Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bulldozer

Zwaar Tegenvallende Oogst

Recommended Posts

Na het oogsten ,het knippen en drogen, van 50 planten heb ik nog niet eens 500 gram overgehouden.

Dat is dus ongeveer 10 gram per plant maar!

Ik gebruikte de voeding van biobizz,de groei,bloei en topbooster.

Er hingen 3 x 400 watt met spiegelkappen.

Ik gebruikte wortelstimulator van house and garden,omdat ik die nog had.

Het soortje was pp ze hadden 7 dagen groei en 9 weken bloei,1 week gedroogd.

De ph is heel de oogst rond de 5.5 -6,5 geweest en de ec rond 1,7

Bij een eerdere oogst met hetzelfde soortje had ik ook heel weinig,namelijk maar 150 gram droog van 17 planten.

Als ik hier en daar de opbrengsten lees is dit beduidend hoger dan bij mij.

Nu denk ik dat het aan de voeding ligt,want een vriend van mij gebruikt alles van house and garden en die haalt 20 gram per plant met 8 dagen groei.

Zijn er mensen die wel goede ervaringen hebben met de biobizzlijn,ik niet in ieder geval.

Ik heb me aan het voedingsschema gehouden,maar niet de aardemix gebruikt van biobizz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Bulldozer.

 

hoeveel lampen hangen er eigenlijk boven je plantjes???

vertel is wat meer over je kweekruimte en apparatuur!

 

ik kan je nu al zeggen dat jou lage opbrengst niet aan je voeding ligt!

 

 

groet

 

henk

Share this post


Link to post
Share on other sites

even wat fotos van de ruimte toe ie in de bouw was:

 

gallery_13040_5073_118581.jpg

 

gallery_13040_5073_120089.jpg

 

gallery_13040_5073_39148.jpg

 

meer fotos volgen nog!

 

ruimte is lxbxh 3,50x1,50x2,60

afzuiger en filter is 1000m3

Kweektafel is 3,50 lang en 80 cm breed daarop vijverfolie 50 5 liter potten

watergift van onderaf

 

3 luchtinlaten ter hoogte van de tafel ( zo gerekend dat het 2 x de uitlaat is (250)

Temp inlaat is nooit onder de 22 graden

 

En als het niet aan de voeding ligt,wat zou het dan kunnen zijn?

Ik heb enkele warme dagen gehad ,dan deed ik 1 lamp uit,temp kwam niet boven de 28 uit op tophoogte gemeten altijd.

Zou ik dan een langere groei periode moeten hebben 2 weken dan?

Ben bezig met 100 pp tjes die hebben twee weken gehad,zien wat dat doet die krijgen house and garden aarde voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je wel je aarde (gedeeltelijk) vervangen of gebruik je altijd dezelfde grond? Hebben de planten stress gehad? Heb je niet te vroeg geoogst? De bloeiperiode is niet gelijk aan de periode dat ze op 12/12 staan, maar de periode vanaf de eerste bloeiverschijnselen. Last van ongedierte gehad? Er zijn -tig mogelijkheden.....

 

Grtz Underground.

 

P.s. Nog ff zeiken :) En dan vooral uit bezordheid..... Probeer voor je nieuwe ronde van start gaat al je elektra buiten het hok te plaatsen, want zo is het echt levensgevaarlijk! Dit vraagt om brand en kortsluiting!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kweekt in 5 liter potjes ! daar passen toch veel meer van op een vierkante meter.

Warom 5 liter potjes ? de planten kunnen zich niet goed ontwikkelen in die kleine potten + je hebt veel sneller last van als je een fout maakt!omdat je geen buffer hebt met zulke kleine potten

volgens mij passen er 12 vierkante 11 liter potten op 80 x 80 cm dan zou je dus op 36 dames komen op jou 3 lampen groei deze ongeveer 10 dagen voor een beetje afhankelijk van de mooiheid van je stekken

 

Dan nog een ander punt je uitlaat is 1000 kuub wat is je inlaat als deze actief is en als je een pasiefe inlaat hebt hoe groot is deze dan ?

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was nieuwe aarde ,een mix van de growshop in witte zakken.

De bloei periode was 9 weken,maar ik bekijk altijd de trichomen met een loep en als die bolletje amberkleurig worden dan oogst ik.

Geen last van ongedierte gehad alles verliep perfect.

 

 

De electra kon ik wegens omstandigheden beslist niet buiten het hok plaatsen vandaar,

Ben zelf electricien dus dat zit wel goed voor de rest :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat heb je hangen aan lampen ?

als je spaarlampen hebt hangen dan is het nog een redelijke score

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je oppervlakte is ruim 5m2. Daar heb je 1200W boven hangen.

Volgens mij is dat te weinig, denk dat je minstens 3*600 nodig hebt om de planten goed te belichten.

 

Als je een beetje weet wat je doet moet je met 5 liter potten best een eind kunnen komen. Ik had zelf shiva's in 4 liter potjes die 20 gram per plantje op brachten. Onder 400W op 80*80.

