Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Church

5x Happydude's Lowryder#2

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Voor wie mij beter wil leren kennen: http://www.wietforum.nl/Oioioi-t47626.html

 

En op verzoek:

 

Heb na het zien van Happydude op dit forum bij hem 10 zaadjes lowryder#2 besteld (goede service).

Mijn plan is daar een zadenkweek mee te doen. Ben misschien nog een beetje pussy en vaag, maar

omdat de hele buurt hier weet dat ik iets in mijn tuin heb staan (irritant) ben ik extra voorzichtig met

wat ik zeg en post. Het plan is daarom om binnen de grenzen van 5 planten te blijven.

 

Ik heb de kleine Lowrydertjes#2 al 15 dagen in mijn kastje staan. Ze zijn kerngezond begonnen aan de 4e internode! Nu al stinken ze behoorlijk trouwens. Ze staan onder 5x 18watt TL nu nog kleur 33, binnenkort ga ik dat veranderen met wat 827.

 

This thread is worthless without pics ofcourse:

 

gallery_19265_6411_864997.jpg

gallery_19265_6411_481525.jpg

Edited by Church

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

Mooie kast :verrygood Zolang de geur niet heel je huis op vult is er geen probleem hé.:wOOt Ook moet je niet bang zijn dat ze via dit forum je kunnen vinden, er zijn genoeg mensen die hier hun verslagen zetten, en naar mijn weten is er nog niemand gepakt. Mooie planten ook voor een eerste kweek. :P

Geef je ze voeding of laat je ze gewoon zo? Veel succes nog verder. :o

 

Aaigh,

 

jereuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx :verrygood De kast heeft echter nog geen afzuiging, laat staan filter. Mijn bestelde pc fans doen het nml niet (kapot gemaakt!?) dus de kast staat voorlopig zoals op de foto open. Voorlopig kijk ik het even aan zo. Ik vind de geur echt heerlijk, maar waak er inderdaad voor dat het niet te gek wordt (ivm buren) maar zo'n vaart zal het niet lopen hoop ik.

Ik ga ze in de bloei wat PK13-14 geven denk ik, ze staan nu gewoon in bemeste potgrond. Heb wel het één en ander van ecostyle staan voor het geval dat... En wat betreft de pakkans, ik geef nu al aan dat ik me binnen de grens van 5 planten wil begeven en het puur doe voor mijn eigen lol. Mooi dat je zegt dat het veilig lijkt te zijn!

Edited by Church

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmorgen, wat betere foto's :)

 

Met z'n 5en op bed!

gallery_19265_6411_209369.jpg

 

Pappa's mooiste :)

gallery_19265_6411_714045.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Church.

 

Je hebt veel moeite gedaan om je voor te stellen dat doen er niet veel(ik ook niet :) )

Veel succes met je kweek, plantjes zien er goed uit alleen je hokkie nog eventjes op orde maken dan moet het allemaal goed komen.

 

Groetjes My.pp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt mannen!

 

Ik kom net thuis van een weekendje weg, damn...Wat ruik ik in de kamer?

En wat zijn ze gegroeid! Eén plant heeft een beetje een verbrand bladrandje.

Hij/zij is waarschijnlijk tegen een warm punt van de TL-buizen aangegroeid.

Net de orde weer hersteld en de ruimte wat gelucht.

 

Ik vroeg me af, wanneer zal ik buizen met kleur 827 (nu nog 33) ophangen?

Als ik bloeiverschijnselen zie of gewoon deze derde week al?

 

En ja, de kast op orde maken...Ook daar twijfel ik over, een dikke filter vind ik

overdreven en nergens kan ik ook een zuinige/kleine fan vinden. Iemand tips?

 

P.s. de Church buiten gaat als een malle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn 't geen Happy Dudes :)?

 

gallery_19265_6411_1708554.jpg

 

Nog steeds wat vragen:

-Wanneer overschakelen op 827 en hoeveel van de 5 lampen deze kleur?

Ik had gelezen dat ze niet allemaal hoefde, maar is het niet beter?

-Krijg ik problemen zonder fannetje?

-Zal ik ze nog een keer verpotten of zijn deze potjes (3,5Liter?) goed zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk zijn het geen dudes.:) Happy zien ze er wel uit.

Op je eerste vraag weet ik geen antwoord. :D

Zonder fan krijg je niet echt een probleem, maar luchtcirculatie is toch altijd wel beter voor je planten.:D Zorgt er ook voor dat je minder kans hebt op schimmels en rot, maar dat zal bij een lowryder wel geen probleem zijn.

 

Ik denk dat deze potten wel goed zijn, maar een beetje meer wortelruimte kan nooit geen kwaad :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jereuh,

Bedankt voor je commentaren :)

Hahah en ik hoop in ieder geval op één dude voor het stuifmeel :D

Je hebt gelijk, ik moet echt even ergens een klein fannetje vandaan toveren.

