Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tnt

Teken Het Hoe En Wat Te Doen

Recommended Posts

Slecht plan om je vriendin mee te nemen... vind ik :smoke

 

Ze kunnen nooit hun mond houden, willen niet door blubs en stekelbosjes, en als je zegt dat de teken actief zijn, nja kan je wel ophouden <_<

hahaha nee maar het idee is wel goed.. Ik zou dan eerder een kerel (grow-maatje) meenemen en een gay boekje ofzo :huh:

 

 

hahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

:huh: ;) :D :huh: misschien een rollenspelletje? <_<

Ach ja m'n vriendin praat wel veel, maar d'r is verder toch geen wout die d'r verstaat :lol: we hebben zelfs een hele eigen manier van :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben afgelopen week op m'n spot geweest, ff heen en weer ongeveer 100 meter struikgewas heen- en terugweg bij elkaar.

 

MEER DAN 10 TEKEN!!!!!! <_< :smoke

 

Later had een huisgenoot een teek die ik waarschijnlijk heb meegebracht.

 

Dus mensen wat ik ook nog niet voorbij heb zien komen, zijt gij met de auto bestaat de kans dat een teek achterblijft en wellicht overgaat op een eventuele passagier in de auto.

Ook kleding die je later uittrekt en gewoon laat slingeren zitten waarschijnlijk vol met die beesten, met alle gevolgen van dien

 

 

 

Ikzelf snij ze er altijd uit, met het stuk huid waar ze inzitten. Ik loop absoluut geen risico, ik heb geen zin in een ziekte.

Hoort bij het vak. Er in als een bikkel, eruit als een bikkel.

 

Ik zal ook eens kijken voor een tekenwerend middeltje bij de kruidvat.

 

DUS MENSEN WEES ALERT ZE ZIJN ER IN OVERVLOED!!!!!!!!!!

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beste bescherming is nog altijd je goed kleden volgens mij!

Ik heb een regenpak, dat is dus een plastiek broek en jas. De broek steek ik vanonder in mijn sokken en de jas trek ik aan mijn middel aan (zo een elastisch koordje), voor de rest T-shirt in broek enz => gewoon alles goed dicht houden!

Op die manier kunnen ze niet aan je, ze zitten misschien wel op je maar niet achter je kleren! (wel als je klaar bent je goed afkloppen zodat alle beestjes van je af zijn!)

 

Het is ook goede camo-kleding meestal (de mijne is donker groen <_<), en warm krijg ik het er ook niet in want het is vrij dun.

 

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier in NL is Lyme eigenlijk (nog) de enige ziekte die je van teken kan krijgen. Over de grens, (Zuid) Duitsland/Frankrijk heb je ook teken encephalitis (door een virus) en misschien Ehrlichia. Als het klimaat veranderd en het bos wilder wordt dan krijgen we die ook hier.

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zojuist verdomme 3 teken opgelopen tijdens de guerilla.

 

 

Dit is niet de eerste, maar 20min hobbelen in het riet en gelijk 3 :-O en of het lot er mee speelt, heb uitgerekend vandaag een tekenpincet gekocht welke aan mn sleutelbos past....

Share this post


Link to post
Share on other sites

een voorbereide guerillakweker is er twee waard! (of in dit geval 3 ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
een voorbereide guerillakweker is er twee waard! (of in dit geval 3 :) )

 

 

Inmiddels 5 :-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er gisteren ook 2 van me lichaam moeten verwijderen. nu zijn die 2 plekken opgezwolle, rood en ze jeuken als de neten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.trosradar.nl/

 

maandag 18 okt 20.30 uur in tros radar......of uitzending gemist :lol:

 

 

Ziekte van Lyme - De ziekte van Lyme rukt op. Wie zich na de beet van een teek zieker en zieker voelt, wordt helaas vaak van het kastje naar de muur gestuurd.

 

En testen die u kunt doen om te kijken of u deze ziekte heeft, geven nauwelijks <_< een betrouwbaar resultaat. :smoke

Hoe kan dit :lol: en welke testen zijn wél in orde?

 

20.30 uur, Nederland 1

gr

 

 

 

 

Carpie :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ooit lang geleden een teek over me arm zien lopen en deze meteen eraf geslagen voor hij een ader kon vinden.

Verder nooit last ervan gehad.

Heb hier 2 katers rondlopen welke af en toe een teek meedragen welke ik dan ook meteen met een teken tang verwijder.

Dus mocht ik op mijn toekomstige spots teken tegenkomen dan heb ik ze in ieder geval snel verwijdert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat vind ik wel uitzonderlijk !

