Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Lil J

Geen Wietgeur Van De Toppen? P5

Recommended Posts

Ik ga morgen meteen kijken, ik hoop dat ik hem nog kan redden op tijd.

 

Waar moet ik kijken of hij rot is? en hoe ziet dat uit?

 

Alvast bedankt allemaal...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook bruikbaar als bladvoeding voor direct resultaat. Max 1cc/ltr + uitvloeier. (pssssssssssssssss..................durf het haast niet te zeggen, maar een goedkope, niet giftige, snel afbrekende, niet smaakverpestende uitvloeier kan zijn...................psssssssss.........zachtjes; anders horen de Yucca en andere dure spullen verkopers en hun believers het....................."afwasmiddel", "zachte zeep" :D )

Maar zonder dollen; Yucca werkt ook, (en Agral) maar je moet wel geld over hebben om het te kopen.

Laat je niet teveel afleiden door "geloof" Informeer je en weet zelf.

 

Groet, hjm

 

 

ps, blijf lachen, anders wordt je zo triest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij hebt een andere moeder dat ik. Anders had je geweten wat afwasmiddel is. :D

Die vloeibare sop waar je mee afwast, dus.

 

Groet, hjm

 

 

 

wat bedoel je met die afwasmiddel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat snap ik zeker :D maar ik bedoel, hoeveel? en erbij gieten als ik hem water geef?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grote beginnersfout buiten!!!

Te kleine pot of te grote plant?

Een plant gelijk de uwe heeft met 100 liter op een seizoen misschien al een gebrek?

Vergeet niet, buiten staan die planten toch gemiddeld 4 maanden in hetzelfde potje?

Ik zou snel een speciekuip pakken en een 50 liter allmix erbij kieperen en gewoon afbloeien op enkel kraantjeswater.

Twee opties: Of je plant gaat nu meteen kapot?

Of je stelt het overlijden nog wat uit? door snel over te potten.

Veel zul je er in ieder geval niet vanaf halen. Jammer want je ziet aan die plant dat ze wel wil. Je krijgt van die fluftoppen als je het al toppen noemen kunt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

te kleine pot is het niet ...mijn crystal die buiten staat (27 liter pot) is 2 meter hoog en breedt . het gaat zich meer om de voeding . Als lil j, terra vega (bv ) had gebruikt stond de plant er nu veel beter bij.

 

 

 

wat die andere pik ook zegt ..trekken wel weer bij ( niet te vergeten dit klote weer)

 

 

 

greeeeeeetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten we een beetje respectvol blijven dude. Iedereen hier geeft zijn mening over het probleem van Lil J en dat jij het niet zo eens bent met een andere gebruiker hoef je niet gelijk zo te reageren door zijn advies zo maar weg te wuiven.

 

 

on topic:

Grootte van de pot heeft wel degelijk meer invloed dan wat jij daar zegt. Uiteindelijk heeft de plant de pot volgegroeid met wortels en krijgen ze geen lucht meer vanwege ruimtegebrek. En tegen de tijd dat ze gaan bloeien is de aarde compleet uitgeput. Dan kan je wel gaan bijvoeden, maar met gesloopte wortels lukt het allemaal zo goed niet meer. Dus ik sluit me aan bij Sjeepie.

 

Grtzz...

 

(btw.. breed is zonder t...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat die andere pik ook zegt ..trekken wel weer bij ( niet te vergeten dit klote weer)

 

Het doel is om wiet te kweken en niet om pikken te trekken?

met die grote planten in die kleine potjes krijg je gewoon problemen.

die topjes zijn het niet waard om de schaar in te zetten.

 

 

te kleine pot is het niet ...mijn crystal die buiten staat (27 liter pot) is 2 meter hoog en breedt . het gaat zich meer om de voeding . Als lil j, terra vega (bv ) had gebruikt stond de plant er nu veel beter bij.

 

@Heerlen Jij krijgt dezelfde fluftoppen met je boom van 2 meter. ik zou maar een IceOlator kopen kan je die muk van je straks inkieperen.

kliko valt zo op in Heerlen.

Kan ik je zo voorspellen zonder die plant van je ooit gezien te hebben.

Denk eens na? een boom van twee bij twee in 27 liter hahaha dat zijn de echte. veel boom weinig of geen toppen.

jammer dat je het zo opvat.

