Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
brice3010

Weersvooruitzichten

Recommended Posts

Weersvooruitzichten zonder meer optimaal tot en met begin volgende week.

 

weersvooruitzichten

 

Misschien een beetje chinees voor sommigen, maar de rode lijnen betekenen "hoge luchtdruk", en te zien is een gebied dat zich van Rusland tot Frankrijk uitstrekt. M.a.w., heel weinig kans op neerslag, wel koude nachten, maar overdag zeker zon.

 

CORRECTIE (gedaan 29/09 om 15.41): doordat de ingevoegde link dynamisch is blijf ik tot het einde der dagen door deze post achternagezeten. Ik corrigeer deze nog eenmaal en daarna "delete".

DUS: de komende week R O T W E E R !!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maargoed dat ik mijne niet om gegooid heb. :verrygood

 

bedankt voor dit berichtje! (brice3010 wordt gewijzigd in weerman) :o

 

-

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk op vakantiereiswijzer.nl, vul in de linkse kolom bij zoeken je woonplaats in, klik op een van de gevonden resultaten voor jou woonplaats en dan staat rechts bovenin een 2-weken verwachting.

 

Ik heb het hier nog 2 weken droog:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen regen, daarna weer droog, volgens buienradar.

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, bubble...

Met dit soort afwegingen heeft de buitenkweker z`n hele kweekje te maken.

Het begint met wel of niet verduisteren, daarmee leg je je tijdstip van oogsten vast. De mensen die niet verduisterd hebben en hun dames in volle grond hebben staan, hebben dit jaar de kans hun oogst te maximaliseren door op het juiste moment te oogsten. Dat moment bepalen kan lastig zijn. Zo is mijn ierdbei zaterdag omgegaan nadat ik meeldauw constateerde. Ze was overigens al ongeveer een week "klaar voor de oogst".

De Double Fun, ook een vroege bloeier, is ook klaar, maar de tweede bloei die in de toppen verschijnt weerhoudt me de dames te oogsten. Een dag als vandaag kan de situatie in m`n tuintje grondig wijzigen. Het vooruitzicht van nog twee weken droog en rustig herfstweer na een regenachtige dinsdag, is dan ook een reden om ze langer te laten staan. Dit jaar kunnen ze knallen, zolang het maar bij één natte dag blijft (met voldoende wind om alles droog te blazen). Bij tegenslag gaat alles rigoureus om. Hier en daar een spatje rot weegt, naar mijn bescheiden mening, niet op tegen de "ontploffende" gezonde toppen.

Deze periode wordt het eindspel gespeeld, strategie is vooraf bepaald. Vergelijk het met schaken. Om je ingenomen positie uit te spelen is het af en toe nodig offers te brengen en zodoende een schaakmat positie te bereiken.

:verrygood

 

//suf: Ik heb deze discussie verplaatst naar buitenvragen, daar komt ze beter tot haar recht aangezien er geen verslag is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal goed brice3010!

 

ik ben er ook zo een die het weer goed in de gaten houd. met wat dames buiten is dat wel de moeite waard.

 

die mooie dagen zullen bij mijn dames de laatste zijn want ik was 2 weken eerder begonnen met bloeien en ze staan vlak voor de grote zwelling...

 

greets!

 

ps

voor een goeie weer-site waar wel erg veel info te vinden is ga je naar weerzoetermeer.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

en ik ben zo'n idioot die élke morgen 3 planten buiten zette en 's avonds voordat het vochtiger werd ook weer binnen in de woonkamer zette.

zaterdag 1 van die 3 maar onder de lamp gezet gezien deze nog maar 2 -3 weken te gaan heeft en ik geen zin heb in toprot e.d.

de volgende plant gaat komende zaterdag ook onder de lamp z'n laatste 2-3 weken

dan blijft er nog 1 plant staan tijdens de zonnige dagen + 1 grote bak van 90 ltr waar ook nog 2 planten instaan

de grote bak kan ik helaas al niet meer door de deur krijgen

hopen dat deze zoveel mogelijk schimmelvrij blijft tot ik kan gaan oogsten want deze heeft nog ruim 'n maand te gaan :o

 

ik hoop dus nog op 'n maandje zon :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
en ik ben zo'n idioot die élke morgen 3 planten buiten zette en 's avonds voordat het vochtiger werd ook weer binnen ..

je bent niet de enige..

