Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

duupie

1e Kweek Outdoor, Suggesties? Opmerkingen?

Recommended Posts

hallo allemaal, mn eerste kweekje van 2NLX'jes, gezaaid eind mei zijn ondertussen grote jongens geworden. zie fotos ter illustratie.

Ik heb geen flauw idee hoe lang ik deze schatjes nog kan laten bloeien en/of ik goed bezig ben.

 

gallery_18016_6346_79926.jpg

 

hier een foto met een hand bij om grootte in te schatten.

 

gallery_18016_6346_202759.jpg

 

ik hoop dat die zwarte sliertjes geen toprot of iets anders abnormaals is?

 

gallery_18016_6346_21581.jpg

 

nog een close up

 

gallery_18016_6346_167479.jpg

 

en nog een.

 

gallery_18016_6346_417195.jpg

 

hier een foto om grootte van plantje beetje in te schatten (persoon die er bij staat is 1.80m hoog)

 

gallery_18016_6346_230252.jpg

 

moeten die bloemetjes nog veel groeien? ik heb in de sticky's wel gelezen dat 80% van de haartjes roodbruin moeten worden, maar ik weet niet of ik dit wel kan riskeren ivm toprot enzo.

 

 

 

suggesties? opmerkingen?

 

ter informatie: de fotos zijn genomen met EOS 350D (18-55 kitlens), de ingezoomde met 150 macrolens

 

hi res fotos zijn te vinden op deze link: http://rapidshare.com/files/146135518/breeding_5.rar

 

 

cheerz

 

 

duupie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geduld is een goede zaak, jou plant is nog lang niet klaar.

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geduld is een goede zaak, jou plant is nog lang niet klaar.

 

..mee eens, maar verheug je op de komende mooie dagen, zal ze zeker goed doen. verder denk ik dat je zeker nog dikke 2 weken mag...

 

en over ' het moment van oogst ' zoek je gewoon ff op trichoom/trichomen.

 

succes want ze zien er erg goed uit!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nlx is pas klaar eind oktober je ken nog wel een dikke 4 a 5 weken zeker wel !!!!

 

maar idd mooie planten heb je daar...

 

 

greetzzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alibaba: inderdaad meisjes, heb 4 zaadjes gezaaid, 3 uitgekomen, 2 meisjes van gekregen, met pijn in het hart mannetje doodgedaan, was mn grootste en sterkste groeier :'( (op 1 van de fotos zieje de kleinere 2e plant)

 

@ driesken: 19 jaar oud, bepaal zelf of dit jong of niet is :wave: het grappige is dat die plant gewoon in mn eigen tuin staat, 1 m van mijn buur, en die heeft het niet eens door :P

 

@ masteryero: is deze plant sterk bestand tegen toprot enzo, of is het aan te raden om 'te vroeg' te oogsten? Ik heb zo veel mogelijk lectuur nageslagen, maar uiteindelijk heb ik geen flauw idee wanneer the big moment der komt.

 

 

iemand pronostiek over oogstresultaat?

 

 

greetz duupie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooieplant Duupie,

 

Vraag dat binnen 2 weken nog is van die pronostiek.

Lijkt me nu nog wat vroeg.

Toprot lijkt mij onvermijdelijk na de maand september

gewoon een kwestie van dat goed in de gaten te houden

en te verwijderen. Is niet zo een groot probleem.

Zal binnekort wel gokken.

 

Grtz

 

Isan

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag weer aantal fotos gemaakt. 10 dagen later dan vorige fotos.

 

Oordeel zelf maar:

 

gallery_18016_6422_176388.jpg

 

gallery_18016_6422_77424.jpg

 

gallery_18016_6422_88234.jpg

 

in het rood omcirkeld zit iets dat ik niet herken, ik heb al eens zo'n klokje afgedaan en opengepeuterd, en er zat precies een zaadje in. Maar ik snap niet hoe dit mogelijk is, mn beide planten zijn vrouwelijk, en ik zie niet echt symptomen van herma's. moet ik mij hierom zorgen maken?

 

gallery_18016_6422_194177.jpg

 

op deze foto kan je goed de kristalltejes zien ^^

 

gallery_18016_6422_175359.jpg

 

en om te eindigen: mijn kippen zijn dol op mn plant, alles dat door de omheining komt hebben ze helemaal opgevreten:

 

gallery_18016_6422_322576.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe mijn kippen houden gelukkig niet van weed, alleen om onder te gaan zitten.

Overigens mogen je planten nog best effe. Hou goed in gaten of er toprot in komt. Als dat gebeurd, niet langer wachten (of je moet elke dag checken) en je plant oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je NLX's zien er goed uit! Ik heb op dit moment ook NLX guerilla staan, de toppen zijn ongeveer net als die van jou.

 

En geloof het ofniet ik heb ook hier en daar aan de stam van die zaadzakjes met een pieplein zaadje erin(heel weinig). En helemaal niks in de toppen. Het zijn trouwens in totaal 40NLx vrouwelijke stekken. Verder heel gezond :) Waarschijnlijk staan er ergens mannen in de omgeving?

 

Anywayz veel succes deze laatste weken!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto 2 van je vorige post....

Dat draadje van top naar blad, dat is toch geen spint, hè?

 

Succes met afbloeien!