Wat die pik probeert te vertellen is dat je het jezelf heel makkelijk kunt maken met een grote 100 liter speciekuip.

niet liggen klooien met wortelbeperking en dure meststoffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Lil J,

 

tjah... dan heb je een probleempje. het in huis halen kun je vergeten, als ze erg anti zijn dan ruiken ze dat in een paar minuten. ook een uurtje de deksel er af per dag zal je niet redden, alles gaat enorm schimmelen.

 

maar als de plant(en) bij een vriend van je staan dan zul je daar toch wel kunnen drogen? zoveel ruimte neemt dat niet in beslag, en als ze na een weekof 2 echt goed droog zijn kan het in een blik of pot. (lucht deze in het begin wel ff een uurtje` per dag door de deksel er af te halen.) (..en als het omgeving eindhoven is zou je het nog wel bij mij mogen hangen..of is er iemand in het forum die Lil J helpen wil???)

 

wat je ook nog doen kan om het bewaren te verbeteren:

neem een eetlepel grof zeezout, verhit dit in een droge pan voor een paar minuten zodat je ht zout 'droog stookt'. doe het dan in een koffiefilter, vouw het dicht en zet er een paperclip op. doe dit zakje bij je wiet zodat ie lekker droog blijft.

 

haal bij een echte drogist een handje of wat ijzer-oxide, doe het ook in een koffiefilter of iets dergelijks en doe het bij je droge wiet. het roest zal de zuurstof die bij je wiet zit erg snel gaan 'binden' zodat er amper zuurstof overblijft. geen zuurstof geen oxidering zodat je wietje erg lang goed blijft.

 

edit: aanvulling op het bewaren.

 

dat met dat ijzeroxide (ijzerroest) komt uit de ruimtevaart. de Nasa moest gaan onderzoeken om eten lang houdbaar te krijgen voor de astronauten die voor het eerst naar de maan gingen. (dat heb ik destijds als klein manneke live mogen kijken op tv..) op die manier kwamen ze er achter dat brood veel langer goed bleef als er geen zuurstof in de verpakking zat. het ijzerroest zet de zuurstof erg snel in zich vast wat het brood ten goede kwam. later zijn ze aan de gang gegaan met gassen zoals dikstikstof en koolzuur, bij iedereen bekend zoals bv bij afbakbroodjes en vleeswaren die lang houdbaar zijn op deze manier...geen zuurstof geen oxidatie en bacterieën hebben veel minder kans.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi Lil J,

 

tjah... dan heb je een probleempje. het in huis halen kun je vergeten, als ze erg anti zijn dan ruiken ze dat in een paar minuten. ook een uurtje de deksel er af per dag zal je niet redden, alles gaat enorm schimmelen.

 

maar als de plant(en) bij een vriend van je staan dan zul je daar toch wel kunnen drogen? zoveel ruimte neemt dat niet in beslag, en als ze na een weekof 2 echt goed droog zijn kan het in een blik of pot. (lucht deze in het begin wel ff een uurtje` per dag door de deksel er af te halen.) (..en als het omgeving eindhoven is zou je het nog wel bij mij mogen hangen..of is er iemand in het forum die Lil J helpen wil???)

 

wat je ook nog doen kan om het bewaren te verbeteren:

neem een eetlepel grof zeezout, verhit dit in een droge pan voor een paar minuten zodat je ht zout 'droog stookt'. doe het dan in een koffiefilter, vouw het dicht en zet er een paperclip op. doe dit zakje bij je wiet zodat ie lekker droog blijft.

 

haal bij een echte drogist een handje of wat ijzer-oxide, doe het ook in een koffiefilter of iets dergelijks en doe het bij je droge wiet. het roest zal de zuurstof die bij je wiet zit erg snel gaan 'binden' zodat er amper zuurstof overblijft. geen zuurstof geen oxidering zodat je wietje erg lang goed blijft.

 

Thnx voor de info ivm het bewaren.

 

Het zit namelijk zo:

 

We hebben samen een plant geplant bij zijn thuis, en tegen zijn vader gezegt dat het een expirimentje was.

dus hij verwacht niet dat wij hem gaan knippen en drogen, hij wil als hij uitgebloeit is gewoon weggooien.

 

Dus moeten we zowiso iets verzinnen om hem te knippen, en ergens laten drogen maar nog steeds een raadsel Waar???

 

Het drogen heb ik momenteel mischien wel een oplossing voor, maar nu nog iets verzinnen om die plant ongezien te knippen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag nog eens wat foto's gemaakt.

 

Ik heb eens gekeken hoeveel liter pot hij nu staat, dit is dus een 35 Liter pot.

