Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
homegrower1967

Snel Stikstof Toevoegen???

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

 

Wat kan ik gebruiken om snel stikstof toe te voegen bij een plant?

 

Ik kweek momenteel op verschillende manieren om uit te zoeken wat voor mij de beste manier is om een grote opbrengst te krijgen met een zo laag mogelijke energie rekening. (zie link kweekverslag).

 

Nu heb ik bij 2 planten die in 10 liter potten staan volledig gevuld met potgrond die lichter van kleur worden.

gallery_18974_6375_1394701.jpg

 

De planten die volledig gevuld zijn met potgrond groeien harder en verbruiken waarschijnlijk meer voeding waardoor ze door een stikstof te kort hebben, waardoor de bladeren lichter van kleur worden, als de potten waarbij onderin kleikorrels liggen.

De planten in de potten met kleikorrels onderin zijn dus een stuk kleiner maar bevatten veel meer toppen en de bloemen staan dichter bij elkaar, wat waarschijnlijk grote en kompacte toppen zullen worden.

 

Maar is het een stikstof te kort??

 

En wat werkt snel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ook magnesiumtekort zijn.. Als dat zo is kun je bladvoeding geven met bitterzout. Als je wat zoekt kom je daar wel recepten voor tegen denk ik.

Als het stikstof is moet je even kijke nnaar snelwerkende meststof (N) die je via bladvoeding toe kan dienen, je kan ook wat bij de wortels gieten bladvoeding geeft volgens mij het snelste effect.

 

Maar goed als je geluk hebt komt er nog wel een ouwe kweekvos in je topic kijken en krijg je expert advies. :verrygood

 

gr

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt stikstof tekort. maar de rode stelen zou ook fosfor tekort kunnen zijn. Al hebben sommige planten dat altijd.

(zoals mijn WW moeder)

 

Geef maar op het blad en bij de wortel Pokon voeding voor Groene Planten of iets wat er op lijkt. (8-3-6 + sporen)

1cc/ltr (niet wat op de gebruiksaanwijzing staat) + 0,5 gr/ltr Bitterzout. +wat afwasmiddel (drupje) of groene zeep als uitvloeier.

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Het zijn klonen van dezelfde plant, voedings manier is ook gelijk, alleen de 10 liter pot volledig gevuld groeit harder. De afstanden tussen de bladeren zijn groter, maar het aantal bladeren is niet toegenomen. Ik ga morgen wel even een paar foto's van de toppen maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt bij de welkoop van die gele pakjes van ecostyle halen voor ongeveer 5 euro per pakje

 

Bloedmeel is N

Beendermeel is P

Vinassekalie is K

 

Als mijn grond te kort schiet strooi ik het geen behoefte aan is in de pot en giet er wat water overheen, er komt maar heel weinig in de pot de eerste keer water er overheen maar een dag later zie je dat het is gaan schimmelen en er gaat weer water overheen dan komt er al meer in de pot.

 

Mocht ik sneller willen reageren dan pak ik wat gloeiend heet water (het lost slecht op in koud water) los er zoveel mogelijk van de behoefte in op(je heb snel een hoge EC). Ik neem wat van de oplossing appart en voeg koud water toe en meet de ec ik voeg net zo lang koud water toe tot ik een EC waarde van 1 heb bereikt (dan geef ik dus volgens mij 0,5eC N want water uit de kraan hier heeft standaard al een EC van 0,5) en houdt overigens ook de temperatuur in de gaten als die te laag begint te worden neem ik weer wat warm water om zo na wat geklooi een leuk mixje over te houden. Als mijn mixje klaar is dan geef ik het aan de plant en kijk nauwkeurig hoe ze hier op reageren mocht het donkerder blad worden maar nog niet genoeg kun je wat met de EC waarde gaan spelen maar wees voorzichtig want je geeft waarschijnlijk ook nog bloeivoeding je wilt de zaak niet verbranden.

 

Bij mij werk het goed en het is ook nog biologisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo Allemaal,

 

Wat kan ik gebruiken om snel stikstof toe te voegen bij een plant?

 

Ik kweek momenteel op verschillende manieren om uit te zoeken wat voor mij de beste manier is om een grote opbrengst te krijgen met een zo laag mogelijke energie rekeningskosten (zie link kweekverslag).

 

Nu heb ik bij 2 planten die in 10 liter potten staan volledig gevuld met potgrond die lichter van kleur worden.

gallery_18974_6375_1394701.jpg

 

De planten die volledig gevuld zijn met potgrond groeien harder en verbruiken waarschijnlijk meer voeding waardoor ze door een stikstof te kort hebben, waardoor de bladeren lichter van kleur worden, als de potten waarbij onderin kleikorrels liggen.

De planten in de potten met kleikorrels onderin zijn dus een stuk kleiner maar bevatten veel meer toppen en de bloemen staan dichter bij elkaar, wat waarschijnlijk grote en kompacte toppen zullen worden.

 

Maar is het een stikstof te kort??

 

En wat werkt snel?

 

Hoi,

 

Ik raad je aan om Calcinit van Yara te gebruiken.

Dit is N² wat speciaal is om op hydro te gebruiken en hierdoor ook direct opneembaar voor de planten.

Meng verhouding is 50gr./10 liter. Dit is wel de basisoplossing dus nooit deze oplossing direct aan de planten toevoegen maar eerst verdunnen.

Ik hou aan: 100cl.(0.1 liter) per 10 liter water.

Succes.

 

A-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Even een paar foto's gemaakt.

gallery_18974_6375_770679.jpg

 

Dit is een top van de plant die hard groeit maar minder toppen heeft

 

 

gallery_18974_6375_1104068.jpg

 

Dit is een top van de planten waar kleikorrels onder in liggen.

 

Alle klonen zonder korrels vertonen de zelfde groeischeuten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kleikorrels voeren water af uit de grond, en fungeren als een soort buffer. Brandnetels zijn goed voor stikstof. In een emmer laten rotten tot het flink stinkt.

 

Een plant heeft moeite met het direct opnemen van stikstof N uit de lucht. Sommige soorten (erwtenfamilie en klaver bv) zijn daar goed in, anderen bakken er niets van.

planten kunnen wel NO3 (nitraat) en NH4 (ammonium) opnemen. Dat wordt door bacterien uit rottend organisch materiaal of uitwerpselen "gehaald".

 

0251b.png

sorry voor de link naar buiten, maar ik ga deze vanwege auteursrechten niet in het wietforum uploaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...