Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sjilleafgaan

Ervarinen Met Nirvana Zaden?

Recommended Posts

ik heb nog maar 2 keer planten gehad, vorige zomer, en de zomer daarvoor, vorige zomer (2008) had ik double fun van no mercy supply, ongeveer 50% is boven de grond gekomen en het waren ondermaatse plantjes, over de wiet niks te klagen trouwens, heerlijk rokertje.

het jaar daarvoor had ik Durban Poison, 100% gekiemt, eentje ondertussen afgevallen omdat deze niet wilde groeien 3 zijn verzopen tijdens een lange periode van regen, en de andere 6 zijn uitgegroeit tot monsterplanten, hoger dan 1,80 en ongeveer net zo breed. wel zat er veel verschil tussen de planten, 2 paarsen zaten er bijvoorbeeld bij, maar de wiet die ik van de 4 vrouwtjes heb gekregen was prima te roken.

 

ik heb dus goede ervaring met nirvana, dit kan natuurlijk een uitzondering zijn

 

nozem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nirvana is niet alles, maar scoort ook wel eens leuk. En bij sensi seeds en greenhouse kun je net zo goed prut krijgen. Denk maar niet dat die gasten elke zaadbatch proefgroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier geen zaden kopen ik heb geloof ik bijna 3 weken geleden mijn zaden besteld en betaald en heb nog steeds niks gehad.

ik heb al vele emails verstuurd en aantal keren gebeld maar ze zijn niet te bereiken doe geen zaken met nirvana

vertel het rond dit is echt bullshit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik bij Nirvana zaden had besteld(3jaar geleden) was me 15euro niet aangekomen.

Ik heb wel m,n zaden wel gekregen en ook gewoon gedraaid.

 

Denk dat er overal wel eens wat fout gaat.

Hier op het forum ook een met Sannie zijn zaad die alleen maar mannen kreeg, das ook klote.

Is wel weer heel netjes door Sannie opgelost door nieuw zaad te verstrekken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vindt het kutzaden , m'n eerste zaden die ik kocht waren K2 en skunk #1 van nirvana .

 

Door deze fout te maken heeft m'n eerste kweek (guerilla) niets opgeleverd doordat deze planten zo laat begonnen te bloeien en ik heb welgeteld 2 van de 10 skunk #1 zaden laten ontkiemen , tegenover sannies seeds daar ontkiemde 9/10 en zeer snel .

 

Achja nu weet ik teminste waar ik m'n zaden moet gaan halen .

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

vorige zomer 2008 had ik bij nirvana hawaiixskunk#1 ik wilde eerst 5 zaadjes ontkiemen en daarna de andere 5 de eerste 5 deed ik tussen nat keuken papier toen was er niks ontkiemd na 2 weken nog niet, de andere 5 deed ik gewoon in de grond kwam weer niks uit toen had ik een mailtje gestuurd naar nirvana dat er niks uitkwam toen kreeg ik niewe.

van de niewe waren er 6 uitgekomen en allemaal mannetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit jaar heb ik bij Nirvana volgende zaadjes besteld en na 1 week ontvangen:

 

10 Jock horror

5 feminised snow white

 

van de 10 zaadjes die ik halverwege de maand maart heb laten ontkiemen (van elk 5) zijn alle tien bovengekomen. Ik heb gebruikt gemaakt van de germination kit.(kun je daar ook krijgen) en vond dit meteeen een goed resultaat. Twee weken later heb ik vastgesteld dat deze kit het water zéér goed vasthoud waardoor ik reeds drie verliesplantjes heb :D , de wortels groeien langzaam door deze kit en sterven af bij een teveel aan water. Voorlopig heb ik nog 3 snow white en 4 JH. Ik bestel reeds enkele jaren bij nirvana, soms eens met minder resultaat. Maar nts gaat vanzelf, hou de plantjes in het oog en je komt er wel.

:)

Als ik van elks één moederplant kan houden is mijn doel enigzins bereikt, selecteren dus !!!

:huh: :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 weken geleden 2 soorten zaden besteld bij nirvana

2 dagen later binnen

mijn ervaringen zijn alleen maar goed

99% is nog altijd ontkiemd en doorgegroeid tot einde oogst

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Northern L van Nirvana is goed te doen ken ik me herinneren.

van 10 4 mannen , en dames waren goed rookbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf niet zo'n goede ervaringen met de zaden van Nirvana. Ik heb early misty

zaden van ze gehad, hiervan zijn er 4 van de 10 ontkiemd. Ik heb later nog een

keer de early bud zaden van ze geprobeerd, en hier waren er maar 3 van de 10

ontkiemd :o . Met de zaden van Sannie, Sjamaan, Highquality Seeds, Lowlife en The

Greenhouse heb ik geen problemen gehad :lol:

 

Greetz,

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, ik vind het helemaal niet erg om een leverancier eens onder de loupe te nemen maar dan gaan we het anders doen. Iedereen die om wat voor reden dan ook een keer een slechte kweek heeft gehad met nirvana zaden (of een andere zaadbank) zal natuurlijk niet eerst aan zichzelf denken. Daarbij is Nirvana goedkoop en daarom ook vaak de keuze van beginners. Ook in het verleden hebben we wel eens dit soort discussies rond Nirvana gehad (wisten jullie overigens dat Nirvana het was die Wietforum heeft opgericht??). Wat me opvalt is dat wat meer ervaren kwekers veel minder klachten hebben over Nirvana dan beginnende.

