Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kraker

Vraagje Over Paddo

Recommended Posts

Ik heb net een portie Mexican paddo's gekregen en op het doosje staat dat ik het op 4graden Celcius moet bewaren.. Nu ik heb een gedeelde keuken waar een koelkast staat, dus dat is niet zo makkelijk :tu

 

Een vriend van mij heeft me ooit gezegd dat het op een donkere plek moet; het ligt nu in de onderste lade van mijn bureau, dat is vlak bij mn raam dat altijd open staat..

Is dit OK ?

Alvast bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ligt eraan hoe lang je ze wilt bewaren

Maar een paar dagen moet kunnen

Let wel op dat ze wat gewicht verliezen

Paddo's bestaan uit heel veel water

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of droog ze, weliswaar verboden, maar dan kan je ze wel langer bewaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

over dat drogen; Wordt het effect dan heftiger? en hoe doe ik dat? of ik zal eerst wel ff searchen op dit forum..

 

ze liggen er nu een dag of 4..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het effect kan heviger worden, maar als je een beetje op jezelf let is er niks aan de hand. Gewoon een dieetje houden voordat je ze inneemt, begin het liefst 2 a 3 dagen voordat je ze gaat innemen met het eten van fruit, groentes, drink veel water en neem zo weinig suikers, koolhydraten en dergelijke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik droog mijn paddos'altijd op de volgende manier

Daarna zijn ze maanden houdbaar

Pak een kartonnen doos van 50 cm hoog

Hoe daar een gloeilamp in

Zijkant grote gaten in knippen

Oud tshirt erover spannen

Lamp aan en de temp meten ongeveer 30 graden is goed

Dan paddo's op tshirt leggen en na een paar dagen zijn ze zo draag dat je het steeltje kunt knappen

Donker in een kast wegleggen en gebruiken wanneer je maar wilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks voor de droog tip, ga ik volgende keer zeker eens proberen.. de paddo's zien er wat blauwer uit nu, nog steeds in het doosje though.. hoe weet ik of ze nog goed zijn? heb ze in de koelkast gedaan met keiveel plakband eromheen in een plactic zakje haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

drogen, gewoon losjes naast elkaar leggen op een velletje papier (zonder inkt). Maakt allemaal niet uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gloeilampconstructies zijn allemaal een beetje overbodig. Inderdaad gewoon op een stukje papier leggen en een paar dagen wachten.

 

Wel uit het doosje halen! Koelkast is voor korte termijn goed, niet voor lange termijn. Die doosjes van de smartshop zijn meestal luchtdicht > vocht kan nergens heen > gaat de boel op een gegeven moment verrotten

 

Kleur blauw is goed. Paddo's verkleuren blauw bij een kneuzing > geeft alleen maar aan dat er psilocybine inzit, en daarom heb je die dingen juist gekocht...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt iedereen ik leg ze nu op een keukenpapiertje.. Nog 1 vraagje: Hoe weet ik of ze niet al verrot zijn ? :X

Bij een paar zijn de stengels opengescheurd..

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geen camera en mijn gsm-fotoding is kapot : (

 

mja ik heb niet veel gevoel op het vlak v paddestoelen.

 

Sommige plekjes op de stengel zijn ietwat verkleurd, maar niet 'eng' verkleurd mits een plant er nooit helemaal egaal uitziet.. Mja zijn er geen indicaties waardoor je het echt zou kunnen weten ?

 

De hoedjes zijn stevig, de stengels bij sommige goed, bij sommige opengescheurd, en het deel tussen het hoedje en de stengel is bij de meeste maar een dun vliesje wat ik makkelijk zou kunnen scheuren..

De dingen die mij vooral opvallen zijn de scheuren en barsten in sommige stengels, maar ja daar maak je ook niet veel van.. Ik kan nergens een foto vinden v/e rotte paddo :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...