Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
de beginner

Kweekverslag Van Chocolops

Recommended Posts

hoi

nee,denk niet dat ze pijn moeten lijden,zitten allemaal in aparte potjes 9x9

sinds ik niet meer nevel gaan ze goed,ongelooflijk maar waar.

sommige zijn in een dag 5 cm omhoog gegaan met korte internodes,en dat is wat ik wil hebben,geen sprieten meer voor mij.

anderen gaan ook de goede kant op en een andere tent doet ook wat van hem verlangt wordt.

begin deze oogsten weer wat positiever in te zien.

groetjes,

de beginner

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

Een plant die je nat nevelt kan zen vocht inclusief voeding die hij omhoog zuigt niet kwijt/verdampen. Dit doordat de huidmondjes nat staan en dus de doorgang van de verdampingsgassen in de bladeren blokeren, er komt dus meer druk op de plantencellen hierdoor waardoor da plantencellen harder zullen strekken en als logisch gevolg hiervan de plant zelf ook :wOOt Daarom is luchtverplatsing/verversing rondom het blad v/d plant belangrijk om zo het vochtgehalte in de ruimte te laten dalen, waardoord de planten harder kunnen verdampen en groeien eens ze zelf beschikken over goede wortels voor de aanvoer van water+voedsel.

 

Als de temperatuur oploopt gaat de plant meer water verbruiken om zijn 'lichaamstemperatuur' op pijl te houden, net zoals bij ons als we veel zweten hebben we nadien veel dorst... De plant verdampt, hierbij groeit hij ook als er licht is of andersom :P ... maar als de voedingwaarde niet verhoogt als hij meer gaat drinken zal hij ook gaan strekken :o Dus als het warmer wordt zullen ze in princiepe ook meer voeding kunnen gebruiken of ze zullen meer gaan strekken.

 

mazzel :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allemaal

nou de eerste 50 chocolops staan al in een tent van 2.40x2.00x2.00

met daarboven twee 600 watters.

de rest moet ik nog ff mee wachten tot de andere klaar zijn,hopelijk gebeurt dat snel.

ik heb wel ff een paar foto's gemaakt van het plantje hoe hij er nu uit ziet.

ik ben van plan om een deel met het voedingsschema van biobizz te doen.aarde is allmix van biobizz.

 

een deel met canna, en een deel op hydrodensa en alles van no mercy te gebruiken.

dus worden er gelijkertijd drie verschillende kweekschema's getest,zodat we inzicht krijgen wat het beste is.

allemaal dezelfde planten,maar jullie moeten nog ff gedult hebben want deze krijgen de eerste tijd alleen water op ph 6

zal straks nog ff een foto maken hoe ze erbij staan.

ze staan nu precies een dag op 12/12

groetjes,

de beginner

:verrygood

med_gallery_13928_6314_431312.jpgmed_gallery_13928_6314_683819.jpgmed_gallery_13928_6314_534243.jpgmed_gallery_13928_6314_1146022.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep schiet eens op met die update :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allemaal

hier dan eindelijk een update van een week 12/12 in een tent van 2.40x1.20x2.00

ze gaan goed.

kan hellaas niet experimenteren dit keer,want mijn vorige oogst was flut,dus alles gaat op aarde met canna.

med_gallery_13928_6314_906452.jpgmed_gallery_13928_6314_828764.jpgmed_gallery_13928_6314_1328094.jpg

groetjes,

de beginner

 

straks doe ik er update's bij hoe ze nou zijn. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er gezond uit :o

wat voor een soortje is chocolops , ze smaken toch niet naar chocolade :o

veel succes met je kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar ben ik weer met nieuwe foto's

nu staan ze 17 dagen op 12/12

ik vindt ze er zelf goed bij staan,maar ook tot nu toe is het nog niet zonder slag of stoot gegaan.

beginselen van meeldauw twee keer behandelt en oog nog last gehad van luis.

maar dit keer let ik goed op ze,zodat ik overal op tijd bij ben.

de beginner

med_gallery_13928_6314_714442.jpgmed_gallery_13928_6314_381908.jpgmed_gallery_13928_6314_665232.jpgmed_gallery_13928_6314_771639.jpg

 

ook heb ik gelijk foto's van mijn andere tent genomen,die is 2.40x2.40x2.00

daar staan er nu 75 in op 14 dagen 12/12

ik heb een plek vrijgehouden om nog 25 nieuwe kruisingen neer te zetten,ik heb ze dieselsees genoemd.

het zijn allemaal planten van 8,9 weken met een hoge opbrengst.

75% sativa en 25 % indica

med_gallery_13928_6314_1348612.jpgmed_gallery_13928_6314_856571.jpgmed_gallery_13928_6314_351585.jpg

 

ben met alles tegelijk bezig,kweken,kruizen en stekken maken van verschillende soorten.

nou tot de volgende update,

groetjes,

de beginner

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bloei zit er al lekker in, dat netje ga je nog hard nodig hebben denk ik :o Op naar de dikke toppen :o

Stertke met de meeldauw en de luisjes en hou ze groen.

