Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Baksteen

Eerste Kweek Van Baksteen.

Recommended Posts

70 dagen 12/12, 42 dagen bloei.

 

Een update omdat ik alleen maar vraagtekens zie en graag wat reacties zou willen. Waarom zijn alle TOPJES! nog zo klein en zoveel haartjes al bruin? Worden de toppen nog dikker of blijven ze zo ? En hoelang moeten ze nog denken jullie?

 

gallery_8347_6312_484859.jpg

gallery_8347_6312_573287.jpg

gallery_8347_6312_100907.jpg

gallery_8347_6312_625921.jpg

gallery_8347_6312_493761.jpg

 

 

Baksteen ! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het enige wat ik nog kan bedenken is dat het soortje mar zo'n toppen geeft

of tewel dat jouw verwachtingen te hoog liggen :lol:

Naar mijn idee ( dat verschilt van kweker tot kweker ) kunnen ze zeker nog 3 weken 12/12 verdragen !

t' is je eerste kweekje dus watch and learn ,

Wil je grotere toppen neem dan een skunksooortje

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nouja heb niet echt onwijs hogen verwachtingen, maar als ik andere jack's zie staan die ook bij sannie vandaan komen zijn ze toch wel aardig wat groter. Maar in ieder geval bedankt, ik zie het van zelf wel :lol:

 

Baksteen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

eej baksteen,

 

Hebben je dames inmiddels wat meer ontwikkeld of zit je nog steeds met (te) kleine topjes??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Delcasa88; er gebeurt wel langzaam iets, alleen niet dat je zegt onwijs veel. Ze zijn nog steeds klein maarja komt nog wel goed hoop ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

90 dagen 12/12, 62 dagen bloei.

 

Even een update, gewoon omdat het kan.

Gaat volgens mij goed met ze want ze hebben nog geen rare beestjes of gele blaadjes & ze hangen ook nog niet slap.

Alleen sommige toppen zitten toch echt te dicht bij de lamp en verbranden daardoor een beetje, is dat echt een probleem of kan het niet onwijs veel kwaad? Genoeg gepraat... FOTO'S!! En nog door een super verrekijker ook! ;)

 

gallery_8347_6312_1024421.jpg

gallery_8347_6312_2038990.jpg

gallery_8347_6312_1801501.jpg

gallery_8347_6312_2131378.jpg

gallery_8347_6312_22728.jpg

 

 

 

En heb ook nog 2 foto's door een microscoop gemaakt, 100x vergroot.

Het is ingezoomd op een klein blaadje die uit een top steekt.

 

gallery_8347_6312_87327.jpg

gallery_8347_6312_664760.jpg

 

 

De beste wensen nog en tot ooit. Baksteen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

die te kleine topjes zien er wel heel potent uit ;) en aan de witte haartjes te zien is er nog ruimte voor expansie

ik hoop voor jou dat ze gewoon wat laat aan zijn met zwellen maar tzou nu toch moeten beginnen :D als je toppen echt te dicht bij de lamp hangen , omhoog met die lamp !

want te hoge temeraturen zorgt dat de gevulde zaadzakjes overdreven gaan zweten en

dat "zweet"of "thc kristallen" kan gaan verdampen dus minder effect , vermoed ik

op je macroshots zie je heel duidelijk die champignonvormige uitsteeksels , als die niet langer doorzichtig zijn maar eerder geelachtig -amber

is dit een goeie indicatie dat ge je plantjes kan oogsten !

Sorry als deze post wat belerend overkomt maar toe ik begon had ik ook lange tijd moeite met het bepalen wanneer een plant oogstklaar is !

Succes verder en keep this picures coming :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt flandrien voor je reactie, belerend overkomen doet die niet, ben allang blij dat er nog iemand een beetje wil helpen :P

 

Over die trichomes had ik al gelezen, ik wacht tot ze 40%wit zijn. Dat van die gevulde zaadzakjes overdreven gaan zweten enzo nog niet. Ik ga straks wel kijken of ik de toppen niet een beetje bij de lamp weg kan buigen, de lamp hoger hangen gaat helaas niet want die zit al tegen het hoogste punt aan.

 

Baksteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ongeveer zelfde probleem , ik heb sinds kort een nieuwe methode die ik gebruik om de hoogte te controleren

met een koordje de top vastbinden en dan zachtjes naar beneden trekken en dan in die positie vastmaken

na een dag of 2 zijn de takken geplooid

hier een voorbeeld

gallery_10871_5415_423709.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zoiets bedoel ik ja. Bind ze straks met iets vast en trek ze van de lamp weg als het nog niet te laat is, Want een paar toppen zien er wel beetje gaar uit. Zijn een beetje aan gebakken zeg maar :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Baksteen