Soms zitten er bij 1 bezoekje al tientallen op je!

En soms zijn ze zo klein, dat je ze haast niet ziet <_< Da's wel zwaar lullig. Waren ze allemaal maar Huge Motrfckrs :lol: dat zou het een stuk makkelijker maken.!!

 

Ik heb dit jaar helaas ook 1 over het hoofd gezien :smoke En had ook Lyme tepakken .. :lol:

Mooi kut :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je lekker mee dan Highlife.

Ik wordt ook BIJNA nooit gestoken door muggen dus waarschijnlijk ben ik al in zo'n verre staat van ontbinding dat ik niet goed smaak :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wrijf het 'r ff in :wacko:

 

Of je hebt een knoflook verslaving ? <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knoflook is the shizzle!

Laatste tijd valt het mee maar heb een tijd gehad dat ik dagelijks knoflook binnen kreeg.

Heerlijk om net voor je je vlees afblust in de pan te gooien en dan voor het verbrand/bitter wordt afblussen.

Is je jus lekker en je vlees krijgt er een lichte smaak van die niet overheerst <_<

En natuurlijk maak ik soms zelf saus die ik eerst 8uur tot een dag laat rusten voor ik er aan begin.

Na ruim 24uur is hij zo lekker dat het op je tong tintelt :wacko:

Werkt dit zo goed dan tegen teken en muggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oke Interessant !

Kijken dus <_< !

 

 

best heftige conclusies: :smoke ;)

 

1) 25% van de teken in Nederland heeft dus anno 2010, de lyme bacterie :lol:

2) binnen 24 uur na tekenbeet kan je dus ook gewoon besmet zijn !!!

3) maar in 50% van de besmettingen treed dus de rode cirkel op !!!

4) de zgn elisa test is dus maar 30-60% betrouwbaar...en test alleen het afweer van immuumsysteem en niet de bacterie zelf....deze slechte test wordt vergoed

5) zelf na positieve test op lyme krijg je een standaard antibiotika...en dan stopt de behandeling ook al blijft het ziekte beeld... :wacko:

 

6) voor goede test moet je dus naar Duitsland en twijfel je... neem contact op met de lyme patienten vereniging !!

 

http://www.lymevereniging.nl/

 

7) van de publiekvoorlichting klopt dus zo goed als niks :lol: en huisdokters zijn niet echt bekend met de materie... :D

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas is dat zo ongeveer de situatie in dit land. :wacko:

 

Paar dingen kun je zelf doen.

 

-Veel knoflook eten.

-beschermende kleding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed omschreven Carpie en Piraat

Zo is het en niet anders. Helaas maar waar :wacko:.

 

 

Grts HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke mensen. Ook nu alweer goed checken op teken! :huh:

 

'Had er van de week alweer op me te lopen na... 100 meter door iets hoger gras,,

 

Ze zijn alweer actief...

 

Controleer jezelf weer elke dag!

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er ook al meerdere mogen constateren..

Hier wel een goede docu over die smerige bloedzuigers :huh:

 

Groenten Sebs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's een héle interessante Docu Sebs!

 

Bedankt voor het posten :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je, hij is redelijk lang maar het kijken zeer waard :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
best heftige conclusies: :) :wave:

 

1) 25% van de teken in Nederland heeft dus anno 2010, de lyme bacterie :)

2) binnen 24 uur na tekenbeet kan je dus ook gewoon besmet zijn !!!

3) maar in 50% van de besmettingen treed dus de rode cirkel op !!!

4) de zgn elisa test is dus maar 30-60% betrouwbaar...en test alleen het afweer van immuumsysteem en niet de bacterie zelf....deze slechte test wordt vergoed

5) zelf na positieve test op lyme krijg je een standaard antibiotika...en dan stopt de behandeling ook al blijft het ziekte beeld... :lol:

 

6) voor goede test moet je dus naar Duitsland en twijfel je... neem contact op met de lyme patienten vereniging !!

 

http://www.lymevereniging.nl/

 

7) van de publiekvoorlichting klopt dus zo goed als niks :wacko: en huisdokters zijn niet echt bekend met de materie... :wtf:

gr

Carpie

 

 

punt 1 is achterhaald !!

Score eind augustus 2010; PERCENTAGE BESMETTE TEKEN op 44,7%!!!

 

verweiderde teken kan je zelf opsturen voor lab onderzoek...:

 

http://www.prohealth.nl/medical/borrelia_o...e_van_lyme.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...