Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Lumatek 600 Watt Elektronische Vsa

Recommended Posts

@ doc : En ja begin volgend jaar hebben we ook de super lumen switch.

Deze zal een 10% boost geven in lumen maar 5% meer energie gebruiken

En nee dit is niet nadelig voor de lamp.

 

lekker dan heb ik mijn lumateks te vroeg gehaald dus :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegen de tijd dat ik ze binnenheb heb jij al 2 a 3 oogsten gedraaid en dan heb je ze al dubbel teruverdient.

Stel ik bereken de voordelen en dan hou ik het laag.

Je scoort 10% extra en je bent een goede kweker dan heb je met de huidige marktwaarde van je eindproduct

in 1 oogst je Lumatek terugverdient.

In dit geval kan je dus nooit een miskoop hebben gedaan.

Het is geen auto die je koopt want de Lumatek wordt niet minder.

Hij doet het na 5 jaar nog hetzelfde als dag 1.

Een Lumatek zou ook de enigste ballast die ik 2e hands zou durven kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kreeg laatst te horen in een ander topic dat er iemand was met een zilveren Lumatek.

Dit bericht is voor iedereen die er nog een heeft hangen.

De zilveren was de eerste serie en had last van rf storing.

Das lastig als je de radio aanzet.

Om duidelijk te maken hoe KJ en Lumatek zijn klanten tevreden houdt hebben wij het voorstel.

Iedereen die een zilveren Lumatek inlevert bij kj of thegrowschop krijgt 50% korting op een nieuw model.

Ik denk niet dat er veel zijn in Nederland maar heb het bij deze in iedergeval gemeld.

 

En ook nog even de nieuwe verpakking van volgend jaar.

gallery_11156_6291_251320.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En toen :smoke

 

hoe loopt deze test af ?

 

Of heb ik wat over het hoofd gezien? ben net wakker dus mogelijk :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

wederom een Veer voor je Doc :smoke je behandeld je klanten zo netjes dat ik haast argwaan krijg :o

 

maar hoe zit het nu met de tempratuur...?? endan wel de gewone tempratuur in het hok opzich.

 

is deze nu lager omdat de evsa's niet zo warm worden als de electronische of is het nu warmer omdat de lampen

 

meer licht geven dus heter worden ??? :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren een nieuwe 600W Lumatek aangesloten. Na drie uur van het mooie licht genoten te hebben, vlogen de stoppen eruit. Toen ik na 20 minuten een nieuwe poging deed, hoorde en zag ik de Lumatek ploffen en was het einde verhaal. Als ik iets verkeerd zou hebben aangesloten, dan zou dat toch meteen duidelijk zijn geworden, niet pas na drie uur? (Ik heb de zwarte draad van de lamp op rode draad van de Lumatek en de witte draad van de lamp op de blauwe draad van Lumatek, plus dan nog de gele voor aarde uiteraard.) De bulb is van General Electric. Heeft iemand een idee wat er fout kan zijn gegaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste Watanders

plaats even een foto van hoe je de lumatek heb aangesloten

is wat makkelijker te beoordelen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

Hoi Combikiller,

 

Bedankt voor je reactie. Een foto plaatsen lukt niet op korte termijn. Maar er zou niets meer op te zien zijn dan een zwarte kabel die vanaf de lumatek naar de lamp loopt. In de lamphouder een kroonsteentje waarin ik de rode aan de zwarte draad en de witte aan de blauwe draad heb gekoppeld. En hij heeft het dus drie uur gedaan; als ik iets fout zou hebben aangesloten, zou dat toch meteen moeten blijken?

 

Grtjs!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaarne eigen topic aanmaken en je vraag in slechts één topic behandelen, discussie wordt zo erg onhandig. Dit is het topic over de Lumatek test.

 

Let op je quote gebruik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey whazzup,

 

Heeft Aad de plug and play versie of de dutch versie?

Met de plug an P versie zit een stekker aan de lamp zijde(apparaten stekker) is hier een verloop voor of is het gewoon stekker afknippen en draden aan de kap monteren?

 

BVD johannes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Johannes,

 

Jij hebt een plug and play.

We zijn bezig met kappen die je direct kan aansluiten.

Tot die tijd gewoon even draden blootmaken.

 

vr gr,

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Doc,

 

Moest jij niet rusten :rolleyes: ;)

Welke kleuren kom ik tegen? bruin blauw groengeel ?

gallery_7353_6482_4301.jpg

 

thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rust als ik dood ben :rolleyes:

Maak maar open het wijst zich vanzelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

komen er nog uitslagen van de metingen?? ik ben erg benieuwd! heb nu ook voor eerst een 600w lumatek in gebruik.. nog 2 weken en zijn klaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

BTT komt binnenkort ook met EVSA's op de markt.