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

de meeldauw en de luis heb ik onder controle,daarbij komt ook dat dit een lekker plantje is met weinig vertakkingen en niet zo veel blad,dus kan alles makkelijk in de gaten houden.

de internode's zijn mooi dicht op elkaar en ik denk zelf ook dat als er geen verrassing komt het mooie toppen gaan worden.

ik ga in ieder geval deze keer voor de hoofdprijs en ga niet stunten.

groetjes,

de beginner

:smoke :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi medekwekers

vandaag staan ze 27 dagen op 12/12 en tot nu toe gaat alles naar wens.

dus daar valt weinig over te vertellen,alleen maar foto's laten zien.

in de grote tent staan ze vandaag 23 dagen op 12/12 en die gaan ook goed.

ik denk dat ik in de lege hoek 25 pp ga zetten,dan doet die ook weer mee.

heb ook foto's van de nieuwe stekken die ik heb gemaakt.

in de linkerbovenhoek staan oj kush en de kleinere zijn chocolops.oj kush zet ik er niet in,maar daar ga ik moederplanten van maken want die duren tussen de 9 en de 10 weken en dat duurt mij te lang.de chocolops zie ik nog wel.

alle kritiek is welkom,daar leer ik weer van.

groetjes,

de beginner

:tu

med_gallery_13928_6314_1216129.jpgmed_gallery_13928_6314_171423.jpgmed_gallery_13928_6314_778215.jpgmed_gallery_13928_6314_764537.jpgmed_gallery_13928_6314_171411.jpgmed_gallery_13928_6314_909131.jpgmed_gallery_13928_6314_1148190.jpgmed_gallery_13928_6314_951474.jpgmed_gallery_13928_6314_1440511.jpgmed_gallery_13928_6314_583593.jpgmed_gallery_13928_6314_1248148.jpgmed_gallery_13928_6314_886695.jpg

:smoke

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toch smakelijk uit?

denk je zelf van de opbrengst aangezien het een dikke hoofdtop word lijkt me :tu

mvg nlx 77

 

Ziet er toch smakelijk uit?

denk je zelf van de opbrengst aangezien het een dikke hoofdtop word lijkt me :smoke

mvg nlx 77 hoe lang zijn ze trouwens? en is de groei er al ver uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik durf je niet te zeggen wat ik denk wat eraf komt,het is de eerste keer dat ik dit soortje kweek,dus het blijft afwachten en hopen.

denk dat ze nu ongeveer 40 cm zijn,maar het valt me wel op dat de bud er beter uit ziet nu na 27 dagen dan mijn vorige pp.

groetjes,

de beginner

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoo nette kweekjes hoor

 

netjes!, beginner ? ga toch weg man haha ik ben een beginner :smoke

wat jij ben noem ik geen beginner meer

maar weer een stomme vraag van mij:

dat witte draad hoe heet dat ookalweer precies

zat bij growshopsites te kijken zie alleen ander soort draad

en waar het ookalweer precies voor is, sorry ben bezig met observatie

moet echt alles goed weten voordat ik grotere stappen neem :o

 

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

 

goede morgen Beginner :smoke

 

ik heb nog wel een vraag aan je, hoe komt het dat de planten op de foto's hierboven bijna al hun blad kwijt zijn ?

 

het lijken wel fofo's van een andere minder goede ronde van je of zie ik het nu verkeerd?

 

het kan ook wel een Haze?Sativa plant zijn met hun open struktuur...

 

ik ben ook maar een beginner hoor :tu

 

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

nou eindelijk medekwekers die wat vragen stellen!!!!

@wiet010

ik noem het gewoon een net en het is volgens mij bij bijna elke growshop te koop.

mischien niet online,omdat het te goedkoop kost.

doel van het net is dat ze de toppen ondersteunen als ze zwaarder worden,zo kunnen ze niet knakken of tegen elkaar aankomen.

niet denken dat je domme vragen stelt,want niemand is lerend geboren.toen ik begon zat ik dag en nacht op het forum te lezen.

waar ik zelf niet uit kwam,vroeg ik gewoon en zo leer je steeds meer.maar ik heb mezelf toen de beginner genoemt en geloof me,elke dag leer ik weer wat bij.steeds nieuwe verrassingen.

mocht je wat willen weten en ik weet het antwoord daarop,help ik je graag.

veel succes verder

@

2rianne3

het zijn de zelfde planten,alleen zijn de gene waar meer blad aanzit een week eerder in 11 literpotten gegaan en daarom hebben ze meer blad.

maar je kunt daar ook doorheen kijken.

die andere waar jij het over hebt hebben een week langer in een 9x9 potje gestaan omdat de ruimte nog niet klaar was.

dit is de eerste keer dat ik dit soortje kweek,mischien hoord het er gewoon bij,want de toppen groeien goed.je kunt wel alles makkelijker in de gaten houden.weinig blad,maar zeer mooie topvorming,heb het wel eens anders om gehad.

hoop dat ik jullie vragen goed heb beantwoord.

groetjes,

de beginner

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

en heb je nog wat tijd over voor een update ?

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allemaal

hellaas stopt het verhaal hier over de chocolops.

de blauwpetten hebben alles ontruimt,schijnbaar door een tip!!!

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das balen zeg

Veel sterkte toegewenst

 

Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...