Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DiZZy.

Hollands Hope Bijna Klaar.. Foto's!

Recommended Posts

Hoi wiet lovers,

 

Voor de eerste keer deed ik dit jaar een guerilla met 5 x hollands hope

Nu het einde in zicht is had ik graag jullie mening over de foto's die ik zondag 21/9 nam..

 

Hoe lang denken jullie dat ze nog nodig hebben om hun hoogtepunt te bereiken?

Ik zou dat (+/-) willen weten omdat de plantjes niet meteen bij de deur staan en ik er niet dikwijls naartoe kan

 

Ik plan om binnen 2 weken te gaan kijken, of is dat te laat?

De zonnige weersvoorspellingen (België) zijn alleszins veelbelovend voor hun laatste weken!

 

Dank voor jullie reactie!

 

DiZZy

 

81817895ag6.jpg

 

61207136db4.jpg

 

57419695dz5.jpg

 

82552728gg7.jpg

 

46862801ql2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die moeten nog wel een tijdje volgens mij want de topjes zijn nog klein en de haartjes zo te zien nog helemaal wit.

Volgens mij nog minstens 4 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die moeten idd nog een hele tijd...

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat die nog maar even een tijd staan, pas als de haartjes voor += 80% bruin zijn is het oke. Die van jou zijn op de foto voor 0% bruin :verrygood

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

die staan nog maar en week of 3 in bloei :verrygood dus die moeten toch nog zeker 4à5 weken

en stel jezelf hier even voor a.u.b

groeten db

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten zwellen en bruinen die handel!

geduld, als je dit nu oogst, hou je er enkel koppijn aan over.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
die staan nog maar en week of 3 in bloei :) dus die moeten toch nog zeker 4à5 weken

en stel jezelf hier even voor a.u.b

groeten db

Dank voor jullie reacties !

 

Om mezelf en mn plantjes in Wie is wie en wie is hoe? voor te stellen had ik veel fotos geupload, blijkt nu dat ik er maar 25 in 1 topic krijg?! :)

Dus heb ik me maar voorgesteld in 3 topics: deel 1, deel 2 en deel 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie piccas in je voorstel topic! hoe groot zijn ze nu uiteindelijk geworden? 1,5 - 2 schat ik?

 

succes de komende weken!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo maat,

 

Op mijn guerilla staan ook Hollands hope..

Ik vinnet kutplante omdat ze zo laat in de bloei gaan.De mijne staan evenver als de jouwe. :)

 

Met dit weer zie ik dat niet goedkomen...mistig,vochtig,zon???

 

Volgend jaar Ak47 ofso..een autoflower gebruiken=vele beter :)

 

bye

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mooiste plant is 1.5m, de andere 4 zijn wat kleiner uitgevallen omdat ze een tijd hebben platgelegen :j

Het is nu 2 weken geleden dat ik ze gezien heb en het weer is echt klote geworden :tu geen zon, koude wind en bakken regen. Als dat maar goed komt ?!

 

Ik heb HH gekozen omdat ze niet moeilijk te kweken zijn: goed voor een beginner, staat op elk forum.

Ook las is: 1 vd schimmelbestendigste soorten. Die lijken me dus een goede kans te maken om een natte nazomer te overleven, check!

Wel had ik verwacht dat ze eind september klaar zouden zijn, dat zal dus +/- 20 oktober worden.. ik voel nat- en rottigheid :)

 

Anyway ik ga ze dit WE wsl een bezoekje brengen, dan weet ik meer en neem ik wat pics

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Het soortje wat je hebt staan is geen Hollands Hope.Deze soort (kruising tussen skunk en viking) hoort gewoon eind september klaar te zijn.Ten tweede horen de calyxen paars te zijn (zie foto, genomen eind aug).De foto is van 14 jaar geleden van een kloon gehaald bij Positronics.Ik ben bang dat je genept bent met een andere soort. :tu

 

gallery_16467_4905_132899.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn planten zouden ookal lang moetten klaarzijn maar kunnen ooknog enkele weken.. kan verschillen hé, en ze kunne toch nog altijd wat paars kleuren, ze hebbe nog tijd denkik.

 

Peace~

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Mag ik aannemen datje ook "HH" hebt staan? :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genept met andere planten? Zou me verbazen..

Ik heb 10 gefeminiseerde HH zaadjes op de site van dutch passion gekocht.

Op de verpakking stond wel degelijk Hollands Hope. Het lijkt me sterk dat dutch passion me in t zak zou willen zetten!

Maar ik ben geen kenner dus maken jullie dat maar uit :j

 

Wat ik wel weet is dat ze nog alle 5 leven :tu Veel last van het slechte weer lijken ze niet te hebben :)

Ik ben daarnet wat pics gaan maken. Nu zijn de planten 2 weken verder dan in mn eerste post (fotos boven).

Wat denken jullie? Nog 2 - 3 weken?

