Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hey wietforum!

 

'k Ben enkele maanden begonnen(half juni) met easy sativa zaadjes te ontkiemen, potten,... Tijdens de groeiperiode zijn ze vooral opgegroeid onder 2 TL lampen(coolwhite en nog iets 33 geloof ik :( ). Na enkele weken heb ik ze buitengezet, het was zomer en een buitenkweekje zag ik wel zitten :(. In augustus was het weer hier barslecht. Te veel wind en te veel regen hebben me gedwongen de planten binnen te zetten in een tuinhuisje waar ze enkel licht kregen door een doorschijnende plaat in het dak en de ramen :( . De plant is uiteindelijk de bloei in gegaan maar het weer blijft nog altijd slecht. Om toch voor een maximale opbrengst te kunnen gaan heb ik een 400 W lamp geleend en gebruik ik die sinds gisteren. Vandaag zijn de planten +- 170 cm groot ( pot inbegrepen ) :( .

 

Enkele foto's, zodat je het je toch iets beter kan voorstellen:

 

plant 1:

med_gallery_16976_6244_485100.jpg

 

plant 2:

med_gallery_16976_6244_529856.jpg

 

plant 1 van boven af:

med_gallery_16976_6244_6493.jpg

 

plant 2 van boven af:

med_gallery_16976_6244_353898.jpg

 

Topjes worden geleidelijk aan ook gevormd:

med_gallery_16976_6244_998995.jpg

 

De planten zijn de natuurlijke dag- en nacht cyclus gewoon(van toen ze buiten stonden). Nu staan ze binnen maar niet iedereen hier thuis gaat er mee akkoord dat die lamp brandt wanneer er niemand thuis is ( 's ochtends ) ;) . Zou ik die 12/12 cyclus wat kunnen "opschuiven". Kan ik overschakelen dat ze van 13h tot 01h licht hebben? Is dit verstandig, zou ik dit in stukjes moeten aanpassen: iedere dag een halfuurtje langer en dan s' ochtends een half uur later starten om uiteindelijk bij 13h te starten. Van 13h tot 01h is er altijd wel iemand thuis en dan mogen ze zeker binnen blijven! ;)

 

Grtzz farmerjohn :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er prachtig uit, maar pas wel op want de planten groeien nog een stuk door in de bloei.

verder erg leuk om te zien dat je deze buitensoort binnen kweekt.

 

succes en ik zal je topic volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey! ;)

 

Mooie plantjes die je daar hebt staan.

Mag ik je vragen waar je deze zaden vandaan hebt gehaald?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe pics, na 3 dagen zie je al duidelijke verschillen :lol: :

 

Plant 2:

med_gallery_16976_6244_1344257.jpg

 

med_gallery_16976_6244_6254.jpg

 

med_gallery_16976_6244_250207.jpg

 

Plant 1:

med_gallery_16976_6244_945052.jpg

 

med_gallery_16976_6244_501157.jpg

 

Andere updates volgen nog, ga proberen te zorgen voor foto's met de 400 w uit :lol: .

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben erg benieuwd hoe de easy het binnen doet, ga je volgen!

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er goed uit gast. Sativa soortjes zijn altijd wat lastiger om binnen af te bloeien dus kijk uit. Je kan wel gewoon de lichtcyclus verplaatsen. En dan wel zo...

 

dag 1 10am-10pm

dag 2 11am- 11pm

dag 3 12am- 12pm

enzovoort. Dus elke dag een uurtje later je lamp aan en weer uit. Totdat dat je op de gewenste tijd komt.

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeeepss,

 

Heb foto's getrokken met de lamp uit, foto's sloegen helemaal zwart uit en zijn heel onduidelijk :lol:.

Heb er dan maar getrokken met de lamp aan ;) .

De plantjes blijven het goed doen, ze hebben nu licht van 13h tot 01h.

