Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tnt

Test Golden Bags Special-mix Met Afgaanryder Zadenrun!!!

Recommended Posts

Hierbij het begin van de goldenbag test waar ik afgaanryder ga kweken voor een grotere bach zaden.

 

De zakken waren klaargezet voor mij bij weetje waar ik die vandaag op zou gaan halen.

Maar nu komt het,het was heel erg gezellig omdat basic sjoerd ook nog langs kwam en daardoor het nodige grookt is.

Bij het weggaan dacht ik nog ik vergeet wat! thuis aangekomen kwam ik er achter wat het was,de golden bag zakken heheh.

 

Dit weekend zal ik er nog een keer langs rijden om de zakken dan daadwerkelijk mee te nemen en de echte test te laten beginnen.

Ik ga de kweek starten onder een 200 w spaarlamp met 6 x 4 liter potten en ze zullen na een kleine week mijn 250 w hps kast ingaan

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) :D :D :)

Zeker van de olie zitten snoepen

Succes met de test

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgertje!

 

Kwam je niet meer recht lopend bij Sjoerd weg ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D erg he hahah die blowers :) :)

 

Maar vandaag gaan de zaden al wel in de pitpotjes zodat na dat ze opgekomen zijn ze in hun definitiefe potten kunnen

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo TNT,

 

Veel plezier!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt kees en doc!

 

Vanavond zijn de zakken dan daatwerkelijk opgehaald en met het sjouwen merkte ik meteen al een verschil met de grond die ik tot nu toe altijd heb gebruikt.

Ik heb meerdere kweken gedaan op eigenmerk grond van de thuiskweker wat met tot nu toe altijd goed bevallen is,ik ben dus ook heel benieuwt wat deze grond me gaat brengen.

Ik heb er de volste vertrouwen in dat dit een verbetering is anders had ik de test waarschijnlijk ook niet aan gegaan,ik doe er alles aan om het eindresultaat zo mooi mogelijk te krijgen.

 

Morgen beginnen de eerste pica's en het vullen van de potten!!!

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn los!!!

 

Wat is de hele bedoeling.

1 afgaanryder zadenkweek voor freebees in sannieshop bij een bestelling lowryder

2 golden bags testen

3 dieselryder zadenkweek (voor opvulling + controle potentie)

 

Wat is de setup

1x kweekhokje die de meesten wel kennen

het te kweken oppervlakte is 50 x 60 x 90 cm met 1 x 250 w erboven

Hier passen presies 9 4 liter potten in

 

1x 200 w spaarlamp

het te kweeken oppervlakte is 50 x 60 x 90 cm

 

Helaas heb ik nog maar 6 afgaanryder zaden dus hierdoor kan ik mijn hokje nooit vullen als ik ook nog eens de mannen erbij weg moet halen op de mooiste man na voor de bestuiving

Gelukkig heb ik wel 15 dieselryder zaden gekregen om mee te testen

 

Ik ga alle 6 afgaanryders in de golden bag zakken zetten en van de dieselryders de helft op mijn oude vertrouwde grond en de andere helft op the golden bags

Alle vrouwlijke afgaanryders gaan zoizo in mijn hps kastje komen en 1 mannelijke afgaanryder

De ruimte die over blijft komt 1 of 2 vrouwlijke dieselryders te staan met golden bag grond en 1 of 2 dieselryders met men oude vertrouwde grond

 

De rest van de dieselryders komen onder mijn spaarlamp te staan waar ook 1 dieselryder man komt te staan om een bestuiving te doen

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

De start

 

ik ben begonnen met een vergelijk tussen mijn 2 grondjes die ik nu tot mijn beschikking heb

 

gallery_5624_6453_735744.jpg

The golden bag met dank aan kj trading voor het testen

En het huismerk van de thuiskweker

 

Bij het tillen van alle bij merken zakken voelde ik al een groot verschil,de golden bags voelden veel veerbaarder aan als de thuiskweker grond

 

gallery_5624_6453_1422780.jpg

Hier de grondjes naast elkaar

 

gallery_5624_6453_1986481.jpg

De thuiskweker grond

 

gallery_5624_6453_1285336.jpg

De golden bag grond

 

 

zoizo komen dus alle 6 afgaanryders in de golden bag grond te staan en de helft van de dieselryders en de andere helft van de dieselryder op thuiskweker grond

 

 

De 6 afgaanryders en de 15 dieselryders zijn in de pitpotjes gestopt en staan nu 48 uur in het donker in mijn verwarmde propegator op 22 graden met een lekkere lv

 

gallery_5624_6453_126293.jpg

Zodra ze opgekomen zijn gaan ze de potten in en zal ik weer een update maken

 

Nog een vraag aan kj produkts

Ik wil graag mycore aan men grondje toevoegen om mijn bodemleven zo mooi mogelijk te maken en op de beschrijving staat dat je het niet moet omwoelen is het verstandig om het laagje per laagje te doen en daartussen wat mycore??