Ik heb hun eerste types gezien en het zag er verdomd interessant uit.

Zowel voor wat betreft prijs als uitvoering.

Ik denk dat de verschillende shops ze binnenkort geleverd krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En de kwaliteit ?

 

Er zit al een zeer wezelijk verschil tussen de lumatek en techone...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor wat ik er van weet is die uitstekend.

Ze komen van een toonaangevend bedrijf in deze branche.

Overigens moet je je daar allemaal niet te veel (of te weinig...) van voor stellen.

Ze komen allemaal uit China (ook Lumatech) en ze lijken verdomd veel op elkaar.

Techone heeft toch die fan's? en die wijken wel een beetje af, maar voor de rest...

Share this post


Link to post
Share on other sites

techones zijn ivm bedradingsprobleem (aarde aan uitgang niet aangesloten) tot nader order uit de markt (althans niet meer via KJ)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor wat ik er van weet is die uitstekend.

Ze komen van een toonaangevend bedrijf in deze branche.

Overigens moet je je daar allemaal niet te veel (of te weinig...) van voor stellen.

Ze komen allemaal uit China (ook Lumatech) en ze lijken verdomd veel op elkaar.

Techone heeft toch die fan's? en die wijken wel een beetje af, maar voor de rest...

Ipod's worden ook in China gemaakt, toch zijn het kwaliteitsproducten. Ik weet uit betrouwbare bron dat Lumateks met veel zorg worden geproduceerd, vandaar de meerprijs...

 

Bedoel je BTT met toonaangevend ? Ik heb de stand gezien op de hortifair en even met ze gepraat, de "nieuwe" producten bekeken en ik moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk was...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet uit betrouwbare bron dat Lumateks met veel zorg worden geproduceerd, vandaar de meerprijs...

 

Grinnik, nu heb ik er echt vertrouwen in ;) Wat en onzin allemaal in het topic ondertussen, wel jammer dat het niet gewoon ontopic blijft zo

 

Kees A, blijf maar voor jezelf denken, je doet het prima, iedereen zou goed kritisch om zich heen moeten kijken. Ze worden idd allemaal in China gebouwd en over de kwaliteit, tja we kunnen alleen maar hopen en dat zal zich over tijd vanzelf bewijzen. Er zit in elk geval overal netjes garantie op, dus verwacht er helemaal geen problemen mee en de manier waarop tot nu toe elk probleem al is aangepakt verdient imho alleen maar lof.

 

Ik was al heel erg blij dat het licht verhaal deze keer wel klopte met de reclame speechen die ik overal hoorde, want soms, euh meestal, zijn die toch iets te optimistisch en daar is deze keer geen spraken van :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik merk dat er nog steeds mensen zijn die twijfelen ik zou zeggen kom eens langs in mijn shop ik heb daar een proef opstelling draaien met een Luma 400watt en diamond reflector.

 

Heb al wat klanten gehad die twijfelde maar toen hun het zagen in werking waren ze overstag, bijna geen wartme geen geluid en lamp in 2min op sterkte tegen de 20 a 25min van een magnetische dus ik zou zeggen kom kijken en overtuig jezelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hier ook wel eens topics over geopend, maar ben toch nog steeds benieuwd.

Die gegevens van de softstart etc., gelden die voor ALLE E.V.S.A.'s ?

 

De lamp met evsa waar het hier over gaat is de B.A.L.-lamp.

http://www.igc-holland.nl/index.php?main_p...products_id=521

 

Er zijn weinig die met deze lamp kweken op dit forum denk ik zo.

Wie weet er meer over te vertellen?

 

B.v.d. :rolleyes:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

De goedkope evsa's zijn echt anders als Lumatek in de grote test die we gaan doen komt het er wel uit.

Deze evsa's hebben in iedergeval geen softstart en gebruikt meer stroom en heeft minder output op de bol.

Het is jammer dat als ik het zeg dat het met commercie praat wordt afgedaan.

De prijs heeft echt niet alleen te maken met de mooie buitenkant.

Voorbeeld:Je hebt een Bentley en een Lada alletwee een auto maar toch een serieus verschil.

De veiligheid is anders de prestatie is anders de garantie en service zijn anders de prijs is anders.

Heel veel anders "andere klasse" maar toch voor dezelfde functie gemaakt.

 

mvg,

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites
:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...