Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wiedewiet

Hondenpoep Als Voeding ?

Recommended Posts

Zou het nog uitmaken wat je de dag ervoor gegeten hebt ?? Chinees lijkt me niet zo goed voor je plantjes :D :lol:

 

Sambal bij !???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wens je alvast veel shit toe,.... :wave:

 

Kan mischien wel kloppen hoor , maar er zijn toch alternatieve zat die niet

zo smerig zijn.

De gedachte alleen al zeg,......Bah Bah.

 

Shit met shit behandelen....... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een hond vreet, kippepoep, paardenpoep, en duivenpoep.

 

Daarom :P :lol:

 

Daarom is 1 enkele lading hondepoep genoeg :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ergens gelezen ...

 

...landelijk heeft de politie vele arrestaties verricht. aanleiding hiertoe was dat er uit steden, parken en bossen hondenpoep gestolen werd. voordat men meegenomen werd naar het bureau diende men de gestolen goederen terug te deponeren. het OM gaf reeds te kennen deze zaken hoog aan te rekenen.

 

..............hahahah!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit man dit topic gaat zo meteen nergens meer over,

maar stel je voor je zit op een eiland waar je heel moeilijk aan matrialen kan komen ,het is er vrij droog en daardoor kaal ,zwarte aarde is niet aan te komen, dus composteren is een oplossing , planten voeding kennen ze niet ,er wordt hoofdzakelijk vis gegeten of vlees van klein vee , planten in je tuin moet je bevloeien anders drogen ze uit ,het snoei goed gaat in de compost bak net als de keuken resten en de hondenpoep , honden vreten alles wat ze te pakken krijgen want hondevoer en vlees is duur

De compost wordt gebruikt om de plaatselijke gele droge grond op te waarderen en daar staan me planten dan in ,

dus zeg het maar ?

 

De 'shit' die van de planten komt is uitstekend te roken , gewoon mooie volle toppen ,knetter hard vol thc

 

Maar mijn vraag was dus eigenlijk ,zitten er in dogpoo bacterieen die na het composteren nog schadelijk zijn ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vroeg ik me dus ook af Buble ! Het lijkt mij helemaal geen verkeerde mest, of iemand moet me uit kunnen leggen waarom kippenmest en duivenmest en paardenmest wel kunnen en hondenpoep niet? Qua bruikbare voedingsstoffen voor de plant ?

Zeker na composteren lijkt het me helemaal niet verkeerd.

Eigenlijk weet ik het antwoord wel : mensen zijn niet aan het idee gewend. Een hond staat dichter bij een mens dan een kip, dus het is een vies idee.

Maar een plant eet de poep niet op met mes en vork, die haalt er de bruikbare stoffen uit, that's it.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Bubble,

 

Je hebt ons toch een hoop plezier bezorgd.

 

Ik zal je belonen, :wave:

 

In jou geval is de beste en veiligste mannier oppervlakte composteren.

Graaf waar je volgend jaar wil kweken, of waar het jou uitkomt m aarde te maken, een geul. Een steek (de maat van je schep) diep en breed. B.v. Eén meter lang.

Vul deze geul met alle organische resten die je hebt, (blad, mest, keuken afval, je oude potgrond en wat je maar krijgen kan.)

Bedek dit afval met de grond uit de volgende geul er direct naast. Omdat er nu een stikstof tekort ontstaat is het raadzaam kalkammonsalpeter of er een andere stikstofbron bij te voegen..

 

Afhankelijk van de temperatuur heb je nu na drie maanden een goede veilige compost.

 

Ook een goede mannier om een groente tuintje steeds rijker te maken.

Dit is dus nu jou biobak.

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak er een mooi kweek(poep)verslag van. Dan zullen we het allemaal weten of het wel of niet werkt.

Vergeet in je kweekverslag niet te vermelden wat voor hondevoer je ze geeft zoals Bonzo ofzo.

