer??

dan begrijp ik ook waarom je bladeren zo langzaam verdorren en op krullen, is typisch gevalletje week middelen (lijm) in je vloer :P

de lucht die in je tent komt is van de ruimte eromheen.

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ snuffeltje

 

idd laminaat.. mm heb je dan ook een verklaring waarom die weekmiddelen er dan maar voor zorgen dat je na weken in de bloei dit pas gaat zien..of dit is altijd zo? heb ook niet eerder zulke bladproblemen gehad maar wel in deze kamer gegroeid.. heb vorige kweek wel enigszins zulk blad gehad maar ook pas iets later in de bloei.. lijkt me niet helemaal logisch dat t weekmiddelen zijn dus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey man lekere toppen , Ziet er vers uit....maar denk je dat een buitenplant net zo veel potentie heeft als een plant binnen ?

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ snuffeltje :P

 

idd laminaat.. mm heb je dan ook een verklaring waarom die weekmiddelen er dan maar voor zorgen dat je na weken in de bloei dit pas gaat zien..of dit is altijd zo? heb ook niet eerder zulke bladproblemen gehad maar wel in deze kamer gegroeid.. heb vorige kweek wel enigszins zulk blad gehad maar ook pas iets later in de bloei.. lijkt me niet helemaal logisch dat t weekmiddelen zijn dus..

 

hmm, ik zit even goed de foto's te bekijken en zie dat op dag 16 al de eerste gele bladeren zie die enigzins een beetje verbrand eruit zien. Op welke ec zat je toen?

misschien dat het gewoon een voedings probleem is, maar mako dat van buiten komt en zulke sterke planten moeten zijn horen er niet zo geel uit te zien.

Op dag 44 zie je duidelijk de gele bladeren en wat later echt serieuze problemen met verbrande bladeren die opkrullen en verschrompelen.

Als je je normaal aan de meeste voedings schema's houdt moet je de kweek toch zonder dit soort problemen moeten doorkomen.

Ik vermoed dat je een lichte vorm van bepaalde weekmiddelen in je vloer hebt, kijk anders eens waar de verse lucht het eerst de tent binnenkomt en of je een verband ziet.

Ik zelf heb echt nogal wat vervelende ervaringen op verschillende locaties met dit soort problemen gehad!!

Zelfs als je bv vinyl in een kamer naast je hokje heb kan dit al fataal zijn.

heb je vaker kweekjes gehad met dit probleem?

verder toch heerlijke mooie toppen alleen dat blad verschrompelen is puur een soort vergif van ergens...

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke ec ik toen had.. weet ik nu even niet zo 1,2,3..maar ik lees dat ik niet zoveel voeding gaf omdat ik verbrande puntjes had waargenomen en ik dacht dat er teveel voedig was dus toen aantal keer water gegeven.. toen bij dag 16 dus kreeg ik meer geel blad dus toen voeding gaan opvoeren en extra N erbij gedaan voor meer chlorofiel aanmaak. toen werden de planten ook weer groener.

bij dag 44 zie je vooral geel blad vanvoor in de tent, dit is 1 plant die in totaal wat geeler is.. de rest is nog aardig groen.

ik geef meestal niet de volle dosis van kweekschema.. ik gebruik bio nova maar als ik daar van alles de aangegeven hoeveelheid in gooi gaat de ec altijd dik over de 2 of net 3 heen zelfs. ik heb hier ook in de GS over gevraagd maar zeggen dat dit wel kan.als ik dus stuk minder geef wordt alles geel. heb nu tijdje voeding gegeven met ec rond de 2,5 gaat hele tijd goed. nu weer iets afgebouwd naar 1,8 -1,9 omdat toch hier en daar weer wat puntjes zag verbranden en mijn bodemmonsters zaten rond de 2,5 met 1 uitschieter naar de 3. ph was allemaal rond de 6 a 6,2 dus dat is wel prima.

frisse lucht komt op verschillende plaatsen binnen maar bladeren die zijn aangetast zitten aardig verspreid.

 

ik had vorige kweek met mako ook wat van zelfde soort blad, maar kweken ervoor heb ik hier geen last van gehad, je kan de linken ernaar terugvinden in mijn handtekening.. misschien dat door langere bloei toch sommige stoffen opraken en t hierdoor komt.. t eindresultaat was toen wel erg goed.

