Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Baksteen

Eerste Kweek Van Baksteen.

Recommended Posts

Nou daar gaat baksteen dan eindelijk.

Denk niet dat jullie me kenne, ben al wel lang geregistreert, maar post eigelijk nooit.

Heb een jaar geleden ooit een keer een hok/kast gebouwt met het idee er paar leuken planten in te zetten, alleen tja.... vraag niet waarom ik er nu pas aan begin, weet het zelf namelijk ook nog niet.

Maar zoals ik al zij, daar gaat die dan eindelijk.

 

gallery_8347_6312_74006.jpg

Zo ziet de kast eruit.

 

 

Iets langer dan een week geleden bij sannies shop een 5 plant starters pakket besteld en binnen 2 werkdagen was die binnen. Helemaal netjes verpakt en in een mooie blanco doos. Bedankt sannie !

 

gallery_8347_6312_2772946.jpg

 

 

Die zelfde avond gelijk aan het knutsellen gegaan en tegen de avond stond er iets wat op een voorgroei kastje/hutje moest lijken. 5 zaadjes in de pitpots gedaan en onder een 18 watt spaarlamp en een 18 watt tl buisje ofzo gezet. Zag er niet echt heel pro uit maar beter iets dan niets.

 

gallery_8347_6312_287382.jpg

 

 

 

Na een dag of 2 kwamen er 4 stokjes uit de pitpots groeien met allemaal 2 mooie ronde blaadjes. 1 van de 5 kwam niet boven maar dat had ik aan mezelf te danken. Ik was veel te nieuwsgierig en toen ik het zaadje uit de pitpot wipte brak het worteltje af :verrygood Ik kon het niet laten en heb ze gelijk alle 4, en het zaadje met halve wortel, in wat groterre "potjes" gedaan met aarde die ik goed nat had gemaakt en onder de 400 watt hps lamp gezet.

 

gallery_8347_6312_2300086.jpg

 

 

Na een paar dagen op 18/6 heb ik de 3 grootste in de grote potten gedaan met vochtige grond, 5 gram BAC schimmels en een tablet van sannies. 1 heb ik nog in een klein potje voor het geval er 1 dood gaat ofzo dan heb ik nog altijd een reserve.

 

gallery_8347_6312_1842994.jpg

Dit is vandaag nadat ik ze heb over gepot van de kleine bekertjes naar de 11 liter potten.

 

 

gallery_8347_6312_92152.jpg

Plantje 1.

 

gallery_8347_6312_872298.jpg

Plantje 2.

 

gallery_8347_6312_1414156.jpg

Plantje 3.

 

 

Die laatste fotos heb ik net gemaakt dus zo staat het er nu bij. Ik zal regelmatig nieuwe foto's neer zetten en hoop dat het een leuk verslag word. En met een beetje hulp van jullie heb ik er de grootste vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen met mijn schatjes !! :o

 

Als ik iets fout doe, of jij denkt dat het beter kan moet je het gelijk zeggen.

Alvast bedankt.

 

Baksteen. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe zo verder ,

 

geduld dat ga je leren kweken samen met het plantje zelf :verrygood (zo vaak verpotten op zo weinig tijd is vragen om problemen :wOOt )

keep us informed

 

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen ! Hier een update om te laten zien hoe ze er vandaag de dag bij staan.

Ze staan nu voor de 4e nacht 18/6 onder de HPS. Ik geef ze gewoon kraan water, niet afgezuurt en geen voeding of wat dan ook. Ik vraag me alleen af waarneer ik ze op 12/12 kan zetten. Want bij de info op sannies shop staat dat deze plant nog 1 maand in de bloei door groeit. Maar heeft iemand enig idee hoeveel dat is ??

 

 

 

gallery_8347_6312_1426315.jpg

Plantje 1

 

gallery_8347_6312_134397.jpg

Plantje 2

 

gallery_8347_6312_102863.jpg

Plantje 3

 

gallery_8347_6312_1979813.jpg

Plantje 4. (Het oude reserve plantje dus.)