 

DSCN3229.jpg

 

DSCN3230.jpg

 

DSCN3231.jpg

 

DSCN3232.jpg

 

DSCN3233.jpg

 

DSCN3234.jpg

 

DSCN3235.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

en haal die dode bladeren van de bovekant van je grond. als je schimmel wil kan je dat zo krijgen. hygiëne is best belangrijk zodat je de rest niet besmet.

 

en over dat uitvloeien: halve druppel op 10 liter is al voldoende, als de oppervlaktespanning maar gebroken word. (ik heb een regenton van 140 liter waar muggenlarven in zitten die zodra ze 'rijp' zijn uit het water kunnen vliegen. 1 druppel op die 140 liter was al voldoende dat er geen mug meer kon opstijgen).

 

enne, je kan in België wonen wat je wil maar neem asjeblief de moeite om hier in Nederland spullen te halen die je nodig hebt, investeer een beetje en oogst veel goeds. ....potgrond voor bloembakken en pokon?¿? ..ajj

 

ik doe alles zo bio mogelijk als maar kan, je bent wat je eet, je denkt wat je rookt.

 

succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
en haal die dode bladeren van de bovekant van je grond. als je schimmel wil kan je dat zo krijgen. hygiëne is best belangrijk zodat je de rest niet besmet.

 

en over dat uitvloeien: halve druppel op 10 liter is al voldoende, als de oppervlaktespanning maar gebroken word. (ik heb een regenton van 140 liter waar muggenlarven in zitten die zodra ze 'rijp' zijn uit het water kunnen vliegen. 1 druppel op die 140 liter was al voldoende dat er geen mug meer kon opstijgen).

 

enne, je kan in België wonen wat je wil maar neem asjeblief de moeite om hier in Nederland spullen te halen die je nodig hebt, investeer een beetje en oogst veel goeds. ....potgrond voor bloembakken en pokon?¿? ..ajj

 

ik doe alles zo bio mogelijk als maar kan, je bent wat je eet, je denkt wat je rookt.

 

succes!!

 

Had je bericht nu pas gelezen sorry,

 

Ik dacht dat het juist goed was je oude blaren op de grond? maar dan weet ik dat ook weer.

 

Die blauwe korrels is niet voor slakken enzo, is universele bemesting.

 

Had deze zak in de aanbieding gezien bij de Aldi:

 

http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_SA/OFFER_39/OFF16.SHTML

 

is dat niet goed tegen de hevige wind en koude?

 

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag nog eens naar mijn planten gekeken, echt alle blaadjes zijn geel geworden, tot het midden van de plant en onderste helft is stuk minder geel.

 

Heb al reacties gehad dat mn pot te klein is, maar daar ligt dit probleem niet aan denk ik want sommige hebbe kleinere pot en geen last van.

 

Waar kan dit de oorzaak van zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook bruikbaar als bladvoeding voor direct resultaat. Max 1cc/ltr + uitvloeier. (pssssssssssssssss..................durf het haast niet te zeggen, maar een goedkope, niet giftige, snel afbrekende, niet smaakverpestende uitvloeier kan zijn...................psssssssss.........zachtjes; anders horen de Yucca en andere dure spullen verkopers en hun believers het....................."afwasmiddel", "zachte zeep"

klopt! een oplossing van groene zeep en spiritus doet je plant ook geen kwaad bij bladluis (op niet bloeiende planten).

een halve druppel! (.. doe 1 druppeltje op je vinger, doe je duim er wat tegen en spoel alleen je vinger af in het water.) op 10 liter water is meer als voldoende. als je 1 keer je planten er mee water geeft zal de grond voortaan beter en sneller water kunnen absorberen en afgeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor de info,

 

Iemand mischien een idee van de oorzaak van al de gele bladeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites
tekort, ik denk stikstof en/of magnesium.

 

Kan ik dit nog redden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vast wel!

 

Magnesium tekort hef je op door bladvoeding met bitterzouit oplossing te geven, verhouding weet ik niet daarvoor moet je even zoeken.

Stikstof, zelf heb ik laatst pokon voor groene planten en Pokon Groenkracht gebruikt om stikstof probleem op te heffen.

Werkte prima.

 

Ben het met hjm eens overigens dat je niet aan de GS vast zit als je mest nodig hebt. Kwekers van peren, tomaten, appels, radijsjes etc etc halen er hun meststoffen ook niet. Toch kweken ze smakelijk groente en fruit... :verrygood

 

Biologische voeding ben ik wel voorstander van, maar dat is niet zo snelwerkend als niet-bio.

