Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pelske

Stengelrot

Recommended Posts

Ja,we hebben stengelrot. :verrygood

de plant is 53dagen in de bloei.moet ik de ganse plant nu oogsten?ik heb de tak al verwijdert.

 

gallery_13888_5346_1041324.jpg

 

grtj.pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ligt eraan hoe de rest van de plant eruit ziet

Ik verwijder altijd alleen de besmette stukken / takken

Verder goed ventileren

Dus niet onder een dicht zeiltje zetten ofzo

 

Misschien kun je een foto van de hele plant plaatsen?

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal gezien zou ik ze oogsten volgend weekend.

Ziehier de plant,voor de rest zie ik niets meer verkeerd,maar zit met de schrik dat het uitbreid .

 

gallery_13888_5346_823341.jpg

 

grtj.pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

pelske pelske toch, wat heb je een pech.

 

maar gelukkig zijn er oplossingen. je kunt in het forum veel er over lezen maar deze methode die eerder al eens wat stof heeft doen opwaaien werkt prima voor mij.

 

als je schimmel hebt op takken smeer je die dun in met behulp van ouderwetse groene zeep pasta en een klein penseeltje/kwastje. de schimmel kan niet leven in dat basisch milieu waardoor ie gewoon stopt. heb het zelf al weer op 2 plekken en hebt blijft stabiel. alleen herhalen indien nodig. overdrijf niet, niet te dik, als het er maar dun op aangesmeerd zit. kan direct op iedere plek, niet schoonvegen of delen wegsnijden, gewoon dun insmeren.

 

de groene zeep pasta uit het ouderwetse potje (of ook goud-zeep genoemd) is een natuurlijk product wat verder geen schade aanricht. verkrijgbaar in iedere supermarkt, merk wat ik ken is 'Driehoek'.

 

succes en laat je ervaring weten hier.

 

ps

geen toppen mee insmeren, dat werkt niet en rookt niet..

 

en check deze link in het forum, in 2004 kende niemand dit nog, toen heette ik nog 'green enfield' maar dat account werkt niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

J :verrygood mmer genoeg heeft de groene zeep mijn plantjes niet kunnen helpen, de rot ging gewoon verder (op 2 verschillende planten). Maar als je de desbetreffende tak al verwijdert hebt dan houd je plantje het vast nog wel een week uit.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
J :verrygood mmer genoeg heeft de groene zeep mijn plantjes niet kunnen helpen, de rot ging gewoon verder (op 2 verschillende planten). Maar als je de desbetreffende tak al verwijdert hebt dan houd je plantje het vast nog wel een week uit.

 

Succes!

hoe ver was die schimmel op je tak? al helemaal zwart?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dus de desbetreffende tak afgeknipt.

Mijn vraag,zit het rot nu in de gehele plant?

 

grtj.pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

neen, maar wel blijven oppassen, zo droog mogelijk houden van regen en luchtvocht.

 

wat je ook proberen kan is droge Mearl met een droog kwastje 'opstoffen' op de takken, knoei liever niet in je toppen. werkt preventief zeggen ze, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

 

geeft anders ook eens een paar foto's er van pelske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn alle foto's die ik heb.

 

Dit is de stengel.De top voelt ook zacht aan en de bladeren hangen, je ziet onmiddellijk dat er iets scheelt.

 

gallery_13888_5346_245804.jpg

gallery_13888_5346_1190984.jpg

 

Shit ,het wordt morgen een rot regendag.

 

grtj.pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites
De top voelt ook zacht aan en de bladeren hangen.

 

hey pelske,

 

...dan haal je alle 'aangetaste' toppen er maar alvast af. ik denk dat als je - in- de topjes kijkt dat ze daar ook al grijs en aangetast zijn. dat moet je liever niet roken wil je wat jaartjes langer mee.

 

blijf er continu toppen uithalen die aangetast zijn, ga voor wat het wel haalt. er komen nog mooie warme dagen aan. na morgen schijnt de zon weer!

 

greets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hiermee geen risico genomen en heb de ganse tak ,

onmiddellijk volledig verwijderd.

 

grtj.pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites
de ganse tak ,

...ik zit dicht tegen Belgie aan. kan goed zijn dat we vlak bij elkaar wonen... lijkt me niet dat je uit R'dam komt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

ligt er helemaal aan waar je zo ongeveer zit, ik woon vlak bij Hamont. so why not? roken we samen een deftige peuk!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heren denken we even aan het quoten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...