 

begin nu ook wat bladeren te krijgen die op fosfor tekort lijken terwijl ik toch aardig wat pk13+14 toevoeg.. nu ook al goede week beetje Ca toegevoegd misschien wordt opname voeding door iets beter ph toch beter.. moet t maar even bekijken..

 

zal vanavond weer updateje doen met wat fotos heb ze al gemaakt 2 dagen geleden maar kwam er maar niet aan toe.. zal wat nieuwe maken. nu ook begonnen met voorbereiding van de volgende ronde.. de Arjen's Haze 3 zaadjes zijn net 2 dagen ontkiemt en gepot. hier binnenkort meer over.

 

ltrs

Share this post


Link to post
Share on other sites

begin nu ook wat bladeren te krijgen die op fosfor tekort lijken terwijl ik toch aardig wat pk13+14 toevoeg.. nu ook al goede week beetje Ca toegevoegd misschien wordt opname voeding door iets beter ph toch beter.. moet t maar even bekijken..

 

zal vanavond weer updateje doen met wat fotos heb ze al gemaakt 2 dagen geleden maar kwam er maar niet aan toe.. zal wat nieuwe maken. nu ook begonnen met voorbereiding van de volgende ronde.. de Arjen's Haze 3 zaadjes zijn net 2 dagen ontkiemt en gepot. hier binnenkort meer over.

 

ltrs

 

hoi bart,

 

ten eerste mijn complimenten voor je opzetjes en het toch altijd weer tot een goed einde brengen van de kweekjes.

ik heb nog even snel door je vorige linkjes door gebladerd en kan toch echt niet tot de conclusie komen dat er iets (de vloer!) de oorzaak moet zijn van je blaadjes probleem.

Al dat gemeet en ec en ph, ik heb er jaren mee lopen stoeien maar dit is toch echt duidelijk een probleem van een vergiftiging. In kweekje 2 zie ik dezelfde symptonen waar ik ook heel lang (en op verschillende ruimtes, tentjes, huizen) mee te maken heb gehad.

Ik zeg, kratje bier of dikke joint wil ik er onder verwedden, maar trek die vloer eruit en ik hoop dat het niet een te dure vloer is, maar je zal zien dat je nooit meer dit soort kwaaltjes hebt.

Er zitten lichte weekmiddelen of wat dan ook verlijmd in dat laminaat!!

Als je je aan de voedings schema's houdt van wat voor merk dan ook, je planten moeten mooi groen blijven zonder problemen tot in week 7 of 8 of nog langer.

Ik ben wat dat dan ook een luie kweker, niet meten en niet weten, maar kijken en denken... :P

Het is en blijft onkruid, en dat gaat vanzelf wel, gewoon lekker laten gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ snuffeltje

 

mm ok dan ga ik dat toch is even bekijken... vloertje lag hier al toen ik kwam dus eruitslopen maakt me echt niet uit.. misshien nog wat tapijttegels liggen die ik er in de plaats leg ofzo.. ik heb wel zelfde vloer in 2 slaapkamers,gang en keuken ook liggen.. en daar gaat t er toch niet allemaal ook uit.. denk je dat dat ook nog invloed heeft?

 

thanks voor t meedenken!

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ groentje

 

mm ok dan ga ik dat toch is even bekijken... vloertje lag hier al toen ik kwam dus eruitslopen maakt me echt niet uit.. misshien nog wat tapijttegels liggen die ik er in de plaats leg ofzo.. ik heb wel zelfde vloer in 2 slaapkamers,gang en keuken ook liggen.. en daar gaat t er toch niet allemaal ook uit.. denk je dat dat ook nog invloed heeft?

 

thanks voor t meedenken!

 

 

ook de kamers ernaast kunnen een probleem zijn, tenzij je een deur ertussen hebt.

de lucht die van eventuele kamers ernaast komen waar dus ook laminaat ligt zou ik ook verwijderen.

aan de andere kant, het probleem is misschien niet zo groot om zo drastich te werk te gaan, tenzij je een nieuw mooi vloertje wil :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

al tijd geen fotos dus hier zijn er weer een paar, niet echt scherp alleen..

