Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Editorial: Bedrocan - Mediwiet Van Groningse Bodem

Recommended Posts

soso mooi stukje man ... respect :verrygood zou daar zelf ook maar wat graag is koekeloeren :o

 

moet een verademing zijn om in zulke ruimte te lopen ... en dan nog met een gevoel dat je niets gebeuren kan ( alles lekker legaal ) ...

 

 

chapo

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Whazzup,

 

Heb jij een baan, of ben je al met de fut......

want met al die verslagen, en bezoekjes overal......

dat neemt meer als een dagdeel in beslag!!!!

en dan nog het volledige modderen,

 

respect man :)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ben gewoon een bezige bij zonder leven :)

 

Maar je hebt helemaal gelijk, het is ook een beetje veel momenteel. Het moderator team is overigens inmiddels behoorlijk aangevuld en actief dus je zult me ookmeer terugvinden op dit moment in mijn eigen topics, de testen die ik begeleid in deze sectie en de editorials.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik dan niet helemaal vat is dat ze gebruiken mechanische vsa's voor meer warmte.... Maar evsa's verbruikt toch minder stroom? Als ze die stroom nou benutten om te verwarmen via bijv een kachel. Dan is dat lood om oud ijzer en hebben ze 20 % meer licht voor hetzelfde geld. En dan dus ook nog eens meer opbrengst. En die extra lichtopbrengs zorgt tevens weer voor extra warmte van de lampen zelf. Dus ik vraag me af of het qua warmte zoveel verschilt. In ieder geval lijkt het me echt wel mogelijk om een beter rendement te verkrijgen met evsa's. Al is het maar om het feit dat ze veel langer meegaan...

 

Dus Doc ik zou ze toch maar eens bellen!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is al eens voorgesteld.

 

Ze zijn blij met de manier waarop het gaat en houden het liever zo...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er spelen twee dingen (staan ook al in de thread volgens mij):

  • men heeft de warmte hard nodig, anders moet er worden bijverwarmd en dat kost ook stroom
  • er moet een reproduceerbaar product gemaakt worden dus er is weinig speling voor experimenten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup, als men de VSA's in de nu gebruikte armaturen in zou bouwen, dan komt de meer-hoeveelheid warmte toch uit de lampen ? Dus is je netto warmteproductie nog hetzelfde...

 

Bijkomend voordeel is meer licht, maar het product veranderd er wel van want het spectrum veranderd ook lichtelijk... In hoeverre dit (te) veel invloed heeft op de te halen kwaliteitseisen weet ik niet. En ik denk dat Tjalling dit ook niet weet, dat is denk ik één van de redenen. Daarbij is het best wel prijzig... Zelfs met een leuke deal...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de 40-50 watt minder warmtedissipatie door de VSA (die slechts 20-30 watt gebruikt ipv 70-80) het in totaal veel minder warm maakt. De energie moet toch ergens blijven. We kunnen met minder energiegebruik volgens mij onmogelijk én meer warmte én meer licht krijgen. Het moet toch ergens blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dat ziet er leuk uit

maar een aantal jaar geleden zijn er ook met een proef legaal te kweken met overeen komst van verschillende partijen

maar die zijn ff naderhand geruimd

of is er hier dik geld voor neer gelegd om toestemming te krijgen

er is trouwens in nederland al 1 iemand die legaal mag kweken voor zich zelf

het heeft hem wel tussen de 15000 en 20000 euro gekost om met een lamp te mogen kweken

maar het is hem wel gelukt

hij is een medi patient die nu zijn eigen medicijnen mag kweken

Share this post


Link to post
Share on other sites

20000 heb ik ook wel over om legaal te mogen kweken

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het storm loopt als ze vergunningen gaan uitgeven /verkopen.

maar we kunnen wachten tot we een ons wegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd.. geen enkele partij wil legalisereing van thuisteeld... :lol: ....

das whishfull thinking van sommige... :lol:

 

maar daar is wat aan te doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
of is er hier dik geld voor neer gelegd om toestemming te krijgen

er is trouwens in nederland al 1 iemand die legaal mag kweken voor zich zelf

het heeft hem wel tussen de 15000 en 20000 euro gekost om met een lamp te mogen kweken

