Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
inka

Na Eerste Nacht Alle Stekjes Hingen Slap

Recommended Posts

Hallo allemaal ik ben nieuw hier dus zal me eerst even voorstellen,

Ik ben dus inka en ben 32 en wil voor mezelf wat plantjes kweken.

Ik heb een hokje gemaakt op zolder van ongeveer 1,4 m2 met een 600watt bulp erboven en 500m3 afzuiging.in het hokje stan 10 sneeuwitjes.

 

Nu heb ik gister stekken gehaald en alles leek super te gaan,Tot ik vanmorgen ging kijken bij ze hingen bijna allemal slap nu is de luchtvochtigheid niet al te hoor geweest dus heb een vermoeden dat het daar aan gelegen heeft.

Ik heb er voor de zekerheid plastic zakjes over heen gezet om de lv om hoog te krijgen bij mijn dames en met succes vanavond stonden ze weer fier overeind.

Maar wat is nu wijsheid voor de nacht weer de zakjes eroverheen of niet?????

Wel heb ik ze even lekker beneveld met vocht voor dat de lamp weer aan ging.

 

misschien herkend iemand dit en weet nog iets wat helpt.

 

 

alvast bedankt.

 

greets Inka

Share this post


Link to post
Share on other sites

stekken willen nog wel eens in de stress schieten nadat ze net in hun nieuwe huisje komen

zoals je al aangeeft is de LV te laag geweest maar met je oplossing die je nu toe past

komen ze er zeker wel boven op

 

btw hoe hoog/laag hangt je lamp???

 

enne foto's willen we zien :)

 

suc6

unwanted :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van die fijne stekken uit ***** op steenwolplug? :)

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi Inka :)

 

ik had het zelfde probleem en heb ook plastic zakjes over de slaphangende stekjes gedaan en met 2 sateprikkers vastgezet.

wel heb ik toen het licht uitging de zakjes eraf gehaald.

dit heb ik 2 keer gedaan en toen stonden ze rechtop.

ook moet je je lamp zo hoog mogelijk hangen en elke dag iets laten zakken tot 60 cm boven de top van je planten.

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=46142&st=30

 

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook iets om inderdaad op te letten: als je stekken op steen/glaswol pluggen staan dan moet je in het begin ook steeds om de stam heen water geven om de wol vochtig te houden. Begraaf de plug onder de aarde om uitdrogen te voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steenwol pluggen zijn prima als je doorgaat op hydro. Als je op aarde kweekt is het minder.

 

Omdat ze in steenwol 'waterwortels' maken en dus moeten omschakelen naar aarde wortels is het inderdaad beter er eerst plastic (zakjes) over te doen.

Vaak is het probleem na een paar dagen over.

 

Succes met je SW.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie tips.....

 

Ik heb mijn lamp op 1.20 boven de planten hangen en idd zijn het steenwol pluggen,maar zo te horen zit ik op het juiste pad.

ik benevel nu een paar keer per dag de ruimte om de luchtvochtigheid te verhogen ook heb ik een natte handdoek in mijn ruimte hangen.

ik heb vanavond ff een schakelbord gemaakt want de eerste tijdklok is al stuk, :) .

Ik zal morgen ff fotootje maken en hem bij de topic plaatsen waar hij hoort.

 

greets inka

Share this post


Link to post
Share on other sites
......Omdat ze in steenwol 'waterwortels' maken en dus moeten omschakelen naar aarde wortels...........

 

djeez ^%$# christ klets maar een end weg :-(

Dit slaat echt helemaal nergens op. Als je het niet weet bemoei je er dan ook niet mee :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb je last van? Pillen vergeten?

 

De antichrist, hjm dus. (haleluja, jezus , maria)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vannacht voor de zekerheid maar ff bij de dames gekeken en gaat goed nu,heb vanmorgen maar even een stukje karton boven mijn thermo/hygro meter geplaatst (na tips van hier)en idd de temp zakt en lv gaat omhoog ventilator iets hoger gezet ivm temp. zal zo ff kijken voor een foto en hem hier plaatsen.

ik ben van plan om ze te gaan toppen wanneer kan ik dat het beste gaan doen ze staan nu 2 dagen onder 600 watt temp 25 lv 55% probeer deze nog hoger te krijgen.

 

greetz inka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het toppen kan als de stekjes goed aangeslagen zijn. Daarna na 5 dagen 18/18 weer de middelste scheuten verwijderen, weer 5 dagen 18/18 dit nog een keer herhalen en na 4 dagen de klok op 12/12 zetten (totaal 14 dagen groei dus)

 

Als de stekkenslap worden kun je ook de onderste bladeren voor de helft afknippen, hierdoor verdampt er niet zoveel water en blijven de stekken rechtop staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...