Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
djpopol

Afgebroken Takken!

Recommended Posts

hallo mensjes,

 

Gisteren kwam ik thuis en wat zag ik... 2 enorme zijtakken van men plant helemaal kapot.

Een van mijn honden zag een kat en wist niet beter van even in mijn plant te springen, met resultaat natuurlijk eh...

 

Heb gisteren zo een speciale pasta gaan halen hier in de brico voor snoei en gewone wonden voor bomen. Ze hebben me gezegd dat er op te smeeren waar de takken afgebroken waren, want de takken zijn afgebroken tot aan de stam. Dus had ook schrik dat ik zo gemakelijker stamrot kon hebben...

 

heb dat nu gedaan en de plant vertoont geen slaphangende bladeren of zo... of geen verkleuring van bladeren...

 

Heb ik dit goed opgelost?

 

grtz, vlaamse groetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bruutrulez: De foto's komen er straks aan want heb er moeten trekken met de gsm van men lief maar ze slaapt nu nog en gsm ligt bij haar dus zal nog even wachten zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag ook een redelijk grote tak van mijn plant per ongeluk afgebroken.

Nu is mijn vraag: valt deze nog te redden? Kan je zo'n tak als een stek beschouwen en op dezelfde wijze grootbrengen? Of is die gewoon voor de vuilbak?

Ik heb de tak momenteel in water gestoken en ga morgen kijken of hij nog leeft.

Iemand hier ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb vandaag ook een redelijk grote tak van mijn plant per ongeluk afgebroken.

Nu is mijn vraag: valt deze nog te redden? Kan je zo'n tak als een stek beschouwen en op dezelfde wijze grootbrengen? Of is die gewoon voor de vuilbak?

Ik heb de tak momenteel in water gestoken en ga morgen kijken of hij nog leeft.

Iemand hier ervaring mee?

 

 

doe dan ook voorzichtig met je plantjes!!! En voor de oplossing, zie verhaal hierboven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd niets is gaan hangen, dus het spul heeft mooi werk geleverd. het is een pasta voor bomen... eens ik het erop gesmeerd heb is het hard geworden en is de tak goed stevig blijven zitten.

heb hem wel wat vastgebonden want met het weer vandaag zou het weer risceren van af te breken. maarjah we zien wel hoe het verder is.

met de andere afgebroken tak heb ik paar stekken uit kunnen redden en die doen het prima!! Die zullen werk leveren binnenkort binnen in men hok. Dusjah eigenlijk niet zovéél verloren eh...

 

Spijtig dat enkel men plant er wat kaler bijstaat ;) ;)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een tijdje terug op een dvd'tje van Jorge Cervantes gezien dat er een outdoor grower een gebroken tak had gemaakt met ducktape.

De plant zag er verder gezond uit.

Misschien in de toekomst een optie mocht het weer gebeuren.

 

grtn a.c.a.b.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit middeltje werkt ook wat ik gebruikt heb dus waarom niet. het is net een hars die je erop smeert. en denk dat de kans er is op stamrot met ducktape. en denk met die pasta die ik gebruik niet want het vocht kan er niet aan. "denk ik eh"

 

mij niet afschieten als het niet juist is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...