Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Anesthesia F2

Recommended Posts

Laten we het nou eens ingewikkeld maken. Zoals jullie weten heb ik afgelopen jaar de Anesthesia bij elkaar gekruist om het zo maar eens te zeggen :verrygood. Originale man maal originele vrouw maakt F1. Die is goed bevallen en daarom gaan we hem nog een keertje maken. Hopelijk wordt die weer net zo goed of beter, we gebruiken nu een andere man van dezelfde soort uiteraard. Maar de F1 heeft vele phenos, waarvan er een aantal niet zo interessant zijn. Twee daarentegen steken er met kop en schouders tussenuit: Een zware herijuana pheno en een potente gemixte pheno met erg veel smaak en geur. Van beide phenos proberen we een vrouw en een geschikte man bij elkaar te zoeken en die kruisen we met elkaar, met het doel een stabielere pheno te krijgen. En dan uiteraard het liefst met die eigenschappen die je terug wilt laten komen. Kortom, da's nog een heel werk en kost veel tijd. Omdat het "inbred" is spreken we dan eigenlijk technisch van een S1 als ik het wel heb ipv een F2.

 

Gelukkig is PowerP met een 12/12 kweek Anesthesia bezig en ik mag de mannen hebben, en van de geselecteerde phenos straks in de bloei een stek trekken. Die laten we beiden regenereren, daar nemen we weer stekken van en die mogen het dan met elkaar doen :o.

 

We zijn nu bij stap 1: De mannen selecteren. Ik had de keuze uit een stuk of 30 mannen, 6 eruit gekozen op basis van opbouw, bloei, internode ontwikkeling en vorm, die karakteristiek is voor de gewenste phenos. Die zijn onthoofd en staan nu te regenereren. Ik heb er eentje na het onthoofden ook gelijk getopt, twee anderen een week later, als experiment tijdens het regenereren. Eens zien wat ze daarmee doen. 3 zijn er niet getopt.

 

Zo kwamen ze binnen:

gallery_59_297_151519.jpg

 

De geselecteerde phenos:

gallery_59_297_126412.jpg

gallery_59_297_11773.jpg

gallery_59_297_82829.jpg

gallery_59_297_24475.jpg

gallery_59_297_87468.jpg

 

Onthoofd:

gallery_59_297_85101.jpg

gallery_59_297_184622.jpg

gallery_59_297_41863.jpg

gallery_59_297_42162.jpg

 

Vandaag de Claber oasis er aan gehangen, zo kan ik de watergiftfrequentie een beetje opvoeren. Zelf geef ik ze ook nog eens per dag water en eventueel voeding, maar zo gaat het geleidelijker. Ze hebben erg honger, want ze staan maar voor 50% in allmix en 50% in in zaai- en stekgrond. Maar veel meer zullen ze helaas ook niet krijgen. Gisteren hebben ze wat compostthee gehad.

gallery_59_297_3399.jpg

gallery_59_297_1082.jpg

gallery_59_297_32660.jpg

gallery_59_297_5650.jpg

gallery_59_297_17069.jpg

 

 

relax!

gallery_59_297_28937.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tof, tof!

 

Leuk dat kleine spaarlamp kastje van je. Deze ga ik volgen, temeer omdat ik breeden leuk vind en ik het leuk vind om uitgeselecteerde pheno's te zien, die zijn toch altijd wat interessanter.

 

Die oasis, is dat een interessant systeem voor de (hobby)kweker ?

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor stekjes etc best wel, moedertjes ook nog wel maar verder niet. Per druppelaar geeft het max. 120 ml per dag, met 2 druppelaars per plantje dus toch nog een kwart liter bijna maar je hebt maar een stuk of 20 druppelaars. Voor hele kleine plantjes is het systeem wat te grof. Maar het is erg eenvoudig. Timer werkt op batterijen. De hoeveelheden heb ik getest door het in glaasjes te laten lopen. Redelijk nauwkeurig binnen zo'n 10-15%.

 

p.s. ik heb het ooit voor een prikkie in de uitverkoop gekocht, zelfs nog eentje voor snowy gekocht! Nieuw kosten ze geloof ik rond de €90, ik heb er geloof ik maar €10 0f 15 voor betaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 of 15 euro dat is pas inkoopneleid, je achternaam was toch Cohen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wazzupkovic.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik neem aan dat het lab ook wel bekend is:

 

gallery_5211_4302_18331.jpg

 

200 watt spaarlamp (met dank aan Midian btw) in een ikea kast met een rck125L afzuiger die blaast door een staand filter, gestuurd door een zelfbouw transformatorgestuurde regeling met instelbare hoog en laag stand en een extra passieve inlaat van 125 mm met flens. pff.. wat een mond vol, het is er uit :o Dat kastje is overigens ook gelijk de licht timer. en de twee shakelaars bovenin zijn de keuze licht uit/aan/automatisch - fan laag/hoog/automatisch

gallery_59_33_14868.jpg

gallery_5211_4302_32056.jpg

 

Inmiddels heb ik de slang tussen het hokje en de afzuiger wel vervangen door een stukje geluidsisolerende slang, net als alle slangen in mijn hok overigens. Man wat scheelt dat een hoop herrie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit whazzie!

