Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
leo_smoke

2 X 600 Watt Philips Master Son-t Pia Green Power Met Wings Avenger Met Spreader, Of 3 X 600 Watt Cooltube?

Recommended Posts

Hey all :)

 

ik ben dus bezig met de bouw van een hokkie: 2m breed, 2,10m hoog en 1,20m diep. Ik zit al een tijdje te denken over de verlichting.

 

- aan de ene kant trekt de cooltube me erg aan. Lamp kan lager, afzuiging kan minder wegens de mindere warmte (dus ook makkelijker de lv hoog te houden tijdens de groei) en het lijkt me dat ik een lamp meer in mn hok kan hangen. Ook zijn er veel meer lumen voor de plantjes beschikbaar omdat de cooltubes lager kunnen hangen, Verder heb ik ook constructies gezien van 3 geschakelde cooltubes.

 

- aan de andere kant is de "gewone" 600 watter ook niet verkeerd. Ik heb veel goeds gehoord over die wing en er wordt geen licht verkwist door het materiaal dat bij cooltubes wel voor de lamp hangt en bij normale lampen niet.

 

Wat zou een hoger rendement geven? 2 normale 600 watters, of 3 cooltubes (of 2 als 3 veel teveel is)?

 

bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 x cooltube mijn voorkeur :)

 

en dat lumen verlies met cooltubes merk je niet eens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lumen verlies met een cooltube is gigantisch, heb er nog wel eentje liggen als je wil proberen. En bij 600watt werkt het dan ook nog maar matig. :)

 

De stralingswarmte ligt zo hoog dat je nog steeds voldoende afstand moet bewaren. Ook als je een 150mm tube gebruikt bv. krijg je hem niet echt super cool, zeker niet in verhouding zoals het werkt bij een 400watt.

 

Dus ik ging zeker voor die 2x600 met wing ipv 3x600 met tube, vermoed namelijk dat het rendement om en bij hetzelfde zal liggen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke lumenmetertest Kap vs cooltube

Denk dat het schrikken wordt voor de cooltubegebruikers.

 

Gebruik de wing absoluut zonder de spreader.

Ik ben niet voor een spreader en de kwaliteit spreaders die geleverd worden zijn

echt hele goedkope chinese plaatjes.

Als je goed kijkt is het onbewerkt aluminium die slechte reflectie heeft.

als mensen echt zo'n lumenstopper willen gebruiken maak er dan een van Miro aluminium.

(Miro aluminium bevat een klein beetje titanium voor hoge reflectie)

Een plaatje Miro is niet zo duur en een handige piegum kan er zo een spreader van maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gebruik de wing absoluut zonder de spreader.

 

bedoel je dat ik die wing avenger met spreader moet kopen, en dan die spreader eraf te halen? verder ben ik niet echt een handige piegum die ergens een kap van kan maken, koop hem liever gewoon compleet :)

 

ik zie verder ook de "adjust a wing", is die beter, of gewoon een andere naam?

Share this post


Link to post
Share on other sites
bedoel je dat ik die wing avenger met spreader moet kopen, en dan die spreader eraf te halen?

 

Jah inderdaad, weg met die spreader....... zie 1 van mijn topics met spreader en de daarbij horende verminderde lichtopbrengst in een strook onder de spreader.

 

Verder zijn die adjust-a-wings gewoon geweldige kappen, niet alleen voor licht maar ook voor de hitte verspreiding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...