 

plant1:

 

med_gallery_16976_6244_2465960.jpg

 

med_gallery_16976_6244_384160.jpg

 

plant2:

 

med_gallery_16976_6244_1459187.jpg

 

:D

 

Sativa soortjes zijn altijd wat lastiger om binnen af te bloeien

Hoe lang denken jullie dat ze nog moeten bloeien, het is misschien al wat vroeg om te vragen maar wat denken jullie ongeveer :wOOt ? En op welke gevaren moet ik wel letten?

 

Grtzzz farmajohn :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd wat vroeg, volgens de website moeten ze 7 weken bloeien, maar je zal het moeten afwachten.

 

Pak volgend keer je uurtjes licht 's nachts dat scheelt je stroomkosten!

 

Gr. BleZZzZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pak volgend keer je uurtjes licht 's nachts dat scheelt je stroomkosten!

 

Gr. BleZZzZ

 

Bij me volgend kweekje zal ik dit zeker doen :D .

Grtzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 dagen later :lol: :

 

plant1:

med_gallery_16976_6244_449094.jpg

 

med_gallery_16976_6244_292640.jpg

 

plant2:

med_gallery_16976_6244_378368.jpg

 

med_gallery_16976_6244_170071.jpg

 

Morgen waarschijnlijk wat duidelijkere foto's, weinig tijd nu.

Grtzz and keep on smokin'!! :wave: :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is al een hele tijd geleden, daarom nu hoogtijd voor een update-je :) .

Er is goed MAAR ook slecht nieuws:

 

Het goede :D

 

plant número uno:

 

med_gallery_16976_6244_406570.jpg

 

med_gallery_16976_6244_597618.jpg

 

plant número dos:

 

med_gallery_16976_6244_742150.jpg

 

med_gallery_16976_6244_844587.jpg

 

Bruine haartjes :lol: !

 

Het slechte :)

 

 

Het is hem te doen tussen Zimbabwe en Madagascar: een klein webje met kleine beestjes, de kleur van de beestjes verschilt van bruin tot zwart:

 

med_gallery_16976_6244_77640.jpg

 

 

De onderkant, web is beter waarneembaar:

 

med_gallery_16976_6244_287323.jpg

 

Spint? Indien ja, wat kan er nog aan gedaan worden? :D

 

 

Farmerjohn :)

Edited by Farmerjohn

Share this post


Link to post
Share on other sites

gatver, das zonde :)

met zulke toppen zou ik zeker voor de roofmijt gaan.

als aanvulling zou je een middel tegen spint van bayer kunnen halen.

dit sprayen op de plantdelen buiten je toppen om (vlak voor het licht uitgaat).

ik weet niet wat dit middel voor nadelig effect op roofmijt heeft, misschien dat iemand hier reageert die daar ervaring mee heeft.

 

duidelijk is wel dat die klote beesten er héél snel met meerdere zullen zitten :)

 

veel succes ermee, planten zelf vond ik er trouwens mooi uitzien, het zal zonde zijn als het misgaat door die minuscule beestjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie trouwens ook dat je bladeren helemaal krom staan (clawing) geef je misschien teveel voeding of iets dergelijks... Heb dat zelf ook weleens gehad bij een plantje maar echt geen idee waar dat toen door kwam...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou even in de growguide kijken als ik jou was:)

Dus.. je denkt ook dat het spint is, ik wil gewoon een bevestiging :) .

Ik heb wel degelijk de growguide bekeken maar die boodt mij niet zoveel antwoorden...

 

- Tegen dat roofmijten hier gearriveerd zijn, zijn we een week later.

- Vertimec is een insecticide + ik zit al te ver in de bloei

 

Is Bayer Anti spint dan de oplossing? Je moet dit product toch ook over de plant spuiten, brengt dat geen gevaar voor de toppen? :)

 

 

Ik zie trouwens ook dat je bladeren helemaal krom staan (clawing) geef je misschien teveel voeding of iets dergelijks... Heb dat zelf ook weleens gehad bij een plantje maar echt geen idee waar dat toen door kwam...