Jammer dat je dat niet weet van die lampen, ik gooi ze er gewoon in met de bloei

als niemand meer reageert. En ik hou me ogen open voor leuke potten :D :) !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Misschien is dit iets voor je https://www.leafman.nl/koolstoffilter-kuub-...ing-p-3012.html

3.5/4L potten moet genoeg zijn voor lowrider maar meer kan geen kwaad.

Heb zelf nog nooit met tl gekweekt weet dus niet wanner je over moet stappen naar bloei lampen, maar sta op het punt te beginnen ook met lowriders dus ik hou je in de gaten :)

 

Groetjes My.pp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey My.pp,

 

Thnx voor de link, ik zie er genoeg staan inderdaad! Toch ben ik eigenwijs en kijk eerst eens even hoe deze opstelling verloopt. Want deze m*therf*cker heeft gewoon liggen slapen deze week. Het geslacht is allang bekend geraakt :)

De ballen vliegen hier om de oren want ik ben in het bezit van twee mannetjes en (wss) maarliefst 3 vrouwtjes!! :) Ik kijk de potten even aan, als er wortels uitkomen pot ik ze misschien nog over. Blijf me maar volgen want vanmiddag hang ik er dus 3x 827 in voor de bloei. Dus dan kom ik op 3x 827 en 2x 33. Mooi om en om te doen dus. Ik heb trouwens ter extra informatie niet gelijk de 5 TL's aangeknald in het begin maar ben met de planten meegegroeid :D Dus 1 TL boven de zaailingen, 2 tijdens de eerste blaadjes etc.

 

Grtz Church

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super gedaan man! :j

ik wil dit wel ff volgen..wil ook zoiets maken..

 

heb je ook nog afzuiging ofzo in je hok ?

of heb je dat niet gedaan ?

 

Greetz

 

Edit : Laat maar, weer al dat je geen afzuiging hebt :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx :j Het is gewoon wat experimenteren :tu

 

Dag 23 vandaag (dag 27 met ontkiemen erbij):

 

gallery_19265_6411_291499.jpg

 

Staan ze er een beetje goed bij? Of zijn ze wat aan de kleine kant?...

Ze staan nu onder 2x 33 en 3x 827... Het zijn dus echt 2 mannetjes en 3 vrouwtjes!

Midden de ene man en links achter de andere, die is het meest ''biggy'' als ik het zo mag noemen.

De mannen gaan hard met de balletjes en de vrouwen hebben net 3 haartjes.

Moet ik de vrouwtjes eerst goed laten bloeien en de mannen apart zetten, of kunnen ze zo blijven

staan met z'n allen? Ik wil uiteraard goed gebruik maken van de drie vrouwtjes voor het zaad...

Iemand met verstand wat suggesties, kritiek of tips (afgezien de fan en filter)? Want m'n log is behoorlijk dood...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey church, ziet er goed uit hoor en als je zaadjes wil kan je ze gewoon zo laten staan.

 

Groetjes My.pp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

gallery_19265_6411_1024376.jpg

 

Ben de plantjes wezen verpotten en heb ze wat PK13-14 gegeven...

 

gallery_19265_6411_1575028.jpg

 

Het vrouwtje in de aardewerke pot is veel wortel verloren :)

Hoop dat ze goed hersteld. Was met mijn Church en verpotten

ook al het geval, dus tip: Gebruik nooit een aardewerke pot! De

wortels kleven daar erg aan vast. Met de plastic potten nergens last van.

Ze staan nu echt in 4 liter potten, ipv 3 liters... Waarom verpot? Ik

wilde vijf zwarte 4 liter potten, ergerde me aan de 3 liter, het paars en het

kleurverschil :tu Mijn vriendin was niet erg blij met de zooi :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang ze het maar opruimt! :tu

 

Hopen dat t goedkomt met je vrouwtje(haha).

 

 

Groet,

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, thnx! Alles lijkt goed te gaan! Ze maken volgens mij een groeispurt nu...

En ik die lampen maar dagelijks verhangen :tu :j Vooral dat mannetje wordt hoog,

veel hoger dan de rest, om over de collectie ballen maar te zwijgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerels worden meestal (als het niet altijd is..) een stuk groter, ook bij Lr's.

 

Kijk maar in mijn Lr kweekje.

 

Het ga je goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx! Ik heb het gezien! Lekker veel zaden had je. Wat ik me nu toch nog steeds afvraag...

Zal ik de mannen weghalen en nu (nog) voor het raam zetten en het stuifmeel opvangen?

Of gewoon laten staan tussen de vrouwen. Is het namelijk niet zo dat de vrouwen eerst lekkere toppen moeten hebben en daarna pas echt goed (max. resultaat qua hoeveelheid zaad) bevrucht kunnen worden. Ik bedoel die vrouwtjes hebben nu nog maar kleine haren (nog geen echte toppen) terwijl die mannen al best stevige ballen hebben.