 

 

En voor de gene die zich af vragen waarom het er nu ineens 4 zijn..... Ik kon het reserve plantje gewoon niet weg gooien. Dus naar de schuur gerent, Nieuwe pot met aarde, 5 gram BAC schimmels & een buffer tablet en nu maar hopen dat ze het goed gaat doen :verrygood

 

Gegroet, Baksteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal ze na 2,5 week (18) dagen onder 12/12 zetten.

en ben het 100% met flandrien eens wat betreft overpotten!!

Doe dit zo min mogenlijk liefst helemaal (NIET) begin gelijk in een 11L of groter...

Dit bevoordert de groei en kwaliteit van de plant.

Greetz KweekEend

 

Hallo mensen ! Hier een update om te laten zien hoe ze er vandaag de dag bij staan.

Ze staan nu voor de 4e nacht 18/6 onder de HPS. Ik geef ze gewoon kraan water, niet afgezuurt en geen voeding of wat dan ook. Ik vraag me alleen af waarneer ik ze op 12/12 kan zetten. Want bij de info op sannies shop staat dat deze plant nog 1 maand in de bloei door groeit. Maar heeft iemand enig idee hoeveel dat is ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog wel een vraagje,.....

Ik zie 2 relais hangen,...schakel je de afzuiger nou uit/aan ?? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scherp hoor BBB :o

 

Ik schakel hem wel, alleen niet aan en uit. Ik schakel tussen hard en zacht afzuigen door 2 fases die naar de afzuiger lopen.

Één fase zit gewoon waar die normaal ook zit, daarmee kan ik dus die zwarte knop op de afzuiger mee gebruiken. En de andere fase heb ik met een kroon steen aan het draadje van stand 1 vast geknoopt (binnen in de afzuiger dus). Het relai wisselt tussen die 2 fases, dus als de lamp uit is dan draait die langzaam op stand 1 en als het licht dan weer aan gaat schakelt die naar die andere fase en dan draait die op stand 3 (of op 2 of 4, is maar net waar die zwarte knop op staat).

 

Ik hoop dat je het een beetje snapt, anders maak ik wel een foto van hoe het zit en zo'n stroom kring schema ofzo :wOOt Maar ik vond het zelf wel handig. Want als de lamp uit is hoeft die afzuiger van mij niet vol te zuigen. En om hem met de hand iedere keer harder en zachter te zetten heb ik geen zin in :verrygood

 

Baksteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad het nadeel van een 4 standen afzuiger, dat ze niet (of moeilijk, of in ieder geval moeilijker?) thermostaat stuurbaar zijn.

Maar dit is een erg goede oplossing. Ik zal er wel voor zorgen, als ik jou was, dat er 's nachts in ieder geval een ventilator zorgt voor circulatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is toch ventilatie. Die afzuiger zuigt s'nachts als de lamp uit is op stand 1. En als de lampen aan gaan (doordat het relai bekrachtig word) wisselt die van fase en dan gaat die op stand 3 afzuigen. Dus dan is er 's nachts ook ventilatie toch ? Of is dat niet voldoende ?

 

Alvast bedankt voor het mee denken :verrygood

Baksteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er goed uit :o

plantjes zullen nu ook wel snel beginnen groeien :wOOt

 

volgens mij is er toch genoeg ventilatie

er hangen toch een paar ventilators onder je lamp?

of draaien deze niet?

 

succes verder met je kweek :verrygood

 

grtz dietn

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer in bloei te zetten hangt ervan af , hé

'kheb zelfs een hele tijd gekweekt zonder voorgroei , dus laten geboren worden op 12/12

ook wel dwarfen genoemd ,

Foto's bedriegen soms maar in jouw geval zou ik niet al te lang wachten :o

Netjes verzorgd allemaaal , thats the spirit :verrygood

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dietn; Er hangen inderdaad 6 computer ventilatortjes onder me lamp maar die draaien alleen als de lamp aan is. Ze zijn nu op 5 volt aangesloten maar kan het zo omgooien naar 12, dus als ik wil kan ik ze harder laten draaien.Dat is alleen niet nodig volgens mij want de tempratuur is nu goed (23 graden & 30% LV). En als de lamp uit is dan draait me afzuiger op stand 1. Dus er is altijd wel ventilatie :)

 

@flandrien; oke bedankt voor de info. Ik wil alleen wel het hele net vol krijgen, niet dat ik ze dalijk op 12/12 zet en dat ik dan een half veldje heb. Ik las dat die jack's wel heel erg door groeien in de eerste maand bloei maar ik heb geen idee hoeveel dat ongeveer is.