 

hij is een medi patient die nu zijn eigen medicijnen mag kweken

 

Er zijn er echt wel meer die MOGEN kweken vanwege omstandigheden maar een license to grow heeft niemand op BMC na en die kostte echt wel wat meer dan 20.000 :D

 

Als je 1 vd 4 erkende aandoeningen waarvoor mediwiet voorgeschreven wordt hebt, apotheek wiet hebt gebruikt en een WIA hebt en de apo wiet bevalt niet/kun je niet betalen dan MAG je voor jezelf beginnen met kweken (als je dat al op kunt brengen) en loop je minder risico als een kweker voor eigen gebruik omdat je wel degelijk een valide reden hebt waarom je het doet en men je dient te ontzien en daar zijn meer dan genoeg zaken van bekend, zelfs dat men kweekkosten van de belasting af mag trekken..

 

na 12 september hier in NL maar eens zien waar het balletje naartoe gaat rollen en met de grotere kans dat Obama herverkozen wordt waardoor er mogelijk een appeal bij de VN komt om cannabis van de lijst af te halen om het probleem in de VS aan te pakken (lees belasting innen en mexicaanse maffia in 1 klap van inkomsten beroven) :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedrocan kweekt 400 kilo per jaar

 

even het rekensommetje:

 

Voor 5gram: 41.25euri

-6% btw: -2.48

-------------------------

38.77 /5 =

7.75eur per gram

 

 

400000g * 7.75 =3.1miljoen euro

 

Deze 3.1miljoen is natuurlijk niet de omzet van bedrocan zelf, maar wel van de apotheek.

 

Typisch weer aan de nederlandse overheid dat dit bedrijf een monopoly heeft wat betreft medicinale cannabis.

Het zou mooi zijn mocht er wat concurrentie zijn op het gebied van medicinale cannabis. Dan zou de gebruiker minder diep in de geldbuidel moeten grijpen.

En dat zou weer een heel aantal jobs creëren.

 

Denk dat ik ook eens zo een bedrijfje uit de grond ga stampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@get per wanneer kan ik solicitere?

 

Ik zou opzich ook een bedrijf legaal willen starten maar de regel geving voor opleiding en Romslomp niks voor mij

Bedrijfsplan schrijven word hem ook niet me me dyslexy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedrocan kweekt 400 kilo per jaar

 

even het rekensommetje:

 

Voor 5gram: 41.25euri

-6% btw: -2.48

-------------------------

38.77 /5 =

7.75eur per gram

 

 

400000g * 7.75 =3.1miljoen euro

 

Deze 3.1miljoen is natuurlijk niet de omzet van bedrocan zelf, maar wel van de apotheek.

 

Typisch weer aan de nederlandse overheid dat dit bedrijf een monopoly heeft wat betreft medicinale cannabis.

Het zou mooi zijn mocht er wat concurrentie zijn op het gebied van medicinale cannabis. Dan zou de gebruiker minder diep in de geldbuidel moeten grijpen.

En dat zou weer een heel aantal jobs creëren.

 

Denk dat ik ook eens zo een bedrijfje uit de grond ga stampen

 

In 2011, GW pharm concluded a partnership with Bayer for the distribution of Sativex® in North America[17] and have an estimated production of 100 tons of medicinal cannabis each year since 2012

 

400 kilo tegen 100 000 van GW Pharma (maker van Sativex) maak daar maar eens een rekensommetje van :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

GW gebruikt ook de hele plant, dus dat is bladeren meegewogen. Er wordt ook niet vermeld of dat droog of nat gewicht is. Bovendien is the "estimated" (door wie?) en 100 ton per jaar sinds 2012? 2012 is nog niet eens voorbij! :)

 

Verder maak GW een extractie van het product en verkoopt niet de toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Een kijkje in de keuken van GW ter verduidelijking :)

 

 

Plantjes zijn ontwikkeld door Hortapharm.CBD-soortje die ze gebruiken stamt af van een Turks landras & de tegenhanger THC van een Thai-variëteit.

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kunnen ze een plantsoort(kruizing)/pheno/ weet ik veel patenteren elmanito?