 

ge zijt wat nieuws"gierig" :P , :lol:

en ik ook dus misschien es een fotoupdate

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaah leuk om te horen dat er toch nog iemand naar vraagt :lol: Zondag ben ik weer bij me ma en dan maak ik gelijk paar foto's :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja , vreemd hoe sommige topics platgelopen worden en bekeken en dan andere weer straal genegeerd ;)

Ik wacht nooit op eeen reactie alvorens iets te posten , mijn topic dient als kweekdagboek voor mezelf en komt er reactie dan ben ik

blij maar ge hebt een punt

veel plaatjeskijkers en weinig zinnige antwoorden maar ja tstaat iedereen vrij om hier weg te blijven, denk ik dan !

volgende keer misschie gewoon weer topic maken in indoorkweekverslagen want dit is toch al iets meer bezocht als het je echt te doen is om

zoveel mogelijk bezoekers :P

sorry off topic maar toch geen mens die het leest :lol: :D , geen foto te zien hé

grtz

tot zondag dan maar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

he baksteen,

 

Het is inderdaad wel opvallend hoe klein de toppen gebleven zijn na zoveel dagen bloei!

Aan Sannie's Jack zal het vast niet gelegen hebben,daar kan geen skunk tegen op :)

Wat dan wel? vraag je je dan af..

 

De kou in je hokje wellicht ? dat plantjes niet graag groeien in koude is iedereen wel duidelijk,tuurlijk zul je ook oogsten na een ''koude''kweek,maar zo goed als die onder ideale omstandigheden zal de opbrengst nooit worden!

Als ik je topic doorlees krijg ik wel de indruk dat je vrij scheutig geweest bent met het geven van water,zeker in het begin,de wat bobbelig gevormde slap hangende blaadjes zijn daar een goede indicatie voor.

Om het water geven wat beter onder de knie te krijgen zou ik de voor de volgende ronde een tensiometer aanschaffen,die leert je enorm veel over de waterbehoefte van de plant.

Tussen de regels door lees ik ook een ph-meting van het water van 9.7 geloof ik,ofwel snel de meter eens opnieuw ijken of ik zou de keren dat je de dames geen voeding mee geeft, het water toch maar naar de gewenste waarde afzuren.

De gebruikte Bac-voeding zuurt al enigszins af dus dan is het niet nodig.Een grote bak aarde buffert je ph zonder af te zuren meestal prima, niet afzuren in kleine potten behoeft wel enige kweekervaring denk ik.

 

Kortom,het is een kweek geworden met vallen en op staan,maar daarom zeker niet minder leerzaam!

Voor aanvang van de volgende ronde zou ik eens goed gaan kijken welke punten voor verbetering vatbaar zijn,als dat lukt zul je zien dat de toppen de volgende keer weer een stuk dikker zullen zijn :P

 

succes,grtz ganja :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeeey ganja, leuk & fijn dat je ook even mee denkt en het hier neer zet.

 

Over dat water geven ben ik het helemaal met je eens. Ik gaf ze elke dag water en ben er sinds 2 weken pas achter dat ik ze rustig om de 2, soms wel 3, dagen water kan geven zonder dat ze slap gaan hangen of wat dan ook. Dat het veelste koud werd is ook zeker iets wat de groei tegen heeft gehouden en wat ik de volgende keer beter ga aanpakken. Aan Sannie's Jack zal het zeker niet liggen, die zou ik met alle vertrouwen zo weer proberen. Alleen of het verstandig is zonder enige ervaring en in zo'n klein hokje gelijk met dat soort te beginnen betwijfel ik. Het is niet zomaar een plant en dat die veelste groot ging worden had ik kunnen weten. Mischien volgende keer beter een indica plantje die niet zo onwijs groot word. Maarja ik was van een oogst uitgegaan van 0gram dus het kan alleen maar mee vallen. En het is maar 0,3 M² volgens mij dus echt super had het nooit geworden :P

 

Met een beetje geluk kan ik me moeder overhalen en bouw ik iets heel anders, 250 Watt mischien alleen dan wel met alles erop en er aan. Het is toch alleen maar voor de hobby en aangezien ik niet blow is een 400W lamp mischien wel beetje te veel van het goede. Je kan het natuurlijk altijd verkopen maar daar is me moeder niet blij mee en ik zelf zit er ook niet echt op te wachten zeg maar. Alleen jammer dat er geen diamond kap is voor 250W want die zou ik eigelijk wel graag willen hebben :D

 

Bedankt voor het mee denken in ieder geval :) Baksteen ! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

104 dagen 12/12, 76 dagen bloei.

 

Ze zijn nog aardig aan gedikt, geef geen voeding meer en wacht lekker rustig af totdat ik ze kan knippen. Denk over weekie ofzo want van de trichrome zijn er nog niet zoveel wit of amber kleurig. Zitten hier en daar wel witte tussen maar heel veel zijn er nog doorzichtig.

 

gallery_8347_6312_657396.jpg

gallery_8347_6312_2631094.jpg

gallery_8347_6312_496394.jpg

gallery_8347_6312_456888.jpg

gallery_8347_6312_1808151.jpg

 

Aardig wat THC of niet ?