Wanneer denk je de dames te komen bezichtigen?

Er zitten nu al een paar goede exemplaren tussen :verrygood (qua hoogte )

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik zit er klaar voor :verrygood

 

maar een ''s1'' ? s5 ken ik nog wel uit me dienst tijd :)

 

natuurlijk kent iedereen je zwarte omgebouwde ikea kast met de hightec eigen gemaakte schakelkast van je :wOOt

 

gebruikte je geen isoslang :o ? dat scheelt echt veel DB, heb nog wel wat liggen :P

 

 

 

 

veel suc6 =M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PowerP: Man wat gaat het toch allemaal hard... Ik kom heel snel effe langs, moet even kijken hoe mijn week loopt, vakantie is weer om helaas.

 

@midian: hij is grijs :verrygood. Slang heb ik inmiddels ruim voldoende. Het is eigenlijk de bedoeling dat ipv zo'n diepe ronde 200 watt spaarlamp er zo'n platte 2 x 55 watt pl in komt, en dan met een klein 100mm afzuigertje er op. Zelfs die 100mm isoslang heb ik al liggen. Was een goede investering. Koopje ook trouwens bij een goed adres (waar Aad en ik onze goedkope brandblussertjes ook vandaan halen). Ben alleen effe vergeten hoe die ook alweer heet.. aad?

 

over die S1:

 

Pedigree breeding starts with the crossing of two genotypes, each of which may have one or more desirable characteristics that is lacking in the other or which complement the other. If the two original parents do not provide all of the desired characteristics, other sources can be included in the breeding population. In the pedigree method, superior plants are selfed and selected in successive generations. In the succeeding generations, the heterozygous condition gives way to homogeneous lines as a result of self-pollination and selection. Typically in the pedigree method of breeding, five or more generations of selfing and selection is practiced: F1; F2; F3; F4; F5, etc. These selfing generations are sometimes designated as S0, S1, S2, etc with S0 being an equivalent to F1 while S2 is an equivalent to F3, etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol,dat is de Grower's Planet op de Vlietlaan in Rotjeknor(GP luchttechniek op de gevel,prima kerel).

Was die 100mm isoslang niet ergens anders vandaan? :verrygood

 

Ik heb de dames in het kastje gister nog mogen bezichtigen,ondanks hun brute onthoofding,stonden ze er prachtig bij.

Heel mooie gelijke opbouw en prachtig groen onder het spaarlamp'je'.

De Bedrocan en Madonna waren trouwens ook helemaal niet verkeerd. :o

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe klopt.. die 100 mm komt van dichterbij, maar de 125mm komt bij hem vandaan. Tnx aad, ben net een zeef af en toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha op die foto is ie zwart :verrygood

 

maar nee koop niks in rotjeknor meestal bij theGrowshop of Growcenter-Noord, online.

 

dus S1 is gelijk aan F2 ?

 

 

 

 

 

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het helemaal goed begrepen heb is een inbred gemaakt van een F1 geen F2 maar een S1. Pappa en mamma zijn dan S0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, fijn! Dat wordt weer een mooi georganiseerd verslag van Whazzup. En over een onderwerp dat me interesseert ook nog. Dat van S0 wist ik nog niet, maar het is eigenlijk hetzelfde als met F, alleen de nummering is anders. Ik vind het persoonlijk wel duidelijker.

Omdat de variatie in de F2/S1 best groot kan worden ben ik wel benieuwd. Helaas heb ik zelf geen ruimte voor zulke experimenten. Ik vind dat je eigenlijk wel 32 of zelfs 64 S1 zaadjes moet planten om een goede keuze te kunnen maken. Hoeveel van het inteeltzaad ga je uitzetten? Ik ga er nog steeds vanuit dat je binnen het gedoogbeleid wilt blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraagje of 2 tussendoor

 

Wat zijn pheno's en wat is regenereren?

 

 

 

Grtz guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een simpele google levert dit op. Dat kun jij ook in 20 seconden vinden. probeer maar eens met regenereren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de cannabis wordt een zelfbevruchting aangeduid met een S,dus een bagseed zou een S1 moeten wezen.