 

Ps. ik snap die kippen wel hoor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@banaantje:

 

nee, dat is een draadje van een spin, zonder T, ik laat ze er in zitten omdat ze alle andere rotzooi die mn plant opvreten weghouden, behalve mijn kippen dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

getver.

 

vannacht in de gietende regen mn plantjes vastgebonden. de kleinste van de 2 was helemaal omgewaaid. mn grootste is ook lichtjes beginnen rotten aan de takken waar mijn kippen van gegeten hebben.

mn kleinste heeft ongeveer evenveel bloei als de eerste foto van mn eerste post. wat doe ik daarmee? kappen of laten staan?

 

kleinste omgewaaid; overzicht:

 

gallery_18016_6460_162140.jpg

 

kleinste omgewaaid: detail:

 

gallery_18016_6460_355200.jpg

 

zou ik hier iets van kunnen oogsten? als ik er nog niets van zou kunnen halen, laat ik hem liever nog een paar weken staan, met het risico dat ik alles kwijt ben, het is toch maar mn kleinste plant, en ik kan niet zo veel verliezen denk ik. wat is jullie mening?

 

grootste overzicht:

gallery_18016_6460_139280.jpg

 

deze is beginnen rotten aan de takjes die afgegeten waren door mn kippen. Alle rot ruimschoots verwijderd, tot nu toe weer veilig.

 

grootste detail:

 

gallery_18016_6460_29897.jpg

 

ik hoop dat de foto een beetje duidelijk is. Zou ik deze al proberen oogsten? Ik moet wel vermelden dat ik van maandag tot vrijdag niet thuis ben, waardoor ik niet kan controleren op toprot, wat de hele zaak een stuk riskanter maakt.

 

Wat is jullie mening?

 

 

cheerz duupie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi duupie,volgens mij moet je de vrouwtjes toch nog een twee weken laten staan.

 

grtj.pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

die kleine, de grote of allebei? want die kleine bloeit niet goed, zit op het punt waar mn grote 2 weken geleden zat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

Die kleine zowiezo laten staan want daar komt toch nog geen rot in (waarschijnlijk).

De grote zou ik ook nog laten staan. Wel de rot (ruim eromheen) eruit knippen die je nu kan vinden. En dan volgend weekend de weersvoorpellingen en je plant (rot) checken en dan een beslissing maken. Het lijkt mij nog net iets te onrijp om goed te roken te zijn. Mocht de week na volgend weekend ook nat blijven zou je hem kunnen knippen.

 

p.s. Ik heb twee jaar geleden een NLX twee weken te vroeg geoogst. Hoewel de de smaak een beetje scherp/hard was was het effect best goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt laten staan!

 

Idd zo veel mogelijk eventuele rot er uit knippen, maar het resultaat is de moeite waard.

Ik had eerst mn halve plant geoogst, één á anderhalve week later de rest en die toppen waren in zo'n korte tijd zo veel gegroeid. Ik wou dat ik de rest ook nog even had laten zitten. Dan had ik misschien wel een kwart tot een derde dikkere toppen gehad ;) Oh en niet alleen dikker, maar ook echt steviger.

 

Succes, ziet er goed uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

morgen zie ik mijn dames terug, dan zal ik nieuwe fotos en een paar close ups uploaden. De komende dagen wordt goed weer voorspeld in mijn regio, maar ik ben er toch niet gerust in, ik wil ze echt zo snel mogelijk oogsten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo daar, ik heb geen fotos meer geupload, een aantal van mn toppen zijn zo 60-70% bruin maar ik ben toch begonnen met oogsten want der zit overal rot in. Ik heb nog maar een paar toppen gehad die helemaal rot vrij zijn.

juist nog 1 vraagje voor het knippen (ik heb al zo veel verschillende manieren gezien om te knippen en ik geraak dr echt niet meer aan uit)

 

zoals ik het nu doe: ik snij de takken af, verwijder alle grote bladeren en in de toppen zelf verwijder ik alle bladeren behalve de kleintjes die tamelijk bedekt zijn met kristallen. (alle toppen hang ik afzonderlijk op in mn zolder (temp niet ideaal (25°C) maar wel superdroge ruimte)

 

doe ik hier iets fout? ik ben van plan om na het drogen de kleinste blaadjes ook te verwijderen om boter van te maken ofzo.

 

cheers duupie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat niet te warm op de zolder.

Dacht dat ze koel (16+) moesten hangen.

Zou dit ook graag te weten komen.

Nu gaan ze wel erg snel drogen.

Grtz

 

Isan

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je geen fototjes? spijtig van het rot inderdaad!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook al een op zoek hoe dat knippen moet

 

:o

med_gallery_18780_6523_193265.jpg

zo heb ik het gedaan en zo te lezen heb jij het zelfde gedaan

wie weet er meer van

 

sorry voor het inbreken op jou topic maar misschien hebben we er beiden wat aan

 

dip

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb mijn plukken ook ongeveer zo gesneden. eerste wiet was na 10 dagen al superdroog (luchtvochtigheid op de zolder is echt laag).

kheb al geproefd, maar resultaat is maar matig. smaakt niet slecht, maar veel te sterk en effect treedt enkel op wanneer je de hele avond dikke toeters oprookt,

maar dan ben je wel onmiddelijk compleet weg.

 

conclusie: niet mijn merk. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...