Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

de beginner

1ste Kweek Op Cocos

Recommended Posts

hoi beste medekwekers

1ste kweek op cocos

na een tyd op aarde gekweekt te hebben met goede resultaten,ben ik nieusgierig geworden naar cocos.

mijn laatste aardekweek heb ik afgesloten met 0.94/w

moet er wel bij vermelden dat ik meer dan 10 maanden alle informatie heb gelezen wat er over te vinden, was en ook dankzij de hulp die ik kreeg van een paar medekwekers hier op het forum.

ik heb in 65 literkuipen gekweekt,afgetopt,gescrogt enz

na veel sjouwerk en nieuwsgierig heb ik besloten om verder te gaan op cocos,maar hellaas gaat het niet van een leien dakje,en dus kom ik ook deze keer weer vragen om jullie hulp om een mooie kweek neer te zetten.

mij probleem is dat de bladeren lichtgroen zijn en de stengels paarsig.

heb ook al geprobeert om een waterbeurt kalcium en magnesium toe te voegen,maar hellaas zonder resultaat.

alvast bedankt,

de beginner

 

plant/pp

11 l potten

medium/cocos

31 dagen bloei

 

VOEDING

a+b cocosvoeding voor groei en bloei

enzymen

topboost

over een paar dagen wil ik pk13/14 toevoegen

 

med_gallery_13928_6160_545634.jpgmed_gallery_13928_6160_1266457.jpgmed_gallery_13928_6160_894328.jpgmed_gallery_13928_6160_799246.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi beginner

wat ik denk dat het probleem is

stress en dat kan komen door een te snelle temp verschil

tussen dag en nacht .. kan het ook fout hebben maar dat zal wel

verbeterd worden .. in ieder geval veel sucses

greetz smokey

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph blokade bij de wortelen...meet je grond ph eens.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hartelijk dank jongens

iik zal eens kijken wat de tempratuursschommelingen zijn tussen dag en nacht.

en ik zal eens een mijn grond ph meten.ik laat het zo snel mogelijk weten,en dan komen er ook nieuwe update's ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi medekwekers

nou aan de temperatuur lijkt het me niet te liggen,licht 28 gr/donker 23 gr

luchtvochtigheid tussen de 40 en 45 lv

heb mijn grond gemeten en de ph waarde daarvan is 6.2

dus ook dat lijkt mij prima

zou het geen overvoeding kunnen zijn? ;)

alle hulp is meegenomen.

vergat te vermelden dat wat jullie aan een kant groen zien,zijn potten op aarde.

alvast bedankt.

de beginner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit AS Grow : onnodig quoten, lees uitleg hier.

 

(Bij het antwoorden in een topic gebruiken we de add reply knop. )

 

ben niet echt thuis met internet en hoop dat je dit door krijgt spoel je wel?

zo nee gelijk doen op PH 5.8/EC 1.3

dit zelfde probleem had ik de eerste keer ook op cocos!

zorg voor die drain van 10 tot 20% dit betekent dat er van 10L water 1 tot 2L moet uitlopen!

hoop wel dat je kan spoelen!

 

oh ja, doe dit spoelen om de 2 weken altijd 5.8 en 1.3

je hebt een zoutophoping denk ik dus overbemesting!

begin met spoelen na 2 weken bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

bedankt voor je reactie,het klopt dat ik nog niet gespoelt heb,maar het is mijn eerste keer op cocos en op aarde hoefde het niet.

klinkt raar,maar ik snap alleen niet hoe het spoelen in zijn werk gaat,stom he.

ik heb potten van 11 liter,maar hoe spoel ik die dan?er zitten gaten onder de potten.

Ik heb dus een overmesting(wat ik ook denk) maar ik zit nu op een ph5.8 en ec1.8.maar als ik mijn ec op 1.3 breng dan voeg ik toch weer voeding toe?dan blijf ik hem toch overmesten of niet?

normaal geef ik een liter per pot.hoeveel liter moet ik nu dan geven,zodat het gespoelt is?

moet ik gewoon pk13/14 en topboost,enzymen en a+b coco groei en bloei erbij doen.

klinkt stom,maar zou je het mij stap voor stap willen uitleggen,want kweken op cocos is toch heel anders dan aarde en hier heb ik geen kaas van gegeten.

alvast harstikke bedankt iedereen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi beginner.je gaat naar de grow shop koopt cannazym of een andere enzym.dat doe je in je voedingsvat met alleen water.en met dat water spoel je je cocos tot dat je ec naar 1.3 is gezakt.nu het een beetje mooielijk is met potten om het ec te meten.wens ik je succes,maar als ze op deense bodems staan kan je het wel meten.hoe groot is je voedings vat.ik zelf heb een 150 liter water bak.als ik zelf spoel op 2 vierkante meter kom ik op 0.9 ec.dus reken maar uit.succes verder volgende keer op slabs met bakjes gaat veel makkelijker of op deense bodems.succes verder met je kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

bedankt voor de reactie

ik weet niet meer zeker of het een overmessting probleem is,want heb opnieuw mijn aarde gemeten en de ph was 6.4 en de ec was 0.8 en dat lijkt me toch goed of niet.

ook had ik bij een plant alle zijtakken eraf gehaalt,zodat er alleen een hoofdtop is en die heeft wel een mooie gezonde kleur.

als hij overbemest is,dan zou die toch het eerst op zijn donder krijgen,want die heeft bijna geen bladeren.mischien dat jullie kunnen zeggen wat het dan wel is.

alvast bedankt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te licht gekleurde bladeren duiden normaal toch op ondervoeding, want dan trekken de toppen alle voeding weg uit de bladeren waardoor ze lichter van kleur worden. Ik kan er helemaal naast zitten, maar omdat er alleen maar over overvoeding word gesproken wilde ik het toch even kwijt zodat ook deze mogelijkheid even overdacht word......

