Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pelske

Droogblazen Net Voor Het Oogsten

Recommended Posts

Daar het vochtig weer is en ik toch wil oogsten,is het een goed idee om ze eerst met de haardroger droog te blazen?

Klinkt misschien idioot?

 

grtj.pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee dat is een slecht idee..

 

gewoon de regen er een beetje uitschudden en dan oosten...

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk zou ik ze gewoon eens goed schudden.

normaal hang je ze toch omgekeerd te drogen...

 

edit: Pure was me blijkbaar voor. :verrygood

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben sneller dan men schaduw :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mooi duo zo te zien. :verrygood

zeker een mooie periode als je ze kan binnenhalen. :o

 

grtj.pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is er eentje die vandaag af moet. Ze is klaar,ga straks een paar foto's zetten in mijn topic.

 

grtj.pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey pelske,

 

nog een reden het niet te doen... als je op sommige plekken te dichtbij en dus te heet gaat verdampen de etherische oliën al... en dat wil je niet.

 

net als dat je een uitje snijdt gaan je ogen tranen van de etherische oliën die vrij komen doordat cellen doorgesneden worden. stel dat ik dat gesneden uitje eerst voor een groot gedeelte ga droog blazen dan verlies ik enorm veel smaak want ik blaas die smaakstoffen/etherische oliën weg. van toppen knippen krijg ik ook altijd pijn aan mijn ogen na een poos, dat is eigenlijk hetzelfde als bij een ui.

 

de trichomen op je toppen zijn van een hars achtige afscheiding, opgebouwd uit met o.a. meerdere vluchtige stoffen, suikers etc. bij grote warmte verliezen die denk ik aroma's etc. je maakt ze ook meteen non-actief want zolang de top niet veel droger is 'leeft' ze nog. en wat er allemaal precies gebeurt tijdens die eerste dagen dat zo'n top hangt te drogen weet ik niet maar ook dat langzame proces wil ik niet missen.

 

daarom zou ik het bv. al niet doen. wat jaren geleden regende het enorm veel tijdens de oogst periode, toen moest je de toppen droog slingeren/zwiepen net als kropsla voor je begon... ook dat was toen goed gekomen, vreemd genoeg erg sterke wiet dat jaar na zo weinig zon....

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhm 1 opmerking:

Ik leg ze op mijn netten.....

keer je ze vaak genoeg dan?

 

Het mooiste en beste resultaat is toch om ze hangend te drogen,

al is het maar op tak.

 

Wat dan geen kwaad kan is om er heel licht een ventilator op te zetten,

dit verbeterd je luchtcirculatie,

dit "droogt"het vocht sneller uit je top.

 

en geduld is een schone zaak:

1e 4 dagen rond 20 graden.

 

Daarna mag het veel kouder/als je de lv in de hand hebt.

12/13 graden is niet erg als je de tijd hebt.

En de plant het toelaat, qua toprot en meeldauw.

 

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant is geoogst, niets te vroeg want hier en daar schimmel. :verrygood

Om de hoeveel tijd moet ik de toppen keren?Het is de eerste keer met een droognet.

 

grtj.pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buitenwiet moet je zo lang mogelijk laten staan.

Mijn plant staat al op dag 74 bloei en nog niet rijp.

heb ook toprot gehad dus plant voor een deel geoogst. Deze wiet is heel licht high terwijl ie toch 9weken bloei heeft gehad.

Sativas moeten nog veel langer.

Die plant van Pelske was nog lang niet rijp. Jammer geen paniek rotte tak geheel oogsten, rest van de plant staan laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...ik haal uit mijn dames ook steeds slechte toppen weg, heb inmiddels ook hoofdstamrot in eentje en is in de beginfase maar die heb ik onder controle met groene zeep. de rest blijft mooi staan, en zeker met deze leuke dagen. een oud plekje van 10 dagen geleden is stabiel gebleven na maar 1 keer insmeren, droogt gewoon tot een houtig plekje op en de toppen die er boven zitten is niets mee aan de hand

 

d'r vliegt wel de hele tijd een heli rond, van het leger maar ik weet niet wat ze aan boord hebben (infrarood kijkers die te discrimineren zijn zodat cannabis overdag aan de kleur te herkennen is). de actie die ze in Limburg gehad hebben is uitgebreid naar de Kempen en de Peel, dus zuid-oost Brabanders pas op!

 

succes en van harte nog heel veel erg mooi weer gewenst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou je wat foto's willen posten om te kijken hoe de haren eruit zien?

Dankje! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Buitenwiet moet je zo lang mogelijk laten staan.

Mijn plant staat al op dag 74 bloei en nog niet rijp.

heb ook toprot gehad dus plant voor een deel geoogst. Deze wiet is heel licht high terwijl ie toch 9weken bloei heeft gehad.

Sativas moeten nog veel langer.

Die plant van Pelske was nog lang niet rijp. Jammer geen paniek rotte tak geheel oogsten, rest van de plant staan laten.

 

Ik zat ook op ca. 9 weken bloei, maar moest vervroegd oogsten ivm rot.

Nu de eerste paar rookdroge gerookt en bah; bijna geen effect! (zie o.a. mijn verslagje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dcwietje

 

huh? bijna geen effect na 9 weken? da's vreemd. mijn buiten is nu 7½ week en ik heb ook van die topjes van vorige week die rookdroog zijn. nou, gisteravond wezen poolen met een vriend van me maar ehh.. sooweej, die is een partij high zeg ik je. zo high dat ik besef dat ie nog een weekje nodig heeft ivm bijna geen body-stoned.

 

succes in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...