 

Maar toch het kan zoveel oorzaken hebben, misschien was je ph beroerd of gaf je veel te veel (of te weinig) water, over/ondervoeding. Dat kan zo allemaal niet beoordeeld worden.

 

Maar 1200w op 5,25m2 is op zeker aan de lage kant....

 

gr

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar zie jij 1200w staan ?

Meschien werkt hij wel met TL ????!!!!!

 

Buble

edit; ik heb het bericht echt wel 4 keer door gekeken zie het nu ook staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, zie zijn eerste post!

 

" Er hingen 3 x 400 watt met spiegelkappen. "

 

Denk dat hij het ge-edit heeft.

 

gr

Wv

 

PS: Die oppervlakte stond er eerder ook niet bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
....Als ik hier en daar de opbrengsten lees is dit beduidend hoger dan bij mij..........

 

Staar je niet blind op al die verhalen. 90% is gebakken lucht dus niet indicatief.

 

Aan de voeding licht het echt niet. Kijk even naar de temp en je luchtverversing. Dat is vele malen belangrijker dan de voeding van eender welk merk.

 

Wellicht geef je teveel vocht in combi met te weinig verse lucht en te hoge temps :-( 1000m3 voor 1200 watt zou net moeten werken, maar als de inlaat te klein, of de circulatie is niet ok , heb je al een probleempje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1200 watt weinig?

 

de tafel is 3,50 lang en 80 cm breed,daar hangen drie lampen netjes verdeeld boven.

Een 400 watter kan ongeveer 70 bij 70 belichten,de belichting lijkt bij dus wel in oorde

Ik heb tenslotte ook niet de hele ruimte volstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had eers teen oppervlakte staan van 3,50 * 1,5 volgens mij.

 

" uimte is lxbxh 3,50x1,50x2,60"

 

Nu istie dus maar 80 cm breed? Dan is 3*400 nog steeds niet ideaal, zou bij lengte 2,40 zijn maar goed.

 

Succes.. :)

 

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites
de tafel is 3,50 lang en 80 cm breed,daar hangen drie lampen netjes verdeeld boven.

Een 400 watter kan ongeveer 70 bij 70 belichten,de belichting lijkt bij dus wel in oorde

 

Je zegt het zelf al :)

3x70cm = 210cm lengte, en je tafel is 350cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bbb

 

ok 210,maar dan hebben de planten die onder de lamp staan wel genoeg licht toch? en ik had ze ook regelmatig verwisseld.

De totale oogst was gewoon slecht niet enkele planten.

 

@WietVriend

 

De tafel is 80 cm breed die ik gemaakt heb in de ruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is geen afzeiken hoor :)

 

Je kwam 140cm aan verlichting te kort (dus 2x 400watt),

de planten die te weinig licht hebben gehad, drukken je gekweekte gemiddelde natuurlijk ver naar beneden.

+ in combinatie met te kleine potjes.

 

Volgende keer gewoon grotere potten nemen en alleen je belichtings oppervlakte benutten, dan weet ik zeker dat je een prima ronde zal draaien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1200watt blijft 1200watt of je ze nu naast elkaar hangt of verspreid.Aan de verlichting ligt het zeker niet,het moet juist makkelijker zijn om een hogere opbrengst per watt te kunnen halen aangezien je meer ruimte heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die snap ik niet Tony, waarom dan geen 1200watt boven 500m2 in een kippeschuur hangen, heb je helemaal veel ruimte! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Tony bodoelt is 1200 w is theoretisch 1200gr op 3x80cm. Dus als je er planten naast hebt staan zouden die planten die er extra naast staan, je score moeten verhogen.

Maar omdat er met planten geschoven is heeft ie eigenlijk alle planten tekort gedaan. En dat is waar bbb volgens mij ook op doelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben vandaag even koffie wezen drinken in de growshop :) en het probleem voorgelegd.

 

Hij vroeg of ik ook last had van gele bladeren en dat was zo,ph van de grond was 5.5,maar nadat er ph 8 water bij was.

Dat zou volgens hem voedingsoverschot zijn en volgens hem is de ph van de grond veel te laag!

 

Bij een ronde die al bezig is doet hetzelfde probleem zich voor

Advies:spoelen met kraanwater + enzymen om ervoor te zorgen dat de voeding wordt afgebroken.

 

Onder drie lampen en met deze hoeveelheid planten (50) had ik op zijn minst 7oo gram moeten halen zei hij.

 

Vandaag dus weer wat te doen.

 

@bbb

 

Ik weet dat het geen afzeiken is,zo bedoelde ik het ook niet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die snap ik niet Tony, waarom dan geen 1200watt boven 500m2 in een kippeschuur hangen, heb je helemaal veel ruimte! :)

 

De kans dat je dan idd de gram per watt voorbij gaat is behoorlijk groot :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...