 

ik doe het niet alleen voor vocht etc maar ook voor de razers/jatters. ik ben er al eens kwijt geraakt. mede ook een reden trouwens dat ik vervroegd bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor al deze fijne reacties, ik heb plezier beleefd ze te lezen. Een van mijn sportieve hobbies is zeilen, vandaar mij interesse in het weer. Als ik in de toekomst andere ideëen krijg die kunnen verband houden met wiet zal ik ze zeker posten.

 

Ondertussen was het hier vandaag een beetje overtrokken, maar morgen en de komende dagen wordt volop zon voorspeld. Voorspellingen zijn ook onderhevig aan foutmarges als je verder in de toekomst gaat; in het algemeen wordt gesteld dat tot 7 dagen vooraf je een zekerheidsmarge van beter dan 75 to 80% correcte voorspellingen kan hanteren. Verder vooruit vermindert dit percentage, maar blijft het bruikbaar als richtlijn. In elk geval beloven de komende weken een spetterend naseizoen te worden na een rotzomer. Maar t'is een beetje zoals met wijnoogsten, een schitterende laatste weken vóór de oogst maakt véél goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een zeikweer vandaag :verrygood

 

Donderdag alweer beter gelukkig :o

 

En suffie: leuke tekst!

 

Grtz,

 

M.C. Green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het blijft toch beetje koffiedik kijken. Ik doe de gok ook maar, ze zijn nog net niet klaar en de nevel en mist komt er toch wel weer aan voel ik in mijn oude botten. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas.. Ziet er erg slecht uit allemaal.. Mijn 2 laatste ierdbei's gaan morgen om, al hadden ze nog wel een weekje gekund, een week rotweer zal ze toch geen goed doen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helaas.. Ziet er erg slecht uit allemaal.. Mijn 2 laatste ierdbei's gaan morgen om, al hadden ze nog wel een weekje gekund, een week rotweer zal ze toch geen goed doen..

 

 

erg klote dit weer mijn planten zijn nog niet klaar,Maar het weer ziet er niet goed uit ben ook bang dat ze te zwaar gaan worden en zullen schuren enz.. door de regen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hier en daar al wat toprot ontdekt :)

hopelijk blijft het deze week nog wat zonnig

anders zal ik mijn boompje vroeger als gepland moeten gaan oogsten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze week hoef jeniet veel meer van te verwachten helaas. misschien nog 2 of 3 dagen volledig donker zetten binnen? ..word ze lekker zacht van smaak van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de boel net omgehaald.

Morgen voorspellen ze veel regen en de rest van de week ook :)

Ik zag dat er toch meer rot in zat dan ik had verwacht. Rot verspreid razendsnel met dit pokke weer.

Succes iedereen, de meeste buitenkwekers zullen er last van hebben. :)

 

Grtz Lowryder :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er komt wel de nodige regen, maar ook veel wind, dus ik weet het zo net nog niet.

Vanmorgen had het ook flink geregend, maar daarna kwam een stevig windje, waarna alles weer snel drooggeblazen was.

 

Hier en daar een bui, vandaag is het bij mij meer "daar" gevallen........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook al heb ik "early" misty, mijn dames moet ik echt nog even laten gaan.

De toppen zijn nog niet goed ontwikkeld en nu oogsten zou geen zin hebben.

Tevens kan ik ze in de glazen kast zetten en daardoor goed beschermen tegen het slechtere weer.

Dus ik laat ze wel nog even een paar weekjes staan.

Als ik rot zie haal ik het gewoon al weg, maar tot nu toe zien ze er nog mooi gezond uit.. :)

 

Een dezer dagen maar weer eens wat foto'tjes maken en uploaden. Kan ik het verschil nog eens bewonderen :)

 

Mvg, Kills en bedankt voor de update!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bij mij moeten de knoppen nog wat gaan en zwellen, ben nog bloeivoeding aant geven..

Hier is het redelijk goed weer alleen smorgens veel mist en vochtig dus.

 

grtz dex'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren gekapt, hier en daar klein spotje budrot. Meeldauw kwam van onderaan anvallen, nu enkel nog blad en stengels maar geen risico genomen. NDB hangt op zijn kop :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...