Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
WietVriend

Hoe Krijg Ik Tent Vol Met Plantjes Uit Zaad?

Recommended Posts

Hallo beste mensen

 

Heb nu 1 kweekje achter de rug in mijn SJ tent van 80*80*160.

Tent was mager gevuld met totaal 5 planten in 5 liter potjes.

 

De volgende keer wil ik hem goed vol zetten en eens kijken wat er gebeurd.

 

Er passen 25 5-liter potten in. Van de 2 shiva's die ik geoogst heb, kwam ongeveer 50 gram af totaal.

 

Maar nu, ik kweek uit zaad. Om 25 dames te verkrijgen zal ik minimaal een groffe 50 zaden moeten zaaien, rekening houdend met wat uitval een 55 zaden.

 

Het liefst zaai ik direct in de 5 liter potten, echter 55 5-l potten passen dus niet in mijn tentje.

 

Wat is nu wijsheid?

 

Mijn plan is om de planten zeer snel, zo niet direct, op 12/12 te zetten waardoor ze hopelijk genoeg hebben aan de 5-liter potten om af te bloeien.

Stel, ik zaai in 1-liter potten, en zet ze in bloei, gaat dat niet stress op leveren? Te krap en overpotten?

 

Of moet ik dit idee laten varen?

 

Kan ook in 7 liter potten afbloeien, daarvan passen er 16 in de tent. Kan dan voorkweken in 2 liter potjes (passen er 36 in). Mja, dan moet ik iets langer voorgroeien denk ik en komen ze in de 2 literpotten toch weer te krap te staan en overpotten blijft noodzakelijk....

 

Ik heb nog 72 watt (4*18) aan TL liggen, moet ik daar wellicht een starthokkie mee bouwen waar er ruim 50*5 liter potjes (ruim 1 bij 1 meter) in passen of zijn er andere mogelijkheden?

 

Een goed idee, tips of suggesties zijn van harte welkom! ;)

 

Dank\WV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, DE oplossing is natuurlijk feminized zaad.

Maarrrr, dat heb ik niet! ;)

 

Dus hoe pak ik het een en ander aan ZONDER fem. zaad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:(

 

Geen slimmerikken die mij een suggestie kunnen doen over iets wat ik wellicht over het hoofd heb gezien? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen met female zaad:

 

 

Nee misschien beter om te stekken mits je hier de tijd voor wilt/kunt nemen.

 

Stel, je zaait in 1-liter potten, en zet ze in bloei, gaat dat niet stress op leveren? Te krap en overpotten?

Geen goed idee, je plantjes moeten wel kunnen groeien voor ze gaan bloeien ;) anders raken ze echt gestrest, en dit kun je voorkomen door niet teveel te willen.

 

 

 

Je hebt nog 72 watt (4*18) aan TL liggen, moet ik daar wellicht een starthokkie mee bouwen waar er ruim 50*5 liter potjes (ruim 1 bij 1 meter) in passen of zijn er andere mogelijkheden?

Dit lijkt me een goed plan

 

Succes hoop je hiermee wat geholpen te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, is toch niet zo moeilijk? Je zet kleinere (maar zo groot mogelijke) potjes neer met zaad, als je de vrouwen hebt onderscheiden plant je ze over naar de eindpot. Kwestie van compromis.

 

En als je dan toch bezig bent trek je van je mooiste vrouwen een stek en die laat je onder TL gewoon als moedertjes opgroeien. Tegen de tijd dat je gaat oogsten heb je de volgende stekken alweer klaar staan. etc etc. Die stekken zijn toch van zaad uiteindelijk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, top!

 

Hier kan ik wat mee! ;)

Het is inderdaad niet zo moeilijk, het idee had ik zelf ook opgevat, maar ik was beetje bang dat het zonde zou zijn om ze over te potten als ze net in de (voor)bloei schieten. Dat dat ten koste zou gaan van gewicht etc.

 

Ik ga nu eens koekeloeren naar 2 goede maten (potten), 1 om in op te starten en 1 om in af te bloeien. Als je nog een suggestie hebt, welkom... :(

 

Dank!

 

WV

 

PS: En een goede budgetruimte bedenken voor een moederhok en waar evt wat stekken in gehuisvest kunnen worden! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een beetje handig bent kun je ook 2 of 3 rekken/etages in je tent maken met daarboven verlichting.

Dan kun je op het zelfde oppervlakte wel de potten kwijt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potverdikkeme! ;)

 

Zou wel betekenen dat ze, onder, onder TL staan. Boven staan ze dan onder 400w hps. Als geslacht overal bekend is kunnen er max. 25 dames onder de HPS.

Tent is wel maar 1.60 hoog, mja als ze echt de hoogte in schieten staat alles toch op de grond.

 

Maar je brengt me op een onwijs budgetidee, namelijk om een moeder/stekker kamertje onder in de tent te maken met TL! ;) Daarboven de bloeiruimte... Echter dan denk ik dus wel dat mn 1.60 hoogte niet genoeg is... :(

 

Gaaf BBB, kzal je suggestie zeker meenemen!

 

Wil voor de gein ook ooit eens bloeien onder TL of Spaarlampen.. Dan kan er wel een moederruimte onderin trouwens... ;)

 

Thanks,

WV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooi er gewoon feminised zaden in man!

 

bij alien koop je al 10 cheese zaden voor 45 eurie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook feminized zaden, maar het gros van mijn zaad zijn allemaal leuke verschillende soorten non-sexed zaadjes. Dat zaad verspillen ga ik niet doen.

Is zonde! ;)

 

Gr

WV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...