 

Waar ik bang ben dat het naar toe gaat is dat straks cannabis als medicijn mag van de regering maar dat ik die dan wel bij bayer(isme) moet kopen en wanneer ik zelfmedicatie van eigen planten toepas dit zwaar bestraft word(invloed van bayer ed. op de wetgeving lijkt me inmiddels wel duidelijk @ de huidige regelgeving).

 

?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kunnen ze een plantsoort(kruizing)/pheno/ weet ik veel patenteren elmanito?

 

Waar ik bang ben dat het naar toe gaat is dat straks cannabis als medicijn mag van de regering maar dat ik die dan wel bij bayer(isme) moet kopen en wanneer ik zelfmedicatie van eigen planten toepas dit zwaar bestraft word(invloed van bayer ed. op de wetgeving lijkt me inmiddels wel duidelijk @ de huidige regelgeving).

 

?

 

Hier ben ik ook bang voor ja. Ze moeten wiet niet legaliseren onder het mom van: Het is helemaal niet zo schadelijk als we dachten en veel mensen hebben er baat bij dus we kunnen veel geld verdienen door het als overheid te verkopen, maar ze moeten legaliseren onder het mom van: iedereen heeft het recht om te mogen doen wat hij/zij zelf wil, mits anderen daar geen last van ondervinden! Als ik een plantje voor mezelf wil kweken moet dat gewoon kunnen zonder gezeik aan me kop. Ook al zou dit het dodelijkste plantje zijn die er bestaat waar ik binnen een uur aan sterf als ik het rook. IK sterf, niet jullie. Dus als IK dat tot mij wil nemen, dan mag dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Levende organismen kunnen ze niet patenteren, maar wanneer deze levende organismen een gepatenteerd gen bevatten, dan wel.Genen blijven nooit stil zitten, dus wanneer ze in andere planten terechtkomen, dan krijg je rechtzaken zoals die van Percy Schmeiser een Canadese Canola-veredelaar.Bij GW Pharmaceuticals zijn allerlei dingen aan het patenteren, maar ben persoonlijk niet bang dat ze ff komen kijken of de betreffende plant niet tot hun behoord.Tijden zijn aan het veranderen.:D Weet niet of Bedrocan iets in die richting doet.

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey whazzup thnx !!

 

mooi verslag en lekker weg te lezen

 

 

grtz lip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit ook met veel plezier gelezen.. Erg interessant, had nog nooit van ze gehoord..

 

En als je het mij vraagt is dit de manier om de coffeeshops van hun wiet te voorzien.. Niks via de achterdeur.. Waarom snappen ze dat daar nou niet in Den Haag..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ stowned:

dat is wat gemeentes al jaren proberen, gereguleerde teelt in eigen beheer...

als elke gemeente net als bedrocan hun eigen coffyshops op deze manier zou kunnen bevooraden.. lijkt het met dat we een aardig stuk opweg zijn :P

kijk naar spanje, daar mag je per persoon 5 planten hebben, of je aanmelden bij een club die voor jou 5 planten grootbrengt

oftwel 100 members 500planten, je kan er vanuitgaan dat je dat een leuk assortiment aan verschillende wietjes kan aanbeden, waarschijnlijk een kaart waar menig shop in NL jaloers op word.. maarja voorlopig valt er weinig aan te doen :D

ik deel je frustratie!

Greetz Skunkmonster

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedrocan kweekt 400 kilo per jaar

 

even het rekensommetje:

 

Voor 5gram: 41.25euri

-6% btw: -2.48

-------------------------

38.77 /5 =

7.75eur per gram

 

 

400000g * 7.75 =3.1miljoen euro

 

Deze 3.1miljoen is natuurlijk niet de omzet van bedrocan zelf, maar wel van de apotheek.

 

Niet van de apotheek. De apotheek is slechts een tussenstation die het geneesmiddel uiteindelijk afleverd aan de patient.

Apotheek koopt het geneesmiddel in bij Fagron, de enige bron waar zij het vandaan kunnen halen, tegenover relatief lage winstmarges voor de apotheek en relatief hoge kosten voor de patient aangezien het vrijwel nooit volledig word vergoed door zorgverzekeraars.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...