Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
brice3010

Weersvooruitzichten

Recommended Posts

had elders ook al gepost, maar lijkt me hier een beter plekkie...

 

Mijn planten staan momenteel redelijk beschermd; netjes vrijwel droog onder een paar bomen. Is het aan te raden om ze ondanks dat toch de schuur in te slepen ivm de luchtvochtigheid? Of moeten ze daar verder wel tegen kunnen? (lijkt me wel, maar gezien wat er nu op zit zou het wel erg zonde zijn als...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn planten hebben nog een week of 4 te gaan en als alles goed gaat, zal ik niet ontevreden zijn over de oogst voor eigen gebruik. Hiermee kom ik de winter wel door :)

Zelf ga ik ze vannacht in de berging zetten, hier staan ze droog en met het windje langs het raampje, ben ik niet zo snel bang voor toprot.

 

Maar af en toe denk ik wel eens: je rokertje zou wel iets gemakkelijker tot stand mogen komen :D

Tegelijkertijd is het ook een uitdaging om het gewenste rokertje te kunnen inhaleren :)

 

Groetjes Pinkelotje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook mijne is vandaag geoogst, het slechte weer was hier ook :)

 

maar géén toprot te bekennen :D Een gezond Amnesia vrouwtje. :)

Ze ligt nu te drogen tot volgende week vrijdag en dan gaat ze in curepotten

 

Sterkte voor diegene met budrot!

 

Groetjes

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

van mij gaan nog lekker :) . toch fijn een buurvrouw met een mooi balkon. kunnen ze mooi droog staan en snachts gaan ze van 8 t0t acht in de schuur. denk dat ze nog een weekje of 3 moeten om lekker vet te kunnen worden :D .nog geen butrot te bekennen. alleen een beetje voeding overdoos :) . ach ja was toch al van plan om te stoppen met bij voeden. laat ze nog wel ff staan.

 

lttr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze moeten nog even .Ik ben ook bang dat ze kapot waaien of meer toprot krijg ik heb wel wat rot gezien maar heel weinig,Ik probeer ze te laten staan tot zaterdag en dan gaan ze maar om :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
en mijn planten bloeien nog geen eens :)

 

Dan zou ik ze maar snel nog proberen te verduisteren en een lamp regelen want anders word het niks meer denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben meer mensen last ervan dat de takken te zwaar zijn en helemaal hangen?Ik heb al een hoop vastgebonden maar er is geen houden aan.Ik twijfel echt wat ik moet doen omdat er nog veel witte haartjes zijn en de toppen dus nog niet helemaal goed zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

yup daar hebben meer mensen last van. Vooral met de wind van gister en vandaag. Wanneer heb je je plant geplant? Dat kan nog wel eens invloed hebben aangezien de plant dan langer en sterker kan groeien, of juist korter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
yup daar hebben meer mensen last van. Vooral met de wind van gister en vandaag. Wanneer heb je je plant geplant? Dat kan nog wel eens invloed hebben aangezien de plant dan langer en sterker kan groeien, of juist korter.

 

20 april ongeveer denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het weer was vandaag bar en boos en voorlopig blijft het nog doorregenen vanavond :)

Gisteravond heb ik mijn planten in de berging gezet, maar met de regen van vandaag had ik het lef niet om ze weer buiten te zetten. Het is vrij donker in de berging, kan het kwaad als ik ze daar laat staan tot de ergste regen weer voorbij is????

Er zit wel een tl-lamp in, maar dan staan mijn plantjes dus voor de buren zichtbaar :D

Volgens mij weten ze wel, dat ik ze kweek, maar of het zo verstandig is om ze in de schijnwerpers te zetten :)

 

Heeft het anders zin om ze binnen te zetten?

Het is binnen wel een stuk warmer en slechts iets meer licht, wat zijn daar de gevolgen van...

Ik ga ze zo in ieder geval wel even water en voeding geven :D

 

Groetjes Pinkelotje

Share this post


Link to post
Share on other sites

pff kutweer.

Weet nu echt niet wat ik moet doen. Mn planten laten staan en wachten op de rot, of ze nu(te vroeg) oogsten.

Ik eigenlijk een hasj roker, en als ik wiet rook wil ik dus lichte wiet. Is t zo dat als ik ze nu oogst ik een lekker high wietje heb? Zit nu in de 5e of 6e week van de bloei...

 

SweetSensi

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Mijn planten moeten nog drie weken,geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om te oogsten. :)

 

Ik heb de ervaring van te vroeg oogsten,en dan praat ik over zes volle weken bloei.

Je ziet de massa,maar als het gedroogd is ben je echt wel teleurgesteld hoor :) .

 

Daarbij komt ook nog(en het belangrijkste),de plant kan je niet geven waarvoor ze bestemd is.

Omdat je ze niet laat rijpen krijg je nooit het gewenste effect. :D

 

 

Als ik jullie een raad mag geven,oogst niet te vroeg :D

 

Nog vergeten,een halve rijpe plant brengt meer op dan een onrijpe plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weerbericht van het KNMI geldig tot morgen middernacht.