 

dsc03227mr2.jpg

 

dsc03248rg8.jpg

 

dsc03237lf4.jpg

 

dsc03246ck0.jpg

 

dsc03256js3.jpg

 

dsc03250gl9.jpg

 

dsc03254rg0.jpg

 

dsc03281fi2.jpg

 

dsc03256fw4.jpg

 

dsc03257nx2.jpg

 

dsc03280ff0.jpg

 

dsc03285jc0.jpg

 

dsc03286nx8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@Dizzy

De beschrijving van HH op de website van DP klopt niet helemaal, eind sept klaar.De plant op de foto moet nog een aantal weken, dus verkeerd zaad in een verkeerd zakje.Wat op het zakje staat wilt niet altijd zeggen dat het ook werkelijk inzit. Een bedrijfsfoutje!!!Het zou ook kunnen dat je Strawberry Cough hebt staan, schijnt ook een beetje Purple te zijn.

De echte HH is echt purple, komt van de Viking. Wat voor geur heb je plant.Kan je daar een omschrijving van geven? :tu

 

Fotootje Viking en oordeel zelf

 

gallery_16467_4905_959084.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
De beschrijving van HH op de website van DP klopt niet helemaal, eind sept klaar.De plant op de foto moet nog een aantal weken, dus verkeerd zaad in een verkeerd zakje.

Die redenering klopt niet. Bijna elke seedbank spiegelt een vroegere oogstdatum dan de werkelijkheid voor.

 

Als ik het me goed herinner heeft dame blanche (R.I.P.) geschreven dat de hollands hoop veranderd is en helaas al lang niet meer dezelfde is als vroeger (degenen die de zaadbanken verkopen, er zijn vast nog wel particulieren met de originele stek of zaad.)

Daarnaast gebruiken zaadbanken bekende namen zoals hollands hoop voor planten die maar de helft of nog minder van die genetica hebben.

Ik heb hier op wietforum topics gezien met hartstikke verschillende planten, allemaal zogenaamd "hollands hoop".

 

Dus als je denkt hollands hoop te kopen krijg je iets wat het niet helemaal is, misleiding van de seedbanks, ze kunnen het maken want wie houd ze tegen.

Hetzelfde geldt voor "durban poison" e.a.

 

edit:

Neem als voorbeeld de vroegere Hollandsche Hoop wat nu suggereerd dezelfde plant te zijn en de naam draagt Hollands Hope. De naam is van oud nederl. veranderd in engels, maar wat erger is ze is 1maand later klaar dan die WERNARD in de positronics te koop had.Wat is de oorzaak hiervan:Men heeft de oermoeder niet behouden en de kruissingen niet inde volle grond uitgevoerd maar onder lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zover ik het weet produceert DP zijn zaden ook in Zwitserland, vanwege wetsverandering in 1999 hier in Nederland.

Greenhouseseeds maakt ook een fout met Himalaya Gold. Zuidelijk halfrond is einde bloeitijd eind april, dat is voor het noordelijk halfrond eind oktober en niet eind sept.

Het klopt dat de genetica vandaag de dag niet meer klopt met die van vroeger, dat blijkt nu met de foto' s van de HH.Lekker zootje allemaal!! :j

Dit is ook de reden dat ik zaden bestel van Zwitserse of Deense zaadbanken.Die hebben echte buitensoorten, die ook buiten zijn opgegroeid en niet binnen onder lampen. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is ook de reden dat ik zaden bestel van Zwitserse of Deense zaadbanken.Die hebben echte buitensoorten, die ook buiten zijn opgegroeid en niet binnen onder lampen. :tu

Precies op een paar soorten na (frisian dew is vroeg, soorten van female seeds) moet je niet bij nederlandse zaadbanken zijn voor outdoor.

Canadadese breeders hebben ook geschikte genetica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

:) (Oh Canada) :j , dit landje (Uhmmm) was ik ff vergeten, maar vooral de soorten uit British Columbia zijn vroege stakkers.

Mmmmm, Purple Pineberry :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is een goede zaadbank uit BC dan ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja echte HH of niet, mij maakt het eigelijk niet uit. Want welke planten het ook zijn, ze beginnen super lekker te geuren en ze lijken toch goed bestend tegen het slechte weer. Aan de geur een beschrijving geven is voor een beginner niet makkelijk, maar als ik een poging mag doen zou ik zeggen: een scherpe zoete fruitige geur die lang in je neus blijft hangen :tu

 

De hoofdreden waarom ik de pics op dit forum zet is om ahv jullie ervaring te weten te komen hoe de planten ervoor staan en hoe lang ik nog moet wachten voor de oogst. Op het net vind ik genoeg info over 80% bruine haartjes, verkleurde en vervormde trichomen, ... maar als beginner is dit toch geen exacte wetenschap! Daarom heb ik voor alle zekerheid graag jullie second opinion over mn laatste fotos.

 

Om later van het bladafval hasj te maken zou ik me zo'n 'ice-o-lator' zakkenset willen aanschaffen. Worden deze verkocht in een growshop?

Zijn er verschillende soorten zakken voor binnen- en buitenplanten? Wat kunnen jullie me aanraden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmm die ziet er inderdaad suuper lekker uit !

 

btw mijn vragen over de ice-o-lator waren overbodig.

Ik had de handleiding maar af te halen :tu

 

Om de trichome wetenschap iets duidelijker te maken heb ik geprobeerd wat close ups te zoeken.

Heel scherp zijn ze niet, maar misschien toch genoeg om meer te weten te komen?

 

trichome5ah9.jpg

 

trichome2ap9.jpg

 

trichome4dc8.jpg

 

trichome3xu5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...