 

Baksteeeeeen ! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

109 dagen 12/12, 81 dagen bloei.

 

Meer dan genoeg dacht ik zo... Het regende en ik verveelde me zo erg dat ik dacht weetje wat, ik hak ze om! Ze hadden vast nog wel langer kunnen staan maar voor de eerste keer vond ik het wel mooi geweest. Geen last gehad van planten die mank werden of rare kleurtjes, geen enge beestjes en toch nog een beetje opbrengst. voor een eerste keer vind ik het wel netjes gegaan.

 

Wat ik wel geleert heb ik dat die Jack's van Sannie nog als een malle door groeien als de klok op 12/12 staat. Daarmee ben ik de fout ingegaan waardoor het één en ander een beetje aan gebrand is, maarja volgende keer beter. Verder wil ik volgende ronde 2 afzuigers, 1 voor de tube & 1 voor het normale afzuig werk waardoor ik het klimaat hopelijk beter kan regellen. Stiller maken staat ook wel op het verlang lijstje want als ik in me bed lig hoor ik hem behoorlijk. Dus als er een volgende ronde komt, wat wel bijna zeker is, komt er ook een andere kast die wat anders is.

 

 

gallery_8347_6312_696637.jpg

gallery_8347_6312_176561.jpg

gallery_8347_6312_2831030.jpg

gallery_8347_6312_1680747.jpg

gallery_8347_6312_1769848.jpg

gallery_8347_6312_1546509.jpg

gallery_8347_6312_1260448.jpg

gallery_8347_6312_1715363.jpg

gallery_8347_6312_437883.jpg

 

 

Beetje jammer dat er zo weinig reacties geplaatst zijn maar toch bedankt voor dat beetje hulp :)

Iemand trouwens enig idee hoeveel gram het droog ongeveer zal zijn? Zelf heb ik werkelijk geen idee, hoop dat ik de stroom kosten er een beetje uit kan halen dan ben ik al blij voor een eerste kweek :D

 

Baksteen !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er allemaal wel goed uit man respect :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Baksteen! :)

Het is toch nog een stuk beter afgelopen dan hoe et er in het begin uitzag met die kleine topjes.

Goed gedaan;) , zkr voor de eerste keer! :D

Edited by Just

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om het af te maken zal ik er nog even bij vertelle dat alles 9 dagen heeft gedroogd.

Het was in totaal 60 gram, 10 voor een space cake en de andere 50 zijn naar een vriend van me.

 

Heb de hele kast naar beneden getrokken en ben nu bezig met een andere met apparte blaas voor de cooltube en nog wat verbeterringen. Als ik die 4 standen afzuiger (330 kuub) voor de lamp gebruik en een klein 100 kuubertje haal die ik in het hok hang moet voldoende zijn toch ?

 

Baksteen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Baksteen,

 

Ik heb je kweekje gevolgt hoor, alleen ben ik ook pas bezig met

mijn eerste ( proef ) kweek en kan dus nog geen advies geven.

 

Over die cooltube: Ik heb er een 220 kuub buisventilator tussenzitten

Aparte in en uitgang. En hij draait op minimaal, je moet je hand er echt

voorhouden om de luchtstroom te voelen. Nu is het een 400 Watt maar de

temperatuur bij de uitgang is maar max 29ºC.

Zou die 330 kuub dus voor het filter gebruiken en een mindere voor de cooltube.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey El Tulipan. Leuk om te horen dat je het gevolgd hebt :wacko:

 

Is het niet logieser om voor de lamp een zwaardere afzuiger te nemen dan in het hok zelf ?

De lamp afzuiger heeft meer vermogen nodig omdat die de warmte weg moet blazen lijkt mij. De afzuiger in het hok hoeft alleen maar de lucht te circuleren en verse lucht aan te zuigen, het lijkt mij dat je daar geen zware afzuiger voor nodig hebt. En hoe minder lucht ik uit het hok zuig hoe langer de warmte bljift hangen dus hoe minder ik moet bij verwarmen.

 

Of heb ik het mis ? Mvg. Baksteen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

eej baksteen,

 

Je moet er wel rekening mee houden dat je afzuiger ook de taak heeft om je dames te voorzien van verse CO2 !

Zonder verse lucht stikken je dames...

 

welke vermogens voor je cooltube goed zijn kan ik je niet zeggen, maar als bij Tulipan een kleintje 'the trick' al doet, dan zou dat bij jou toch ook wel moeten lukken!

 

Als je echt moeite/problemen met de temperatuur hebt kan je misschien voor volgende kweek je hok isoleren? (kon niet opmaken of dat al gedaan was, zoja, dan kan je dit natuurlijk negeren :wacko:)

 

Weet sannie misschien hoe het groeipatroon (of het eigenlijk het ontbreken van groei) verklaard kan worden??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...