Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BBB

Kweekverslag Van Mijn Nieuwe Kweekruimte

Recommended Posts

Interresant topic word dit, en niet in de laatste plaats vanwege de tabletten die je gaat gebruiken. Vooral de vragen van Citroax sluiten perfect aan bij mijn vraagtekens dus ik het hier in de gaten :P

Ik wens je in ieder geval dat je een mooie leerzame ronde zult krijgen met een kwalitatief ongekend goed wietje...

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Sannie,

Dat is een duidelijk antwoord, inderdaad door de explosieve bloei zouden er tekorten kunnen ontstaan omdat de tablet niet snel genoeg de stoffen vrijgeeft. Maar wat is jouw ervaring dan? Dat de tablet na 1 kweek cyclus compleet is uitgewerkt of blijven er nog restanten werkzaam? Dit vraag ik in verband met hergebruik van de aarde en het eventuele opwaarderen ervan.

 

 

Groeten Citroax

 

Er zal ongetwijffeld wat residu achterblijven na een kweek maar deze zullen door het bodemleven weg gezet worden als deze niet direct nodig mocht wezen.Bij het opwaarderen laat ik de wortelkluit in takt en haal alleen de bovenste 10 cm van mn aarde af welke ik vervang door nieuwe.Bij deze nieuwe ronde gebruik ik evenveel tabletten als bij een eerste run en heb geen problemen mogen constateren.Bij het proberen van de halve hoeveelheid tabletten zagen we duidelijk eerder tekort verschijnselen optreden.

Grote voordeel van het gebruik op deze manier van de tabs is dat er niet zoveel fout meer kan gaan en daardoor langer met de aarde gedaan kan worden.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

BBB, is dat nu nieuwe of ouwe aarde? Gewone light mix?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Green lady,....mapito ?? kun je je plantjes niet meteen is je muurisolatie duwen? :(

 

@Keesthemad, ik hoop dat de ene kant net iets dikker begroeiing heeft :dope:

 

@Sannie, ik ben net zo benieuwd als jij naar de uitkomst. En bedankt voor de duidelijke uitleg over het "hoe en waarom"

 

@El Shamano, De Gs noemt het silverskunk,....zal iets van een kruising zijn tussen een skunk en ww

 

@combikiller, dankje :P ik ben al een tijdje niet bij jou langs geweest,....oops :P

 

@dcwietje, ik heb nog wel eens last van roestvlekjes,.....zal mij benieuwen !

 

@Wietkieke, zet jij die koptelefoon maar op 10, we gaan housen !!

 

@Tnt, Deze ronde houd ik alles extra goed in de gaten, zou het zonde vinden om door een stomiteit de test te verkloten.

 

@Aad, ik kan natuurlijk wel 10 tensio's er in gaan drukken, maar heeft niet veel nut. (kan ze straks toch niet meer zien).

De 5 tensio's komen straks op de voorste rij potten, dan houd ik hun gemiddelde aan met water geven,...één krijgt dus iets te kort, ander iets te veel.

 

@SpiderPig, zoals jij nu denkt, zo zat ik ook te denken ;)

 

@citroax, je hebt het antwoord al van sannie gehad :P Ik verwacht een probleemloze kweek, dus zonder roestvlekje (wat ik normaal altijd heb).

Als de "sannie's" kant ook nog eens meer opbrengt, dan is het helemaal een super produkt (is echter bijzaak).

 

@0.0, Ik denk dat ze mij ook wel gaan bevallen

 

@La Buena Hierba, de potten met tabletten hebben ook 5 gram schimmels meegekregen.

 

@masteryero, ik heb helaas geen info over het soortje, behalve dat het volgens mij een kruising is van een skunk/ww

Ik laat de tabs gewoon zitten, tenzij sannie anders adviseerd. Maar in aarde zit ook voeding, en daar ruk ik ze ook de laatste week niet uit :D :)

ps. ik zuur niet af. :D

 

@Underground, ik vind het net zo interresant, en ik blij dat sannie mee kijkt/antwoord :D :wub: want het is voor mij ook nieuw !!

 

@ctgilles, ik draai altijd op dezelfde nieuwe aarde

Ik zit er wel aan te denken, om de grond hierna op te waarderen,...... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij het opwaarderen laat ik de wortelkluit in takt en haal alleen de bovenste 10 cm van mn aarde af welke ik vervang door nieuwe.Bij deze nieuwe ronde gebruik ik evenveel tabletten als bij een eerste run en heb geen problemen mogen constateren.Bij het proberen van de halve hoeveelheid tabletten zagen we duidelijk eerder tekort verschijnselen optreden.