 

hier van dag 58

 

gallery_13071_6452_153804.jpg

 

en vandaag dag 66

 

belichting ook niet helemaal goed zodat wat donker is maar na 1 foto ging de lamp aan :S

 

gallery_13071_6452_159224.jpg

 

ook al even last nu van toprot en meeldauw, kutzooi! heb wat pc fans geinstalleerd om 24 uur per dag over mn toppen heen te blazen voor wat frisse lucht meeldauw gaat maar erg langzaam op rot elke dag checken heb nu 5 a 6 toppen waar stuk uit is maar komt dan iig niet meer of zelfde plek terug.

 

heb ze nu ook bijna een week op waterdieet gezet. ik denk dat ze binnen een weekje van nu wel ongeveer klaar zijn, haren beginnen langzaam aan bruin te worden.op de plek waar de toppen net beetje schaduw hebben van lamphouder zijn zelfs al alle haren zo ongeveer bruin! als ze nog maar een weekje gaan dat is dan maar iets meer dan 11 weken bloei waar ik vorige keer 12 1/2 week had maar ik denk omdat ik ze eind augustus pas binnen heb gehaald ze al beetje in de bloei gingen.. vanaf half augustus is er nog kleine 14 uur licht dus vandaar denk ik die paar weken verschil.. maar afwachten en goed bekijken.

 

na t weekend meer en scherpere pics..

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met alles @bart420.

op het einde dit soort probs, is gewoon erg zonde.

duimen dat je het onder controle houd.

 

grtz PP-er

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pp-er

 

thanks! ik denk dat t gaat lukken, ik denk dat ze begin komende of eind van de week zeker klaar zijn.

 

wat fotootjes, met wat verschillende belichting.. sommige hoek krijg je dat de flits goed de tent in komt en belicht, soms ook helemaal niet.. denk dat dit de wat betere zijn.

 

gallery_13071_6452_2435396.jpg

 

gallery_13071_6452_1828097.jpg

 

gallery_13071_6452_1715780.jpg

 

gallery_13071_6452_1032917.jpg gallery_13071_6452_1078337.jpg

 

duidelijk verschil in topopbouw is hier goed te zien. zijn beide mako haze maar elk gestekt van verschillende moeder. de linker is kwa plantopbouw wat meer sativa achtig met langere takken, en heeft wat minder blad in de top zitten wat natuurlijk wel lekker is. ook lijken er iets meer kristallen op te zitten. beide toppen beginnen wel flink hard te worden!

 

gallery_13071_6452_2377097.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi knobbels heb je in je netje bart420! succes met knippen binnekort en veel plak plezier!

 

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blommer

 

thanks! denk dat ik eind van deze week de schaar erin ga zetten..gaat idd plakkerige boel worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ darkroomkweker

 

dank je. zijn nu allemaal geknipt is kijken wat ik krijg!

 

 

dag 72

 

tijd om de eerste om te leggen. deze komt van rechts voor in de tent zat aardig wat meeldauw op dus deze mag eerst.

 

gallery_13071_6452_1715465.jpg

 

gallery_13071_6452_1252640.jpg

 

gallery_13071_6452_1198856.jpg

 

dag 73

 

nog 4 over

 

gallery_13071_6452_1460087.jpg

 

dag 75

 

rechts achter gaat eraan, ook wat aangetast door meeldauw maar stuk minder dan die van 2 dagen geleden.

 

gallery_13071_6452_1811193.jpg

 

gallery_13071_6452_571855.jpg

 

gallery_13071_6452_2113486.jpg

 

hier zat echt veeel aan!! ;) komt dan ook uit de 25 liter pot.

 

dag 76

 

nu is linksvoor aan de beurt

 

gallery_13071_6452_234913.jpg

 

gallery_13071_6452_851326.jpg

 

gallery_13071_6452_1773880.jpg

 

nog 2 over

 

gallery_13071_6452_1519472.jpg

 

nu is de voorste aan de beurt

 

gallery_13071_6452_776179.jpg

 

gallery_13071_6452_1942325.jpg

 

dag 77

 

nu is de laatste aan de beurt, ook uit een 25 liter pot, dik veel toppen!!!

