Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tony montana

Co2 Gaskachel En Hout

Recommended Posts

Ik ga over een korte tijd een hokje bouwen met 2 lampen,bedoeling is om er een co2 kachel bij in te hangen om te kijken hoe het nou allemaal werkt.Echter zal het niet al te groot worden en hij word gemaakt van hout.Nu vraag ik me alleen af hoe ik kan voorkomen dat de boel in de fik gaat,er komt namelijk behoorlijke warme lucht uit zo'n co2 brander.

 

Het gaat om de volgende brander maar dan een slagje kleiner

 

http://growshop.wietforum.nl/images/co2-ge...d3cc6b9cc4ab246

 

Warme lucht komt er dus aan de bovenkant uit,onderin zit een rij vlammetjes van hooguit 10cm hoog.

 

Als ik de omliggende houten delen bekleed met een brandvast matriaal zou het dan veilig zijn?Neem aan dat hout niet zomaar verbrand door hete lucht.

 

Iemand hier die er verstand van heeft?Ik ga pas bouwen zodra ik 1000% zeker weet dat het veilig is.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat dat co2 geval ff achterwege en draai eerst eens een paar keer zonder. Kun je later altijd nog beslissen of je hem wilt gebruiken of niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je eerst moet zien te achterhalen weten hoe heet het "kacheltje" zal worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tony montana

 

Ik zit met het zelfde, ook een houten hok en ook zon kacheltje(wel een andere dan jij hebt) Ik heb hier ook veel over nagedacht en durf het ook nog steeds niet helemaal aan.

 

Toch heb ik wel een paar tips voor je:

 

1 hoe is de vloer, co2 is zwaarder dan lucht en in geval van een houten vloer zou het naar de onderliggende ruimtes kunnen zakken(indien de er zijn) en wanneer jij daar aanwezig bent is het interessant om te weten dat waneer co2 een bepaald niveau haalt je er een hartstilstand van kan krijgen

 

2 Je zou een betonnen plaat onder je kachel kunnen leggen en daar een muurtje omheen metselen, je kachel staat nu in een betonnen bak waardoor je brandgevaar behoorlijk minderwordt, je moet dan wel ventileren in de bak anders blijft de co2 daar in hangen.

 

3 het lijkt me moeilijk exact doseren met een kachel, zou het niet beter zijn een fles met een ventiel en magneetklep te regelen daar dit tegenwoordig niet meer zoveel kost. Dit heb ik uiteindelijk ook gedaan en ik heb er zo toch wat meer zicht op wat ik nu precies doe daar er ook meters op zitten die je vertellen hoeveel je loslaat en als je dan toch bezig bent denk dan ook eens na over bijvoorbeeld een shiva2000, dan ben je helemaal goed bezig.

 

4 Denk er over na dat er bij de verbranding van iedere fosiele brandstof kooldioxide (co2) maar ook koolmonoxide (co) vrijkomt, je krijgt meer in de lucht dan co2 alleen echter beide zijn giftig. Je kunt tegenwoordig bij de bouwmarkt brandmelders kopen met een melder ook voor giftige gassen er bij in, deze gaan alarm geven waneer deze in te hoge concentraties voorkomen. Mischien wel handig mocht je je plannen doorzetten om zon ding in je ruimte en eventueel omringende ruimtes op te hangen ten behoeven van het blijven functioneren van je rikketik.

 

5 Think Twice, Co2 is boedlink doe niets zomaar, voor deze tak van sport gelden hoge risicos waneer er iets misgaat en eigenlijk heeft co2 pas echt een meerwaarde op omvangrijke growrooms.

 

Hoop dat je er iets aan hebt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben al in bezit van een Shiva2000,doseren is dus geen probleem.Stel de gewenste ppm in en de computer regelt het.Je krijgt pas hoofdpijn bij een ppm van 5000,voordat dat bereikt word moeten er heel wat gekke dingen gebeuren.

 

Hokje komt in een geventileerde ruimte te staan,uitlaat lucht word naar buiten geblazen.

