Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bulldozer

Uitharden Van De Toppen

Recommended Posts

Er zijn mensen die,voordat ze gaan oogsten,hun lampen 48 uur of langer uitzetten.

Dit om ervoor te zorgen dat de toppen zich nog volzuigen met vocht en dus nog iets meer volume en gewicht krijgen.

Nu had ik laatst ook een stuk gelezen over dat de hars(trichomen) die op de toppen zit bij een koelere temperatuur hard word en als het licht aan is zacht.

De plant zou dit doen om zich te beschermen tegen de kou in de nacht.

Ik wil nu voordat ik ga knippen twee dagen het licht uit houden en de temperatuur op ongeveer 20 graden houden

en ze dan om maaien.

Ik zou graag willen weten of ik hier goed aan doe of dat het onzin is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het niet weten, maar als ik jou was maak er dan een proef van een deel oosten anderen 48 uren naar de lampen uit zijn geweest.

 

GR>LULLO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon uitproberen.

Ik kan binnen wel zien met de lamp aan of de wiet klaar is om te oogsten.

Zie dan een soort blauwe gloed boven het veldje. Haha?

Weet ook uit ervaring dat je het best aan het eind van je lichtcyclus moet oogsten. hoogste THC aanmaak?

Dus 48 uur donker en daarna 12 uur licht en meteen oogsten. Alles meteen omhakken en knippen.

Is veel werk haha maar feit is dat het werkt.

 

hee even wat anders?

bende gij die Brabander die ik op de USB gesproken heb? kanaaltje 20?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Lullo :D

 

interesant experiment hou me op de hoogte

 

greetz

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de replies!

 

@19Sjeepee65

 

nee dat was ik niet :D

 

@lullo

 

das een goed idee,maar om echt het verschil te zien zou ik dan ook ongeveer gelijke toppen moeten hebben toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interresante vraag, ik hoop dat je het gewoon probeert. Ben benieuwd naar de uitkomst :P Als het werkt bespaar je toch weer 2 dagen flink wat stroom en het leverd nog geld op ook :lol:

 

Grtz Underground.

 

Ps. Ik zit me te bedenken dat de LV met de lampen uit behoorlijk oploopt omdat ze behoorlijk wat vocht afgeven. Kan dat geen problemen opleveren in verband met Toprot :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt de afzuiging en ventilators toch aan laten :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toprot wordt vaak veroorzaakt door te zwakke, te dunne celwandjes.

 

Neem eens een ballon, en zie hoe deze er in nieuwe staat uit ziet. Blaas hem vervolgens tien keer op, op maximale grootte, en kijk dan eens hoe dat ballonnetje er vervolgens uit ziet. Uitgelubd en slap, niet meer het ballonnetje van eerst.

 

Exakt hetzelfde gebeurt met celwanden, als deze te vaak worden opgepompt en pral gespannen komen te staan door de toevoeging van allerlei boostertjes. Op het eind zit je dan met keiharde, massieve toppen met zwakke celwandjes, en al snel, toprot.

 

Ik heb twee tips die dit kunnen verhelpen, maar ik heb slechts ervaring met hydro. Hoe je dit op aarde zou moeten doen weet ik niet, maar op hydro kun je alles lekker precies aansturen.

 

Tip 1: een toevoeging van een SNUFJE calcium in de laatste twee weken maakt de celwanden sterker

 

Tip 2: De Ph de laatste twee weken langzaam op laten lopen van 5,8 naar, pak 'm beet 6,0 doet de toppen goed sluiten. Vervolgens nog een volle week laten staan, week 9 dus, waarbij je alleen water met Ripen geeft op Ph 6,0.

 

Ik heb deze tips destijds van dit forum afgehaald en herhaal ze dus alleen maar. Bij mij heeft het ge-wel-dig gewerkt.

 

Demesmaeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het licht uit doet in de laatste 48 uur, zal alles slap hangen en is het knippen en ramp geworden en heb je kans op schimmel :wave: ..

Wil je meer trichome op je buds, kun je de watergift met 50% verminderen gedurende de laatste week, dan zal ze meer trichomen aanmaken om zich te beschermen tegen de hitte en uitdroging.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

meningen zijn verdeelt zie ik,iedereen heeft zijn eigen manier.

wil je echt op safe gaan,doe je wat BBB zei,afzuiging en vinnen aan,twee dagen licht uit en daarna een dag aan en dan knippen.

ik probeer het gewoon uit,maak ook veel mistappen,maar daar leer ik van.dit gaat bij mij goed,maar mijn luchtvochtigheid zit ongeveer op de 30.

maar ik ben maar een beginner en er zijn heel veel ervaren kwekers op dit forum.dus je moet mij niet na doen,want ik weet jou omstandigheden niet.

dus luister naar de ervaren kweker,want die vertelt je precies het goede in jou situatie.

groetjes,

de beginner

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik kan heel simpel uitleggen waar en hoe dit werkt

 

 

op het moment dat de lampen uitgaan krijg je afkoeling in je hok

dus de plant koelt ook af

maar niet ieder deel van de plant koelt even hard af

de toppen in ons geval blijven langer warm

nou hebben de suikers in de plant de eigenschap om op de warmste plekken van de plant te gaan zitten

en laten wij die suikers nou net in die toppen willen

 

in de tuinbouw gebeurt dit ook

hier hebben we te maken met de zogenaamde voornacht

in de voornacht gaan de ramen open om de temp te laten zakken

dit is bv bij tomaat best drastisch en kan je 6a7 graden zakken in korte tijd

dit is puur om die suikers naar je vruchten of toppen te brengen

 

 

mijn tip

niks licht uit etc gewoon 12/12 blijven houden

maar probeer 2uur voor licht uit je fan voluit te zetten en dus die plant koeler te krijgen

doe dit niet te vroeg maar 2weken voor de oogst is dit ideaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...