Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

P***

Nieuw (en Eerste) Indoor Projectje

Recommended Posts

Beste vrienden :wave:,

 

Ik heb mezelf net even voorgesteld in de "wie is wie" afdeling en hier ben ik al met mijn eerste vraag/ voorstel :lol:

Het is de eerste keer dat ik binnen wil gaan kweken, en daarom wist ik niet goed in welke categorie ik deze vraag/ dit voorstelletje moet onderverdelen maar heb hem toch maar hier gezet.

 

het zit zo dat ik thuis, in mijn keldertje enkele planten zou willen zetten, en mij te wagen aan mijn eerste indoorkweekje. De kelder is redelijk groot, dus leek het mij nogal overmoedig om inneens heel de kelder al gaan om te bouwen in één groot kweekhok, dus wou ik maar een beginnen met zo'n kleine Darkroom mooi in te richten, en die daar te zetten.

 

Daarover mijn vraag; ik heb de laatste weken op dit forum serieus wat informatie bij elkaar zitten zoeken en sta nu op punt om mijn eerste grote bestelling gaan op te halen, maar wou eerst en vooral hiervoor toch nog eens de 'goedkeuring' vragen van enkele ervaren kwekers, kwestie dat ik geen al te domme aankoop doe.

 

In eerste instantie twijfel ik over de grote van mijn tent/aantal watt van mijn lamp. Mits mijn kelder maar 1.70m hoog is, ben ik verplicht een darkroom van 1.60m hoog te zetten en dan heb ik de keuze tussen 60x60cm en 80x80 cm volgens de info die ik op dit forum al heb gevonden zou het aangeraden zijn om in een 60x60cm hokje een 400Watt lamp te gebruiken en in het 80x80cm hokje eerder een 600Watt lamp. Het nadeel bij een 600Watt lamp in een 1.60m hoog hok is misschien wel dat je je planten dan redelijk klein moet houden!? Als jullie mij hier misschien even uit mijn dilemma kunnen helpen :D?

 

Afgezien van het feit dat ik een grote of een kleine versie van die tent koop had ik gedacht aan het volgende basis pakket om mijn eerste kweekje te kunnen starten (en hopelijk hier ook tot het einde mee verder te kunnen):

 

- Darkroom (secret garden) 80cm x 80cm x 160cm OF 60x60x160 ????

+ Homebox kweektent basisset:

400w OF 600w set met Phillips SON-T Lamp, VSA en Spiegelkap € 68,- / 88,- ????

440m3 Buisventilator € 82,50 (een grotere nodig in geval van een 600Watt lamp!??)

500m3 Lichtgewicht koolstoffilter € 83,-

Fancontroller Compleet (thermostaat + dimmer) € 75,-

Grasslin / Omnirex Analoge Schakelklok € 17,50

Thermo / Hygro meter (min/max) € 15,-

+ Canna terra vega

+ Canna terra flores

+ Canna terra PH + -

+ pH Meter - Eutech pHtestr Basic

Dan zou ik op een prijskaartje van +/- 750€ neerkomen (grote tent & 600Watt lamp)

 

Nu is mijn vraag aan jullie;

1 wat zouden jullie doen; de grote of de kleinere tent, met de 400 of de 600 watt lamp?

2 denken jullie dat ik met de pakket alles in huis heb om op een redelijke manier aan mijn eerste kweekje te beginnen (buiten dan de potten, de aarde en de stekken) of is er nog iets essentieel dat ik vergeten ben?

 

Alvast heel vriendelijk bedankt & ik hoop dat jullie mij hiermee een beetje kunnen helpen :P,

Groetjes P***

Edited by P***

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb net de darkstreet binnen gekregen de 60x60 variant met een 400 watt lamp erin lijkt mij voldoende.De darkstreet is minder lichtdicht maar de plaats waar die bij mij komt te staan is al lichtdicht dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Ben zelf wel van plan om een scrog te gaan groeien aangezien je met de hoogte van de tent zit. Misschien kunnen we elkaar een beetje opde hoogte houden van elkaars bevindingen??

 

grtz allegria

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien kunnen we elkaar een beetje opde hoogte houden van elkaars bevindingen??

Lijkt mij een goed plan Allegria :wave: heb jij een topicje open over ja beginnende kweek?

grtz P***

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand die mij hier uit kan helpen? :verrygood

 

grtz :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

440m3 Buisventilator € 82,50 (een grotere nodig in geval van een 600Watt lamp!??)

 

Nee je hebt aan een 440m3 buisventilator genoeg ventilatie capaciteit ook voor een 600 watt.

ook je koolsstof filter kan 1x 600 watt lamp easy aan.

Als ik jouw was zal ik gaan voor de Darkroom dr 120. (mits je de ruimte hebt)

Afmetingen zijn: 120x120x200 er kunnen 25 bakken van 11 liter in MAX.

Deze tent is echt een musthave voor ieder beginnend kweeker, overigens elke secret jardin tent.

Als ik je een tip mag geven zal ik beginnen met een 400 watt lamp.

maargoed das mijn mening :o

 

Hopende je hierbij genoeg te hebben geinformeerd :verrygood

wens ik je veel succes..

 

Greetz kweekeend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Ik kijk naar je lijstje en ben angstig voor je fancontroller.

Als dat zo'n plastic orange kastje is met spiraaltje kan je het beter niet doen.

Deze dingen zijn ruk echt chinese rotzooi.

Of koop een goeie fancontroller of neem een standenschakelaar en een beetje op de temperatuur letten.

 

cheers

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...