 

Je kunt inderdaad onstabiele F1's verwachten maar daar zitten ook best wel eens pareltjes tussen, zoals die ppp's en de Hindu Kush die ik een aantal jaren geleden buiten had.

 

Ik heb regelmatig zaden gehad van Nirvana en niks te klagen. En als het een keertje tegenviel met ontkiemen dan meldde ik het, ook netjes gedocumenteerd om te laten zien dat ik het allemaal serieus en netjes deed en ik kreeg zonder enige problemen andere zaadjes. Ik zou wel eens wat meer verhalen willen horen over de klantenservice van Nirvana, want ik heb daar persoonlijk altijd erg goede ervaringen mee gehad.

 

Ik had van mijn eigen 5 anesthesia's 4 mannen, ben ik nou slecht? :D

 

Nog een leuke: kreeg twee jaar terug wat zaad van iemand die ze maar niet kon ontkiemen. Ik leg ze tussen een paar tissues en ze ontkiemden binnen 2 dagen. Maar ik deed ze in mijn zaai- en stekgrond (wat ik ook graag gebruik)en ze wilden niet! Schiet mij maar lek :lol:

 

Feit blijft dat het goed ontkiemen van zaad belangrijk is, dat je dat tere kiempje niet te veel moet handlen zal ook niemand verbazen. En een zaadje dat niet ontkiemt (om wat voor reden dan ook) zal ook altijd blijven gebeuren.

 

In dat kader: ben net de spongepots aan het testen en dat werkt goed! Drogen niet te snel uit, al is het effe wat uitproberen met de diepte van het gaatje. Bij de helft van mijn zaailingen zag ik al een wortel onder uit de plug komen voor zijn koppie boven de grond was dus ik denk dat een béétje ondieper ook wel had gemogen :o.

 

Volgens mij dwaal ik "a la weetje" een beetje af momenteel. Afgelopen jaar was toch een klote outdoor jaar dus dat moet je eigenlijk niet eens meetellen. Voor buitenwiet heb je aan goed zaad niet voldoende.

 

En nou ga ik pitten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb al heel veel zaden besteld bij nirvana of via azarius nirvana zaden besteld

tot nu toe is 99% van alle gebruikte zaden die ik van nirvana heb ontvangen ontkiemd, afgebloeid ( en vele soortjes voor eigen collectie zaad geproduceerd).

er kan altijd wel eens 'n slecht zaadje tussen zitten

en zoals al gezegd word is het ontkiemen is 'n 'kunst' apart waarschijnlijk.

vorige maand nog swiss miss en top 44 besteld en die gaan dit jaar ook nog aan de beurt komen maar weet nu al dat 100% gaat ontkiemen.

 

ik heb dus alleen maar goede ervaringen met nirvana zaden

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb -2 jaar geleden- ook zaden besteld bij Nirvana. De meesten (>90%) ontkiemden zonder probleem. De rest ligt aan jezelf. Geen klachten over nirvana dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja,ik heb al goede en slechte zaden gehad bij Nirvana.

 

Ik herinner me de original haze: ...die donker harde zaden waren praktisch niet te ontkiemen..maja,het is dan ook geen frequent soortje en de zaden waren oud leek me.. :lol:

 

gr

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat meestal fout gaat bij ontkiemen is de temperatuur van je medium.

Is dit te laag dan duurt het langer of het komt niet op.

Zelfs te nat is niet goed.

Ik ontkiem altijd in zaai en stek, druk de zaadjes een mm diep en nevel het VOCHTIG. Daarna een plasic zakkie erover temperatuur op 23.c de tl,s op 24 uur en whalla paar dagen later staan ze met hun koppies boven de aarde.

Nirvana, sannieseeds, greenhouse, zaad van WFérs enz.

Ik kan dus niet ontkiemen tussen tissues of watten, dit gaat bij mij helemaal verkeerd :lol:

Zo zie je maar, ieder zijn manier.

Nirvana is goedkoop, maar naar de prijs ook goed zaad. IK heb er nooit geen problemen mee gehad en mocht dat wel zo zijn dan mail ik ze wel, want zo te lezen is er niks mis met hun service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nirvana

 

tjah soms zit het mee en soms zit het tegen

 

mijn ervaringen zijn niet om over naar huis te schrijven.

 

#sweet purple

 

#ice

 

#afghaan

 

van de 30 seeds zijn er 6 vrouw geworden

 

ook dik verschil in de verschillende pheno's waartussen 1 keeper

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen ervaring met Nirvana seeds, wel andere merken en no name zaden.