Van alle "gevaren" ben ik me wel bewust,zit alleen nog een beetje te kijken hoe ik hem in zal bouwen.

 

Bedoeling zou zijn om de frisse lucht van onderen te laten komen en de filter boven te hangen,maar zoals je zegt co2 is vrij zwaar,maar zou het ook tegen "de stroom" in kunnen zakken?

 

Inbouwen in een gemetselde ruimte is mischien wel een goed idee,blusser erboven en er kan vrij weinig fout gaan toch?

 

 

 

BBB

 

Kacheltje zelf word vrij heet,aanraken is niet mogelijk,lucht die eruit komt is denk zoals je hand een cm of 40 boven het gasfornuis hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je werkt met een gesloten systeem hoeft je kachel maar even te branden.

Op deze manier werken blaas je geen lucht af naar buiten.

De enige manier om dat te controleren is een airco of koelbatterij op water.

Eventueel een watergekoelde co2 unit.

 

Waarom wil je hem van hout maken??

Je hebt een hele dure controller maar je koopt geen mooi kacheltje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hoef niet perse van hout,normaal gesproken bouw je daar een hokje van.

 

Wat is er mis met deze kachel?Tevens heb ik ze allebei voor een hele leuke prijs kunnen overnemen.Watergekoelde is een beetje overdreven voor 2 lampen en 5 planten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Als ik jou Avatar zie is jou niks overdreven.

 

Say hello to my little friend :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja,ze wouden me 5 planten pikken :)

 

Maargoed...ik kocht deze set dus voor weinig,heb hem al eens gebruikt maar toen had ik hem gewoon voor een kweektent staan in een afgesloten kamer met een raam open en de lucht uit via een ander kanaal.Dit werkte redelijk maar verspeelde redelijk wat nutteloze gas.Nu wil ik dus alles gaan verbouwen,tent eruit en de kachel in het hok.Echter heb ik beperkte ruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he tony

je kan ook met een co2 fles werken .heb je geen last van de extra hitte die je weer moet afvoeren naast je warmte van je 2x600w .

je moet je co2 zolang mogenlijk in je hok houden

mischien kan je een gesloten ijzeren kast nemen waar je hem in hangt .dan zuig je de co2 uit de ijzeren kast naar je hok.[warmte stijgt,co2 zakt naar de boden ,is dan ook wat afgekoeld ]

 

ik heb zelf ook een co2 fles met klimaat regeling/co2 controler maar moet het nog steeds een keer proberen .

 

komt dan ook een verslag op het forum :) wel zo intresant het is niet de makkelijkste manier hoge rv/temp ph/ec moet hoger

kort om succes

greetz bots

led it grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dikke lol op deze manier heb je gratis co2 zonder dat je je kacheltje hoeft te gebruiken.

Lees deze link maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he doc ik heb op het forum/ander forum volgens mij zoeen verhaal met foto,s gezien iemand tapte van zijn cv uit gaande pijp af :)

zal weer eens gaan zoeken op het net

groet bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bekleed je hok waar het nodig is met Fermacel plaat. Giedkoop en goed.

Zet er maar eens een brander op,

Ook goed om de kachel op te zetten.

 

Wel grappig, z'n moderne uitvoering van een Butagaskachel. Komt ook nog wel wat water vrij bij open verbranding.

Zorg wel voor genoeg aanvoer van verse lucht, anders ontstaat CO.

Dat wil je echt niet.

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

De extra warmte is totaal geen probleem,kan de temp prima onder controle houden.Dat gedoe met flessen co2 vind ik helemaal niks.Afzuigers een 45min uit en dan weer een kwartier aan.

 

Fermacel?IK zal even google van hoe of wat.Frisse lucht is er genoeg,er komt 500m³ rechtstreek van buiten,staat nog een raam open en de 1000m³ afzuig gaat ook weer naar buiten.

 

 

co2 van je cv aftappen is gewoon triest en onhandig :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...