Wat dit misschien ook onderbouwt is dat je dames die in de potten gevuld met aarde vertoeven wel mooie donker groene bladeren hebben. Ik ga ervanuit dat de grond in de potten al licht bemest is en dat je qua voeding geen onderscheid maakt tussen de cocos en de aarde potten en dat betekend dus dat de dames op aarde meer voeding krijgen dan die op cocos. Geef je echter de verschillende meduims ook verschillende hoeveelheden voeding dan klopt m'n uitleg natuurlijk ook niet meer :P

 

Succes in ieder geval,

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou de Ec verhogen aangezien je al ver in de bloei zit.

Een Ec 2 mag ie dan toch echt wel hebben :P

Het is zeker geen overvoeding omdat ie dan vanuit de punt zou afsterven :D

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi medekwekers

nou na lang zoeken heb ik eindelijk het probleem gevonden.

bij deze bedankt voor jullie hulp en vertrouw niet te veel op de informatie die de growshop je mee geeft.

dit is mijn eerste keer op cocos en bestelde cannavoeding voor cocos.

heeft die sufferd me alleen cannavoeding B meegegeven en ik vroeg nog,moet er nog wat anders bij.nee hoor hier zit alles in.

nu ben ik er dus achter gekomen dat ik A miste,die had ik samen moeten voegen.vindt je het gek dat mijn planten raar doen.

meteen A gehaalt en A +B samengevoegt.nou de bladeren beginnen weer hun kleur terug te krijgen(gelukkig)

heb maar gelijk wat foto's gemaakt zodat ik kan laten zien hoe ze er nou bij staan.

iedereen hartelijk dank,

de planten staan nu 48 dagen in de bloei,zaterdag gaan ze de zevende week in.

weet iemand trouwens of het ook voor cocos geldt,dat de buds de laatste twee weken uitdijen?

mijn volgende kweek wil ik weer gewoon op aarde doen,met het plantje genaamd chocolop.

groetjes,

de beginner

gallery_13928_6160_1211048.jpggallery_13928_6160_1040508.jpggallery_13928_6160_1235998.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blij dat je het probleem hebt gevonden en opgelost. Maar een plaatje in je handtekening is wel niet toegelaten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

weet het eidelijk niet,van die handtekening,bij mij ging het per ongeluk en wist niet hoe je hem weg moest halen,maar nu is hij weg.

groetjes

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er weer netjes uit, dat gaat wel een mooie oogst worden. Ik hoor wel vaker dat mensen in de GS het verkeerde advies krijgen, gelukkig is dat bij die waar ik kom nog niet voorgekomen......

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet iemand toevallig hoe ik de titel van dit topic kan aanpassen.

ook zou ik er graag wat onder zetten,maar ik weet echt niet hoe.

alvast bedankt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het 1e bericht van dit topic editten, bovenaan staat dan de topic titel ;)

 

Succes met je dames

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allemaal

hier weer een paar foto's van dag 52 bloei.

jammer dat de growshop mij de verkeerde informatie heeft mee gegeven,want nu moet ik maar hopen op een redelijke oogst.

ik probeer ze zo laat mogelijk te laten afbloeien zodat ze mischien in dikte toenemen.

morgen krijg ik 175 kloontjes van chocolop(zeer aparte plant)in de coffeeshop gaat hij voor 16 euro de gram de deur uit.

ik ga wel weer terug op aarde,want daar ben ik gewoon in thuis,maar daar maak ik een nieuw kweekverslag van,dus de mensen die geintreseert zijn in het volgen van een aparte plant kunnen (hopelijk)genieten van een mooi kweekverslag.

groetjes iedereen,

de beginner

:D

med_gallery_13928_6160_941687.jpgmed_gallery_13928_6160_24693.jpgmed_gallery_13928_6160_1060793.jpgmed_gallery_13928_6160_1391172.jpgmed_gallery_13928_6160_345312.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel jammer dat je de verkeerde info heb mee gekregen

 

zou eigenlijk niet mogen !!!

 

Hoop dat je d'r nog een beetje vanaf haalt...

 

16 € is veel geld maar goed... zal zeker je verslag mee volgen van je Chocolopes

 

Greetz

Milo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo slecht zien ze er toch niet uit, het kan altijd erger. Zoals bij mij, toprot, mini plantjes (uit zaad en te vroeg in de bloei gezet) en minder dames dan ik gehoopt had....... Ik ben benieuwd hoe het af gaat lopen en ik ga je zeker de volgende ronde weer volgen, ben benieuwd naar je aparte soortje!

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

natuurlijk kan het altijd slechter,en ik hoop dat ze nog aandikken.

maar je weet zelf wel dat alles geld kost als je het goed wilt doen en dan ben je er ook nog een hele tijd mee bezig en dan krijg je slecht advies van de growshop.

er werken mensen die geeneens weten wat ze verkopen.

het belangrijkste is dat ik mijn geld er weer uit haal,maar toch zonde van die maanden werk.

gelukkig is het kweken ook een hobby waar ik mijn rust in vindt,want het is echt niet altijd rozengeur zoals leken denken.

groetjes,

de beginner

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

En Hoe staan ze er nu Voor ?

 

 

Greetz

Milo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

eerlijk gezegt staan ze er al wat beter bij,maar het kwaad is al geschied,5 weken alleen B voeding gegeven.

ben blij als ze om kunnen,zodat ik dit hoofdstuk kan af sluiten.

zal morgen ff wat foto's posten.

groetjes,

de beginner :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...