Als je de bovenste 10 cm verwijdert, verwijder je ook het meeste wat er over is van het tablet. Dat zit tenslotte op zo'n 5 cm diepte. Het lijkt me logisch dat je dan ook nieuwe tabs plaatst.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je de bovenste 10 cm verwijdert, verwijder je ook het meeste wat er over is van het tablet. Dat zit tenslotte op zo'n 5 cm diepte. Het lijkt me logisch dat je dan ook nieuwe tabs plaatst.

 

:P

Ik duw ze er 10 cm in

Tevens zul je na een ciclus niet veel terugvinden van een tablet

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey BBB jij hebt weer eens een druk bezocht en vooral voor velen interesant topic geopend :D

en net als de anderen ga ik jou kweek met aandacht volgen :dope:

 

maar het ziet er zoals gewoonlijk weer rete strak uit man :P

 

suc6 en veel plezier.

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je de bovenste 10 cm verwijdert, verwijder je ook het meeste wat er over is van het tablet. Dat zit tenslotte op zo'n 5 cm diepte. Het lijkt me logisch dat je dan ook nieuwe tabs plaatst.

 

MMm... ik hoop dat de voeding toch wel dieper komt dan 5 cm haha.

En zich niet op 1 plek concentreerd. :P

 

 

Groeten Citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat eigenlijk te denken,......... dat het wel van belang is hoe je water geeft.

 

Ik kan me zo voorstellen, dat als je van bovenaf water geeft, de voeding uit de tabs ook wel onderin terecht komen.

 

Maar wat als je van onderaf water geeft ?,.....of zou het dan evengoed door de capilaire werking van het water de voeding onderin terecht komen ??

 

 

We hebben weer wat om over te brainstormen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sannie: hehe ik volg de gebruiksaanwizing alleen maar hoor :P

 

@citroax: Zeker weten. Ik ben nu pas in week 3 van de bloei begonnen met het bijvoeden van mijn skunk/afghaan buiten, daar zitten 4 tabs in 45 liter.

 

@bbb: het lijkt me dat van boven irrigeren wel een vereiste is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kon je ook niet slapen ??? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Green lady,....mapito ?? kun je je plantjes niet meteen is je muurisolatie duwen? :D

 

 

:P Bedankt voor de tip!!! :D

 

:P (zak hooi!) :dope:

p.s. slaap je al???

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

KOn je niet slapen vraagt ie!!

Jij wel :P

 

Heb ff alles op me gemakkie door gelezen, en wens je alle succes .

Ziet er zoals gewoonlijk weer gezellig uit. OOk je stekken mag je niet klagen.

 

Ik zou gewoon nieuwe tabletten gebruiken voor de volgende ronde. Ik heb ze nog niet gebruik maar als ze zo goed werken als gezegd en je hergebruikt ook nog eens je aarde dan scheeld het een hoop gesjauw.OOk de kosten zijn dan NUL.

 

Suces Pik

Share this post


Link to post
Share on other sites

he bbb,

 

echt een superhokkie!

jij laat zien hoe het moet

werk ook op dezelfde manier schoon,overzichtelijk en heel veilig

ben je niet bang voor te kouwe grond temp. of heb je verwarmingsmatten?

 

heel veel succes toegewenst

je bent een inspiratie voor menig kweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ert, ik zat er aan te denken om een aantal bigbags te regelen (met los tuut), deze in de wagen te zetten en vol te storten.

Bij de GS hebben ze een heftruck, zodat ze hem boven hun container kunnen hijsen.

 

Of ik probeer eens een keer de aarde her te gebruiken (tabletten natuurlijk niet), ik heb daar voldoende ruimte om een zeil van 10x10m neer te leggen en alles door elkaar te mengen.

 

@Koppensneller, bedankt voor de complimenten

Ik gebruik geen verwarmingsmatten, is op die lokatie ook niet echt nodig.

 

ps. stel je je eigen nog wel even voor (ondanks dat je al vanaf 2007 staat geregistreerd) aangezien je ook post in topics :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dat kan is het een pree, maar het blijft zeulen.

 

Zou toch voor de opwaardeer versie gaan. Heb ook altijd alles vervangen maar daar begin ik niet meer aan. Alleen als er echt wat fout is gegaan(en dat gaat het niet alijd hoor bij mij :P ) dan gooi ik het weg anders niet.

 

gr je fan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey @BBBB (BuffertabletBigButtBram) :D ;) :(

 

Hele lappen text, maar waar zijn de pics? Batterij leeg van jouw camera :dope: :P

Hoop gauw weer op een paar plaatjes.

 

Zijn ze goed aangeslagen? Ach...dat zal zeker wel. Bij jou gaat er nooit iets mis :D

 

green-lady :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit topic volg ik zeker! zeer leerzaam topic!