 

gallery_13071_6452_2101115.jpg

 

ze kan t gewicht niet echt meer dragen en leunt aardig voorover..

 

gallery_13071_6452_2259957.jpg

 

gallery_13071_6452_665736.jpg

 

gallery_13071_6452_361165.jpg

 

gallery_13071_6452_1134266.jpg

 

 

ik zie dat niet alle fotos even scherp zijn... die stukjes hash van de schaar zijn dan ook aardig heftig :P

 

 

en nu maar wachten weekje of 2 nog en dan is kijken wat t eindgewicht wordt.. ik denk minimaal wel 400gr.. hoop op 500gr :D

 

durft er iemand gokje te wagen? voor degene die dichtst bij zit stel ik een testsample beschikbaar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat je wel 350 gram hebt liggen :D

ziet er smakelijk uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga niet gokken, maar wil je wel alvast feliciteren met je "goede" opbrengst ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn....ziet er goed uit.....dat worden vele grammetjes...

Mooi om te zien dat deze planten buiten hebben voorgegroeid........misschien ook maar eens proberen... ;)

Hoop op een mooie opbrengst amigo!!!

Ga straks je verslag maar eens goed doorlezen,kwas je verslag al een tijdje uit t oog verloren :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslag en een leuk soortje (zie het nu nog maar, heb al een tijdje niet geforummed :D )

 

Je oogst ziet er al zeker niet fout uit! Ik denk dat je je 400Gr wel haalt. Ik gok op 425gr.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zieke toppen hoor! ziet er heel goed uit voor jou :D

Denk dat er zo'n 380 gram zeer goed te roken mako haze vanaf komt.

 

 

Schaapie

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man ik lees dat je goed te kampen had met meeldauw !!!! zorg dan ook dat je je volgende ronde ALLES goed ontsmet ... WHAZZUP heeft hier een super stukkie over geschreven.... klik zijn naam maar aan dan heb je iets van proffiel daar kun je de zin lezen 'zoek onderwerpen van gebruiker' hier moet die tussen staan ...

 

anders heb je grote kans dat je keer op keer meeldauw krijgt!!!!! netjes bijv waar je toppen op hebben geleunt kun je misschien beter vervangen ????

 

 

verder vond ik het een super verslag hoor mooie resultaat !!! heerlijk om te zien ben zelf ook erg gek op makohaze al hebben we die hier niet vaak, vaak zien we in mijn omgeving silver haze, neville haze, haze , bio haze en super haze af en toe een stukkie mako

 

bij deze waag ik ook een gokje ... bram zegt een goede oogst met dik gedruktte letter .....

 

ik zeg dan 0,83 gr de watt ... wat zeggen wil bij een 400 watt lamp 332 gram en bij een 600 watt lampie is dat 498 gram

 

ik weet even niet meer wat voorn lamp je hebt gebruikt ;)

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks de kleine probleempjes heb je er toch een mooi wietje afgehaald.Kleine schatting ,413grammen.Nu nog opt gemak laten drogen en SMOKE ZE

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BBB

 

dank je! ik mag niet klagen idd!

 

@jappie78

 

ja van buiten voorgroeien krijg je wel echt sterke planten, deze konden de toppen nog net dragen, vorige ronde mako binnen voorgegroeid lagen de toppen op de grond! nu nog is kijken of opbrengst ver van elkaar af ligt...

 

@ masteryero

 

ja ik heb net al heel mn tent van binnen afgenomen met dettol oplossing en omgeving rond de tent. maar het net wat ik heb gebruikt heb ik even niet aan gedacht.. ook de komende ronde paar keer preventief spuiten en dan moet t denk ik wel goed komen.

ja mako bevalt me erg, vandaar dat ik het nog een keertje heb gegroeid. maar nu is andere haze proberen, er zit arjan's haze 3 in, verslagje ga ik deze week even aan werken.

 

 

de tussenstand:

 

cannabizznis 350

schaapje 380

styn 390

LSDAFFY 413

ovred 425

masteryero 498

bart420 500

 

 

alles hangt nu rustig te drogen. na alles zo goed als t kan te hebben ontsmet staan nu de nieuwe vrouwtjes erin. hierover binnenkort meer!

 

ltrs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...