 

Gr

Wv

 

Alhoewel al dat paars, kan van de kou zijn maar kan ook wat anders zijn.

Hopelijk krijg je snel een goede diagnose!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladeren zijn nog steeds geel, maar toppen zien er goed uit.

 

Door de vele regen staat de plant nu onder een afdakje, is de kans nog groot om toprot te krijgen? door mist of dauw??

 

Ik wil hem nog niet toppen, wil zeker nog wachten tot 20 oktober.

 

Alle reacties zijn welkom, alvast bedankt...

 

Gtz Lil J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand hier een antwoord op?

 

Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Lil J,

 

alles wat vergeeld is word nu niet meer groen, wacht of behandel daar niet meer op door. de kans op toprot is momenteel erg groot met deze temp. onder de 15 gr en en lv van 80 en hoger. als je de dames ergens binnen zet dien je er een ventilator bij te zetten en evt een kacheltje. goedkoop hygro- en thermometer is handig om te meten en weten.

 

enige wat je kunt doen is de plant tot wel 2 keer per dag ff nakijken, ( let op als er in en groene top in een keer kleine gele blaadjes komen is dat een indicatie dat er schimmel in zit). blijf aangetaste toppen verwijderen en maak na zo'n beurt iedere keer je schaar schoon)

echt geel (groot) blad 's morgens uit de plant halen voor beter licht en lucht, knip ze af op halverwege het steeltje. je checkt ze toch iedere dag op mankementen.

 

met de wetenschap dat de plant onder de 15 gr. eigenlijk stilstaat en niets doet qua ontwikkeling van welk stadium ook, is het natuurlijk moeilijk af te wegen wat te doen. rotte toppen blijven wegknippen en nog 3 weken sitting-duck afwachten met de hoop op nog een paar zeer milde weken. het is allemaal beperkt door de weersomstandigheden, een van de redenen dat ik standaard mijn 3 dames in pot vervroegd de bloei in schop, en het werkt perfect voor me. komend jaar ga ik als het lukt half juli beginnen, half tot eind september ben je dan klaar.

 

die van mij zitten nu precies waar ik ze hebben wil, de trichomen zijn all-over melk met hier en daar amberkleur en bij de allerlaatste uitloopjes van de toppen lekker helder. al hadden een paar erg mooie dagen nog welkom geweest...het is niet anders.

 

veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Lil J,

 

alles wat vergeeld is word nu niet meer groen, wacht of behandel daar niet meer op door. de kans op toprot is momenteel erg groot met deze temp. onder de 15 gr en en lv van 80 en hoger. als je de dames ergens binnen zet dien je er een ventilator bij te zetten en evt een kacheltje. goedkoop hygro- en thermometer is handig om te meten en weten.

 

enige wat je kunt doen is de plant tot wel 2 keer per dag ff nakijken, ( let op als er in en groene top in een keer kleine gele blaadjes komen is dat een indicatie dat er schimmel in zit). blijf aangetaste toppen verwijderen en maak na zo'n beurt iedere keer je schaar schoon)

echt geel (groot) blad 's morgens uit de plant halen voor beter licht en lucht, knip ze af op halverwege het steeltje. je checkt ze toch iedere dag op mankementen.

 

met de wetenschap dat de plant onder de 15 gr. eigenlijk stilstaat en niets doet qua ontwikkeling van welk stadium ook, is het natuurlijk moeilijk af te wegen wat te doen. rotte toppen blijven wegknippen en nog 3 weken sitting-duck afwachten met de hoop op nog een paar zeer milde weken. het is allemaal beperkt door de weersomstandigheden, een van de redenen dat ik standaard mijn 3 dames in pot vervroegd de bloei in schop, en het werkt perfect voor me. komend jaar ga ik als het lukt half juli beginnen, half tot eind september ben je dan klaar.

 

die van mij zitten nu precies waar ik ze hebben wil, de trichomen zijn all-over melk met hier en daar amberkleur en bij de allerlaatste uitloopjes van de toppen lekker helder. al hadden een paar erg mooie dagen nog welkom geweest...het is niet anders.

 

veel succes!

 

Bedankt voor de goede informatie. ik heb in sommige toppen wel gele kleine blaadjes zitten maar zie voor de rest nog geen rot.

 

Vandaag zag ik ook in 1 top paar paarse puntjes, had niet veel tijd dus heb de rest van de toppen niet kunnen checken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...