 

nice! verdiend 10/10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Triple B,

 

eindelijk maar toch he, hokkie helemaal af en de sla maar gepoot?Wist je trouwens dat de aarde die jij gebruikt ( die niet aan je handen blijft smeren ) op basis is van cocos. Laatst hele docu hierover gevolgd en de enige aarde die niet aan de handen blijft kleven is op basis van cocos......dacht even leuk ter aanvulling hiero.

 

Zal mij benieuwen hoe alles hier gaat verlopen.......benieuwd of die tabletten een verschil opleveren aan het einde van de rit, gemak levert het sowieso al op, en met deze oppervlaktes is het voor luie kwekers zeker een uitkomst............ik noem geen namen hoor Bram. :P

 

Ik heb ook een nieuw goedje wat ik moet proberen............mocht jij je nieuwe ronde gaan doen dan mag je mij wel even PBen dan stuur ik je wat toe......is geheel biologisch dus geen chemische toevoegingen. Bevat veel sporen en mineralen volgens de groothandel.

 

Ik zal je volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aardig verhaaltje

 

Volges mij kun je net zo goed kippemest bij je grondje gooien.. Of gewoon goed bijvoeden.. al is het natuurlijk wel makkelijk om mest toe te voegen aan je aarde en voorderest alleen maar water te geven.. maar met voeding corrigeren wordt dan ook een ander verhaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die tabs zijn één van de beste uitvindingen ooit om buiten te kweken :D Heb men zakkies van Sannie ook aangekregen, klasse producten en een snelle service.

 

En BBB, we willen nog fotootjes zien :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga dit verslagje zeker volgen.

Kan ik mooi zien hoe die silverskunkies gaan worden. :P

 

grtn a.c.a.b.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ert,ik ben er nog niet overuit :D , eens kijken naar een knap opwaardeer receptje :P

 

@Greenlady, Stekjes zijn prima aangeslagen, en we zulen wat minder typen :D

 

@Mustang, Het is dezelfde aarde die nu door verschillende mensen getest wordt. Ik kweek er aldoor op, zit lekker veel rotzooi in :)

Biologisch,..... :dope: Is meestal allemaal zeer beperkt houdbaar in je vat. Ik kom er straks niet elke dag.

 

@jopieaandedopie, Ik heb geen kippen :P

 

@ctgilles, Ik hoop dat ik straks met mijn mond vol tanden sta !

 

@A.C.A.B., Leuk dat je hetzelfde soortje hebt :D , Ze doen er ongeveer 65 dagen (bloei) over, en stinken naar kattepis :wub:

 

@Riesje, kom jij maar steeds stiekem spieken,....dat jij ze nog niet in die bak gedrukt hebt ??? :D

 

 

Dag 8

 

Vsa nr.3 is stuk gegaan. Heb hem even tijdelijk vervangen. Hij hangt even aan 1 schroef, om scheef hangen te voor komen heb ik er 3 stukjes gips tussen gestoken.

gallery_9381_6191_605494.jpg

 

De temperatuur in de schakelkast is ook zeer acceptabel. Dus kan de brandblusser er in ;)

gallery_9381_6191_1606199.jpg

 

De stekjes die ik over had, wou ik in de kliko gooien. Ik had ze gewoon in hun tray staan, en keek er verder niet naar om.

Elke dag hingen ze slapper en slapper,....... :(

 

Ik vond het toch wel zielig, dus heb ik de tray gevuld met aarde.

Daar mogen ze van mij in blijven staan tot het einde. Kan ik mooi mee expirimenteren. :tu

gallery_9381_6191_1299211.jpg

 

Ondanks de mooie warme dag vandaag, toch nog een prima klimaatje......met 12x 600watt :P

gallery_9381_6191_900993.jpg

 

De plantjes staan nu 8 dagen onder 24/24 licht, alle lampen staan inmiddels aan

(opgestart met 0, 0, 4, 6, 8, 10, 12 lampen)

 

De twee verschillende secties

gallery_9381_6191_2330694.jpg

 

Sannies sectie

gallery_9381_6191_2522718.jpg

 

Ik zal de volgende keer de foto's een kwartslag draaien, dan worden ze minder verkleind door het WF fotoalbum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee maar kippemestkorrels halen is niet zo'n punt...denk dat dat nog beter werkt dan deze tabs..die oorspronkelijk uitgevonden zijn voor kamerplanten... en niet voor onze hobby..

wordt hier over gepraat alsof het het nieuwe wondermiddel van sannie is.. maar dat gaat een beetje ver volgens mij. Natuurlijke mestkorrels toevoegen aan je aarde en je bent net zo ver...

OF niet??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...