Ik zou ze geen chappi geven, want daar krijg je natte toppen van :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het beter om geen mest te gebruiken van een carnivoor.

 

Omdat het armer is:

 

gallery_9099_3272_153854.jpg

Uit: [PDF] Mestfauna en duurzame landbouw, www2.alterra.wur.nl/Webdocs/PDFFiles/Alterrarapporten/AlterraRapport1473.pdf

 

En veel meer gevaar voor parasieten:

 

gallery_9099_3272_34342.jpg

Uit: [PDF] ivro_842 mikro6, www.mirom.be/docs/mikro/mikro6.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je LordQuas,

Dat bedoel ik eigenlijk ,meer kans op parasieten en andere foute bacterieën

 

Dat het werkt weet ik al omdat er allang planten in staan zonder veel problemen

 

Groentjes,Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een hond vreet, kippepoep, paardenpoep, en duivenpoep.

 

Daarom :wOOt :P

Ja, als hij enkel dat vreet, ben je dan niet goed bezig? :verrygood

Moet wel, doe er nog een schep vleermuizendrek bij, en je hond is de ideale mestmachine!

:o

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poep van een carnivoor is dus niet goed als voeding voor planten, van herbivoren is de poep wel goed.

Ik snap best dat de vraag raar overkwam, maar het was een serieuze vraag en gelukkig ook duidelijk serieus antwoord gekregen!

 

Maar eh, die worm op de foto, die kan alleen leven in het darmkanaal van een mens of dier, niet in de grond van je planten denk ik zo.

 

Groet, Wiedewiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijg je van chinees,..... :verrygood

 

gallery_9381_2898_6528.jpg

noedels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongegronde angstjes.

 

Een hond aan je laten likken (wat ik vaak zie) is veel linker.

Trouwens een hond is een omnivoor, niet dat het hier uitmaakt.

Na compostering zijn alle schadelijke bacterien vervangen door aerobe bacterien, maar omdat de temperatuur niet hoog is geweest zouden wormen kunnen overleven.

Eigen schuld dikke bult, moet je de hond maar ontwormen 4x per jaar.

 

Voor de rest allemaal geneuzel. Idereen hier, ouder dan 50, heeft groente gegeten die gemest werd met menselijke mest. Voedselketen niet, zou Groen Links weer moeten invoeren. :verrygood

Dat gebeurd eigenlijk al...........................................................

Je zou eens moeten weten waar ons rioolslib blijft. :o

 

Ik moet soms lachen over die statse fratsen hier, Alaaf!!!

 

hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

bis bis

 

wel een staalharde reply :verrygood

 

Weet nog steeds niet of ik fifi ga vragen in de pot te kakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat je niet remmen, schijt ze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :verrygood

 

Alaaf, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me niet bevorderend voor de smaak :o

wie wil dat nou, zal lekker ruiken in dat hokje :wOOt

 

Succes,

 

( poephoofd :verrygood )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe het gewoon zo als de poep zo gevaarlijk is voor de grond,

 

GEBRUIK HET ALS BLADVOEDING!

 

Verzamel een aantal vers gedraaide van de hond zodat de temperatuur niet te laag is, je kunt even van te voren je thermometer in het hol van je hond dauwen zodat je hier wat meer zekerheid over hebt

 

Vervolgens vooral geen handschoenen aandoen voor een beter contact met het blad, een verse even een paar keer lekker door je handen heen kneden tot het lekker homogeen is. Hierna lekker uitsmeren op al je bladeren en een beetje na wateren. Eventuele wormen komen zo niet in aanraking met je grond.

 

Vervolgens af en toe een beetje aan de kant schuiven om te kijken of je bladeren ook mooi donker groen worden (wel weer terug smeren he!)

 

Zonodig de behandeling een paar keer herhalen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja en als het door een hoge tempertuur opdroogt en je plant aanvoelt als een standbeeld, dan kun je hamer en beitel pakken om het eraf te bikken en is het beter om er een verse laag op te smeren, suc6 :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...