 

 

En hier ook maar weer een update voor vandaag. Ik heb gister ochtend 0,5 gram sannies bacto door een halve liter water gemengt en daarna elke plant 125ml gegeven. Ze zien er voor mijn gevoel echt top uit dus ik ben er helemaal blij mee !! :D

 

gallery_8347_6312_532360.jpg

Plantje 1. (3cm hoog)

 

gallery_8347_6312_395169.jpg

Plantje 2. (3cm hoog maar wel het meeste blad)

 

gallery_8347_6312_423240.jpg

Plantje 3. (3cm hoog)

 

gallery_8347_6312_947971.jpg

Plantje 4. (2,5cm hoog)

 

 

Ziet er goed uit toch ?

 

Baksteen ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is die ventilatie genoeg :)

plantjes staan er mooi bij :D

kan bijna niet anders dan met sannie's producten :)

 

mooie start!!!

 

grtz dietn

Share this post


Link to post
Share on other sites

doorgroeien in de bloei doen ze sowieso met 50 % , (dit is dan nog als je je plant al hormonaal klaar is om in bloei te gaan , na een week of 3 a 4 groei )

maar als ge ze nu op 12/12 zet dan gaan ze sowieso doorgroeien tot die " leeftijd" (ongeveer 5 internode's , schat ik )en dan nog hun bloeigroei

Maar tis een goed gedacht om met een sog te willen werken en zeker als je praat van netje , ik veronderstel dat ge wilt scroggen dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja presiec. Ik was van plan ze 1x te toppen en daarna de plant/takken aan het net wat een cm of 15 boven de potten hangt vast te maken (scrog dus). Maar als ik ze vandaag of morgen op 12/12 zet, en ze daarna nog top, dat komt het hele net vol denk je ?

 

Alvast bedankt voor het reageren en mee denken :) Baksteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie setup

 

maar heb je er niet te weinig staan???

je kweekt uit zaad en dan heb je dus de kans dat er mannen tussen kunnen zitten

 

ik hoop natuurlijk op 4 sletten voor je

greetzzz

unwanted :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie eerste setup, helemaal met dat schakel/stroom setupje ernaast.

 

Ik zit zelf ook te denken om over een tijdje een binnenkweekje te zetten.

Aangezien mijn plantjes buiten niet genoeg leveren om de winter mee door te komen... :)

 

Daarnaast heb ik denk ik het kweek virusje te pakken en kan ik gewoon niet wachten op de volgende zomer.

 

Maar ja dit is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van mijn financiele situatie en ben net verhuisd, dus dat is momenteel wat minder.

 

Die pc fans gebruik ik momenteel ook in de serre om toch nog wat extra verluchting te geven op de wat zonnigere dagen.

Want het kan behoorlijk warm worden in mijn serre.

 

Nu maar hopen dat het idd bijna allemaal vrouwtjes zijn..!!

 

Ik had het geluk dat 9/10 vrouw waren bij mijn zakje zaadjes, hopelijk geld dat zelfde voor jou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ unwanted; Ik ga er maar vanuit dat het op ze minst 3 vrouwtjes zijn, en anders dan is het lullig en mag ik opnieuw beginnen. Heb namelijk geen idee hoe ik aan stekken zou moeten komen, en zelf een moeder plant onder houden gaat het ook niet worden. Dus tja zit niet veel anders op :)

 

@KiLLsWhaTeVeR; Nou bedankt :) Hoop voor je dat het gaat lukken om een binnen kweekje te starten. En dat kweek virusje ken ik ja :D Heb het gevoel dat ik verlieft ben, alleen dan voor het eerst op 4 groene plantjes ^^ Heb vanmiddag zelfs een boek gekocht waar ik toevallig tegen aan liep, staat van alles in over "cannabis". (en geloof me, normaal lees ik echt helemaal nooit)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha dat van die boeken dat ken ik

 

heb zelf ook 2 boeken liggen hier en lees normaal ook nix

 

alleen essensie en highlive en softsecrets dan af en toe

 

Succes met je kweek en dat je veel dames mag hebben

 

Laters Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ben ook zeer veelvuldig aan het lezen op internet en dergelijke naar alles over cannabis en kweken wat ik kan vinden.

