Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

Test Mogelijke Giftent / Doet Ie ´t Of Doet Ie ´t Niet

Recommended Posts

Nee, ik vergis me, "Potdicht" is de was de merknaam van een fietsband, voor de oorlog.

Da's wat anders als luchtdicht, natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke simpele ziel weet dat een rits of dicht getrokken doorvoer niet luchtdicht is, maar dat is kennelijk allemaal nieuw voor jou.

.....tja er is veel veranderd na de oorlog.

 

Als je de moeite had genomen om het topic door te lezen dan had je gezien dat het er niet toe doet of er biomassa bijkomt,

of dat het plantje veel nieuwe wortels aanmaakt.

Het gaat erom of we giftige gassen kunnen opwekken in de tent.

 

Voor verhalen over fietsbanden wil ik je verwijzen naar het FietsForum : rubriek banden & wielen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man hier ben ik nieuwsgierig naar !!! Heb zelf al een kweekje moeten stopzetten in zo'n "giftent". Ben tot tweemaal toe herbegonnen en kwam steeds weer terug uit op hetzelfde. En dit terwijl alles me lukte onder tl op mijn slaapkamer. Dus de methode zal het niet zijn denk ik.

 

Veel succes met de test. Khoop dat je er iets kan mee bewijzen. Volg je alvast!!

 

 

 

 

grtz wietkieke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb t zelf een stuk of 3/4 keer getest xD in 2 verschillende giftenten en dit ligt niet aan de afzuiging op opzet.. maar duidelijk aan het materiaal van de tent bah zet je potten maareens direct op het zijl van de tent :P dan kun je het wel vergeten dan staan je planten gewoon stil en wortelen deze nouwelijks.

zet je ze op een piepschuim laag bedekt met zwartwit folie worden ze pas na 4 weken ziek en gaan ze dood..

 

Afzuiging via buizen naar binnen laten stromen de zijflappen dichtmaken dan heb je de kans dat je een mini oogst heb aan het eind haha (100 gram)

 

Gewoon een orginele kopen want je planten gaan keihard doood!!!

 

Grtzz Jonkomastaa :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

En bjammie hebben de stekken het overleefd??

Dan kan der een hps,je in.

 

En dan hoop ik dat het fout gaat natuurlijk :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor, moederplanten staan keurig ergens anders inmiddels

 

Ik test jouw tent, zodra ik klaar ben in de 120x240cm tent. (afzuigertje hangt nl. aan de cooltubes) :P

 

 

 

Ik hoop ook op zware problemen,......alleen zie ik dat niet gebeuren :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb daar wel een buisje voor hoor.

Is een nieuwe maar mag je zo hebben , FattAss.

 

Ook ik heb wel wat voor een testje over :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben jullie het over deze tent ? :D

 

gallery_13097_6968_6571.jpg

 

Als ik je foto's zie BBB met die flappen aan de binnenkant en de kleur van de groene lijntjes aan de buitenkant...

gallery_13097_6968_21732.jpg

 

 

Bij mij gaat het btw al niet zo goed (ik dacht niet dat het aan de tent lag maar nu twijfel ik)

Ze worden al wat geel na de 1e week 24/24 (met een temperatuur tussen 24 en 29°C)

 

Als ik op de info van growshop.nl afga, heb ik alvast niet de originele verpakking

Aan het logo kan ik niet uit, die met 100% Polyamide V3.0 of 4.0 zijn originele homeboxen?

Aan de deurkant vond ik alvast geen logo, als de lamp aangaat kijk ik wat verder, maar geen logo = vals? en wel zo'n logo niet?

Want ik dacht gelezen te hebben dat die Polyamide juist zorgde voor de 'giftigheid'?

 

Snelle bevestiging graag, ik wil niet dat men 20KF's doodvallen :)

 

Miss_Ty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net gaan zoeken naar een label, heb niets gevonden, ik heb geen idee of het een giftent is maar ik wil het risico niet nemen met deze plantjes :)

Het ruikt zoals BeeKa al zei erg naar plastic, wat normaal is als het een nieuwe tent is dacht ik.

 

Voor mij zit de test erop :D

 

Succes nog jullie :) ik ga beginnen aan de verhuis

 

Benieuwd hoe het afloopt hier

 

 

MissTy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou me eerder zorgen maken over de af/aan zuiging van jou tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het ook wel kunnen zijn voor zo'n tent, ik heb een afzuig van 425m³ en (de voor mijn vorige hok gekochte) aanzuig van 230m³.

Die flappen aan de tent heb ik open geplakt (aangezien ze idd vanzelf niet openkunnen omdat ze geblokkeert werden door de potten).

Ook die derde opening van 10a12cm stond ietwat open.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas moet ik met de gedachten van BBB meegaan,dat het allemaal aan de tent zou liggen kan ik me niet voorstellen.

Ik denk dat er meerdere factoren mee spelen in het mislukken van een kweek in zo'n tent,ik denk eerder dat het aan de afvoer en aanvoer van de lucht zal liggen van de ruimte waar de tent in staat.

Het is misschien snel gezegd dat het aan de tent ligt zoals het altijd aan de stekken boer ligt wanneer de stekken niet van de grond komen,

Ik hoop dat er een goede test uit komt en dat dit verhaal duidelijkheid krijgt.

 

Gr Schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe is het nu afgelopen??????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er ook een home box een goede, maar krijg er ook geen goede opbrengst uit.

hoe gaat dit aflopen??????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

He BBB gaat de test nog door wil het zeker zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom krijg dat geen vervolg wil het graag weten hoe het afloopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

relax alles heeft zijn tijd :rolleyes:

Het komt dit jaar echt nog wel aan bod :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken ook iemand met zo een tent (weet niet of het een echte of neppe is) maar wet wel dat hij er een dikke afzuiger op heeft zitten en gewoon goed draait,, :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je bij een eventuele 'gitent' de binnenkant van het plastic niet kunnen afdekken (folie/ plastic zonder weekmakers), zodat

de planten niet in aanraking komen met de schadelijke dampen van de tent zelf? Ik ben zelf namelijk in de veronderstelling dat

ik zelf ook in het bezit ben van een 'fugazi' homebox. Aangezien deze voor 100% overeenkomt met de tent die BBB wil testen

(dus ook zonder labels oid.), en de geur van een tafelkleed afgeeft. Heb de tent overigens aangeschaft bij www.greenline.nl

 

Ben erg benieuwd naar 't verloop van de test ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Foolonthehill,....je maakt je naam wel heel erg waar hé :vape:

 

Ik heb de planten in de tent gezet zonder de ritsen te openen.

Watergeven doe ik door de hele tent in mijn vijver te dompelen.

 

 

Voor verhalen over fietsbanden wil ik je verwijzen naar het FietsForum : rubriek banden & wielen.

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die tent staat er nog steeds, Bram is het vergeten...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brammetje is helemaal niks vergeten, :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En komt de test er aan.

zit er al een poosje op te wachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...