De zaden die ik voorheen ontkiemde deed ik alleen tussen vochtige watten (met zo'n 50% ontkieming) maar de laatste keer heb ik ze eerst 18 uur laten weken in water met ph5,9 en deze zijn allemaal netjes ontkiemt.

Ik denk dat het water de schil toch zachter maakt en ontkiemen daarmee beter zal gaan.

Iemand die hier uitsluitsel over kan geven?

 

 

//edit whazzup: dubbele post en on topic blijven alsjeblieft!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb in de loop der tijd zaden van meerdere zaad banken gehad : sensi , rqs , nirvana , dutch passion , kulu enz.

gewoon in een tupperware bakkie met gaatjes in de deksel papieren zakdoekie ( of wc papier ) vochtig gemaakt op de plank in een keukenkasje 21 graden C.

3 dagen en altijd wel prijs , soms 1 of 2 die t niet doen maar das altijd.

qua man/vrouw meestal 65% vrouwelijk bij regulier zaad "das vrij normaal toch"

 

Nirvana " Northern Light " 2008. 5 vrouwelijke zaden , 4 van over gebleven. "net paar weekies in de bloeitijd"

 

DSC09934.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb op zich ook geen slechte ervaringen met Nirvana. Ik heb van hun de original haze en shiva gekweekt.

 

Even over het percentage vrouwen: hier kan je zelf ook veel aan doen! Het klinkt zweverig, ik geloofde het zelf eerst ook niet, maar de maanfase lijkt ook invloed te hebben op het geslacht. Ik had al een paar kweekjes relatief veel mannen totdat iemand hier op het forum een link naar Moonpower had gepost. Ik heb dit keer gezaaid op een dag dat de kans op vrouwen volgens moonpower 70 tot 90% was. Alle vier de zaadjes vrouwelijk! Dit kan natuurlijk nog steeds toeval zijn, maar ik ben wel redelijk overtuigd. Zijn er meer mensen die hiermee ervaring hebben?

 

Daarnaast hebben ook andere factoren invloed op het geslacht. Dit is afkomstig van de site van Dutch Passion:

 

Uit eigen onderzoek en literatuur blijkt dat het ontstaan van een mannelijke of een vrouwelijke plant uit zaad, behalve van de aanleg in de geslachtschromosomen, ook afhankelijk is van diverse omgevingsfactoren (stikstofgehalte, kaliumgehalte, luchtvochtigheid, hoogte van de temperatuur. kleur van het gebruikte licht, uren licht per dag, stress). Een verhoging van het standaard-stikstofgehalte zorgt ervoor dat meer vrouwelijke planten uit zaden ontstaan. Een verhoging van het kaliumgehalte neigt naar meer mannelijke planten en omgekeerd. Een verhoogde luchtvochtigheid zorgt voor een verhoging van het aantal vrouwelijke planten uit zaad, een verlaging voor meer mannelijke planten. Een lagere temperatuur zorgt voor een groter aandeel vrouwelijke planten, een hogere temperatuur voor meer mannelijke planten. Meer blauw licht geeft meer vrouwelijke planten uit zaad, meer rood licht geeft meer mannelijke planten. Minder uren licht per dag geeft meer vrouwelijke individuen, meer uren licht per dag geeft meer mannelijke planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze heb ik ongeveer ook allemaal gehad, maar, (met 5 planten per jaar), zaten er ook veel schimmel drama's tussen.

Ik heb nooit een hele goede pheno kunnen vinden die echt sterk was, er was altijd wel wat.

 

zou ik dan 1 van de weinige geluksvogels zijn :cry

lijstje van wat ik daar heb besteld:

-ak48

-pure power plant

-swiss miss

-ice

-papaya

-white widow

-snow white

tot nu toe daar goeie ervaringen mee

veel vrouwelijke zaden en 99% ervan zal zover ik nog kan herinneren ontkiemd zijn.

 

ik heb deze zaden in de periode nov.2006 tot nov.2007 ergens gekocht.

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu de ppp,ww,ak48 van nirvana.

Tot nu toe alls ontiemt en groeiend.

De ww en ak48 gaan zelfs zeer mooi,

behalfe de ppp die groeien langzaam tegenover de rest.

maar het is afwachten of het wat is met ontkiemen en groeien ben je er nog niet.

 

ak 3.5 weken oud

 

gallery_23048_8484_719061.jpg

 

en de rest

z/w folie zijn de ppp

 

gallery_23048_8484_2499409.jpg

 

grtn p.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nirvana vind ik in principe wel lekkere zaden als ik er geen moeite aan wil besteden, van het kaliber in een pot flikkeren en kijken wat er opkomt. Ze komen idd lang niet allemaal op, veel verschillende pheno's, en veel mannetjes. Heb de Jock Horror gekocht, die was helaas pure bagger, maar de meeste buitenzaden ben ik redelijk tevreden over.

 

Niet dat ze het niveau van Sannie kunnen evenaren, die zaden zijn gewoon perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...