Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Choppie

NLX

Recommended Posts

(tevens mededeling :wink: )

 

ben begonnen met nlx, lang gezocht, nu gevonden.

weet eigenlijk alleen dat het kruising is tussen northerlight en skunk x,

ze een week groei gaan, circa 8 weken bloei en dat mijn nlx die ik altijd in de shop haal,

prima te roken is. vandaar nu dus mijn keus (kijken of ik kwaliteit kan evenaren/overtreffen).

 

nog belangrijke punten te melden zoals gevoeligheid voeding-, Ec-,Ph-(schommelingen),

en meer nuttigs ?

laat het me weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas Choppie, deze nog nooit gekweekt wel een NL #5 Haze. Maar dat was een 13 weken bloeier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

13 weken ? is toch wel lange bloei dan, volgens "de boeken" staat er 65-75 dagen voor die soort. Zal ik dan bij de nlx ook 2-3 weken bij moeten tellen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt bij 7 weken had ik net de helft erop zitten. Bomen 1.80 meter hoog. De groeisnelheid van deze soort is fenomenaal. Na 13 weken was het zover. Na een jaar zag je onder de microscoop gewoon bruine klonters THC liggen. De smaak is als een echte haze en daar moet je aan wennen.

Maar ja jij wilt een NLX kweken en dat is toch een ander plantje, ik ken wel kwekers die deze soort hebben gehad maar daar heb ik geen geregeld contact mee. Heb je al gekeken in de gids?

http://cannagenetic.phpwebhosting.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhh... nee, die had ik nog niet ( :oops: ?)

heb m nu gelijk opgeslagen bij fav. altijd handig zo'n index

zal m morgen eens inlezen/uitspitten :wink:

thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat ook al ergens op het Wietforum. Staan wel zo'n 800 soorten beschreven. Ik vind deze ook erg handig. Af en toe is het wel lastig zoeken op het Wietforum, vind je niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P :lol: :P ligt er maar net aan wat je zoekt,hoe je zoekt en of je wel zoekt. :wink:

 

maar kan idd weleens lastig zijn ja,

:idea: (ideeën), 082502btw_prv.gif (tips) en 033102comp_1_prv.gif (inzet) en ( 042402_2018_1767_prv.gif :wink: )

om dit puntje te verbeteren zijn dan ook altijd van harte welkom

 

033102luf_1_prv.gif

 

(gebruik zoekfunktie scheelt vaak al een hoop) 033102angel_1_prv.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ej choppie waar heb je die NLX gevonden zou ook wel zaadjes wil'n daarvan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een shop in de buurt :wink:

moet wel zeggen dat het hier om stekken gaat (dus geen zaad).

Ga zelf alleen voor wiet dus zal je ook geen zaad kunnen geven :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

highway delight van highqualtiyseeds

is ook northern light x skunk

dus nu weet ik dat ik eigenlijk nlx heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

img]http://www.overgrow.com/edge/gallery/12414/nlx.JPG[/img]

http://www.overgrow.com/edge/gallery.php?u...date&in=nlx.JPG

 

Ik zou vooral oppassen voor ze te lang voor te groeien, de nlx is nogal een zeer krachtige groeier en kan dus zeer groot worden. Enkele dagen groei is meer dan genoeg, hangt natuurlijk af hoe sterk je kwekerscapaciteiten zijn om de plant te doen groeien.

 

De mijn gingen van 20cm naar 1m50cm dus top ze of geef ze niet teveel groei

 

Zoals je mss kunt zien op de foto ontwikkelt de nlx zeer weinig en kleine zijtakken maar groeit één enorme hoofdtop van wel 30-60cm lang.

 

Lang groeien heeft dus niet veel nu omdat de plant toch één enorme hoofdtop aanmaakt, ik zou aanraden te toppen zodat je meerder lange toppen krijgt dan één zeer zeer lange top.

 

Als je bv een top van 60cm hebt moet je je lamp daar ook nog es 50cm bovenhangen en dan blijft er weinig ligt over voor de onderste toppen. Je bent dan beter af met meerdere 20cm -30cm lange toppen

 

Hangt af van wat je verkiest maar zorg alleszins dat je voldoende hoofdruimte hebt

 

Als je op een medium zoals hydro kweekt dan zou ik zeker aanraden toppen, want op hydro worden planten nog groter en de toppen nog langer wat je zeker planten van 1m80cm zal opleveren.

 

Kijk goed naar de vingers van je nlx, zijn ze indicaachtig, brede bladeren of beginnen ze fijnere lange vingers te krijgen zoals sativa. In het sativageval kan ik je garanderen dat ze d hoogte ingaan

 

succes

Een van de snelste groeier ooit gezien in mijn tuintje, de santa maria is ook zo'n snelle dame

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...