' k Denk niet dat het aan de voeding ligt, ben gisteren zelf gestopt met voeding te geven zodat als ik vroeger zou moeten oogsten de plant niet nog vol met voeding zou zitten.

 

 

@ PP'er => ik zal zien wat ik kan doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet bijna wel zeker dat dit spint is, helaas.

wat je eventueel kan doen voor de roofmijt er is, is dit:

haal z.s.m. anti spint van bayer, spray hier zoveel mogenlijk van de plant mee in en ontzie zoveel mogelijk de toppen daarmee.

vergeet niet de onderkant van de bladeren in te sprayen (gebruik eventueel een spons).

zo zal je het denk ik aardig onder controle houden voordat de roofmijt er is.

vergeet daarbij niet de andere delen van je hok en let er vooral op dat je goed afzuigd i.v.m. je lv.

 

misschien dat er straks nog een wizz-kweker meekijkt en een ander idee heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou die bayer lekker achterwege laten, tenzij je een vies bespoten wietje wilt roken straks... Je zou nog wel kunnen spuiten met BAC plant vitality plus. Je kunt de plant ook gewoon laten afbloeien voor zover dat nog gaat, zo te zien is er al aardig wat schade aangericht door de spint.

 

Als je planten van buiten naar binnen haalt (en nog niet ver in de bloei staan) is het altijd aan te raden deze even te bespuiten. Op buitenplanten zitten namelijk vaak een hoop beestjes, wat niet zo'n probleem is aangezien er ook genoeg natuurlijke vijanden aanwezig zijn.. Maar binnen is dat niet zo en creëer je het ideale klimaat voor spint en trips.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ook goed kunnen zoals @tomas zegt.

hoor erg veel goede dingen over BAC plant vitality plus.

tijd dat ik dat ook maar eens in huis haal, voorkomen is beter als genezen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar tegen dat die plant vitality plus besteld is en hier is aangekomen... Duurt gauw 3-5 dagen :) .

 

Je kunt de plant ook gewoon laten afbloeien voor zover dat nog gaat

 

Die optie zie ik eigenlijk nog meer zitten, nu nog even manueel de spint verwijderen..

Zondag zouden de planten toch weg moeten op vraag van de huisgenoten :D .

Ik was van plan zondag de planten te verplaatsen, geen water meer geven en 72 uur te "verduisteren". De plant sterft maar wil zich toch voortplanten en als reactie zou ie volop thc gaan produceren.

 

Zou die spint tijdens die verduister periode alles opeten?

En als de planten geknipt worden en plukjes gedroogd worden, kan de spint tijdens die droogperiode dan ook nog de boel aanvreten :) ?

 

Grtz en bedankt voor de replies! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon water sprayen op de onderkant van de bladeren helpt ook al een heel stuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lachen man.

 

Voor die paar dagen zou ik niet meer gaan spuiten tegen de spint. Om ze te drogen kun je de toppen met blad en al aan lijnen hangen, de spint zal zich dan naar het hoogste punt verplaatsen. En nee, ze zullen je toppen niet opeten, als er heel erg veel in zitten kunnen ze wel webjes maken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren moesten de 2 plantjes om.. De ene was mooi klaar, de andere nog niet helemaal, maarja het moest en met de spint er dan nog bij :j .

Na bijna 4 uur knippen kwam ik tot dit resultaat :tu :

 

med_gallery_16976_6244_504280.jpg

 

 

whah dies niet zo duidelijk. :D

med_gallery_16976_6244_565463.jpg

 

 

med_gallery_16976_6244_158062.jpg

 

Een vriendkweker komt ook even de buds controleren :) .

 

med_gallery_16976_6244_302877.jpg

 

 

Heb er een dan jointje van geproefd, je proefde dat de weed nog nat was, maar hij was zacht in de keel en kwam lekker aan! :)

 

De weegschaal kan maar wegen tot 200 gr en bij elke zak die ik probeerde te wegen sprong de weegschaal op E ;).

Kga ze vanavond in kleinere stukjes verdelen en nog eens wegen :D voor ik ze te drogen hang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...