 

Opgesteld op dinsdag 30 september 2008 om 20.59 uur.

 

Veel bewolking en perioden met regen. Morgen veel wind.

 

Vannacht is het van tijd tot tijd droog, vooral in het noordelijk kustgebied komen nog enkele buien voor. De minimumtemperatuur ligt op 12 of 13 graden. De wind is matig tot vrij krachtig uit het zuidwesten, aan de kust en op het IJsselmeer is de wind krachtig of hard.

 

Morgen begint de dag met buien, maar in de loop van de ochtend komen er van het westen uit opklaringen, maar die worden nog steeds afgewisseld door buien, vooral in het noorden van het land. Daar is ook een klap onweer mogelijk. De middagtemperatuur komt uit rond 14 graden. De westenwind is in het binnenland vrij krachtig tot krachtig, kracht 4 tot 5, aan de kust hard tot stormachtig, kracht 7 tot 8. Tijdens buien zijn zware windstoten mogelijk, in de ochtend en aan de kust tot ongeveer 90 km/uur.

 

 

 

Ik wou het even melden voor diegene die het nog niet wisten. Ik heb de Rebelshack alvast (hopelijk) goed vastgebonden.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het weer was vandaag bar en boos en voorlopig blijft het nog doorregenen vanavond :)

Gisteravond heb ik mijn planten in de berging gezet, maar met de regen van vandaag had ik het lef niet om ze weer buiten te zetten. Het is vrij donker in de berging, kan het kwaad als ik ze daar laat staan tot de ergste regen weer voorbij is????

Er zit wel een tl-lamp in, maar dan staan mijn plantjes dus voor de buren zichtbaar :D

Volgens mij weten ze wel, dat ik ze kweek, maar of het zo verstandig is om ze in de schijnwerpers te zetten :)

 

Heeft het anders zin om ze binnen te zetten?

Het is binnen wel een stuk warmer en slechts iets meer licht, wat zijn daar de gevolgen van...

Ik ga ze zo in ieder geval wel even water en voeding geven :D

 

Groetjes Pinkelotje

 

ik heb het zelfde probleem de mijne staan ook in de schuur heb ik ze net in gezet maar durf ze morgenochtend echt niet eruit te halen..

ik ga wel de 4 tl lampen aanzetten morgen ochtend die er hangen en wat daglicht komt er door de deur..

dus ben ook wel benieuwd of het kwaad kan ik moet nog een week of 3 heb al wel flinke toppen en wil niet dat de ze het dalik begeven..

ik ga morgen proberen een soort tunnel kas te maken van pvc electro pijpen met een licht doorlatend zeil maar hoop dat dat gaat werken want het gaat flink waaien ..

ik had ze gisteren onder een parasol staan die lag net op het dag van me schuur ik had hem gelukking wel vastgeschroeft op 2 punt anders had ik hem aan het einde van de straat of erger nog bij me achterburen in de woonkamer kunnen gaan zoeken..

ik hoop datonze collega kwekers onswat info kunnen verstreken..

 

groene groetjes uit rotterdam rody

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn advies, niet meer naar buiten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga gewoon elke dag een paar uur bij me planten staan , Ben het zonnetje in huis  en het werkt buiten ook

 

Buble :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen ga ik maar zoveel mogelijk knippen.Die in de volle grond liggen allemaal plat op het natte gras ik heb wel wat geprobeerd maar recht zetten lukt niet meer waait en regent te hard.Vandaag moet ik werken dus geen tyd gelukig heb ik nog geen rot gezien net dus een dagje hangen zal geen kwaad kunnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foei toch, ook vandaag weer regen, regen en nog eens regen :)

Net scheen de zon eventjes maar met zoveel windkracht, dat ik ze ook niet naar buiten durfde te halen.

Weinig keuze tussen vallen of schimmel, dus laat ik ze nog maar binnen staan, zucht....

Ik heb ze in ieder geval wat dichter bij de raampjes gezet, zodat ze nog iets van licht krijgen!

 

De komende weken wordt het ook niet veel beter, dus ik laat ze maar in de berging staan.

 

Groetjes Pinkelotje

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas de wind heeft bij mij ook huis gehouden , me planten liggen plat , ik kan ook niet zien of ze schade hebben want het is donker en door werkzaamheden heb ik geen tijd , gelukkig had ik al een aardig wat geoogst over de hele zomer en daar kwam 32gr ice-o-late hash van af

 

med_gallery_5651_3359_601047.jpg

 

vandaar dat ik zo straal , krijg het er warm van haha

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

gister heb ik ze maar binnen laten staan met een 600w lamp. vandaag is het al weer zonnig dus ze staan weer onder het balkon.

gaat goed :tu morgen eens aan het spiessen. we kjken volgende week ook nog ff aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil ze eigenlijk zolang mogelijk buiten laten staan, maar ga ze met deze bakken regen toch ook maar de schuur intrekken. Ut is niet anders! Beter iets te weinig licht via de TL dan toprot, lijkt me zo!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...