Dit is net zo krom als dat er in de canna F1 gehanteerd wordt terwijl een F1 een uiteindelijk definiteive veredeling zou moeten wezen,2 satbiele ouders welke gekruisd worden.

Zo is in de canna ook jaren en nog gebruik gemaakt van chemie op aarde alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind dat je eigenlijk wel 32 of zelfs 64 S1 zaadjes moet planten om een goede keuze te kunnen maken. Hoeveel van het inteeltzaad ga je uitzetten? Ik ga er nog steeds vanuit dat je binnen het gedoogbeleid wilt blijven.

Dat ben ik dus helemaal met je eens. Vandaar dat er 100 zaden de grond in zijn gegaan en alleen de snelste 80 meededen. Ik lift mee op de 12/12 kweek van powerp voor de selectie. De mannen heb ik al geselecteerd uit het hele stel, nu de vrouwen nog. We gaan van de meest veelbelovende stekken nemen in de bloei en regenereren. Gelukkig weten we uit ervaring al aardig hoe de phenos zicht ontwikkelen, dus kunnen we al vroeg een eerste selectie maken.

 

Binnen de 5 plantjes werken lukt helaas niet meer. Wel meestal binnen de 10 (we zijn met zijn tweeën) en er staan er nooit meer dan 4 of 5 in bloei. Zo heb ik nu 6 mannen staan waar ik straks uit moet gaan selecteren. Ik heb er al eentje zeker geselecteerd, da's echt een knappe jongen die uitbundig groeit en bloeit, snel opkwam en een hele mooie opbouw heeft (herijuana pheno) en ben nog op zooek naar eentje die het dichtst bij de mixed pheno uitkomt, en dat is erg moeilijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me heel moeilijk om de juiste man te selecteren, omdat je de ultieme dochter voor ogen hebt. Probeer uit de Nederlandse bevolking maar eens de vader van een toekomstige beauty te pikken. Het helpt wel een beetje als hij mooie zussen heeft, maar dat zegt nog niet alles. Hem een van zijn zussen laten bevruchten kan zelfs rampzalig zijn.

 

Ga je nog gescheiden lijnen maken om die na een aantal generaties weer bij elkaar te brengen (tegen herma's e.d.)? of blijf je alleen terugkruisen op de originele moeders?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@white tooth ik had al gegoogeld op pheno's maar zag door de bomen het bos niet meer :verrygood

 

 

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik ga eerst twee inbreds maken (en die waarschijnlijk een tijd op elkaar kruisen) om stabiele lijnen te krijgen. Ik kruis vooralsnog niet terug op de originele moeders, hoewel de inbred herijuana pheno nog wel eens de originele man kan gaan treffen en de mixed pheno man de originele moeder, mocht ik eigenschappen willen gaan versterken. Dat zou ook weer wat meer groeikracht in de plantjes tot gevolg kunnen hebben.

 

Het selecteren van de man is ook een kwestie van gevoel: welke plant past er het beste bij? Ik let daarbij naast potentie van de man natuurlijk heel erg op de uiterlijke phenokenmerken. Er komt een hoop gevoel bij kijken. Voor een leek zien al die plantjes er hetzelfde uit, maar als je er een hele tijd mee omgaat zie je duidelijk de verschillen: blad, internode, ontwikkeling en groeisnelheid / richting van de scheuten, sterkte en stabiliteit (de mannen worden nu flink gestressd met toppen en 24 uur licht) en bloei.

 

Maar moeilijk is het! Gelukkig zijn de Anesthesia phenos redelijk goed te onderscheiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@white tooth ik had al gegoogeld op pheno's maar zag door de bomen het bos niet meer :verrygood

 

 

 

 

Grtz

 

Een geno type is zeg maar zoals een neger bij mensen

Het feno type is zeg maar Beyonce/helly berry

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6 met de speurtocht :verrygood

Kheb hier nog F2 ibl liggen.

Het is van die herma(vorige ronde) die toch nog enkele planten had bestoven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx Silver :verrygood

 

ja, ik had ook een paar plantjes met een paar zaadjes. Op zich helemaal niet verkeerd, als er maar niet te veel in komen. Zo hou je een exacte kopie van die plant iedere keer weer als je hem zaait. Ik kan me nog de Jamaican Pearls van Topknots herinneren, die werkte ook zo. Voor een commerciële plant natuurlijk niet netjes, maar zolang de herma factor binnen de perken blijft heel interessant voor de kleine kweker die voor zichzelf kweekt. Voorspelbare resultaten én natuurlijk ook female.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...