 

Grtz Church

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zooi wordt wel erger hoor!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@curch: hey man ziet er goed uit hoor ... jammer van je aarde pot ervaring .... maar het zeit so !!!

 

je hebt er verstandig aan gedaan om 2x33 en 3 x 827 te nemen ( is mijn mening ) .... je planten zien er mooi uit mooie internode opbouw ook ...

 

 

ik zou alleen 1 man gaan gebruiken als ik jouw was!!!! de snelst bloeiende ( hopelijk was dat de grootste ) anders krijg je allerlei zaad door elkaar...

 

wat je ook kunt doen is wat je je al afvroeg ze apart zetten ergens.... het zou alleen wel zonde zijn als je die mannen achter het raam zet ... het weer is erg telleurstellend en zo zal het aantal stuifsel ook dan zijn ...

 

gewoon 2x 827 erboven hoeft niet in een kastje mag gewoon zo ergens onder op 18/6 ...al het vermogen uit die mannen halen :tu om de mannen zelf iets van een vet vrij papier wikkelen zodat het stuifsel er niet vandoor kan !!! wanener je dit hebt gedaan en de plant is helemaal op dan kun je je lowryders gan bevruchten ...

 

MAAR!!! wacht hier niet te lang mee .... je zou het nog maximaal 10 dagen uit kunnen stellen maar anders rijpen je zaden niet mooi af!!!!

 

wat helemaal handig is is om je toppen te labelen , zo kun je 1 vrouwtje met 2 mannen bestuiven en weetje welke top zaad afkomstig is van welke man'...

 

zo heb je uiteindelijk deze zaden

 

vrouw 1 x man1

vrouw1 x man 2

vrouw 2 x man 1

vrouw 2 x man 2

vrouw 3 x man 1

vrouw 3 x man2

 

deze kun je de volgende keer dan telen gewoon in 1 liter potten onder je 5x 18 watt lampen dan kun je er plus minus 30 kwijt, dat zijn er van elke 'soort' 5 ..... dan kun je zelf meteen zien welke bestuiving het beste is geweest doormiddel van de bouw van je naxt generation seeds :j

 

en met die generatie ga je dan verder.... de rest kun je een mooie guarilla mee maken volgend jaar ....

 

zo krijg je dus steeds betere nakommelingen ( zaad )

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@curch: hey man ziet er goed uit hoor ... jammer van je aarde pot ervaring .... maar het zeit so !!!

 

je hebt er verstandig aan gedaan om 2x33 en 3 x 827 te nemen ( is mijn mening ) .... je planten zien er mooi uit mooie internode opbouw ook ...

 

 

ik zou alleen 1 man gaan gebruiken als ik jouw was!!!! de snelst bloeiende ( hopelijk was dat de grootste ) anders krijg je allerlei zaad door elkaar...

 

wat je ook kunt doen is wat je je al afvroeg ze apart zetten ergens.... het zou alleen wel zonde zijn als je die mannen achter het raam zet ... het weer is erg telleurstellend en zo zal het aantal stuifsel ook dan zijn ...

 

gewoon 2x 827 erboven hoeft niet in een kastje mag gewoon zo ergens onder op 18/6 ...al het vermogen uit die mannen halen :tu om de mannen zelf iets van een vet vrij papier wikkelen zodat het stuifsel er niet vandoor kan !!! wanener je dit hebt gedaan en de plant is helemaal op dan kun je je lowryders gan bevruchten ...

 

MAAR!!! wacht hier niet te lang mee .... je zou het nog maximaal 10 dagen uit kunnen stellen maar anders rijpen je zaden niet mooi af!!!!

 

wat helemaal handig is is om je toppen te labelen , zo kun je 1 vrouwtje met 2 mannen bestuiven en weetje welke top zaad afkomstig is van welke man'...

 

zo heb je uiteindelijk deze zaden

 

vrouw 1 x man1

vrouw1 x man 2

vrouw 2 x man 1

vrouw 2 x man 2

vrouw 3 x man 1

vrouw 3 x man2

 

deze kun je de volgende keer dan telen gewoon in 1 liter potten onder je 5x 18 watt lampen dan kun je er plus minus 30 kwijt, dat zijn er van elke 'soort' 5 ..... dan kun je zelf meteen zien welke bestuiving het beste is geweest doormiddel van de bouw van je naxt generation seeds :j

 

en met die generatie ga je dan verder.... de rest kun je een mooie guarilla mee maken volgend jaar ....

 

zo krijg je dus steeds betere nakommelingen ( zaad )

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx! Wat een vette post! Ik ga dan één mannetje wegdoen...

Echter heb ik toch een klein dilemma, één mannetje is het grootst...DUIDELIJK...

Maar die heeft echter wel als enige van alle planten 3 misvormde blaadjes gehad!

Ligt dat aan de genen, want dan neem ik dat andere mannetje :tu

 

Edit:

Ben, na overleg met Kees en BBB, gegaan voor de mooie kleine man.

Rare blaadjes zat ons niet lekker...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...