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd :tu

 

En nu mag jij wachten op de groene planten en de toppen haha ook al worden het dan zaadtoppen :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie tekeningen tnt. :tu

creatief na een rokertje zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties!!

 

@doc wat is de beste manier om mycore door mijn grond te krijgen zonder het om te woelen gewoon even laagje per laagje en daar wat mycore tussen?

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes meet deze ronde TnT

 

hoe gaat het verder buiten metje double fun ?

 

Laters Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt da dende!! Ik heb er ook erg zin in.

 

En van de df komt dit wekend weer een update! ik hoop dat de toppen weer ietsje groter geworden zijn

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het begin mag je de grond gewoon husselen en ook in de pot een beetje aandrukken.

Nadat de plant geplaatst is graag niet meer aan het substraat klooien.

Veel plezier met je Special Mix.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ojee, Weetje treft geen blaam.

hehe eind goed al goed.

ik heb zelfs nog geholpen met sjouwen.

Heeft het minilab toch weer een bijdrage geleverd aan de wereld van de testers.

 

Leve de wetenschap, en je hoort:

 

Je mag betst ff husselen hoor!!

 

Suc6 met de (test) kweek ,

 

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee weetje jij hebt weer geen enkele blaam :j :tu

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update time !!

Alles is boven dus een 100%score.

Ik zet ze altijd zodra ze boven zijn meteen in de grond want anders heb ik wel eens gehad dat ik de penwortel afbreekt bij het verwijderen van de pitpotjes.

 

mijn hps hokje met de lamp op zen hoogst

gallery_5624_6453_249122.jpg

 

Ik heb 20 1 liter potjes vol gestopt met goldlabel special mix en mycore daarna heb ik het ingewatert met water uit de douch(voor meer zuurstof in het water) en bacto en wortelstimulator van bac

Hier blijven ze rond de 10 dagen in staan totdat de mooisten in 4 liter potten gaan waar nog een tablet ingedaan word.

Ik heb teoreties voor 18 planten in 4 liter potten ruimte dus 9 onder spaarlamp en 9 onder hps er vallen er dus binnen 10 dagen zoizo 2 af

 

Daarna gaan zekers de afgaanryders onder hps en de rest word aangevuld met de mooiste dieselryders

 

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

om de luchtigheid van het mengsel te behouden wordt aanbevolen om het niet te gaan mengen. Voor een goede test met de special mix zou ik je aanbevelen om er geen extra middelen doorheen te mengen, zo beoordeel je het substraat op de eerlijkste manier. Kale special mix tegenover je eigen substraat. Schimmeltjes etc. kun je natuurlijk wel al met je eerste (kleine) pot meegeven, de mycorrhiza groeien mee met de wortels. Eenmalig in je kleinste pot is voldoende, later kun je eventueel wat in het plantgat strooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo was ik het ook van plan whazaaaaaa

ik ga straks 18 potten van 4 liter vullen met grond waarvan de 6 afgaanryders zoizo op gold label special mix en van de dieselryders komt de helft op de thuiskweker grond en de andere helft op gold label van kj produkts.Het enige wat ik ga doen is bij het er in zetten is wat mycore in de gaten stoppen zonder omte woelen

 

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan nu eindelijk de zaailingen te zien hehe !!

 

Ik kan goed het verschil zien tussen de afgaanryders en de dieselryders,de dieselryders ontwikkelen zich heel erg snel en ook een stuk sneller als lr1

De afgaanryder zit hier wat tussen in.

 

Hier de afgaanryder die 10 dagen oud is

gallery_5624_6453_1485088.jpg

 

gallery_5624_6453_506242.jpg

 

en hier de dieselryder die al een stukje verder is en ook 10 dagen oud

 

gallery_5624_6453_684920.jpg

 

gallery_5624_6453_128729.jpg

 

gallery_5624_6453_741011.jpg

 

Ik heb het vermoeden dat ze iets later zullen beginnen met bloeien als lowryder 1 en dat ze daardoor ook iets groter gaan worden

 

volgende week een nieuwe update en dan staan ze in 4 liter potten met geneog fotos

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie gezonde plantjes :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...