 

Blijkbaar toch nog een nieuwe hobby erbij gevonden.

 

Is zo leuk om te zien hoe ze van zaadje opgroeien en telkens maar zin heb om weer te gaan kijken hoe het met ze gaat en het liefste vertroetel ik ze helemaal :)

 

 

Laatste boek wat ik gelezen heb ging over het kweken in een serre en ik lees idd normaal ook zeer weinig...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een nieuwe update : Ze zijn in de hoogte niet echt gegroeit, plantje 1 & 3 zijn allebij 1 cm gegroeit en 2 & 4 niet tot bijna niet. Het worden denk echte body builders want breed worden doen ze wel :) Maar het eerst wat me eigelijk op viel toen ik vandaag de kast open deed was dat de grote onderste blaadjes van alle plantjes wel wat hebben. Beetje scheef gedraait of gewoon een soort van afwijking. Ik her er een foto van gemaakt alleen het ziet er beetje raar uit op een foto.

 

med_gallery_8347_6312_307761.jpg

 

Is dat normaal of heb ik mischien iets verkeerd gedaan/gegeven dat ze ineens beetje raar zijn gaan groeien ofzo ?

 

 

 

gallery_8347_6312_292431.jpg

Plantje 1.

 

gallery_8347_6312_1860076.jpg

Plantje 2.

 

gallery_8347_6312_1132824.jpg

Plantje 2 vanaf boven.

 

gallery_8347_6312_1369178.jpg

Plantje 3.

 

gallery_8347_6312_2086019.jpg

Plantje 4.

 

gallery_8347_6312_972211.jpg

En hier alles bij elkaar. Nog een lange weg te gaan naar het net, denk je dat ze het halen om het net vol te krijgen als ik ze nu op 12/12 zet? Want ze staan nu al 11 dagen onder 18/6 en echt groot zijn ze nog niet.

 

Gegroet, Baksteen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sog bekomen zou nu wel al lukken met 12/12

maar als ge bedoelt je net vol toppen krijgen ga je moeten toppen in groei en zo ervoor zorgen

dat ge meer dan 1 hoofdtop per plant hebt

kwil niet kakken maar zaadplantjes gebruiken voor te scroggen zou ik inet doen , zeker als ge zoals

iedere beginner nog niet goed kan inschatten waar je terecht komt met je plantje

ik zou zeggen , haal dat netje weg en als ge ziet dat ze in bloei te hoog groeien

dan heb je nog andere technieken ook zoals knakken of toppen naar beneden trekken met draad

allesinds succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Flandrien. Oke dan zet ik ze over 2 dagen denk ik op 12/12. Maar waarom zouden zaad plantjes niet goed zijn om te scroggen? Ik wil ze eigelijk gewoon toppen en daarna door het net heen laten groeien, dat kan toch gewoon of heb ik het nou fout ?

 

Baksteen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Flandrien. Oke dan zet ik ze over 2 dagen denk ik op 12/12. Maar waarom zouden zaad plantjes niet goed zijn om te scroggen? Ik wil ze eigelijk gewoon toppen en daarna door het net heen laten groeien, dat kan toch gewoon of heb ik het nou fout ?

 

Baksteen :D

awel , omdat ge van een zaadplantje alleen een indicatie hebt van hoe ze gaat groeien , sommige soortjes zijn

redelijk uniform maar andere verschilen heel erg van vorm ondanks zelfde soort , ik geloof dat ze dat phenothypes noemen :)

een stek daarintegen neeem je van een mama en die bezit al de zelfde eigenschappen dus worden even groot , enz

waarom een net als tgewoon is om door te groeien , meer gedoe dan wat anders , weg ermee zou ik zeggen

grtz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ flandrien. Oooh oke, nouja bedankt in ieder geval :) Maar dat net hou ik er gewoon in denk, dan weet ik teminste zeker dat ze niet onwijs de lucht in gaan en dat het gewoon een laag en vlak veldje blijft :)

 

Baksteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach een beetje geduld en de bomen komen vanzelf :D ow je wilde het ook beetje klein houden :)

 

suc6, ze zien er in elk geval al erg stevig uit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...